Razstave
(7)
Kaj je ime?
Osebna imena delujejo kot vmesnik med posamezniki in družbo. Hkrati pa so imena prazni označevalci, saj "čakajo", da jih napolni nosilec, da iz imena nastane "osebno" ime, so zapisali organizatorji simpozija. Foto: MSUM
Janez Janša
Razstava Janez Janša je v MSUM-u na ogled še do 18. februarja. Foto: MSUM
Janez Janša
O imenu in osebnih dokumentih kot ready-made objektih se bo med drugim v svojem prispevku spraševal Lev Kreft. Foto: MSUM

Dodaj v

Simpozij ob razstavi Janez Janša dreza v vprašanje, kaj je ime

V Muzeju sodobne umetnosti Metelkova
10. januar 2018 ob 08:43
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Dvodnevni simpozij Kaj je ime? se med drugim posveča primerom, v katerih imena postavljajo pod vprašaj subjektivnost, avtorstvo in režime poimenovanja, s poudarkom na preimenovanju in delu umetnikov Janeza Janše, Janeza Janše in Janeza Janše.

Simpozij, ki se začenja danes v organizaciji zavoda Maska in v sodelovanju z Muzejem sodobne umetnosti Metelkova (MSUM) ter Kinodvorom, spremlja razstavo Janez Janša, ki je na ogled v MSUM-u.

Osebna imena označujejo subjekte v družbenem in političnem okolju in omogočajo, da se posamezniki razlikujejo med seboj. Imena so lahko tudi dejavniki deregulacije subjektov pa tudi vladnih postopkov. Imena so performativna – tistega, ki ga označujejo, lahko "zastopajo" enako, kot ga lahko destabilizirajo. Osebna imena delujejo kot vmesnik med posamezniki in družbo. Hkrati so imena prazni označevalci, saj "čakajo", da jih napolni nosilec, da iz imena nastane "osebno" ime, so zapisali organizatorji simpozija.

Skupna sprememba imena pred dobrim desetletjem
Spomnimo, umetniki Janez Janša, Janez Janša in Janez Janša so si leta 2007 skupaj spremenili ime v ime tedanjega predsednika slovenske vlade. Ločnice med njihovim življenjem in umetnostjo so se začele zabrisovati na najrazličnejše nepričakovane načine. Od tedaj živijo svoja zasebna in javna življenja ter delajo posamično in skupinsko z istim imenom ter tako raziskujejo filozofske, psihološke, politične, biopolitične, zgodovinske, pravne, ekonomske, lingvistične in družbene implikacije spremembe imena.

Trije umetniki so s skupnim preimenovanjem v Janeza Janšo svoje življenje spremenili v trajajoči performans, svojo umetnost pa v močno sredstvo za razmislek o konvencijah ter razpravo o statusu in funkciji institucionalnih označevalcev, povezanih z identiteto, kot so podpis, potni list, osebna izkaznica ter kreditne in plačilne kartice, še beremo v uvodnem besedilu simpozija.

Dvodnevno dogajanje ob 11. uri v MSUM-u začenja predstavitev tematske številke revije Performance Research, On Names z gostujočima urednikoma Konstantino Georgeou in Janezom Janšo.

Nato bo Aldo Milohnić razpravljal o teoretičnem okviru podpisa, v drugem delu predstavitve pa se bo posvetil performativnosti (pre)imenovanja na podlagi medsebojnega delovanja podpisov in identitet treh Janš. Sledil bo prispevek Urše Chitrakar, ki se bo posvetila nekaterim pravnim vidikom umetnosti Janeza Janše, Janeza Janše in Janeza Janše.

Triada življenje - jezik - zakon
Popoldanski del bo prinesel referate Male Kline, Konstantine Georgelou in Leva Krefta. Mala Kline se bo v svojem prispevku ukvarjala z gesto preimenovanja treh Janezov Janš in pri tem uporabila triado Giorgia Agambena življenje - jezik - zakon, da bi odkrila potencialnost, ki se odpira in postane dostopna s spremembo imena.

Trajajoče umetniško delo treh umetnikov kot proces politizacije, ki ugovarja današnjemu individualiziranemu svetu tako, da ustvarja medsektorsko vključevanje in infrastrukturno sodelovanje, bo predmet referata Konstantine Georgelou. Lev Kreft pa se bo osredotočil na dve temi - ime in osebni dokumenti kot ready-made objekti ter na pojasnjevanje tesnobe, nelagodja in odpora umetniškega sveta ob tem projektu.

Prvi dan bo v Kinodvoru sklenila večerna projekcija dokumentarnega filma Jaz sem Janez Janša, ki mu bo sledila predstavitev knjige Janez Janša and Beyond z avtorji besedil Mladenom Dolarjem, Jelo Krečič in Robertom Pfallerjem.

Drugi dan simpozija prinaša popoldne v MSUM-u predstavitev razstavnega kataloga in voden ogled razstave Janez Janša s kustosom razstave Domenicom Quaranto.

P. G.
Prijavi napako
Komentarji
Miham
# 10.01.2018 ob 09:20
koliko milijonckov davkoplacevalskega denarja so dobili ti "umetniki" in koliko RTVSLO za njihovo promocijo?

v predvolilnem casu seveda

ce se slucajno se kdo sprasuje zakaj mladi mnozicno zapuscajo Slovenijo, in ne ve kako bo prezivel javni sektor, penzionisti in ilegalci...
mend055
# 10.01.2018 ob 10:22
v uvodu piše: ''...Osebna imena označujejo subjekte v družbenem in političnem okolju in omogočajo, da se posamezniki razlikujejo med seboj. Imena so lahko tudi dejavniki deregulacije subjektov pa tudi vladnih postopkov. Imena so performativna – tistega, ki ga označujejo, lahko "zastopajo" enako, kot ga lahko destabilizirajo...''

Le kako bi uporabnik MMC-ja razumel to teoretiziranje, posebej v zadnji povedi zgornjega odstavka? Morda so tudi zato današnji, t. i. kritiški zapisi o umetnosti (kakršna sploh danes je) tako nemogoče oddaljeni od običajnega bralca/použivalca.
Teorija zaradi teorije... Teoretični zapis z besedo kot PRIMEREK UMETNOSTI, kot artifakt.
dejneseri
# 10.01.2018 ob 12:46
wasabi, samo en je jj, ostali so lahko zgolj janezi janse
Ta žleht
# 10.01.2018 ob 11:50
A tole je umetnost? Dobro. Nisem vedel.
Leni1
# 12.01.2018 ob 13:18
Kdo je njihov mecen?
Leve vlade jih krmijo iz proračuna.
Koliko davkoplačevalcev to ve in odobrava?
Ribiič
# 11.01.2018 ob 13:51
Zaradi njih mi je JJ iz Grosuplja simpatičen.
Wasabi
# 10.01.2018 ob 12:41
Pa da vidimo, če je Janez Janša res tako popularen, če je, pričakujem spet čez 1000 komentarjev. Zaenkrat slabo kaže;)
Kazalo