Okolje

Poudarki

  • Trenutno je prijavljenih 120.935 prostovoljcev
  • "Odvoz odpadkov je velik logističen zalogaj"
  • "Take akcije so korak v pravo smer"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 32 glasov Ocenite to novico!
Janez Matos
Janez Matos je eden izmed pobudnikov akcije Očistimo Slovenijo. Foto: MMC RTV SLO
Reka Soča
"Smo ena najbolj vodnatih držav na svetu. Poleg tega imamo nadzor nad povirji večine vodotokov. To bo v prihodnje res velika strateška dobrina. Moramo pa vodne vire ohraniti. Zato se moramo boriti proti brezvestnim ljudem, ki strupe odlagajo v naravo. Ko je vodni vir enkrat uničen, je uničen za vedno," je še opozoril Matos. Foto: BoBo

Dodaj v

Matos: Akcije Očistimo Slovenijo ne bo nikoli več

Pred sobotno akcijo Očistimo Slovenijo
21. marec 2012 ob 09:02,
zadnji poseg: 21. marec 2012 ob 12:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Akcije ne želimo ponavljati, saj to ni potuha za onesnaževalce, ampak javni protest in ozaveščanje proti takemu stanju," je v MMC-jevem klepetu pojasnil ekolog Janez Matos.

V soboto bo potekala že druga množična vseslovenska čistilna akcija Očistimo Slovenijo 2012. Pred 'dnevom D' je bil gost MMC-jeve spletne klepetalnice eden izmed pobudnikov akcije Očistimo Slovenijo Janez Matos, ki je zatrdil, da takšne akcije ne bo nikoli več.

Klepet si lahko v celoti preberete tukaj.

Trenutno prijavljenih 120.935 prostovoljcev
"Smo pa prepričani, da Slovenija potrebuje podobne civilne akcije - na primer čiščenje invazivnih rastlin, pomoč revnim v svojem kraju in podobno. Poskušali se bomo dogovoriti z največjimi prostovoljskimi organizacijami v Sloveniji, da se skupaj dogovorimo in vsako leto vsi podpremo eno dobrodelno akcijo. Ni pomembno, kdo je pobudnik, pomembno je, da se dela," je poudaril.

Trenutno je po njegovih besedah na akcijo prijavljenih 120.935 prostovoljcev. "Posameznik ali društvo se vse še do sobote lahko prijavi na spletni strani www.očistimo.si in takoj prejme povratni mail z informacijami, ki jih potrebuje za udeležbo na akciji. Vabljeni so prav vsi. Tudi za najmlajše in nastarejše smo organizirali zbirna mesta, kjer se bodo čistili le razpršeni odpadki," je pojasnil.

"Odvoz odpadkov je velik logističen zalogaj"
V organizacijo akcije je vključenih okoli 500 do 1.000 ljudi, je dejal Matos in povedal, da ima vsaka občina svoje koordinatorje, ki se dogovarjajo s komunalami, občinami, društvi ...

Matos je zatrdil, da v akciji sodelujejo vsa komunalna podjetja v Sloveniji. Opozoril je, da je odvoz velik logistični zalogaj, zato komunale ne morejo vsega odpeljati že v soboto, se bodo pa potrudile, kolikor bo le mogoče. Vse prostovoljce je zaprosil, naj odpadke ločujejo, saj bodo s tem tudi prihranili stroške komunalam in občinam.

"Približna ocena sredstev, ki smo jih prihranili državi in občinam s prostovoljskim delom pri pobiranju odpadkov in izdelavi prvega vseslovenskega registra divjih odlagališč, pa je okoli 15 milijonov evrov. Komunale in občine so imele seveda tudi stroške s prevozi in z odlaganjem odpadkov, vendar pa so bili stroški čiščenja 7.000 odlagališč zaradi pomoči prostovoljcev veliko veliko manjši, kot če bi to hotele občine oziroma država izpeljati same," je izpostavil.

"Take akcije so korak v pravo smer"
V akciji letos sodeluje 98 odstotkov oz. 206 od 210 slovenskih občin. Matos je na vprašanje uporabnika navedel občine, ki ne sodelujejo v akciji. To so občine Dornava, del občine Šmartno pri Litiji, Žirovnica in Šmartno ob Paki.

"Take akcije ozaveščajo in vračajo moč vsaj za en dan nazaj v roke nas, ljudi. So torej korak v pravo smer. Potrebna pa bo korenita sprememba mišljenja, vrednot. Vse manj ljudi verjame, da nas bo potrošništvo osrečilo, kar me veseli," je med drugim še dejal v klepetu.

Ana Mavsar
Prijavi napako
Komentarji
Racionalist
# 21.03.2012 ob 13:17
Jaz sem za to, da polovico kazni ki doleti odmetovalca odpadkov anonimno nakažejo prijavitelju
Glede na slovensko faušijo potem ne bo nobeden več upal odmetavat smeti.
SlavkoKlobasa
# 21.03.2012 ob 12:47
Ljudje!Predvsem prijavite tiste,ki imajo nelegalna-črna odlagališča!Teh je precej,pa greš samo malo za hišo v naravo.Te bi morali najbolj na ostro prijet in preganjat,ker tale akcija bo en dan,takoj naslednji bo pa kak frajer takoj napeljal kam smeti,misleč,saj bodo itak pospravili ob naslednji akciji.....
maček muri1
# 21.03.2012 ob 10:10
Pobiranje papirčkov prispeva k čistejšemu okolju, vračanju odpadkov v ponovno uporabo preko reciklaže. Ker se v tej akciji ne bodo pobirali samo papirčki, ampak se bodo čistila tudi nelegalna odlagališča v naravi (komunalni odpadki, kosovni odpadki, gume,...), ponekod tudi na vodovarstvenih območjih, je to zelo pomembno za varstvo narave, posebej podtalnice. Tukaj je tudi velik vzgojni moment, da se te stvari ne počnejo in da opozarjamo in preprečimo to početje kršiteljem. Če smo v majhnih stvareh pozorni, tudi v ločevanju odpadkov v gospodinjstvu, nam velike zgodbe ne uidejo. Vabljeni torej v soboto na plano v dobro družbo.
Debely77
# 21.03.2012 ob 09:59
Saj vse lepo in prav, samo naj enkrat že nekdo jasno pove, da pobiranje smeti ni ekologija. Kar naenkrat vsi mislijo, da so ekologi. Pa brez zamere Matosu, če je slučajno šolan ekolog.
jozes12
# 21.03.2012 ob 12:53
Naj prvo omogočijo brezplačen odvoz smeti na zbiralne centre oz smetišča, saj ti tako odpadke sortirajo in prodajo naprej. Komunalna podjetja so bila ustvarjena tudi z namenom javnega dobra in ne ideje kapitalizma - čim večjega zaslužka... Če bodo začeli še bolj zaračunavati odpadke, bo črnih odlagališč zopet več. Zoper se vračamo na stara pota...
domobrán
# 21.03.2012 ob 10:23
Moje vprašanje: zakaj se vsi osredotočate na izpust co2, če vemo, da človek v naravo spusti samo 3 % co2, ostalo pa narava preko morja, razkrojevanja, vulkanov... Zakaj se ne osredotočite na probleme, ki res pestijo, kot so onasnaževanje zraka in vod. Tukaj ni toliko denarja, kot v prevari co2?
stewie
# 21.03.2012 ob 10:03
Mene zanima, kdaj moram priti v soboto na zbirno mesto pred začetkom čiščenja smeti pred parlament in pa, kaj od vsega naštetega od pripomočkov (vrečke, rokavice, sekira, cunje, motorka, kanta z bencinom, šibice, liter domačega) moram imeti s seboj.
Wasabi
# 21.03.2012 ob 13:05
Čistijo tisti, ki tako ali tako ne odlagajo na črna odlagališča, ta pravi krivci pa čakajo konec vikenda, da bodo lahko jovo na novo smetili po naši deželici.
svabo
# 21.03.2012 ob 13:05
Krasno. Končno prava informacija. Akcije sploh ne bi smelo biti, ker je dejansko potuha vsem onesnaževalcem. Osebno pa se mi zdi, da pobudniki akcije najbolj uživajo ob podatku koliko ljudi se akcije udeleži. To je akcija za zdravljenje slabe vesti državljanov podobno kot spoved v cerkvi. Celo leto onesnažuješ in potem greš v soboto pobrat 3 papirčke. Če celo leto ne odvžeš nobenega ti ni treba iti na nobeno akcijo in še slabe vesti nimaš....
Voly
# 21.03.2012 ob 12:56
domobran
Končno sem dočakal,da se enkrat strinjam s teboj!
mrbungle
# 21.03.2012 ob 10:17
@Debeli

Malo si poglej projekte Ekologov brez meja, niso samo smeti, tudi dosegli so, da v trgovinah nič več ne razmetavajo s plastičnimi vrečkami, borijo se, da gre obleka še v druge roke, pa boj prosti plastičnim lončkom na prireditvah itd itd...

Petra ima pa specifičen glas, ki se ga pa navadiš...
mandala12
# 21.03.2012 ob 12:48
Vsa čast organizatorjem. Delajo kot prostovoljci in za skupno dobro. Ko bi le bilo več takega pristopa tudi drugje.
cicimici
# 21.03.2012 ob 12:48
velikovec,

saj si ja malo prismuknjen!!!

Je pa res, da bi morala za to skrbeti država. Toliko je brezposelnih, ki bi lahko dobili delo. Pa se nikamor ne premakne. Ljudje so se že naveličali čistilnih akcij. Ti pobiraš, za teboj pa že smetijo. To nikamor ne pelje.
anny22
# 21.03.2012 ob 15:08
Če bi vsak pospravil za sabo, ne bi bila potrebna nobena čistilna akcija.
gesan
# 21.03.2012 ob 15:05
Me zanima kdaj bodo kmete izobrazili, da bodo pospravili recimo za seboj vrečke od umetnega, ki jih vržejo kar v jarke. Še vedno!!!

Kdaj se bo začelo javno razpravljat kakšno škodo povzroča zdravju gnojnica bolanih ljudi, ki jo polivajo vsevprek ob in v urbanih naseljih.

Kdaj se bo nehalo pobijat čebele z brezvestnim strupljenjem rastlin.

Itd.

Že 30 let trajbamo vedno in isto proti tistim, ki jim je vseeno pa smo samo čudaki, ki vtikajo svoj nos v nekaj kar nas baje ne zanima. In baje, da smo zaradi vseh teh resnic nesramni...

jaz predlagam, da se začne po tej akciji akcija v kateri se bo ugotavljalo katera občina ni naredila nič za določena smetišča, ki smo jih nakazali in se točno ve kdo je krivec.

Ampak še vedno je tako, da se nihče nikomur kot zgleda ob takih primerih noče zamerit.
In tako mi ostajamo samo čudaki, ki v tej akciji ne bomo sodelovali.

Pa brez zamere. Jaz kakšno smet, ki jo najdem v gozdu itd, odnašam iz gozda in travnikov že desetletja kadarkoli in tak bom tudi ostal. in ne potrebujem nobene akcije razen tiste, da se stopi dobesedno na prste vsem, ki jim je vseeno in počnejo te kretenizme.

Tudi o kurjenju smeti bi lahko marsikaj rekli!!!
EU Bananistan
# 21.03.2012 ob 15:01
Poleg smeti v naravi, so pri nas velik problem tudi smeti, ki hodijo na dveh nogah, ponavadi nosijo kravate in zasmrajajo, kjer se zasmraditi da. Tudi za te vrste smeti bi bila potrebna podobna in učinkovita čistilna akcija, na katero bi bilo treba povabiti čim več ozaveščenih in poštenih državljanov.
frgo
# 21.03.2012 ob 13:34
Pri nas nazalost nastajajo divja smetisca ob gozdnih poteh in tega bo se vec. Sem proti temu, ampak ne bom lagal da teh ljudi ne razumem ...


Jaz vozim vse na deponijo in tam sprejmejo čisto vse odpadke brez predsodkov, v okolici je pa vseeno polno divjih odlagališč. Odpeljat je treba v vsakem primeru in zakaj eni ne morejo odpeljat na deponijo mi ni jasno. Je pa res, da je deponija ponavadi odprta ob takih urah, da lahko normalen deloven človek tja pride samo v soboto dopoldne.
RKC&RTV FU
# 21.03.2012 ob 13:28
Meni se zdi cudno, da moramo za njih locevat in se za placat je vec, kosovni odpad so ukinli, za tistega 1 zastonjskega letno so si pa lepo nastimali pravilnik, da se skoraj nic ne uvrsca na tisti seznam. Vse po kar bi prisli so stvari katere se dajo prodat (zelezo, baker itd )

Pri nas nazalost nastajajo divja smetisca ob gozdnih poteh in tega bo se vec. Sem proti temu, ampak ne bom lagal da teh ljudi ne razumem ...
povžek
# 21.03.2012 ob 13:07
Kdaj bomo spremenili naučeno: "Dokler te rabim, te poznam, ko te izpraznim ... pa te zavržem kamorkoli!"? Vzgoja in zgled doma, šoli ... kje je? V Švici te opozorijo: "Izgubili ste to in to ...!"
zulj001
# 21.03.2012 ob 16:26
Prvo naj država ustvari zakonodajo in inšpekcijske službe naj začnejo delat ,pa bo mir........
Whisperer
# 21.03.2012 ob 14:47
@mrbungle
To kar si zapisal je bila izjava inšpektorice za okolje ! In sicer; "Če inšpektorji ne bodo ugotovili(ha,ha,ha-ugotovili) kršitelja ,ki je povzročil onesnaženje okolja,potem bodo lastniku zemljišča naložili ,da v najkrajšem času le-to odstrani na svoje stroške v nasprotnem ga bodo denarno kaznovali " ! ! ! Iz tega sledi ! Če ne bo odstranil in posledično plačal kazni se mu zgodi primer Vaskrsić in ostane brez premoženja . Kaj je narobe v tej Sloveniji?
Lovec
# 21.03.2012 ob 14:15
Akcijo podpiram in sem se prve tudi udeležil.

Vendar je to metanje peska v oči. Jaz osebno sem pričakoval, da bi Iniciativa pritisnila na vlado ali vsaj vložila predlog zakona, ki bi med drugim tudi sankcioniral tiste, ki jim ni mar za naravo in ljudi. Pa se to ni zgodilo in zato to izvodeni.
mamika
# 21.03.2012 ob 13:20
Večina , kar jih poznam in živimo po hišah ločujemo, sežigamo kar se sme in ni sporno glede emisij v zrak, ne zlivamo nevarnih tekočin kar v WC ali v najbližji potok ali bajer, kompostiramo in gre minimalna količina na ekološke otoke pa zato še nismo ekologi. To je pač smotrno in samo po sebi umevno. Plačujemo ekološko takso kot vsi, zaenkrat najdražjo v SLO- pravica odločitve lokalne oblasti. Opažam pa, da v mestu kjer delam, večina blokovskih naselij veselo ali ne-sortira, si nagaja, zažiga, podira kar se lokalni komun.odvoznik nekako trudi zbirati, odvažati. Kultura? Čigava? Brezbrižnih prebivalcev , posameznikov , ki jih nihče ne ujame ne s kamero ali ne fotografira pri dejanju. Zakaj ? Je smiselno zaposliti številne brezposelne, da svojo odvečno energijo porabijo tudi za kao eko-policijski nadzor javne higiene, razmetavanja z javnimi dobrinami in na koncu s smetmi? Ali pa jih naj zavod za zaposlovanje preusmeri v javno komunalo, da vsaj oddelajo svojo podporo. Tudi naša plačana vojska bi lahko prišla pomagat čistit nabrežja in priskočiti s terenci na pomoč.
Ulikses_
# 21.03.2012 ob 14:45
mrbungle
# 21.03.2012 ob 10:17
Prijavi neprimerno vsebino
@Debeli

Malo si poglej projekte Ekologov brez meja, niso samo smeti, tudi dosegli so, da v trgovinah nič več ne razmetavajo s plastičnimi vrečkami, borijo se, da gre obleka še v druge roke, pa boj prosti plastičnim lončkom na prireditvah itd itd...


s plastičnimi vrečkami se ne razmetava več, ker so trgovci tekom krize ugotovili, da lahko s ponovno uvedbo plačljivih vrečk pokrijejo marsikateri strošek...oz. vsaj prišparajo pri zastonjskih vrečkah.
evaevi
# 21.03.2012 ob 13:50
včasih dvignimo oči tudi v nekoč naše nebo
tam se dogaja marsikaj
Whisperer
# 21.03.2012 ob 13:47
Končno je Slovence pamet srečala ! Čistijo na inšpektorji in vsi tisti katere plačujemo iz proračuna,ki ne opravijo svojih nalog.
frgo
# 21.03.2012 ob 13:28
@jozes12
Če bodo začeli še bolj zaračunavati odpadke, bo črnih odlagališč zopet več. Zoper se vračamo na stara pota...

Komunala gospodinjstvu zaračuna enako, če odpelješ svinjarijo v hosto ali pa na deponijo.
Fr Ro St
# 13.12.2012 ob 01:29
Ja, lahko bi malo spremenili zadevo in se lotili še kakšnega drugega področja.

Lahko bi zavihali rokave in posadili vsak svoje drevo, ali pa grm. Npr. visokoraslo češnjo, ali pa hrasta, lipo, brezo, jelko, forzicije, hortenzije ali pa španski bezek, hruško ali pa akacijo,.... ..., morda cigarivec, ali pa tulipanovec...

Seveda si mora vsak izbrati primeren prostor, nekje blizu, da bo lahko spremljal in skrbel za svoje drevo ali grm.

Vsa drevesa, ki sem jih posadil v letu 2012 posvečam tistemu ruskemu poveljniku podmornice, ki je med kubansko krizo rešil svet pred jedrsko katastrofo. Morda kdo ve, kako mu je bilo ime? Nekaj sem bral, da so rusi šele letos objavili njegovo ime.
Sicer nisem imel ravno srečne roke, saj je bilo leto kar precej sušno, tako da sem imel veliko dodatnega dela z zalivanjem. Prvo drevo se žal ni prijelo, so se pa zato nasladnja.
Upam, da bodo uspešno prezimila in naslednje leto lepo nadaljevala rast. In da bo vreme nekoliko prizaneslivejše.
arogantnež
# 22.03.2012 ob 08:28
Meni se zdi, da bi bilo vseeno pametno ponavljati to akcijo, ampak samo v delu popisovanja divjih odlagališč, nato pa namesto pobiranja smeti začeti težiti ustreznim ljudem naj začnejo na tem področju z nekimi ukrepi. To bi bolj ustrezalo besedni zvezi javni protest, kot pa tole pobiranje smeti, za kar se strinjam, da je do neke mere dajanje potuhe onesnaževalcem.
gesan
# 22.03.2012 ob 07:37
in še eno vprašanje imam:
"zakaj pa za takšnimi ljubitelji narave, ki bodo sedaj na veliko sodelovali, ostajajo v gozdu po nabiranju gob (ostale, ki jih ne potrebujejo kar razbrcajo) prazne pločevinke in šktlje cigaret, da o ogorkih ne izgubljam besed...?
gesan
# 22.03.2012 ob 07:35
.s. ob prebiranju veliiiiiiike vecone komentarjev ostajam pa brez besed.

@zx, eni smo že dolgo brez besed, ko vidimo, da ne zaleže nobena beseda.
Ti po mojem ne razumeš najbolj. Ti je treba poslat slike rezultata te akcije? Slike smetišča, ki bo garantirano ostalo tudi po tej akciji?

A veš zakaj? Ker bodo v tej akciji na veliko glumačili takšni, ki so te smeti v naravi pravzaprav povzročili in bodo sedaj samo na veliko odvračali pozornost od lastne krivde.
Potem pa bo šel na njivo in brez obzira zavrgel vrečo od umetnega v jarek, da jo mi poberemo...ker njemu se ne ljubi razmišljat kaj počne in kaj je prav.
periege
# 21.03.2012 ob 21:51
Aha tudi občina Dornava se izogiba akciji...??? Vi packi, vi....

In razlog? Aha, nimajo več smeti, nobenih odpadkov, vse je kot v Singapurju ... :/
cicimici
# 21.03.2012 ob 21:50
Se strinjam! Samo drži besedo! Naj vse občine zaposlijo nekaj brezposelnih in naj čistijo sproti. Pa tudi podjetja, ki se ukvarjajo s čistočo, kakorkoli se že imenujejo, naj ne pobirajo samo kant po dvoriščih ampak naj počistijo tudi odlagališča. Ljudje so tega siti.
MP3CE
# 21.03.2012 ob 19:24
Ah, sem malo prehitro objavil post, hero je omenil se izpuste metana zaradi taljenja permafrosta. Da, to se je začelo dogajati in dogaja se čedalje hitreje. A ta mehanizem je povratni mehanizem, ki le še povečuje problem. A vedeti moraš, da metan v ozračju relativno hitro (okrog 10 let) oksidira v CO2 in vodo. Mi segrevanje opažamo že kakih 100 let, intenzivno segrevanje pa recimo zadnjih 40 let, ko so bili tudi naši izpusti CO2 največji.
MP3CE
# 21.03.2012 ob 19:18
Hero, ne bo držalo, kar pišeš, oz. si malo pomešal zadeve. Mehanizmi so zelo dobro poznani, temeljijo na interdisciplinarnosti več ved (ja, je treba precej stvari poznati). Na žalost je zadeva vse prej kot enostavna, saj je vplivov kar nekaj in je potrebno precej natančno ugotoviš pomen izpustov CO2 na povprečno globalno temperaturo. Mehanizmi, ki določajo temperaturo zemlje pa so:
- Spremembe v zemljini orbiti (t.i. Milankovičevi cikli).
- Spremembe v jakosti sonca.
- Spremembe odbojnosti atmosfere na prihajajočo svetlobo sonca. To zajema faktorje, kot so površina ledu, vsebnost aerosolov (SO2), večjo količino prašnih delcev v ozračju zaradi izbruhov vulkanov.
- Spremembe v vsebnosti toplogrednih plinov
- Spremembe v razporeditvi kontinentov in posledično oceanskih tokov
Da je stvar še težja, se predvsem količina toplogrednih plinov v ozračju in pa odbojnost zaradi ledu spreminjata s temperaturo. Večina stvari sicer deluje na bistveno daljšem obdobju, kot je obdobje 100 let (spremembe v orbiti so reda velikosti nekaj 10.000 let, spremembe razporeditve kontinentov ravno tako). Ostali parametri so, to vemo, bolj ali manj dovolj malo spremenljivi v tem obdobju, da ne morejo pomembno vplivati na temperaturo. Ostane samo še CO2. Da ljudje dejansko povzročamo, pa vem, ker letno prispevamo v ozračje 4 ppmv CO2, medtem ko koncentracija CO2 v ozračju pa narašča s hitrostjo 2 ppmv (prispevek človeštva je enostavno izračunati, če vemo, kolikšna je proizvodnja plina, nafte in premoga in upoštevamo dejstvo, da večino tega pokurimo in vse skupaj primerjamo s celotno maso atmosfere - malo pazljivosti je potrebno le, ker je potrebno upoštevati različno molekulsko maso CO2, maso goriv, delež ogljika v različnih gorivih in povprečno molekulsko maso ozračja).
Drugi efekt, ki ga moraš poznati pa je trenutno manjše neravnovesje med izsevano infrardečo svetlobo na vrhu atmosfere in prejeto sončno energije, ki znaša mislim da 0.5 W/m2. To pomeni, da se Zemlja še vedno segreva.
hero
# 21.03.2012 ob 17:56
ateistek: dejstvo je da se ozračje segreva, zaradi tega se gladina morja dviga. Posledično se dviga tudi temperatura morja, to je razlog za odmiranje koralnih grebenov.
Na žalost pa ni nikjer dokaza, da je za to kriv CO2 in če že, ali je to povzročil človek. Glede na to da je recimo metan 25x bolj toplogreden, njegove največje zaloge pa so na območjih tundre in arktike, bi lahko tudi to bil problem. Bolj ko se segreva, še več metana uide v ozračje.
Zame je zanimiva tudi ta teorija, da je človek z co2 le sprožil ta cikel, je pa res na nikjer ne zasledim dobre študije, ki bi to lahko potrdila ali zavrnila.
zx
# 21.03.2012 ob 17:44
bravo akcija!!!

p.s. ob prebiranju veliiiiiiike vecone komentarjev ostajam pa brez besed.
RKC&RTV FU
# 21.03.2012 ob 17:09
@mrbungle: kaj ? A kar 20km globoko v gozdu bo lastnik "z vilami" strazil, da mu kdo ne skipa kup keramicnih plosc ?
SF010
# 21.03.2012 ob 14:52
a on je mož od Petre?
a1971
# 21.03.2012 ob 14:49
Z okoljem ravnamo tako kot da bi bili slon v trgovini s porcelanom. V soboto bodo smeti pobrane v ponedeljek pa bodo nemarneži spet odlagali svoje smeti pred tuja vrata. Predvidevam, da imajo tudi nemarneži v nedeljo dan počitka.
Vori
# 21.03.2012 ob 14:37
domobran, s svojo nevednostjo o CO2 zavajač ljudi ki to berejo. Raziušči malo v strokovni literaturi o problemu CO2 ... Edini denarni interes v zadevi CO2 ima indrustrija ki potem kupuje take članke ki jih bereš ti in si zaveden. Tudi če od danes naprej ne spoustimo v ozračje niti atoma CO2 veš se bo v 50 letih spremenila klima zaradi že narejene škode, potem pa se bo stanje stabiliziralo.
Debely77
# 21.03.2012 ob 13:40
@mrbungle - vse to je res, ampak še vedno ne gre za ekologijo kot tako. Tako kot se te termine zanje čase posplošuje bo kmalu že vsak smetar ekolog (s smetarjem ne mislim nič slabšalnega).

Za varovanje okolja moramo pa predvsem vsi popucati v glavi poleg tega pa je potrebno urediti celoten koncept in proces reciklaže ter vse predmete dejansko reciklirati. Pa pustimo uporabo za reciklažo primernih materialov že ob proizvodnji ker na to ne bomo tako hitro uspeli spremeniti zadev (čeprav je to prava pot - z izbiro čimmanj materialov in izgradnjo centrov za reciklažo le teh).
Prvo kot prvo je potrebno točno določiti kam kakšen odpadek spada, ker kot je meni znano niti pri nas ne poteka vse isto (glede na različne ponudnike odvoza smeti). Nato je potrebno seveda znižati ceno odvoza kajti če državljani delamo tisto za kar plačujemo vsa ta podjetja naj nam za strošek reciklaže znižajo položnice.
V končni fazi pa bi lahko malo gledali tudi na ekonomičnost ker je recimo čisti nesmisel, da vsi doma čistimo embalažo ker bi to lahko v centru z veliko manj porabljene vode in čistilnih sredstev to lahko storili v kakem večjem bobnu...
In jasno tu še manjka par alinej...
bistri08
# 21.03.2012 ob 13:04
Podpiram akcijo Očistimo Slovenijo. Za preteklo akcijo sem dejal, da je to edini pametni projekt vlade, nakar sem izvedel, da nima vlada s tem nič.

V akciji bom sodeloval tudi letos.

Žal pa sama akcija nima direktnega učinka, saj je letos prav toliko smeti kot prej oz. že po dveh mesecih je stanje skoraj enako. Upam le, da ima akcija dolgoročni učinek sedanjih osnovnošolcev, da bodo bolje skrbeli za okolje kot njihovi starši.
Sem pa tudi sam pomislil na to, da nekateri zavestno mečejo in odlagajo smeti v naravi, češ saj bodo drugi pospravili.
Tudi zakon, ki kaznuje lastnika zemljišča se mi ne zdi v redu, saj je v tem primeru kaznovan nedolžen človek, povzročitelj pa se izogne vsakršni odgovornosti za svoja dejanja.
Roky89
# 21.03.2012 ob 22:19
@jd666

Pojdi na drugo stran prebrati moj post.

LP,
Roky89
jd666
# 21.03.2012 ob 21:39
Popredaval o ekologiji. Odpeljal se pa s q7 v12 bencinarjem in polnih zepov domov......;)))) ekologija in vse povezano z njo je postala dober biznis in trzna nisa. Akcija drgac v redu dvomim pa da komu nic ne kapne v kaksen zep....
ism
# 21.03.2012 ob 20:43
Jaz te akcije ne podpiram, saj so nam na prejšnji čistilni akciji povsod ležale te smeti na kupih, ker jih nihče ni prišel iskat. Samo zamenjale so parcelo in s tem povzročile preglavice drugemu lastniku.
Roky89
# 21.03.2012 ob 17:35
In še enkrat: dokler se ne naučijo... ;-) Če niti novinar ne pozna materije o kateri piše kok bodo ostali ljudje te stvari vedli???

Definicija ekologije iz SLOVENSKE wikipedije:
''Ekologíja je znanstvena veda, ki preučuje porazdelitev in bogastvo živih organizmov in odnose med živimi bitji ter živim in neživim okoljem. Okolje organizma vsebuje njegovo fizično naravno bivališče (habitat), ki ga lahko opišemo z vsoto krajevnih samovzniklih dejavnikov kot sta podnebje in geologija in tudi drugih organizmov, ki si bivališče delijo. Pojasnjuje, kako živijo rastline in živali v povezavi druga z drugo, kako so odvisne od naravnih virov in dobrin (tla, voda, zrak, sončna svetloba). Preučuje prilagoditve življenjskim razmeram, kjer organizmi živijo. Znanstvenik, ki deluje na področju ekologije, je ekolog.

Kadar govorimo o konkretni vrsti ali drugem taksonu, pomeni ekologija skupek vseh interakcij tega taksona z živim in neživim okoljem, torej habitat, kjer lahko živi, njegovi plenilci, zajedavci, plen idr. V zadnjem času se izraz pogosto, a nekoliko neustrezno uporablja kot sopomenka za sorodno, a mnogo ožje področje okoljevarstva (oz. naravovarstva), ki obravnava človekovo prizadevanje za zmanjšanje lastnega škodljivega vpliva na okolje.''


Tole je opis iz knjige EKOLOGIJA - Živa bitja v prostoru in času od dr. Davorina Tometa:
Danes velja, da ima ekologija tri pomembne naloge. Dogodke v naravo mora (1) opaziti in opisati, (2) razložiti in poiskati razloge, ki so privedli do teh dogodkov, (3) razviti sistem napovedovanja dogodkov.
Samo opravljanje prve naloge človeka še NE naredi ekologa. Tudi kmet bo opazil, da je zaradi izbruha žuželk izgubil pridelek, pa ga še ne bomo eoklicali za ekologa. Šravi ekolog mora biti kos vsaj še drugi nalogi in dogodek pravilno razložiti. Zakaj je do izbruha žuželk prišlo? ... (o postavljanju hipotez) ... Tretja naloga je še zahtevnejša. V zgornjem primeru bi bila to npr. izdelava modela, ki bi pomagal naslednji izbruh napovedati in tako pomagal njegove posledice vsaj omiliti, če ne povsem preprečiti.
...
...
Saj morda po teh besedah, kdo so ekologi, ni potrebno, a bom vseeno zapisal tudi nekaj očitnih primerov, kdo vse ekologi NISO. Poleg kmeta, ki opazi, da so mu pridelek požrle žuželki, in tistega, ki zelenjave ne škropi s pesticidi, so tu še vozniki ''ekoloških'' avtomobilov na gorilne celice, tovarne, ki proizvajajo ''ekološke'' pomivalne in pralne stroje, društva, ki organizirajo ''ekološke'' čistilne akcije rečnih bregov in pobiranja smeti, (zveni znano?)človek, ki nadstrešek nad smetnjaki poimenuje ''ekološki'' otok, ljudje, ki hodijo v naravo in se ob tem naučijo razlikovati med različnimi vrstami živali, rastlin in gob ipd. Vsi ti rešujejo le prvo izmed treh nalog, ali še te ne. Ekologija v družbi pridobiva na ogledu, ena od posledic tega je, da je vedno bolj vabljivo nositi naziv ekolog.

Tako, da ko se govori o psevdoekologiji in psevdoekologih govorte prosim o OKOLJEVARSTVENIKIH in OKOLJEVARSTVU, ki tudi ni isto kot naravovarstvo (ki se bi moralo pravilno imenovati ohranjanje narave). Okoljevarstvo se nanaša le na vzdrževanje za človeka primernega okolja. Ohranjanje narave pa se zavzema za točno to: ohranjanje pristne neokrnjene narave na nekem območju.

People, GET YOUR FACTS STRAIGHT!

Torej EKOLOGI = ZNANSTVENIKI (bolj specializirani biologi), OKOLJEVARSTVENIKI = AKTIVISTI.

Za iskanje po googlo:
Ekologija - ecology
Okoljevarstvo / varstvo okolja - enviromental protection
Ohranjanje narave / naravovarstvo - nature conservation
Pa slovenska vikipedia ima tudi dobro napisano.

Trgovcu v intersparu tudi nebi rekli ekonomist, ker pač obrača denar.
Zidarju, da je gradbinc ali arhitekt, ker je on, ki dejansko zida zgradbo.
Negovalcu v zdravstveni ustanovi, da je medicinc.

In brez zamere.

LP,
Roky89 :-)
ateistek
# 21.03.2012 ob 13:43
@Domobran:

CO2 ni prevara, za vraga. Ljudje se preseljujejo z nekaterih tihomorskih otokov, ker je gladina morja permanentno zrasla do takih meja, da jim ogroža življenje. Evo samo en od linkov, ki to dokazuje.

Letos sem bil na Filipinih in sem se prepričal. Tam, in vem, da tudi drugje, se dogaja odmiranje koralnih grebenov (angleško "coral bleaching" ) zaradi zakisanosti morja od prevelikih količine raztopljenega CO2.

Vi, ki razlagate, da je to prevara, ste še večji škodljivci kot CO2.
Roky89
# 21.03.2012 ob 17:40
Torej kaj lahko sklepamo iz tega...
Da, otroci... Ekologi brez meja še sami ne vedo kaj so, delajo se pa pametne za vsako stvar. Pa ne me narobe razumet. Podpiram vsako takšno akcijo in se bom udeležil tudi to soboto, prav tako ločujem odpadke in pazim na mojo porabo vode, ampak mi niti na kraj pameti nebi padlo, da si bi podelil naziv ekologa brez diplome Biotehniške fakultete ali Fakultete za naravoslovje in matematiko - pri čemer bi moral tudi obiskovati pravo smer.

Prosim sam za malo strokovnosti!
mrbungle
# 21.03.2012 ob 13:53
Odvoz na smetišče je za prebivalce lokalne skupnosti, za katero je smetišče namenjeno, BREZPLAČNO. Ponavadi za smeti do 1 m3, pa fizična oseba mora biti. V kolikor pelješ s kakim avtom z znako podjetja, ti pa zaračunajo. samo lažje je folku v prvi graben skipat kot pa peljati na zbirni center/odlagališče.

Sicer je pa lastnik zemljišča odgovoren za sanacijo divjega odlagališča. ko bodo zaćčeli kaznovati lastnike, bodo le ti začeli svojo zemljo nadzorovati in z vilami loviti tiste, ki odlagajo...
Svet živali
link
Žival kot darilo? Pred (ne)odgovornim dejanjem dobro premislite!
16
20. december 2014 ob 06:23 "Ali smo na to pripravljeni in bomo zmogli biti odgovoren skrbnik nadaljnjih 10, morda 15 let?" je ključno vprašanje, ki si ga mora zastaviti prav vsak, ki razmišlja o posvojitvi živali.
Več novic ...
Kazalo