Arkadna videoigra Space Invaders, ki so jo leta 1978 razvili na Japonskem, je ena najzgodnejših
Arkadna videoigra Space Invaders, ki so jo leta 1978 razvili na Japonskem, je ena najzgodnejših "streljačin": z laserjem je treba pobiti valove napadajočih vesoljcev. (Tomohiro Nišikado je navdih našel pri takrat aktualni popkulturi: Vojni zvezd in Vojni svetov.) Foto:
Že samo misel na spust v fluidni svet Nolanove arhitekture v Izvoru pri marsikom sproži vrtoglavico.
Igra Tetris (ki se jo je igralo na konzolah ali arkadah) je prvič izšla leta 1984, zares zaslovela pa je šele leta 1989, ko so jo mulci začeli igrati na Nintendovih Game Boyih.
Igra Tetris (ki se jo je igralo na konzolah ali arkadah) je prvič izšla leta 1984, zares zaslovela pa je šele leta 1989, ko so jo mulci začeli igrati na Nintendovih Game Boyih.
Takole je bila videti prva računalniška igra, Tenis za dva.

Prihodnje leto boste v Londonu v okviru "najobsežnejše razstave digitalne ustvarjalnosti doslej" stopili v sanjski svet Nolanovega Izvora in se sprehodili skozi zvočno inštalacijo will.i.ama.

Julija bo v kulturnem središču Barbican v Londonu vrata odprla razstava Digital Revolution. Ena izmed njenih glavnih atrakcij bo soba za "digitalno arheologijo", v kateri bodo nostalgiki najbolj priljubljene videoigre, ki jih je že zdavnaj pokopal čas, igrali na originalnih računalnikih oz. napravah, za katere so bile razvite.

Digitalna revolucija bo skozi medij razstave raziskovala, kakšen vpliv je tehnologija imela na umetnost, oblikovanje, glasbo in videoigre, zanimiva pa bo za vsakogar, tako vsaj obljubljajo kuratorji, "ki ima mobilni telefon".

Največ pozornosti bo razstava posvetila filmskim posebnim učinkom; še posebej natančno bodo secirali Izvor, znanstvenofantastični triler Christopherja Nolana z Leonardom DiCapriom v glavni vlogi. (Za vizualne učinke v filmu sta oskarja namreč dobila Britanec Paul Franklin in njegovo podjetje Double Negative).

Svojo sobo bo dobil tudi trenutno še povsem sveži vesoljski triler Gravitacija, za katerega so vizualne učinke naredili pri rivalskem podjetju Framestore (in to tako uspešno, da so novinarji Alfonsa Cuarona menda že na več kot eni tiskovni konferenci vprašali, kako je bilo snemati film v vesolju ...).

"Kar precejšen izziv je," je za The Independent priznal gostujoči kurator Conrad Bodman. "Radi bi ustvarili izkušnjo Izvora, ki te potegne vase, da bi se obiskovalci počutili, kot da so dejansko v filmu. Radi bi tudi raziskali ustvarjalni proces pri posebnih učinkih, ki ga večina ljudi ne razume."

Prastare naprave še iščejo
Pri Barbicanu sodelujejo tudi s Fifty Nine Productions, skupino, ki je letos v muzeju V&A postavila odmevno, spektakularno retrospektivno razstavo o Davidu Bowieju. Da bodo prišli do vseh - še delujočih - eksponatov, ki jih za svojo interaktivno postavitev potrebujejo, bodo brskali tudi po eBayu in se obrnili na specializirane zbiralce.

Poleg trenutnega stanja na področju vizualnih učinkov bodo skušali pokukati v prihodnost digitalnega (s pomočjo očal za igre v virtualni resničnosti, Oculus Rift) in se spomniti na njegovo preteklost. Za to bo poskrbela soba za "digitalno arheologijo", v kateri bo razstavljenih 100 primerkov programske opreme, ki datirajo od sedemdesetih let pa do danes. Zanesenjaki se bodo lahko preizkusili tudi v igranju kultnih iger Space Invaders (na Atariju), Tetris (na Gameboyu) in Manic Miner (na ZX Spectrumu). Med najstarejšimi razstavljenimi igrami bo Tenis za dva iz leta 1972, ki se ga igra na prvi konzoli za domačo uporabo v zgodovini, Magnavox Odyssey.

Poleg programske bodo razstavljeni tudi strojna oprema, na primer naprava Linn LM-1, ki so jo Human League uporabili pri pesmi Don't You Want Me, orodja, kakršno je bilo Mac Paint iz leta 1984, in prva spletna stran, ki jo je leta 1991 postavil Tim Berners-Lee in ki je postala osnova svetovnega spleta, kot ga poznamo danes.