Utrinek s 25. ljubljanskega mednarodnega grafičnega bienala, ki ga je MGLC gostil pred 10 leti. Foto: BoBo
Utrinek s 25. ljubljanskega mednarodnega grafičnega bienala, ki ga je MGLC gostil pred 10 leti. Foto: BoBo
Tivoli
Eno izmed prizorišč razstave Prekinitev bo tudi Jakopičevo sprehajališče v parku Tivoli. Foto: MMC RTV SLO
29. grafični bienale
Na razstavi se bo predstavilo skoraj 50 umetnikov z 42 projekti, med katerimi jih je bilo nekaj izbranih z razpisom. Kot je dejala Cullenova, so prejeli skoraj 300 predlog, vendar vseh žal ne morejo predstaviti. Na fotografiji prizor z 29. bienala. Foto: 29. grafični bienale

Tako je na predstavitvi bienala, ki bo potekal med 14. septembrom in 24. novembrom, dejala direktorica Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC) Nevenka Šivavec. "Glavni razlog za to odločitev je bila ugotovitev, da je tradicija bienala edina razlikovalna prednost, ki jo ima Ljubljana pred poplavo raznih novih bienalov," je pojasnila. Ob tem je poudarila, da bo bienale grafičen in vseeno tudi bienale 21. stoletja.

Jubilejni bienale bo poleg osrednje razstave z naslovom Prekinitev (Interruption) ponudil še vrsto spremljevalnih razstav in projektov, med drugim razstavo Grafični bienale - z vami od leta 1955, ki ponuja vpogled v zgodovino prireditve, ter projekt Lenarjenje, disciplina in kazen, ki bo v sodelovanju z Bienalom gibljivih podob Contour Mechelen, Mednarodnim bienalom sodobne umetnosti v Göteborgu in Bienalom sodobne umetnosti Liverpool obravnaval teme, kot so disciplina in užitek, uspeh in polom, krivda in kazen.

Kustosinja osrednje razstave je Deborah Cullen, ki po besedah direktorice MGLC dobro pozna grafično umetnost in je dobro seznanjena z dogajanjem na področju sodobne grafike.

Razstava Prekinitev, ki bo na ogled v MGLC-ju, na Jakopičevem sprehajališču in v Moderni galeriji, bo predstavila nekatere vidike razvoja področja grafike v sodobnem času. Osredotočena bo na projekte, ki imajo svež in sodoben pristop k tradicionalnim metodam, razvijajo uveljavljene postopke z novimi načini uporabe ali uporabljajo nove tehnologije tiska.

Cullenova je med deli izpostavila projekt Dennisa Ashbaugha in Williama Forda Gibsona, ki sta leta 1992 tiskano grafiko združila s tedaj razvijajočo se digitalno umetnostjo.

Poleg ameriškega tandema je kustosinja izpostavila še Thomasa Kilpperja, Mario Eleno Gonzales, Rikrita Travanijo, Luisa Camnitzerja, Marjetico Potrč, Tammama Azzama in Šuja Binga.

V MGLC-ju bodo začasno domovanje našli projekti, ki se z novimi pristopi usmerjajo v tradicionalne medije, v Moderni galeriji pa bodo predstavljeni avtorji, ki se osredotočajo na nove medije.

Razstava Grafični bienale - z vami od leta 1955, ki jo v Galeriji Cankarjevega doma pripravlja kustosinja Petja Grafenauer, bo osredotočena na soodvisnost grafičnega bienala z uradno kulturno politiko in učinke političnega gibanja neuvrščenih na področju kulture in umetnosti v nekdanji Jugoslaviji. Hkrati bo razstava osvetlila umeščenost grafičnega medija in bienala v vsakdanjem življenju.

Kot veleva tradicija, bodo v sklopu bienala postavili tudi razstavi nagrajencev prejšnje prireditve Regine Jose Galindo, ki je pred dvema letoma prejela glavno nagrado, in Miklosa Erdelyja, ki je prejel nagrado za življenjsko delo.