Lenka Klimešová, Mimesis, 2013 Foto: Lenka Klimešová/Pilonova galerija Ajdovščina
Lenka Klimešová, Mimesis, 2013 Foto: Lenka Klimešová/Pilonova galerija Ajdovščina
Vesna Čadež: Pariški sprehodi, 2010
Vesna Čadež: Pariški sprehodi, 2010 Foto: Vesna Čadež/Pilonova galerija Ajdovščina

Po besedah idejnega vodje projekta Nova fotografija Borisa Gorupiča je ta letos "postavljena na izhodišče, kjer se srečujeta dve, danes najpogostejši likovni tehnologiji: video in fotografija". "Video lahko v širšem pomenu postavimo blizu filma in televizije, v ožjem pa gre predvsem za umetniško izražanje, na kar se navezuje tudi razstava. Fotografija, kot najbolj razširjena vizualna tehnologija od modernizma naprej, pa je prav tako prisotna s svojim informativnim in umetniškim značajem."

Kustosi razstave Gorupič, Maša Jazbec in Nataša Kovšca so poskušali obe praksi združiti in hkrati opozoriti tako na njuno primerljivost kot tudi različnost. Zato so v izhodišče postavili dela, ki so jih avtorji naredili kot videozapise, ali pa gre za sestavljanje že obstoječih fotografij v film. Delo avtorjev so nadaljevali s tem, da so iz posameznih videodel povzeli določene sekvence in jih na razstavi predstavili kot individualne fotografije.

Razstave iz cikla Nova fotografija imajo večletno tradicijo. Od leta 2006 so bile na ogled v galeriji v Žalcu, letos pa se razstava, deveta zapored, seli v Pilonovo galerijo in Novo galerijo Delavskega doma Trbovlje, kar ima po mnenju Borisa Gorupiča logičen smisel, saj gre za galeriji z večjo likovno tradicijo in odprtostjo za inovativne pristope. Postavitev, ki so jo v Pilonovi galeriji pripravili v sodelovanju z Delavskim domom Trbovlje in Slovenskim društvom likovnih kritikov, bo v Ajdovščini na ogled do 10. oktobra.