Maribor
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 15 glasov Ocenite to novico!
Aleš Novak
Aleš Novak, novi umetniški direktor Borštnikovega srečanja, bo svoj petletni mandat nastopil s prvim dnem prihodnjega leta. Foto: BoBo
Alja Predan
Borštnikovo srečanje je bilo od pomladi brez umetniškega vodje, saj je Alja Predan odstopila s tega mesta zaradi spremenjenih razmer, v katerih je deloval festival v zadnjem letu dni, je takrat pojasnila za medije. Foto: BoBo
SNG Maribor
Letošnji, 52. mariboski gledališki festival Borštnikovo srečanje bo potekal med 20. in 29. oktobrom. Foto: SNG Maribor/Boštjan Lah

Dodaj v

Aleš Novak na čelu Borštnikovega srečanja

Gledališki festival je bil od pomladi brez vodje
28. september 2017 ob 09:34
Maribor - MMC RTV SLO

Borštnikovo srečanje ima končno novega umetniškega direktorja, in sicer Aleša Novaka, ki ga je na to mesto imenovala komisija, potem ko je konec aprila odstopila Alja Predan, dosedanja umetniška direktorica tega gledališkega festivala.

Na javni razpis za delovno mesto pomočnika direktorja SNG Maribor za področje Borštnikovega srečanja so se po informacijah ministrstva za kulturo prijavili štirje kandidati, o njih pa je odločala komisija v sestavi: Tone Parljič, Alen Jelen in Marko Sosič. Imenuje pa ga minister za kulturo.

Ta mariborski gledališki festival je bil od pomladi brez umetniškega vodje, saj je Alja Predan odstopila s tega mesta zaradi spremenjenih razmer, v katerih je deloval festival v zadnjem letu dni, je takrat pojasnila za medije. Kot uradni razlog pobude za odstop, ki jo je podala direktorju Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor Danilu Roškerju, se sicer navajajo osebni razlogi. "Moje stališče v življenju je, da mora človek zamenjati svoje početje, ko je na vrhuncu. Mislim, da sem tukaj dosegla vse, kar sem lahko, zato se mi zdi zdaj pravi trenutek," je spomladi pojasnila Predanova. "So se pa razmere v zadnjem slabem letu dni nekoliko spremenile in v danih okoliščinah nimam več takšne motivacije, kot sem jo imela do zdaj."

Konsolidacija festivala pod vodstvom Alje Predan
Sicer je bila Predanova umetniška direktorica osem let, drugi mandat bi ji potekel septembra 2018. Za svojega naslednika si je zaželela nekoga, ki bo gradil na tem, kar je bilo do zdaj narejeno. Alja Predan je kot umetniška direktorica med drugim močno okrepila mednarodni značaj festivala in dosegla, da je festival postal samostojna organizacijska enota znotraj SNG-ja Maribor. Uspelo ji je okrepiti organizacijske ekipe, saj je umetniški direktor še vedno edini redno zaposleni pri tem projektu.

Ministrova sprememba ustanovnega akta
Na prvi razpis za delovno mesto umetniškega direktorja festivala, ki je bil objavljen marca letos, se je prijavilo šest kandidatov. Takrat je pogoje je izpolnjevala samo Vesna Jurca Tadel, vendar je komisija ni podprla. Minister za kulturo Tone Peršak je nato ob ponovljenem razpisu, ki je bil objavljen poleti, spremenil ustanovni akt tega gledališča. Tako po novem komisijo, ki ministru predlaga kandidata, sestavljajo le trije, in ne več pet članov. Po novem tudi vse tri člane komisije imenuje minister, predtem so jih imenovali AGRFT, Združenje dramskih umetnikov Slovenije, Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, Društvo slovenskih pisateljev in Kulturniška zbornica Slovenije.

Časopis Večer navaja, da so z ministrstva za kulturo, ko so nanje naslovili vprašanje o imenovanju novega direktorja, prejeli odgovor: "Ime novega pomočnika direktorja za področje Boršnikovega srečanja bo znano v naslednjih dneh, ko bodo odločbe v zadevnem postopku postale dokončne (tj. z dnem njihove vročitve prijavljenim kandidatom). O izbranem kandidatu vas bomo obvestili s sporočilom za javnost." Ime novega pomočnika direktorja za področje Boršnikovega srečanja naj bi bilo tako uradno potrjeno v teh dneh - z dokončnostjo odločb oziroma z dnem njihove vročitve prijavljenim kandidatom. Nadalje Večer poroča, da jim je Novak že včeraj potrdil, da je prejel obvestilo o svojem imenovanju.

Aleš Novak je dosedanji direktor Javne agencije za knjigo RS (JAK), še predtem pa vodja Urada za kulturo in mladino na Mestni občini Maribor, kamor je prišel z direktorskega mesta Mladinskega kulturnega centra Maribor. Bil pa je tudi predsednik strokovne komisije Borštnikovega srečanja. Svoj petletni mandat umetniškega direktorja festivala bo nastopil s prvim dnem prihodnjega leta.

P. G.
Prijavi napako
Komentarji
oleander
# 28.09.2017 ob 15:19
Revolving door slovenske politike, nič novega.
In zato tudi nič vzpodbudnega.
zozozo
# 28.09.2017 ob 22:10
Borštnikovo srečanje spada med lokalne novice?
redshift
# 28.09.2017 ob 16:05
https://www.dnevnik.si/1042729559/kultur
a/knjiga/novi-sistem-javnega-financiranja-zaloznistva-pocasno-ubijanje-malih-zalozb

https://www.dnevnik.si/1042750242/kultur
a/knjiga/drzavno-financiranje-humanistike-in-druzboslovja-rigidna-pravilna-tanjsajo-nase-knjige-

http://www.mladina.si/181496/skuc-jak-in-homofobija/

Verjetno bi se našlo še kaj o delu JAKA v času, ko ga je vodil omenjeni gospod.
Lordofcultural
# 03.10.2017 ob 15:45
Aznavur, leta 2013 je Simona Hamer prejela nagrado občinstva na tednu slovenske drame za predstavo Kladivo ali pinceta (avtorski projekt), ki govori o tem - raziskovanju in osmišljanju dramaturškega ceha ...
aznavur
# 03.10.2017 ob 11:43
Predanova je nesporno potegnila Borštnikov voz iz globokega blata, ni pa imela "sposobnosti" svoje nesrečne predhodnice (še dobro). Kdor pred odstopom ne bi poskrbel za svojo eksistenco, je tepec. Vsak pa bo tudi raje zaposlil dramaturga z bogatimi izkušnjami, znanjem, izkušnjami in poznavanjem kot pa začetnika. Očiten gnev koga tu bi vendarle kazalo malo bolje argumentirati.
oleander
# 29.09.2017 ob 14:15
Vse kaže, da se tudi tu več izve iz komentarjev kot iz novice ...
Glede omenjenih edicij pa, ali veste, kateri branjevki gre v resnici zelo dobro? Tisti, ki najbolj jamra.
Lordofcultural
# 29.09.2017 ob 06:51
Važno, da je iz BS odstopila nesposobna Alja Predan! Da je zvita je dokazala s tem, da je na BS dala odpoved šele, ko si je skomandirala redno zaposlitev kot dramaturginja v celjskem teatru. Ali drugače zapisano, v zadnjih letih in do veliko prihodnjih let, je to edina redna zaposlitev kakega dramaturga / dramaturginje v kakem teatru. S tem, da na AGRFT vsako leto kdo diplomira iz te smeri.
redshift
# 28.09.2017 ob 15:52
To upam, da se šalite. KUD Apokalipsa ima srečo, da lahko s pomočjo mednarodnih povezav in referenc izdaja v tujini. In če se sprašujete kaj Slovenija izgubi z revijo/društvom, ki pretresa etične, politične in kulturne standarde, potem ste si žal s tem, vsaj v vašem primeru, že odgovorili.
oleander
# 28.09.2017 ob 15:26
Hvala za povezavo, prebral sem članek v Mladini. Pogledal sem v Cobiss in ugotovil, da itak tiskajo edicije v Slovaški, ne v Sloveniji. Ali Slovenija karkoli izgubi s tem, če preselijo izdajanje knjig v Slovaško?
redshift
# 28.09.2017 ob 14:55
http://www.mladina.si/175679/apokalipsa-za-apokalipso/
redshift
# 28.09.2017 ob 14:54
Ni mi sicer jasno zakaj je bil komentar brisan. Ampak dobro. Gospod je na JAKU odrekel financiranje nekaterim projektom, ki vrednotijo dokaj visoko. Preberite si članek v Mladini.

Sedaj pa je dobil v dar še Borštnikovo srečanje. Ne vem kaj je tako kulturniškega na gospodu, da si to zasluži. Seli se iz enega direktorskega mesta na drugega. In to je to.
Kazalo