Da bi se zoperstavila monetarnemu diktatu in tesnobi negotovosti jutrišnjega dne, ki pogosto onesposabljata in hromita umetnikov voljni um, sta se Urban Cerjak in Jakob Bekš umaknila v fotografsko temnico in slikarski atelje ter ustvarila serijo umetniških del, ki s ščepcem humorja ustvarja povsem novo Realnost. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Da bi se zoperstavila monetarnemu diktatu in tesnobi negotovosti jutrišnjega dne, ki pogosto onesposabljata in hromita umetnikov voljni um, sta se Urban Cerjak in Jakob Bekš umaknila v fotografsko temnico in slikarski atelje ter ustvarila serijo umetniških del, ki s ščepcem humorja ustvarja povsem novo Realnost. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Na razstavi, ki bo v Placu 33/45 v Ljubljani na ogled mesec dni, predstavljata dela, ki so nastala kot plod bega pred realnostjo nazaj v "Realnost, kjer je ustvarjalni proces ponovno haptičen, fizičen in neobremenjen s pričakovanji tako občinstva kot ustvarjalcev". Serija je nastala ob eksperimentiranju z različnimi materiali ter izraznimi sredstvi, od fotografije, odtisnjene na slikarsko platno ali leseno desko, do akrila na papirju. Izhodišče je zato lahko tako fotografska temnica kot slikarski atelje, pozabljena slika ali risarski freestyle, ob tem pa nastaja kolaž raznolikih vizualnih procesov, ki se srečujejo in združujejo med načrtnim in naključnim.

Vsebina se tako ne prilagaja velikim konceptualnim lokom, temveč s ščepcem humorja združuje samostojna dela, pozabljene vizualne eksperimente in fragmente delovnega procesa, o svojem delu pojasnjujeta ustvarjalca. "V pospeševalniku možganskih delcev tako "objektivna" realnost trči ob realnost subjektivnosti, kjer ni nič dokončnega in kjer je vsak trenutek in vsak dražljaj lahko le posledica neke druge realnosti. Ob neskončnih ugibanjih in špekulacijah o arhitektih množičnega konsenza, ki se jih razstava dotakne na humoren način, ponuja odgovor - arhitekti Realnosti smo vsi."