Ljubljana
Po novem se v središču Ljubljane za parkiranje obeta tudi nočna tarifa (doslej je bilo plačilo potrebno do 19. ure). Foto: BoBo
Vse več je razlogov, da se v središče Ljubljane odpravimo peš. Foto: BoBo

Dodaj v

Zaostrovanje parkiranja v središču Ljubljane, obeta se nočna tarifa

Bodo mestni svetniki zaostrili režim parkiranja?
9. januar 2018 ob 09:41
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

V središču Ljubljane nikoli ni bilo enostavno parkirati avtomobila, a po novem bo to še težje, saj na mestni občini napovedujejo zaostrovanje parkirnega režima. Med drugim naj bi uvedli nočno tarifo.

Po končanih božičnih in novoletnih praznikih se je avtomobilska gneča v središču Ljubljane nekoliko zmanjšala. Še vedno pa velja pravilo, da se je v središče Ljubljane bolje in ceneje podati peš, s kolesom ali javnim prevozom.

V središču mesta že od nekdaj ni bilo enostavno parkirati avtomobila ob delovnih dneh in sobotnih dopoldnevih. Po novem pa bo to še težje. Tako lahko na dnevnem redu seje ljubljanskega mestnega sveta preberemo, da naj bi ukinili parkirišče na Masarykovi cesti, torej ob železniški postaji, kjer parkira mnogo uslužbencev bližnjih ministrstev, bank, zavarovalnic, zdravstvenih ustanov in podjetij.

Pozanimali smo se, ali to drži, in dobili odgovor, da naj bi zaradi infrastrukturnih del, ki bodo trajala do poletja, začasno zaprli del parkirišča oziroma kakšnih 200–600 parkirnih mest. Za osebna vozila bodo določili 50 novih parkirišč na Metelkovi ulici, kjer je bilo do nedavnega degradirano območje. In ta bodo uvrščena v prvi, torej najdražji tarifni razred. Mnogi bodo zato verjetno večkrat parkirali v Tivoliju, kjer pa bo po novem treba parkirnino plačati do 22. ure, ne več samo do 20. ure.

Tudi na priljubljenem parkirišču Sanatorij Emona, v neposredni bližini RTV Slovenija, bodo določili nov obratovalni čas in nočno tarifo, ki je do zdaj ni bilo. Veljala bo za vse dni v tednu in ne le ob delavnih dneh in sobotnih dopoldnevih. Torej, vse več je razlogov, da se v središče Ljubljane ne podamo z avtomobilom, ampak na primer peš. K temu dodajmo še en argument: če bodo mestni svetniki za to, bomo lahko ulične glasbenike po novem srečevali ne le na Tromostovju in Čopovi ulici, pač pa tudi na Slovenski, Cankarjevi, Kongresnem trgu in še kje, vendar ne pozneje kot do 22. ure.

G. K., Marjan Vešligaj, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Vojanov79
# 09.01.2018 ob 10:03
Enostavna resitev. Decentralizacija. Razpustiti direktorate, agencije, urade, ki so same sebi namen, ostale skupajnz ministrstvi pa razseliti po vseh regijah enakomerno.

Takrat bodo tudi cene v LJ normalne. Delavni ljudje, upokojenci in mladi pa bodo lahko ziveli brez dozivljenskih kreditov za nakup garsonjere v LJ.

Zato ReSET.
phong
# 09.01.2018 ob 10:00
Ko smo že pri glasbenikih: to, kar zganjajo niti približno ni glasba, ker igrajo eden čez drugega in vedno isto. Za vsakega človeka z vsaj kančkom glasbenega okusa je poslušanje tega eno čisto trpljenje.
uiophjk
# 09.01.2018 ob 10:17
@bozo67

Zato imajo blokovska naselja kot so Štepanjsko naselje, Fužine, BS3... še danes dovolj parkirnih mest, kajne? Nikjer nobenega avta na zelenici. Sicer pa tale novica nima nič s stanovalci, gre za dnevne migrante.
radojko
# 09.01.2018 ob 10:18
S kolesom ali peš se že bolj splača, samo... v tem vremenu na kolo naj gre na kolo kdor hoče, mene pač ne boste spravili, da bom pa peš hodil 1 uro za to da pridem v center... pa rajši ne grem. Vsak po svoje pač.

Glede javnega prevoza pa toliko, se ne splača bolj. Plačaš 1,20€ za tja in 1,20 za nazaj, se pravi 2,40. Ni ravno ne vem kaj, pa vendarle, če grem recimo ob 5h v center in parkiram nekje, kjer je 0,70 € tarifa, plačam 1,40 in imam potem cel večer tam avto, pa še ne rabim skrbet o tem, da bom zamudil zadnji avtobus. Tako, da ne, splača se mogoče bolj dopoldan it z lpp pa še to zelo pogojno. S tem, da se zvečer plačuje, bodo naredili, da se bo res bolj splačalo it z lpp, ampak bom tako rekel... zame osebno je dosti lepih področij tudi v predmestjih Ljubljane, kamor lahko pridem zastonj, pa bom šel verjetno rajši tja kot v "turistično vas" sredi centra.
Sicer podpiram ta turizem, ampak center je vsaj meni zadnja leta postal precej neprivlačen, umeten, pa še predvsem drag. Morda je pa to cena tega turizma, ne vem... No, kot sem že zapisal, vsakemu svoje pač.
bozo67
# 09.01.2018 ob 10:08
Včasih so sezidali stanovanjski blok in spredaj parkirišče na katerem je bilo prostora za en avto po stanovanju. Danes tega ni saj se dela garažna hiša, da se lupi prebivalstvo. Stiska se stavbe eno na drugo tako, da še za pločnike ni prostora. Moderni arhitekti in poslovneži so za k...
burut13
# 09.01.2018 ob 10:01
"... ob delavnih dneh"? A ne "ob delovnih dneh"?
Mikey
# 09.01.2018 ob 09:57
Pa ne bom več prišel v Lj, imamo kraje kjer se počutiš dobrodošlega....
Aggropop
# 09.01.2018 ob 11:14
Stanujem v bloku v centru Ljubljane.

Na žalost druge variante kot pobirati parkirnino ni. Vsakomur bi moralo biti jasno, da se pred blokom/hišami ne parkira, če tam ne stanuješ ali si na obisku, ampak tega se seveda nihče ne drži. Vsako jutro pred blokom vse povprek parkiranih istih ducat avtomobilov iz ljubljanske periferije, ob 6ih popoldne jih čudežno ni več. Smetarji pa vmes ne morejo do smetnjakov, dostava ne more do trgovine, rešilec ne more do poškodovanega itd. Stroški seveda bremenijo stanovalce.

Jebiga, ljudje so hoteli na tuj račun parkirat čim bližje delovnemu mestu in so situacijo priterali do te točke.
Krimsky
# 09.01.2018 ob 10:16
No, še hudič ni tako črn kot ga slikajo ...
~
... še leta 1984 sem se peljal s fičotom po Wolfovi, čez Tromostovje, parkiral pri stolnici in skočil na tržnico.

Tako da tisti 'od nekdaj' ne pije vode ...
MaliPandit
# 09.01.2018 ob 10:28
Hipotetično:
1€ na uro parkiranja na 8m2
24 € na dan
720 € na mesec za odajanje 8 m2 tal ne stanovanja ampak tal

Za garsonjero recimo 32 m2 je potrebno odsteti 80.000 € jo vzdrževati in oddajati za 400 € na mesec. Od štirih parkirišč, ki ležijo na gramozu praktično brez vzdrževalnih stroškov pa se zasluži 3000€. zato ni čudno da imamo povsod količke in nešteto parkirišč.
radojko
# 09.01.2018 ob 10:22
@uiophjk

Takrat je bil max 1 avto na stanovanje, pa še to ga niso imeli vsi. Danes pa vemo kako je... Redko kdo ga nima, marsikatero stanovanje 2, celo 3...
Standard se pač spreminja s časom, pa da ne bo kdo začel s prejšnjim sistemom, povsod po Evropi je bil avto včasih pač malo bolj draga dobrina kot danes.
uiophjk
# 09.01.2018 ob 10:51
@bozo67

Ja saj. Zato pa ne govori, da so podzemne garaže pri novogradnjah namenjene lupljenju prebivalstva. Namenjene so večjemu številu avtomobilov in temu, da okolice blokov niso polne pleha.
klara76
# 09.01.2018 ob 12:27
V središče Ljubljane bi se podali z vlakom, če bi imeli kolikor toliko normalne vozne rede!!!!
mrblack
# 09.01.2018 ob 09:59
@Mikey
Ljubljana že joka.
vedranh
# 09.01.2018 ob 12:04
Ne razumem takšnega razburjanja okrog parkirišč. Parkiranje je stalen problem vseh večjih mest, in tudi Ljubjana (četudi ne večje mesto) ni izjema zaradi svoje funkcije prestolnice RS. Bistveno večji problem kot cene parkirnine so zanič sredstva javnega prevoza. Bistri in dalekogledi so nam po 2. svetovni vojni odstanili tramvaj, sedanjega železniškega prometa niti približno ne znamo izkoristit in smo blokirani na vsakem koraku. Daleč najboljši in najbolj uproaben projekt je vsekakor bicikelj. Se mi pa smilijo ljudje, ki v centru živijo, in ne morejo sploh normalno parkirati. O njih ni nikoli govora.
jang
# 09.01.2018 ob 11:01
a nimamo parkirnine samo gorenjci na Bledu in v Bohinju?... lej lej, kdo bi si mislu
shambala
# 09.01.2018 ob 09:55
Ma vsaj noc in vikende nam puste...
zozozo
# 09.01.2018 ob 14:51
Zaostrovanje parkiranja je že vredu, ampak če ga ne spremlja reforma javnega prevoza, ki je v Ljubljani komajda kaj boljši kot v 70ih, pravih učinkov ne bo.

Ljubljana ima šest železniških prog do okoliških naselij. Takšno (podedovano) infrastrukturo ima le redko katero mesto. Če bi po teh progah na 15 ali 20 minut vozili lokalni vlaki (in če bi vozili tudi celo noč, pa magari samo enkrat na uro), bi se pol ljudi, ki se zdaj v Ljubljano vozi z avtom, prišlo raje z vlakom.
webman
# 09.01.2018 ob 10:31
"Torej, vse več je razlogov, da se v središče Ljubljane ne podamo."
Tu bi se moral stavek zaključiti.
Deprofundis
# 09.01.2018 ob 10:05
Se čisto strinjam. Kdor rabi parkplac ga bo pač plačal. Tudi sam bi rade volje kdaj dal par evrov, da se zvečer sparkiram sredi Ljubljane..
windmaster
# 09.01.2018 ob 19:33
Sej tudi na Bledu nismo dobrodošli! Pa kaj! Pač ne gremo več!
Kvattro
# 09.01.2018 ob 12:51
Sam sem star 28 in s punco letos zapuščava Ljubljano za bolj prometu prijazno okolje. Rojen tu, vrtec in oš na reslejvi, bežigrajska gim.
In Koželjeva prometna politika je eden glavnih razlogov. Oz vsaj tak, da ustavi nihanje tehtnice.
V gimnaziji sem varčeval za svoj avto in za 18. rojstni dan sem se peljal z Bežigrada v Kodeljevo z avtom v 5 min. Prej cca 40 min z busom. Pustimo razliko v udobju; najmanjši problem.
Tudi cena parkiranja ni največji problem. Sicer hvala lepa za it na pijačo v soboto zvečer, da bom še tam plačeval parking..
Problem je miselnost: se bo že promet prelil drugam. Vedno se. Zaprimo kar nam paše, promet se bo že nekako uredil sam od sebe. Brez prometnih študij. Kakršnekoli stroke s prometom v zvezi..
Lahko je to zelenim tiranom, ki ali ne delajo, ali pa imajo stanovanje v centru centra metre stran od službe. In potem lenuhi brez avta in upokojenci z Bežigrada blokirajo širjenje Dunajske ?!?; več kolesarskih; ob cesti, kjer je že sedaj kolesarska na obeh straneh, in to dobra, in bi tudi ostala dobra..
V center pa po novem nekajkrat na leto, obvezno s kolesom; kadar vreme dovoljuje (brez dežja), in pa kadar si lahko privoščim nekam prit prešvican.
Binder Dandet
# 09.01.2018 ob 12:46
"Včasih so sezidali stanovanjski blok in spredaj parkirišče na katerem je bilo prostora za en avto po stanovanju. Danes tega ni saj se dela garažna hiša, da se lupi prebivalstvo. Stiska se stavbe eno na drugo tako, da še za pločnike ni prostora. Moderni arhitekti in poslovneži so za k..."

Danes ne moreš uporabnega dovoljenja dobit brez 1,5 parkirišča na stanovanjsko enoto. Pri starih blokih je pa drugače, ker so mnoge občine izigrale lastnike in so si prilastile funkcionalna zemljišča okoli blokov, na katerih zdaj modre cone postavljajo.
elGoyc
# 09.01.2018 ob 12:33
Kar nekaj let sem delal v strogem centru Ljubljane, zato problematiko poznam. Parkiral sem v Črnučah in se s trolo pripeljal v center, preprosto, nestresno in ugodno.
Parkirnina v Ljubljani je pravzaprav izjemno ugodna, sicer razumem razliko v standardu, ampak že v Italiji in Avstriji je povsem normalno plačati 2€ / h v centru mesta, zato tudi 70 centov ni hud problem, večji je, da ni prostih parkirnih mest, zato bi osebno prvo tarifo dvignil na 1€ v času kot je sedaj in 0,5€ za vse ostale termine.
Ljudje letno namenijo povečini več kot 2000€ za avtomobil in stroške povezane z njim, nato pa tarnajo nad nekaj evri parkirnine.
Potrebno se je pri prometni politiki zavedati, da so ta parkirišča za občasen obiskovalce in kupce ter predvsem stanovalce, ne za zaposlene. Da je potrebno bolje urediti javni promet je najbrž vsakomur jasno, ti rumeni pasovi na glavnih vpadnicah so sicer dober začetek, problem je tudi železnica, ker je neeliktrificirana proga za primestni promet (recimo Kamnik-LJ) naravnost škandalozna v vsaki razviti državi.
shambala
# 09.01.2018 ob 12:10
Sam tolk, tisti, ki delamo tudi ob nedeljah in praznikih ga bomo ornk najebal, če bo treba jet na bus, ker za praznike jih zgodaj zjutraj praktično ni, zvečer tud ne furajo lih na vsakih nekaj minut, bolj na vsakih nekaj ur...
frozen pingvin 2
# 09.01.2018 ob 11:27
@miss_theory

podpis. folk ima 20k eur za avto, škrtari pa potem pri 0,70 eur za parkirnino.
miss_theory
# 09.01.2018 ob 11:25
Če maš za pleh, moraš imeti tudi za parkirnino. Simpl.
uiophjk
# 09.01.2018 ob 10:21
@Krimsky

kar opisuješ je bilo možno (kasneje sicer le v eno smer) še do zgodnjih 90ih let. Je bilo pa zato takrat nepredstavljivo, da bi kdo parkiral na tržnici.
frozen pingvin 2
# 09.01.2018 ob 11:29
@sandiego1995

pa enga harmonkarja, ki si je prilastil prešerca
frozen pingvin 2
# 09.01.2018 ob 11:26
@rubin

1. v Lj so večji problem dnevni migrantje, kot neki prebivalci
2. v Lj so predvidene širitve nekaterih cest. šmartinka. trg OF in podvoz pod železnico pri orto baru, itd
3. Lj ni prometni zamašek. pojdi malo po svetu, da boš videl, kaj je to prometni zamašek.
sandiego1995
# 09.01.2018 ob 11:23
če bodo mestni svetniki za to, bomo lahko ulične glasbenike po novem srečevali ne le na Tromostovju in Čopovi ulici, pač pa tudi na Slovenski, Cankarjevi, Kongresnem trgu in še kje, vendar ne pozneje kot do 22. ure

Koga smo pa do sedaj lahko poslušali??? Večinoma uvožene južnjake, katerih muzika ne spada niti na najbolj obskurne veselice, kaj šele v mestno središče. Sramota za LJ, da to sploh pusti.
frozen pingvin 2
# 09.01.2018 ob 11:16
@DnB

ma kaka gneča v Lj. v Lj je milina kar se gneče tiče napram nekaterim mestom... sam sem od domžal do centra Lj v jutranji konivci v pol ure. torej iz periferije v centru v 30 min. kak bruselj v mestu rabiš ob konicah po nekaj ur da se sploh kam prebiješ. slovenci smo zelo razvajen narod.
Tetameta
# 09.01.2018 ob 10:47
Ja ne, Stožice so bile drage..je treba minus pokrivat...
Haso
# 09.01.2018 ob 10:05
Delavni dnevi?
clutch00
# 09.01.2018 ob 09:57
Zeleni otezujejo zivljenje delavcem, ker sami nikol niso imel resne sluzbe v centru...
rush1
# 09.01.2018 ob 22:09
Res ne vem, zakaj jočete? Vsakodnevno prihajam v LJ, pustim avto lepo na P+R Ježica, in sicer za smešno ceno cel dan, pa potem lepo na trolo do centra. Ni skrbi za parkiranje ali ceno parkiranja, na troli v miru še malce preletim dnevne novice. Seveda pa je pri nas folk navajen, da mora z avtom priti do vhoda v službo in bog ne daj, da bi slučajno moral parking plačati. Pejte malo v tujino gledat.
SpicyWeiner
# 09.01.2018 ob 13:23
sandiego1995

Koga smo pa do sedaj lahko poslušali??? Večinoma uvožene južnjake, katerih muzika ne spada niti na najbolj obskurne veselice, kaj šele v mestno središče. Sramota za LJ, da to sploh pusti.


Točno tako. Med božičnimi prazniki smo bili na kuhancu, in kar naenkrat zraven naše mize pridejo neki smotani trubači, ki so nam tam začeli igrati balkanjado, kot da smo sredi Beograda. Če se občina že loteva urejanja tega področja, naj potem uredijo tudi kaj točno se lahko igra na ulici. Ne pa da kreteni dva dni pred božičem po ljubljanskih ulicah "svirajo" Evo zore evo zore..
zapravico
# 09.01.2018 ob 10:51
Samo še to čakam,da bom plačal parkirnino za kolo
ps11
# 09.01.2018 ob 10:50
Jaz v center enostavno ne hodim več, če grem 5x na leto je veliko.
Wasabi
# 09.01.2018 ob 21:47
Boljše steze/poti/pasovi za kolesarje, povezljivost bližnjih krajev do 20 km izven Lj po nizozemskem vzoru in bi zmagali.
strugacki
# 09.01.2018 ob 13:43
Ljubljana bo pač izgnala vse razen turistov. Z lastnimi prebivalci vred. To že počne.
gejzir
# 09.01.2018 ob 11:08
Bolj kot zaračunavanje nočnega parkiranja bi potrebovali skrajšanje maksimalnega časa parkiranja v središču mesta (cona 1). Zdaj tam lahko plačaš listek za max. 4 ure. To pomeni, da marsikateri dnevni migrant pride listek zamenjat med malico in skoraj nikoli ne dobi kazni. Če bi maksimalni čas skrajšali na 3 ure, bi marsikaterega dnevnega migranta spravili na javni prevoz. Seveda bi bilo na glavnih vpadnicah treba uvesti več rumenih pasov, da bi bil javni prevoz hitrejši.
DnB
# 09.01.2018 ob 10:27
Rešitev je enostavna, usedite se na kolo ali avtobus in premigajte svoje zavaljene riti, pa še denarnica ne bo trpela.

Dokler pa se bo vsak rinil v center z svojim avtom(carpooling je pri nas v glavnem še vedno nedoumljiv koncept), za vsak minoren opravek, pa tovrstne ukrepe popolnoma podpiram. Dovolj je, da se clovek sprehodi ob večji vpadnici zjutraj, ali pa med 15 in 17h. Nepopisna gneča, v avtih pa en ali max dva posameznika.

Izjeme so seveda stari, bolni ljudje in pa tisti, ki prihajajo na posel od dalec seveda.
Mimobeznik
# 09.01.2018 ob 21:39
Kje bodo nova peščena parkirišča - najbolj donosna investicija v Ljubljani trenutno?
evropa
# 09.01.2018 ob 13:22
Folk je treba prisiliti, da bodo začel parkirati na P+R in se na delo odpeljali z busom če se hočejo rešiti vsega prometa
Našaraketa
# 09.01.2018 ob 12:02
Franc 1952, težko ti je v penziji a? Tako je fajn na podeželju, da si nam moral zdej povedat, da si že 1981 zapustil Ljubljano? Kaj je vzrok tvojega komentiranja prispevka o mestu, ki si ga zapustil 37 let nazaj?

Sicer živim v centru, končno dihamo čeprav nas vsak dan uniči prometni kolaps, za katerega je v večini krivo predvsem neznanje/nezmožnost mestne vožnje (od več pasovnih križišč in razvrščanja pred le temi do bočnega parkiranja) ljudi, ki dnevno prihajajo v naše mesto pomešano z skrajnim slovenskim egoizmom.

Strpnost je, ko imaš dovolilnico a ne najdeš parkirišča in mirno krožiš okoli svoje hiše dokler se ne konča služba Marjani iz Grosupelj, ki doma verjetno striže z ušesi, če obrneš na njenem dovozu.
Bondjanez
# 09.01.2018 ob 11:39
Pravilno. Pa nove PR naredit.
Franc 1952
# 09.01.2018 ob 11:32
Briga me! Bled sem črtal zaradi parkiranja, v centru LJ. nimam kaj iskati, v BTC in Rudniku pa je običajno vedno kakšen prostor. 1981 smo jo popihali iz LJ. in ni nam žal. Ne bi SPIZu delal uslugo, da dušo spustim zaradi parkiranja!:)
DAbears
# 09.01.2018 ob 11:31
Zoki ma vas rad
frozen pingvin 2
# 09.01.2018 ob 11:11
bozo67

očitno ne poznaš pravilnika. pri gradnji stanovanj, hiše moraš zmeraj zagotoviti primerno število parkirnih mest, drugače dovoljenja ne dobiš.
Kazalo