Italijanski tesar je križ izdelal iz ostankov čolna, na katerem je bilo več kot 500 beguncev, od katerih jih je preživelo le 151. Foto: Tillmans RA
Italijanski tesar je križ izdelal iz ostankov čolna, na katerem je bilo več kot 500 beguncev, od katerih jih je preživelo le 151. Foto: Tillmans RA
British museum
Britanski tradiciji zagotavljanja brezplačnega vstopa v državne muzeje in galerije so morda šteti dnevi. Številne institucije v primežu varčevalnih ukrepov razmišljajo o uvedbi vstopnine. Vlada se je zavezala, da bo brezplačnost še naprej zagotavljala državnim muzejem, kot so British Museum, Narodna galerija in Galerija Tate. Foto: Reuters

"Ta preprost, a zelo poveden predmet je ganljivo darilo muzeju," je MacGregor izjavil o novi pridobitvi muzeja, ki jo je izdelal italijanski tesar Francesco Tuccio. Kot je še dejal, bo Tuccieva darežljivost obiskovalce opominjala na ta pomemben trenutek v zgodovini Evrope, na velike migracijske tokove, ki bodo morda spremenili naše razumevanje evropske celine.

V času njegovega vodenja je muzej pridobil številne izjemne eksponate, od veličastnih do zelo preprostih, vsi pa po njegovih besedah pripovedujejo "o naših skupnih potrebah in upanjih".

Tuccio je križ izdelal iz ostankov čolna, na katerem je bilo več kot 500 beguncev, preživelo jih je le 151. Prenapolnjen čoln je najprej zajel požar, nato je potonil. Nekateri od preživelih so bili kristjani iz Eritreje, ki so bežali pred vojaško diktaturo, veliko jih je bilo tudi iz Somalije. Tuccio je aj preživelih brodolomcev po tragediji srečal v cerkvi; ker jim ni mogel pomagati drugače, je iz občutka nemoči začel zbirati kose lesa in izdelovati iz njega križe, pri čemer je vsak simbol upanja.

Ko je muzej prosil za enega izmed križev, ga je tesar ustanovi podaril, na njihovo zahvalo pa se je odzval s sporočilom: "Jaz bi se moral zahvaliti vam, ker boste obrnili pozornost javnosti na breme, ki ga simbolizira ta majhen kos lesa".

V muzeju so prepričani, da je pomembno zbirati predmete, ki pričajo o sedanjem času. Le tako bodo namreč njihove zbirke dinamične in odraz sveta, takšnega, kot je.

69-letni MacGregor z mesta direktorja odstopa, ker ne želi več delati polnega delovnega časa. Bo pa možak, ki velja za enega najnaprednejših in najbolj navdahnjenih predstavnikov svoje generacije v muzejski stroki, še naprej sodeloval pri posameznih projektih muzeja, poroča BBC-jev spletni portal. Pomladi ga bo nasledil Nemec Hartwig Fischer, ki je doslej skrbel za državno zbirko umetnosti v Dresdnu.