V Mariboru se bo še letos povečalo število plačljivih parkirnih mest, mesto pa bo dobilo tudi deset con, namenjenih kratkotrajnemu brezplačnemu parkiranju pred javnimi zavodi. Posledično bo tako še težje kot doslej najti brezplačno parkirno mesto za več kot eno uro. Foto: Miha Lukac
V Mariboru se bo še letos povečalo število plačljivih parkirnih mest, mesto pa bo dobilo tudi deset con, namenjenih kratkotrajnemu brezplačnemu parkiranju pred javnimi zavodi. Posledično bo tako še težje kot doslej najti brezplačno parkirno mesto za več kot eno uro. Foto: Miha Lukac
Parkirišče
Več parkirnih mest bodo ponudili na obrobju mesta. Foto: Policija

Število plačljivih parkirnih mest se bo letos močno povečalo, saj jih bodo uvedli v celotnem strogem središču mesta, belo cono pa bodo postopoma širili vse do leta 2013, ko naj bi zajela celotno mestno občino. Na mestnem uradu za komunalo pravijo, da je to nujno, saj gre za območje veliko javnih funkcij in drugih pomembnih ciljnih stavb, hkrati pa je dosegljivo z javnim avtobusnim potniškim prometom.

Za stanovalce dovolilnice po 144 evrov
Za tamkajšnje stanovalce bodo na prodaj dovolilnice, ki jim bodo omogočale parkiranje v beli coni v bližini njihovega doma, a prosto parkirno mesto ne bo zajamčeno. Cena dovolilnice, ki bo veljala dve leti, bo 144 evrov, kupili pa jo bodo lahko le posamezniki s stalnim prebivališčem na območju in z registriranim vozilom. Dovolilnice si bodo za službena vozila lahko priskrbeli tudi pravne osebe in samostojni podjetniki s sedežem na območju, a bodo zanje nekoliko dražje.

Ob tem bo občina uvedla tudi deset con, namenjenih kratkotrajnemu brezplačnemu parkiranju pred javnimi zavodi. Parkiranje v modri coni bo dovoljeno le od 20 do 60 minut. Ker bo brezplačno parkiranje močno časovno omejeno, večina drugih parkirnih mest pa plačljiva, v mestni upravi pravijo, da bo na ta način v mestu več miru in reda.

"Želimo zmanjšati nepotrebne vožnje po mestu"
Ljudi želijo namreč spodbuditi, da pustijo avtomobil doma in se v mesto odpravijo z avtobusom, kolesom ali peš. "S tem želimo tudi zmanjšati nepotrebne vožnje po mestu. Zdaj se namreč dogaja, da ljudje najprej kar nekaj časa krožijo po mestu in iščejo brezplačno parkirišče, na koncu pa tako ali tako parkirajo na plačljivem mestu," je pojasnil Uroš Kosi z mestnega urada za komunalo. "Če bodo vsa plačljiva, pa bodo zasedli prvo prazno mesto, ki ga bodo našli," je dodal.

Spremembe se po njegovih besedah nanašajo le na javna parkirna mesta na in ob cestah, ki so v lasti občine, ne pa na primer tudi na prostore ob stanovanjskih blokih. Za postopen prehod na novo ureditev so se odločili zato, da bodo ljudi lahko ustrezno seznanili s spremembami, obenem pa tudi mesto potrebuje čas, da se pripravi. Med drugim bo treba kupiti deset novih parkirnih avtomatov, izdelati dovolilnice, na novo označiti parkirna mesta in zaposliti okoli dvajset novih redarjev.

Gradili bodo parkirišča na obrobju
Na občini se zavedajo, da se bo zaradi nove ureditve v središču mesta povečalo povpraševanje po brezplačnih parkirnih površinah na obrobju mesta, zato nameravajo tam zgraditi večja parkirišča, ki bodo omogočala cenovno sprejemljivo dolgotrajno parkiranje in hitro povezavo z javnim potniškim prometom do samega središča mesta. Obenem napovedujejo gradnjo več garažnih hiš in preoblikovanje nekaterih sedanjih parkirišč v središču mesta v območja za pešce.