Dolenjska
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 22 glasov Ocenite to novico!
Prvo postajališče bodo uredili pod gradom na Mirni. Foto: Slovenska kronika
Avtodom
Slovenijo med sezono prečka okoli 90.000 avtodomov. Foto: M. Kr.
VIDEO
70 občin si želi postajal...

Dodaj v

Kako avtodomarje zadržati vsaj dan ali dva? Za začetek s postajališči zanje.

V Sloveniji prijavljenih okoli 4.000 avtodomov
12. junij 2014 ob 19:48,
zadnji poseg: 12. junij 2014 ob 20:36
Mirna - MMC RTV SLO, STA

Število avtodomov, ki prečkajo Slovenijo, narašča, več kot 70 občin pa si jih prizadeva zadržati pri nas. Zato so se povezali in predstavili pobudo za vzpostavitev mreže postajališč za avtodome.

V času sezone Slovenijo prečka približno 90.000 avtodomov, ki se lahko ustavijo le redkokje - na okoli 150 različno urejenih in opremljenih postajališčih. Pobudniki vzpostavitve mreže postajališč bi radi avtodomarjem zato omogočili mrežo postajališč z urejeno, standardizirano in kakovostno oskrbo. Prvo takšno postajališče bodo uredili v slikovitem okolju pod gradom na Mirni.

Svoje predloge so poslali več kot dvesto občinam in ponudnikom gostinskih, turističnih ter športnih dejavnosti. Za zdaj se jih je odzvalo več kot 70, njihovo število pa narašča iz dneva v dan, je na predstavitvi pojasnila koordinatorica projekta Petra Krnc in dodala, da bodo, potem ko bo znano, kdo vse in kako namerava pri izvedbi projekta sodelovati, podpisali pismo o nameri in ocenili vrednost projekta.

Med cilji projekta so tudi ustaviti in zadržati popotnike z avtodomi na slovenskih tleh, nova turistična tržna niša, povezana z lokalno ponudbo, in skupna predstavitev mreže na evropski turistični borzi, je še povedala Krnčeva.

Po podatkih pobudnikov - Občine Mirna, Caravan centra Ljubljana in nemške družbe Dammertz Bader Stellplatzconsulting - je v Sloveniji prijavljenih 4.000 avtodomov, v Evropi pa več kot poldrugi milijon. Največ, 420.000, jih imajo prijavljenih v Nemčiji, v Franciji dobrih 350.000, v Italiji dobrih 200.000 in v Avstriji približno 22.000.

Popotniki z avtodomi večinoma ostanejo na enem mestu največ tri dni. Za seboj vedno pospravijo, povprečna dnevna poraba popotnika z avtodomov pa znaša približno 50 evrov.

Enotne zahteve za postajališča
Postajališča omenjene mreže bi morala ustrezati enotnim zahtevam, med katerimi pobudniki navajajo ustrezno veliko in ograjeno vodoravno površino za vsaj štiri parkirna mesta, ustrezen 24-urni dovoz, dovolj velik manevrirni prostor, oskrbne postaje s pitno vodo, električnimi priključki in možnostjo različnih izpustov, brezžično spletno povezano, ustrezno obveščanje o lokalni ponudbi in druge potrebne informacije.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
asterisk
# 13.06.2014 ob 08:01
V Sloveniji se bo še veliko moralo spremeniti, da bo avtodomarjem prijazna država. Sploh v glavah občinskih veljakov, ki avtodomarje vidijo bodisi kot nebodijihtreba, bodisi kot bankomate na kolesih.

Avtodomarski turizem je bil včasih res domena premožnih, ampak danes to ni več. Za 4-5 jurjev se čez severno mejo dobi že lepo ohranjen starejši AD ali campervan, registracija za AD je pa itak smešno nizka v primerjavi z registracijo za avto.

Žalostno je, da se na avtodomarje pri nas še vedno gleda kot na grožnjo in z veliko mero zavisti. Po drugi strani pa je v tujini dokazano, da avtodomarski turist sicer res zapravi manj za prenočitev in prehrano, a porabi več denarja za druge turistične storitve (vstopnine, adrenalinski športi) in nenazadnje gorivo. Kar je logično - stacionaren turist si ogleda zanimivosti v radiju do 50km od njegove nastanitve, avtodomar pa zaradi svoje mobilnosti v istem času obišče vsaj 3x več lokacij. Če pri nas ne znajo izvabiti denarja od avtodomarjev, to še ne pomeni, da ti niso pripravljeni plačati za kvalitetno ponudbo.

Za konec bi omenil še največjo "cvetko" v Sloveniji - Bled in Bohinj. Tam bi vse avtodomarje želeli strpati v kampe, čeprav v slednjih ni dovolj prostora za vse. Da ne omenjam njihovih zlatarskih cen. Še večji idiotizem pa je, da v Bohinju redarji kaznujejo avtodomarje, ki (čez dan!) parkirajo na označenih parkirnih mestih in plačajo parkirnino.

Enako je v "najlepšem mestu na svetu", kjer redarji veselo pišejo kazni avtodomarjem, ki parkirajo na označenih parkirnih mestih in plačajo parkirnino. Ker je z občinskim odlokom prepovedano parkiranje avtodomov na navadnih parkiriščih. Kako za vraga naj nek obiskovalec Ljubljane to ve?!?

Je pa treba pohvaliti Bovec in Kranjsko goro, kjer je občina uredila javna parkirišča za avtodome s komplet oskrbo. V Bovcu je uporaba celo brezplačna. Ampak to sta žal samo dve svetli izjemi.
bluppo
# 12.06.2014 ob 22:21
Ja bravo, končno ...

V franciji so na podeželju cele vasice ki preživijo le od avtodomarjev. Pred vasico je urejeno parkitišče z vsemi potrebnimi storitvami za avtodome, na katerem lahko parkirajo le avtodomi. Ob večernih urah se parkirišča napolnejo in moraš biti kar zgoden da imaš še kje parkirat. Čez dan ogled kakšne lokalne zanimivosti in sprehod po vasici, zvečer pa na večerjo.

Na Škotskem podobno. Pri nas pa se avtodomarjev večinoma vsi otepajo ... še tisti, ki dajo vlogo za zasebna parkirišča imajo na občinah same probleme in prej odstopijo od ideje kot pa jo realizirajo. Ja no .. sej počasi se bomo mogoče kaj naučili od turističnih destinacij v tujini...
violencia
# 13.06.2014 ob 07:30
pozdravljam idejo, v tem je velik potencial! pa potem bi tudi slovenski avtodomarji več obiskovali domače kraje.
čik
# 13.06.2014 ob 13:06
@BingoBongo
mogoče zato,ker enim pomeni več pot kot cilj?
pikador2000
# 13.06.2014 ob 11:12
Že pred leti je znanec uvidel to možnost in želel ob eni izmed najprometnejših turističnih cest postaviti sodobno urejen kamp za avtodome. Žal okolica tega ni prepoznala in je projekt zavrla. Tako se še danes mimo njihove vasi vozi tisoče potencialnih turistov, od katerih imajo le izpušne hlape in gnečo na cesti. Tipično slovensko.
provni
# 13.06.2014 ob 05:47
Parkirišča za avtodomarje so prava stvar. Zraven pa še kakšen bife in žar. Sploh ne bi nadaljevali vožnje, če bi bil zraven bazen, reka ali jezero ali jama z debelo hladovino.
balistik1
# 13.06.2014 ob 07:37
Bil sem v Franciji na Touru ,to je doživetje za dopust z avtodomom ! Malo je gneče, ampak druženje - neprecenljivo.
CeYambor
# 13.06.2014 ob 14:40
Nekateri niste NIKOLI bili na urejenih destinacijah za AD. Če znalci, ki neumno komentirate, in občinarji vedeli 10% kar vem sam bi včeraj skrajšali postopke za pridobivanje soglasij in vseh ostalih papirnih ovir. Pa ni treba postajališče za AD v vsako vas, da ne bo napačnih interpretacij. Dovolj je urejanje mirujočega prometa po kmečki pameti

V tujini in tudi pri nas sem se velikokrat ustavil v izjemno zanimivih lokacijah. Edina razlika je bila, da sem v tujini (Italija, Francija, Nemčija...) lahko v miru ostal dan ali dva ter užival. Pri nas pa se praviloma po ogledu odpravim stran in iščem možnost nočitve.

Tisti, ki dajete lepote in znamenitosti Slovenije v nič, ste osli in nerazgledani. Po vseh prevoženih destinacijah, v Sloveniji še vedno najdem biser, ki bi ga v tujini drago (pa ne z vstopninami!!! ampak z dodatno ponudbo) ponudili gostom, ki se namestijo v hotele oz. podobne stavbe ali pa so v tranzitu.

In še to. Med uporabniki AD je izjemno razvito neformalno obveščanje. Ali dober glas seže v deveto vas. Dobesedno.
Wasabi
# 13.06.2014 ob 13:39
Ker jim je to všeč in hkrati vedo, da so na hrvaškem izjemno neprijazni do avtodomarjev, kjer niti nimajo infrastrukture za PZAje niti ne smeš mal svobodno kje postati, ker še prehitro dobiš kazen. Italjani so navajeni na urejeno avtodomarsko infrastrukturo, zato na hrvaškem vidiš samo tiste, ki kampirajo, bolj raziskovalno naravnani italjanski avtodomarji pa ne avtodomajo po hrvaškem, ker pač ni infrastruture.
govorimResnico
# 13.06.2014 ob 07:49
@SF010: ne rabiš njih, seveda - rabiš njihov denar, če ti to ni jasno. Krompir in pir maš pa ti tud, ne vem, ka te pol moti! Članek pa govori o plačlivem prostoru za avtodome, kar pomeni, da bi za puščanje odpadkov (po tvoje) tudi nekaj plačali - sedaj to ne.
Wasabi
# 13.06.2014 ob 13:27
Ce mi kdo pove en razglog zakaj bi se kdo ustavil ko lahko prevozi se pak km in je na lepsem...

Ker avtodomarji nimajo fokusiranega cilja (po večini), nekaterim so ljubša alpska jezera, gore, kras, kot pa razna kultura čevapčičturizma kje južneje od nas. Za vse je nekaj. In tudi ni zdravo voziti več kot 8 ur na dan, tako da se je treba tud kje že prisilno ustavit.
whitwice
# 12.06.2014 ob 21:34
Super ideja!
bluppo
# 13.06.2014 ob 16:31
Jelengar, na Škotskem smo mi najdli poceni "kampe", v katerih so bili sami avtodomi. Parkplac in osnovne potrebščine (vodo, spust odplakov, elektriko), med drugim v Stromnessu, pred Isle of Skye, pri UllaPoolu itd. Čeprav tam itak rabip to le vsakih par dni, ker lahko itak prenočiš povsod, kjer ni izrecno prepovedano.

Nekateri komentarji pa ... ali resno mislite, da so avtodomarji na cesti le poleti in da iščejo le plaže? Ker se motite. Tisti ki ima avtodom se opravi tudi na podaljšane vikende in par dnevne izlete. In ja pot je dejansko dopust, sej ni da se voziš cel dan, po 15 ur. Se zapelješ nekam in tam preživiš par ur, nato greš naprej, kosilo ob kakšnem jezeru, pa naprej, zvečer kakšna fanj večerjica in spat, naslednji dan pa naprej. Vidiš in doživiš ogromno. Je pa res da to ni način dopustovanja ki bi bil vsem všeč.
janez_2000
# 13.06.2014 ob 12:59
Kljub temu, da ima AD toaletne prostore, si večina vseeno želi tudi toaletne prostore (wc, tuši) na takem postajališču
krucyfix
# 13.06.2014 ob 09:06
Zadnjič sem hotel v Piran, do avtodomarjev tako strahotno prijazni, da nisem našel parkinga niti z navadnim avtom z bicikli na strehi. Bruh.
DeLux
# 13.06.2014 ob 16:25
podpiram!!
joutsenlaulu
# 13.06.2014 ob 11:55
krucyfix, kolikor vem, imajo v Piranu veliko garažno hišo, tako da je za parkiranje avtov poskrbljeno.

Urejena postajališča za avtodome so pa po mojem dobrodošla. Pa tudi en pregleden spletni zemljevid vseh lokacij bi bilo morda smiselno narediti.
krucyfix
# 13.06.2014 ob 20:08
krucyfix, kolikor vem, imajo v Piranu veliko garažno hišo, tako da je za parkiranje avtov poskrbljeno.
Vanjo z bicikli na strehi ne moreš, prenizek uvoz. Niti na nekaj parkirišč v Bernerdinu - načeloma sky is the limit, dejansko imajo nekaj nad 2m štango proti avtodomarjem.
kazam
# 13.06.2014 ob 09:48
Zadeva je precej pripravna pod gradom se začenja tudi trim steza oz. kolesarska steza po dolini potoka Vejar. V glavnem krasna narava, greš čez par tipičnih dolenskih vasic nadaljuješ na Čatež obrneš in si naredu kar lepo turo z kolesom. Edino mal več gostinke ponudbe sem pogrešal navsezadnje ni point dopusta če moraš vse z sabo privlečt..

lp
zemljemerec
# 14.06.2014 ob 07:51
Glede na vso ravnico od Maribora do Ptuja in celotno Prekmurje, bi se res lahko Občine malo podvizale in z minimalnimi stroški uredile lokacije tako za avtodome, kot kolesarje in pohodnike. Islandija in Nova Zelandija sta lep vzor, kako zaslužiti in ohraniti naravo.
Jelengar
# 13.06.2014 ob 03:48
bluppo, jaz na Škotskem nisem opazil nič kaj takega, pa sem se klatil kar precej po Višavju. Ni mi jasno kako sem jih zgrešil. Večinoma, če sem naletel na kak park plac, je bil nekje napis: No parking overnight.

Tudi Nemčija je Meka za avtodomarje. Skratka, končno tudi v Sloveniji.
GeorgeB
# 18.06.2014 ob 00:05
@wasabi

se strinjam.

Poleg tega je na poti od Slo do Hrvaške tako raznolika narava, da se vsi pohodniki, planinci, kolesarji, gorski kolesarji, sprehajalci , da ne govorim o popotnikih (avtodomarjih), ki kajakirajo ali pa samo radi noge namakajo v deviških izvirih na poti, da najdejo marsikaj, kar si niti v sanjah ne predstavljajo.

Primer: Avtodomarska familija (recimo, da imajo radi gorsko kolesarjenje)vstopi v našo deželico skozi predor Karavanke. Takoj za mejo imaš dolino Radovne. Če bi vsaj ena kmetijica ponudila kratkotrajno počivališče in info točko, bi lahko na ta način zadržali nekatere tudi 3, 5 ali 7 dni. Toliko je za počet v tej okolici.
Da ne govorim o možnostih v okolici Lubljane, kjer bi lahko s takšnimi postajališči nudili kulinarične eko, bio specialitete in najrazličnejše rekreacijske možnosti za te potencialne goste. Mreža takšnih postajališč in dobro označevanje ter reklamiranje takšne ponudbe, bi lahko postal zašćitni znak našega turizma. Ko bi na ta način spoznali Slovenijo kot turistično destinacijo, bi kasneje prihajali tudi za dlje časa.
Takšna ideja, bi morala postati del državne turistične strategije. Vsi, ki jamrajo in so na borzi, bi tukaj dobili priložnostna dela, priložnostne možnosti za rešitev svojih ekzistenčnih problemov.

Preprosto...
kazam
# 13.06.2014 ob 13:55
@BingoBongo ima čist realno oceno, sicer to je zame neumnost da greš z avtodomom vsako sezono od točke A do B ampak tak je. Da daš od 20k pa do višav za neko spodobno zadevo zato da se pripelješ do destinacije, ki ima v bližini vse od hotelov, gostinske ponudbe, zabavišč ne razumem najbolje ampak dobro vsak ve zase.
Glede tistih vasic, lejte če je za ene dopust to da se moraš še tam prebijat čez gužvo gledat morje ljudi, prenašat pasjo vročino potem izvolite..zame je dopust mir, hlad ter mal zdrave rekreacije na biciklu. Vse ostalo od gužve, prenašanja tečnih ljudi do raznih pijačk je pa vmes že itak preveč!
Ampak kot pravim kakor komu paše..

lp
BingoBongo
# 13.06.2014 ob 13:32
Torej.... Italijani (najbolj stevilni turisti v slo), z avtodomi hodijo vsi na Hrvasko. Gredo cez Skofije in ,brez vinjete,prevozijo kakih 20 - 30 km in so ze na Hr. Torej...oni se ne bodo sigurno ustavljali po slo. Kje in zakaj?? Razni Avstrjici,Nemci,itd, vztopijo,kupijo (sovrazeno) vinjeto in jim ni treba niti iz avtoceste. V 1 uri in pol so ze iz Slo.A da naj bi zavijali iz avtoceste po katastrofalnih razsutih slovenskih cestah v kaksno vasico ? Zakaj??
BingoBongo
# 13.06.2014 ob 14:09
P.s. a stavimo,da ce bo kdo naredil kaj,bo to propadlo v par letih?
BingoBongo
# 13.06.2014 ob 13:56
"Ampak kot pravim kakor komu paše.."

To ITAK!
A ne da si ti zupani delajo ne vem kaksne projekte in gradove v v oblakih.
BingoBongo
# 13.06.2014 ob 13:11
Vsi avtodomi ki se nahajajo v SLo (tuji) so samo TRANZITNI. So tukaj ,ker imajo drugi cilj.
Kaj pa lahko ponudi slo enemu da bi se ustavil tik pred ciljem?
BingoBongo
# 13.06.2014 ob 13:00
In zakaj naj bi se kdo ustavljal v kaksni zakotni vasici v SLo .V 45 minutah prevozijo celo slovenijo in so na Hr. Kjer imajo lepo morje,kampe,itd,itd. Kaj bo kdo delal v Slo??? Ce mi kdo pove en razglog zakaj bi se kdo ustavil ko lahko prevozi se pak km in je na lepsem...
SF010
# 13.06.2014 ob 07:38
eh...samo odpadke puščajo, zasedajo 3x parkinge in ne porabijo nič ker imajo vse nabasan notri od krompirja do pira. zasedejo pa vsa najboljša mesta, kot da jim pripadajo.

jst jih ne rabim
Kazalo