Osebna imena delujejo kot vmesnik med posamezniki in družbo. Hkrati pa so imena prazni označevalci, saj
Osebna imena delujejo kot vmesnik med posamezniki in družbo. Hkrati pa so imena prazni označevalci, saj "čakajo", da jih napolni nosilec, da iz imena nastane "osebno" ime, so zapisali organizatorji simpozija. Foto: MSUM
Janez Janša
Razstava Janez Janša je v MSUM-u na ogled še do 18. februarja. Foto: MSUM
Janez Janša
O imenu in osebnih dokumentih kot ready-made objektih se bo med drugim v svojem prispevku spraševal Lev Kreft. Foto: MSUM

Simpozij, ki se začenja danes v organizaciji zavoda Maska in v sodelovanju z Muzejem sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) ter Kinodvorom, spremlja razstavo Janez Janša, ki je na ogled v MSUM-u.

Osebna imena označujejo subjekte v družbenem in političnem okolju in omogočajo, da se posamezniki razlikujejo med seboj. Imena so lahko tudi dejavniki deregulacije subjektov pa tudi vladnih postopkov. Imena so performativna – tistega, ki ga označujejo, lahko "zastopajo" enako, kot ga lahko destabilizirajo. Osebna imena delujejo kot vmesnik med posamezniki in družbo. Hkrati so imena prazni označevalci, saj "čakajo", da jih napolni nosilec, da iz imena nastane "osebno" ime, so zapisali organizatorji simpozija.

Skupna sprememba imena pred dobrim desetletjem
Spomnimo, umetniki Janez Janša, Janez Janša in Janez Janša so si leta 2007 skupaj spremenili ime v ime tedanjega predsednika slovenske vlade. Ločnice med njihovim življenjem in umetnostjo so se začele zabrisovati na najrazličnejše nepričakovane načine. Od tedaj živijo svoja zasebna in javna življenja ter delajo posamično in skupinsko z istim imenom ter tako raziskujejo filozofske, psihološke, politične, biopolitične, zgodovinske, pravne, ekonomske, lingvistične in družbene implikacije spremembe imena.

Trije umetniki so s skupnim preimenovanjem v Janeza Janšo svoje življenje spremenili v trajajoči performans, svojo umetnost pa v močno sredstvo za razmislek o konvencijah ter razpravo o statusu in funkciji institucionalnih označevalcev, povezanih z identiteto, kot so podpis, potni list, osebna izkaznica ter kreditne in plačilne kartice, še beremo v uvodnem besedilu simpozija.

Dvodnevno dogajanje ob 11. uri v MSUM-u začenja predstavitev tematske številke revije Performance Research, On Names z gostujočima urednikoma Konstantino Georgeou in Janezom Janšo.

Nato bo Aldo Milohnić razpravljal o teoretičnem okviru podpisa, v drugem delu predstavitve pa se bo posvetil performativnosti (pre)imenovanja na podlagi medsebojnega delovanja podpisov in identitet treh Janš. Sledil bo prispevek Urše Chitrakar, ki se bo posvetila nekaterim pravnim vidikom umetnosti Janeza Janše, Janeza Janše in Janeza Janše.

Triada življenje - jezik - zakon
Popoldanski del bo prinesel referate Male Kline, Konstantine Georgelou in Leva Krefta. Mala Kline se bo v svojem prispevku ukvarjala z gesto preimenovanja treh Janezov Janš in pri tem uporabila triado Giorgia Agambena življenje - jezik - zakon, da bi odkrila potencialnost, ki se odpira in postane dostopna s spremembo imena.

Trajajoče umetniško delo treh umetnikov kot proces politizacije, ki ugovarja današnjemu individualiziranemu svetu tako, da ustvarja medsektorsko vključevanje in infrastrukturno sodelovanje, bo predmet referata Konstantine Georgelou. Lev Kreft pa se bo osredotočil na dve temi - ime in osebni dokumenti kot ready-made objekti ter na pojasnjevanje tesnobe, nelagodja in odpora umetniškega sveta ob tem projektu.

Prvi dan bo v Kinodvoru sklenila večerna projekcija dokumentarnega filma Jaz sem Janez Janša, ki mu bo sledila predstavitev knjige Janez Janša and Beyond z avtorji besedil Mladenom Dolarjem, Jelo Krečič in Robertom Pfallerjem.

Drugi dan simpozija prinaša popoldne v MSUM-u predstavitev razstavnega kataloga in voden ogled razstave Janez Janša s kustosom razstave Domenicom Quaranto.