Po navedbah AVP-ja je analiza prometnih nesreč, v katerih so bili vpleteni motoristi, pokazala, da prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev in tudi drugih prometnih pravil, ne glede na starostno skupino ali vozniški staž. Foto: BoBo
Po navedbah AVP-ja je analiza prometnih nesreč, v katerih so bili vpleteni motoristi, pokazala, da prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev in tudi drugih prometnih pravil, ne glede na starostno skupino ali vozniški staž. Foto: BoBo
false
Število mrtvih motoristov po letih. Foto: AVP
Policijski stavki ni videti konca

Agencija za varnost prometa (AVP) je na začetku tedna zaradi šestih mrtvih motoristov na slovenskih cestah letos vlado in oba policijska sindikata pozvala, "naj v dobro državljanov ter vseh uporabnikov slovenskih cest vendarle najdejo skupno besedo in prekinejo stavko, saj je nadzor, kot ugotavljajo, nujno potreben pri zagotavljanju varnosti cestnega prometa."

Število umrlih motoristov je po ugotovitvah AVP-ja letos najvišje v zadnjih desetih letih, saj so glede na podatke, ki jih je objavil AVP, lani in predlani v enakem obdobju umrli 3 motoristi. Največ smrtnih nesreč pa so zaznali leta 2010, ko je v enakem obdobju umrlo 5 motoristov.

"Motoristična sezona se še niti ni dobro začela, a kljub opozarjanju na previdnost in varno vožnjo motoristov v nacionalni preventivni akciji že beležimo izgubo šestih življenj voznikov motorjev. Od januarja do konca preteklega tedna so umrli kar trije motoristi več kot preteklo leto, število umrlih motoristov v letošnjem letu pa je tako najvišje v zadnjih desetih letih," so zapisali v AVP-ju.

Analiza prometnih nesreč, v katerih so bili vpleteni motoristi, pa je po navedbah AVP-ja pokazala, da prenekateri motorist ne spoštuje hitrostnih omejitev in tudi drugih prometnih pravil, ne glede na starostno skupino ali vozniški staž.

"A prav problem hitrosti je tisti, kjer je brez nadzora težko urediti razmere in kjer je bistvenega pomena, da pristojne organizacije sodelujemo in aktivno prispevamo k zmanjšanju števila prometnih nesreč, kot tudi njihovih posledic," so dodali v AVP-ju.

Sindikata: Za stavko je kriva vlada
Ali je za večje število umrlih motoristov na slovenskih cestah res kriva tudi policijska stavka? V obeh policijskih sindikatih poudarjajo, da policisti kljub stavki izvajajo zakonsko določene aktivnosti, čeprav v manjšem obsegu. Predsednik največjega policijskega sindikata, Policijskega sindikata Slovenije (PSS) Radivoj Uroševič pravi, da so se odločili, da poziva AVP-ja ne bodo komentirali, "ker vemo, kdo je kriv, da stavka še poteka, in v tem smislu smo jim odgovorili. Navsezadnje gre za vladno agencijo in malce smešno je, da vladna agencija opozarja na nekaj, kar je v rokah vlade."

Uroševič pravi, da bi morali vzroke nesreč iskati drugje, kar je mogoče razbrati iz številnih komentarjev. Tudi v smislu, ali se morajo motoristi ubijati, če jih policisti ne nadzorujejo oz. ne kaznujejo.

Lani ni bilo stavke, število mrtvih na cestah pa se je povečalo
Predsednik Sindikata policistov Slovenije (SPS) Zoran Petrovič pravi, da so poziv AVP-ja prejeli že pred meseci. AVP-ju pa so predlagali, naj tak poziv pošljejo vladi. Policijska stavka traja že pet mesecev, vendar po njegovih besedah krivde ne gre iskati pri sindikatih. "Izključno kazanje na stavko in sindikate je nekorektno," pravi Petrovič in dodaja, da je Evropska unija lani na začetku leta pohvalila AVP zaradi zmanjšanja smrtnih žrtev na slovenskih cestah. Toda lani se je v drugi polovici leta močno povečalo število nesreč z umrlimi udeleženci, "pa takrat ni bilo nobene stavke."

Petrovič poudarja, da policisti najhujše prometne prekrške, kot so vijuganje po cesti , nezanesljiva vožnja, povečana hitrost itn. še vedno sankcionirajo. Kot primer je navedel eno izmed večjih enot prometne policije, ki je sicer zaradi stavke izrekla precej manj glob, vendar se je zaradi nadzora število nesreč zmanjšalo za 20 odstotkov.

Če stavka traja dlje časa in se nadzor ne izjava v celotnem obsegu, prihaja do posledic, v smislu, da ljudje nimajo občutka nadzora na cesti. Vendar so pri številu nesreč prisotni tudi številni drugi dejavniki, še pravi Petrovič in dodaja, da vse kaže, da stavka še ne bo hitro končana.

Policija ni odklonila sodelovanja z AVP-jem
"Policija ni odklonila sodelovanja z AVP, saj stalno izvaja aktivnosti za večjo varnost motoristov. Na sodelovanje motoriste pozivamo preko spletne strani, kjer objavljamo informacije o aktivnostih oz. delavnicah za motoriste," odgovarjajo na navedbe AVP-ja na Generalni policijski upravi (GPU).

"Po do zdaj zbranih ugotovitvah je bilo pet od šestih umrlih motoristov povzročiteljev prometnih nesreč. Predvidevamo, da je pomemben dejavnik, ki vpliva na nastanek prometnih nesreč pri motoristih, ne glede na krivdo, neobvladovanje motornega kolesa in nepravilno reagiranje ob nekem nenadnem dogodku. Ne moremo potrditi, da je policijska stavka vplivala na število mrtvih motoristov, je pa na zmanjšan obseg nadzora nedvomno vplivala tudi migrantska problematika. Zaradi povečanega obsega policijskega nadzora na državni meji in postopkov z migranti je bilo v urejanje in nadzor prometa vključenih manj policistov," pravijo na GPU-ju.

Ob tem dodajo, da se zavedajo, da se je stanje varnosti cestnega prometa v lanskem letu in v začetku letošnjega leta poslabšalo ter da se je število umrlih udeležencev v prometnih nesrečah povečalo. Zaradi poslabšanja varnosti v cestnem prometu pa so poostrene nadzore že izvajali in jih bodo tudi v prihodnje. "Izvajanje nadzorov cestnega prometa je naloga, ki jo morajo policisti učinkovito izvajati ne glede na stavko," še poudarajo.

Policijski stavki ni videti konca