Vse se je začelo z novo slovensko vojaško ladjo Triglav. Foto: Mors
Vse se je začelo z novo slovensko vojaško ladjo Triglav. Foto: Mors

Pod eno vlado se briše ločitev med državo in verskimi skupnostmi (ki je najpomembnejše zagotovilo verske svobode), pod drugo pa se vzdržuje nek navidezen status quo in pripravlja teren za bodoče spremembe. Prepletanje države in največje verske skupnosti torej poteka počasi in s krajšimi premori, a vendar vztrajno. "Ateistični" davkoplačevalski denar pa se še naprej zapravlja za verske potrebe najbogatejše verske skupnosti. Kako dolgo še?

Lama Shenpen Rinpoče v pismu MMC-ju
Budisti
Slovenski budisti opozarjajo na dvoličnost, ki se je izkazala pri blagoslovu ladje: Čeprav bi se komu zdelo pravno in etično sprejemljivo opravljati verski obred v okviru državnega dogodka, še vedno ostaja velika uganka, kako lahko duhovnik ene od verskih skupnosti to stori kar v imenu vseh ostalih brez njihovega predhodnega privoljenja in z obredjem, lastnim njegovi verski skupnosti. Pri tem je zanimivo, da na primer pred leti Katoliška cerkev ni želela opraviti skupnega verskega obreda z Evangeličansko cerkvijo na proslavi ob obletnici priključitve Prekmurja k matični domovini. Foto: www.religije.info

skupini 'pristašev blagoslavljanja orožja' znašli brez privolitve.

Spomnimo. MMC je pred kratkim poročal o polemiki, ki je vzplamtela po tem, ko je Jože Plut kot vodja Vojaškega vikariata Slovenske vojske novo slovensko vojaško ladjo Triglav, preden je izplula iz sanktpeterburške ladjedelnice, blagoslovil. Na ministrstvu za obrambo so tedaj pojasnili, da je Plut blagoslov opravil v imenu vseh konfesij, ki jih zastopa Vojaški vikariat.

"Blagoslov orožja v nasprotju z etičnimi načeli pristnih religij"
A ministrstvo z argumenti, ki jih je nanizalo v prid blagoslovu (med drugim je zapisalo, da je takšen pač običaj v Rusiji; da je ladja namenjena tudi nudenju pomoči pri nesrečah na morju; da naj bi molitev pomagala posadki, da se bo srečno vračala z opravljanja svojih nalog ipd.), ni prepričalo Budistične kongregacije Dharmaling.

Budisti so namreč v odzivu na MMC-jev prispevek Blagoslov ladje Triglav: običaj ali neustavno dejanje? zapisali, da so prepričani, da je blagoslavljanje orožja neprimerno in v globokem nasprotju z etičnimi načeli, ki jih učijo pristne religije.

"Borili so se proti verskemu zakonu, zdaj pa ne naredijo nič proti njemu"
"Čeprav bi se komu zdelo pravno in etično sprejemljivo opravljati verski obred v okviru državnega dogodka, še vedno ostaja velika uganka, kako lahko duhovnik ene od verskih skupnosti to stori kar v imenu vseh ostalih brez njihovega predhodnega privoljenja in z obredjem, lastnim njegovi verski skupnosti," ugotavlja lama Shenpen Rinpoče, predstojnik Budistične kongregacije Dharmaling.

Incident z blagoslavljanjem orožja se je po njegovih besedah lahko zgodil zgolj zato, ker zdajšnja vlada nima jasne strategije na področju odnosov z verskimi skupnostmi. "Ne smemo pozabiti, da so v prejšnjem mandatu predstavniki tedanje opozicije dvakrat obstruirali glasovanje o t. i. Šturmovem verskem zakonu, ker so mu bojda tako zelo nasprotovali. Zdaj, ko so prišli na oblast (in se v koalicijski pogodbi celo zavezali k redefiniranju odnosa z verskimi skupnostmi), pa ne storijo nič, da bi ta zakon spravili s sveta," je kritičen lama.

"Želi se zabrisati mejo državo in Cerkvijo"
Ob tem budisti menijo, da je pravi razlog za blagoslov poskus prepletanja države in največje verske skupnosti do točke, ko bo meja med njima tako zabrisana, da je ne bo več mogoče jasno opredeliti. Poleg tega sta cilja obstoja vikariata po njihovem mnenju pridobivanje novih vernikov v državnem okviru in zagotavljanje razkošnih "prostočasnih" storitev v službenem času - "vikarji na primer sklepajo poroke in to prav tu v Sloveniji, kjer si vsak vojak lahko privošči cerkveno poroko v prostem času".

Spomnimo še, da je Morsovi odločitvi za blagoslov nasprotoval tudi direktor vladnega urada za verske skupnosti Aleš Gulič, ki je za MMC pred dnevi dejal, da gre za sporno dejanje iz dveh razlogov. Prvič zato, ker gre za simbolno potezo, čeprav slovenska ustava strogo loči verske skupnosti od države; drugič pa zato, ker imamo v Sloveniji 43 verskih skupnosti, ki so po ustavi enakopravne.

Pod eno vlado se briše ločitev med državo in verskimi skupnostmi (ki je najpomembnejše zagotovilo verske svobode), pod drugo pa se vzdržuje nek navidezen status quo in pripravlja teren za bodoče spremembe. Prepletanje države in največje verske skupnosti torej poteka počasi in s krajšimi premori, a vendar vztrajno. "Ateistični" davkoplačevalski denar pa se še naprej zapravlja za verske potrebe najbogatejše verske skupnosti. Kako dolgo še?

Lama Shenpen Rinpoče v pismu MMC-ju