Za raziskovalni prikaz konstrukcije resničnosti z medijem fotografije se je Ilić v izhodišču odločil izdelati set znanstvenofantastičnega filma z veliko različnih učinkov, katerih namen je ustvarjanje nove resničnosti. Foto: Cankarjev dom
Za raziskovalni prikaz konstrukcije resničnosti z medijem fotografije se je Ilić v izhodišču odločil izdelati set znanstvenofantastičnega filma z veliko različnih učinkov, katerih namen je ustvarjanje nove resničnosti. Foto: Cankarjev dom

Ilić fotografira izmišljeni filmski set neobstoječega znanstvenofantastičnega filma. Prikazuje nam filmske delavce, scenografijo, rekvizite, vse tiste detajle, ki nas lahko napeljejo na misel, da dejansko gledamo fotografsko dokumentacijo, nastalo med snemanjem filma. Pri tem nam ponuja dvojno iluzijo resničnosti. Že sam film je konstrukcija resničnosti, to je prva raven njene iluzije in dobesedna vsebina fotografij. Drugo, bolj subtilno raven pa nam Ilić dopušča prebrati na vsaki fotografiji posebej.

Kustosinja razstave Iva Prosoli

Avtor je za svoj raziskovalni prikaz konstrukcije resničnosti skozi fotografijo izdelal prizorišče snemanja znanstvenofantastičnega filma z vsemi različnimi učinki. Ti naj bi ustvarjali novo resničnost.

Fotografije filmskih ustvarjalcev, ki uporabljajo različne pripomočke, razkrivajo njihovo brezbrižnost do manipuliranja z resnico oz. ustvarjajo nove. Nevsakdanje prizore povsem ravnodušno in brez kakršne koli posebnosti ali posebnega poudarka prikažejo skoraj naravno, s tem pa nas opozarjajo na to, kako se istovetimo s tehnologijami, ki pod vprašaj postavljajo dokazljivost medija slike in njegovo verodostojnost, medtem ko hkrati preizprašujejo odgovornost skupine do posameznika.

Inscenirane fotografije s filmskega prizorišča, najpogosteje portreta, dopolnjujejo ločene fotografije predmetov, ki jih je ustvarila človeška roka, in tako prispevajo h gradnji nove stvarnosti. Tako artefakti, kot je površina Marsa in asteroidov, odsevajo ne le resničnost prizora, ampak tudi avtoriteto posameznika za slikami, ki se predstavljajo kot znanstveni dokaz, so zapisali v Cankarjevem domu. Razstava bo na ogled do 11. decembra.

Igor Ilić se je rodil v Zagrebu leta 1988. Po opravljeni diplomi iz kinematografije je končal tudi magistrski program iz fotografije na Akademiji scenskih umetnosti v Zagrebu. Predstavil se je na samostojnih in več skupinskih razstavah sodobne hrvaške fotografije. Poleg vizualnih umetnosti se ukvarja tudi s kinematografijo in glasbo.

Razstavo predstavlja umetnostna zgodovinarka Iva Prosoli, kustosinja zagrebškega Mestnega muzeja.

Ilić fotografira izmišljeni filmski set neobstoječega znanstvenofantastičnega filma. Prikazuje nam filmske delavce, scenografijo, rekvizite, vse tiste detajle, ki nas lahko napeljejo na misel, da dejansko gledamo fotografsko dokumentacijo, nastalo med snemanjem filma. Pri tem nam ponuja dvojno iluzijo resničnosti. Že sam film je konstrukcija resničnosti, to je prva raven njene iluzije in dobesedna vsebina fotografij. Drugo, bolj subtilno raven pa nam Ilić dopušča prebrati na vsaki fotografiji posebej.

Kustosinja razstave Iva Prosoli