Jože Suhadolnik: Istanbul, 2013. Foto: Jože Suhadolnik
Jože Suhadolnik: Istanbul, 2013. Foto: Jože Suhadolnik
Jože Suhadolnik
Razstava Fotozgodbe 35 ponuja strnjen pregled treh desetletij in pol fotoreporterskega dela avtorja, ki je zaznamoval tako slovenski medijski vizualni prostor kot področje izvirne avtorske fotografije. Foto: Jože Suhadolnik

Razstava Fotozgodbe 35, ki bo odprta do 28. avgusta, s kritične distance spominja na klasično obliko fotoeseja, kot so jih v svoji zlati dobi poznali svetovni ilustrirani časopisi, kot so Life, Look, Picture Post, Berliner Illustrierte Zeitung in VU, z njihovim razvojem v 20. in 40. letih preteklega stoletja pa vse do zatona v začetku 70. let.

S prefinjeno kopreno osebne poetike
Čeprav fotoesej v slovenskem medijskem prostoru nikoli ni imel pravega mesta, je pionirjem v uredništvih fotografije posameznih časopisov uspelo vzpostaviti legitimno mesto fotografije znotraj dnevnega tiska ter drugih časopisov in revij.

Gre za 14 v fotoeseje preoblikovanih ciklov Istanbul, Černobil, Armenija, Jutra v Rusiji, Zatolminski sirarji, Eritreja, Cirkus, Punk, Mehika, Rawnsk pust, Begunci, CUDV, Trbovlje in Auslanderji. Suhadolnik jih je vzporedno s svojim fotoreporterskim delom ustvarjal s posebno mero osebne poetike. So kompleksna pripoved o karieri avtorja, ki z občutljivim, kritičnim, a vključujočim fotografskim pogledom zlahka premaguje geografske in časovne premike.

V svoji fotoreporterski karieri je Suhadolnik sodeloval z Mladino, Dnevnikom in nekdanjimi Razgledi ter s tujimi agencijami Reuters, Associated Press in European Pressphoto Agency. Danes je fotograf pri časopisu Delo, do nedavnega je bil tam urednik fotografije. Ob fotoreporterstvu pa je s svojim delom ves čas prisoten tudi na področju izvirne avtorske fotografije.