V sodelovanju s fotografom Matijo Brumnom sta raziskovala idejo slike, ki je hkrati podoba in objekt. Foto: Matija Brumen/Small but dangers
V sodelovanju s fotografom Matijo Brumnom sta raziskovala idejo slike, ki je hkrati podoba in objekt. Foto: Matija Brumen/Small but dangers
Small but dangers; Natura morta
Serija Natura morta se ukvarja s postavitvijo zbirke predmetov, kakršni so kuverta, stekleni kozarec s pepelom in nosilec za lovsko trofej, v prostor. Foto: Small but dangers
Small but dangers
Small but dangers: Bolni zdravega nosi (2011). Foto: Small but dangers

Postavitev, ki jo odpirajo danes ob 19.00, obsega vizualna dela in fotografski projekt, pri katerem sta sodelovala s fotografom Matijo Brumnom. V tem sliko obravnavata kot podobo in objekt hkrati, zadnje postane, ko je podoba prenesena v fotografski projekt.
Small but dangers (SBD), kakor se predstavljata Mateja Rojc in Simon Hudolin Salči, se na tokratni razstavi osredotočata na postopke zbiranja urejanja in reprezentacije. Zvesta ostajata tudi odsotnosti kot elementarnemu stanju, praznemu mestu, zanikanju, zavrnitvi, izbrisu. Praznine so tudi predmeti povezovanja, saj ustvarjajo ritmično strukturo med deli, skupinami del, prostorom in gledalci.
Prvič pa umetnika predstavljata Performans knjigo, kakor imenujeta unikatna dela, ki so nastala z akcijo trganja knjižnih strani. Potem ostane le nekaj zadnjih listov ali platnic z dislociranimi odtisi, risbami in zapisi.
Kriza fiksnega pomena postavitve
Vse to izvablja nenavaden občutek, kot bi bili sredi pripovedi, ki se ves čas izmika in nas prepušča negotovim čutnim zaznavam in nejasnostim. Tu so realni in resnični predmeti, do katerih ni mogoče. Zmede njihova večpomenskost, vse je kot na dlani, vendar ničesar ni mogoče v celoti razumeti. V prostor postavljata kuverto, stekleni kozarec s pepelom, lovska tarča ali škatlica za diafilm, vsakdanje obskurni predmeti sestavljajo serijo Natura morta, ki je ne urejata kot sklenjene celote. Kot pojasnjujeta, lahko predmeti v drugačni razporeditvi izpostavijo drugačne pomenske povezave, z arbitrarnostjo postavitve pa izpostavljata krizo fiksnega pomena oziroma nestabilnost njenega končnega smisla.

Kdo sta Small but dangers?
Ime, pod katerim delujeta umetnika, je namerno narobe zapisana parafraza angleškega izraza za 'majhen, toda silen' (sitan, ali dinamitan), ki se v jugovzhodnem delu Evrope uporablja za močnega posameznika, ki se je sposoben postaviti zoper precej bolj konsolidiranega sovražnika.
Mateja Rojc je leta 2004 diplomirala na Visoki strokovni šoli za slikarstvo v Ljubljani, Simon Hudolin Salči pa leta 2005 na Visoki šoli za slikarstvo v Ljubljani in 2008 na oddelku za Likovno pedagogiko na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Par iz Cerknega je svoje delo predstavljal na več skupinskih in samostojnih razstavah tako doma kot v tujini – med samostojnimi so predstavitve v Solkanu, Desklah in Ljubljani, na skupinskih razstavah pa v New Yorku, Dunaju, Benetkah, Ljubljani, Celju, Lendavi, Škofji Loki, Novi Gorici in Cerknem. Predstavila sta se tudi na 6. trienalu sodobne slovenske umetnosti U3 v Moderni galeriji v Ljubljani. Leta 2008 sta bila med nominiranci za nagrado skupine OHO.