Ladje za gašenje so imele težave pri dostopu do goreče ladje. Foto: Reuters
Ladje za gašenje so imele težave pri dostopu do goreče ladje. Foto: Reuters
Nesreča se je zgodila v hrvaški ekološko-ribolovni coni. Foto: MMC RTV SLO
Zakaj je zagorela ladja?
Ogenj na ladji še tli
Goreča ladja skrbi ekologe

Odločitev o tem, ali bodo gorečo ladjo, na kateri naj bi večina nevarnega tovora zgorela, odpeljali v italijansko ali hrvaško pristanišče, bo hrvaško pomorsko ministrstvo sprejelo naknadno.

Slovenija je Hrvaški ponudila pomoč enega do dveh vlačilcev iz Kopra, a so s Hrvaškega sporočili, da za zdaj še ne potrebujejo pomoči..

Kmalu znan vzrok požara
Neuradno se širijo govorice, da naj bi ladjo, ko bo pogašena, prepeljali v italijansko pristanišče Tržič ali na Hrvaško, na Reko. Danes naj bi bilo več znanega tudi o vzroku požara, saj so italijanski policisti že zaslišali posadko ladje, ki jo je skupaj z devetimi potniki grška ladja včeraj prepeljala v Benetke.

Na ladji naj bi že zgorele vse vnetljive snovi, gasilci nadaljujejo hlajenje ladje, ogenj pa se je s palube preselil v notranjost trupa. Nevarnost eksplozije naj bi minila, prav tako ni več nevarnosti, da bi se ladja potopila. Hrvaški reševalci so okrog ladje postavili dva kilometra dolgo ograjo, ki naj bi preprečila večje onesnaženje morja.

Na pomoč priskočili Nizozemci, a neuspešno
Na pomoč pri gašenju je prispelo pet Nizozemcev, ki so posebej opremljeni za gašenje ladij in so med drugim sodelovali tudi pri reševanju potopljene ruske jedrske podmornice Kursk. Peterico so poskušali s helikopterji prepeljati na krov goreče ladje, a jim je močen veter vkrcanje onemogočil. Skupino naj bi najel lastnik turške ladje.

Turško ladjo, ki prevaža 11 ton rabljenega goriva, 800 ton težke in 50 ton lahke nafte, je ogenj zajel 15 morskih milj zahodno od Rovinja in 60 milj od slovenske obale. Ladja se je ponoči približala otočju Brioni in je bila od njega oddaljena le pet do šest navtičnih milj, a po podatkih hrvaških medijev narodni park ni bil ogrožen, saj je burja ladjo kmalu obrnila proti odprtemu morju.

Slovensko morje ni ogroženo
Na Upravi RS-a za zaščito in reševanje so za MMC povedali, da slovensko morje za zdaj ni ogroženo, razmere pa pozorno spremljajo. Na slovenskem ministrstvu za obrambo so sporočili, da so v koordinaciji služb, ki delujejo na morju in v regijskem štabu Civilne zaščite, sprejeli potrebne preventivne ukrepe, ki se nanašajo na primer nesreče na morju.

Posadko rešila grška ladja
Turško ladjo Und Adriyatik, ki je bila namenjena iz Carigrada v Benetke in je poleg nevarnega oljnega tovora prevažala še 200 tovornjakov, je ogenj zajel ob 4. uri zjutraj v vodah okoli 15 navtičnih milj zahodno od Rovinja, na meji med hrvaškimi ozemeljskimi vodami in ekološko-ribolovno cono. 22 članov posadke in devet potnikov je rešila mimoploveča grška ladja in jih prepeljala v Benetke.

Nevarnosti preloma ladje na pol ni
193 metrov dolga turška ladja se po domnevah hrvaških oblasti po vsej verjetnosti ne bo prepolovila in potopila, kar bi zaradi nevarnega tovora na krovu predstavljalo veliko nevarnost ekološke katastrofe v severnem Jadranu. Hrvaški gasilci so sporočili, da ladja ne tone, okrog nje pa tudi ni opaziti znakov onesnaženja.

Hrvaški prometni minister Božidar Kalmeta je potrdil, da so o nesreči obvestili sosednji Italijo in Slovenijo. Ker se je nesreča zgodila v ekološko-ribolovni coni, je po besedah ministra pravno mogoče od lastnika ladje zahtevati plačilo odškodnine.

B. T./G. V.

Zakaj je zagorela ladja?
Ogenj na ladji še tli
Goreča ladja skrbi ekologe