Matevž Lenarčič je bil na poti slab mesec dni. Foto: MMC RTV SLO
Matevž Lenarčič je bil na poti slab mesec dni. Foto: MMC RTV SLO

Pilot Matevž Lenarčič je pretekli teden s pristankom v Portorožu končal svoj 42.000 kilometrov dolg polet okoli sveta z ultralahkim letalom v okviru projekta GreenLight WorldFlight. Ključni namen projekta so bile meritve deleža črnega ogljika v zraku, tako je pri projektu sodelovala tudi družba Aerosol, ki je vodilna na področju merilnih naprav. Lenarčič je s svojim poletom meril količino črnega ogljika na višini treh kilometrov, kjer do zdaj meritve še niso bile opravljene.

Na poletu se je srečal s številnimi izzivi, tako vremenskimi kot tudi birokratskimi, ti so njegov polet celo večkrat podaljšali kot slabo vreme. Svoje vtise o tokratnem poletu je razkril v klepetalnici MMC-ja.

"Vedno znova me presenetijo obseg in bohotenje birokracije in ljudje, ki nočejo, ne želijo, ne zmorejo ali znajo razmišljati z lastno glavo. Takšnih ljudi se resnično bojim, saj so v primeru resnih problemov tudi potencialni eksekutorji, tudi življenj. Dolgotrajni poleti so gotovo izziv, saj lahko človek spoznava svoje lastne meje, tudi letenje preko Everesta, na severni tečaj ima zame izjemen pomen. Zaradi tega postajam hitreje drugačen in se mi odnos do sveta spreminja, po mojem na bolje. Zadnji polet je bi izziv predvsem zaradi zelo dolgih etap in minimalnega počitka," je pojasnil Lenarčič.

Tokratni polet okoli sveta je opravil s slovaškim letalom Dynamic, ki je omogočalo daljše neprekinjene polete. Najdaljši etapi sta trajali kar 18 ur, in sicer polet z Zelenortskih otokov na zahodu Afrike na karibski otok Martinique ter z otoka Borneo na Šrilanko. "Med poletom je toliko problemov, da po navadi ni težko ostati buden, če pa je že vse na "izi", si potem pomagam z rednimi vajami, jogo in meditacijo," pravi.

Lenarčič ob tem poudarja, da se na dolgotrajnih poletih niti ne more dolgočasiti. "Do zdaj mi v 56 letih še nikoli ni bilo dolgčas, še zlasti ne v letalu. Čezoceanski poleti zahtevajo redno komunikacijo s kontrolo letenja Oceanic Control, po navadi vsako polno uro sporoči položaj letala, višino in "operation normal", vmes so kalkulacije z gorivom, menjavanje različnih rezervoarjev, kjer ne sme priti do napake, iskanje alternativ za morebitne vremenske pojave, spremembe vetra, nevihte ... obvezne telesne vaje …," je dejavnosti med poletom naštel Lenarčič.