Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 12 glasov Ocenite to novico!
Zapor na Dobu
Številni zaporniki med prestajanjem zaporne kazni tudi delajo, a se jim to obdobje ne šteje v pokojninsko dobo. Foto: BoBo

Dodaj v

Čeprav med prestajanjem zaporne kazni delajo, jim pokojninska doba ne teče

Pobuda za oceno ustavnosti zakonodaje
4. oktober 2017 ob 18:45
Ljubljana - MMC RTV SLO

Zaporniki, ki v zaporu delajo, morajo imeti pravico do pokojninskega zavarovanja, kot je že veljalo, menijo v odvetniški družbi Maček, kjer so zato vložili pobudo za ustavno presojo veljavne zakonodaje na tem področju.

Ta namreč krši načeli varstva zaupanja v pravo in enakosti pred zakonom, so predstavniki omenjene odvetniške pisarne opozorili na novinarski konferenci.

Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju iz leta 1999 je v 24. členu določal obvezno zavarovanje slovenskih državljanov, ki so med prestajanjem kazni delali s polnim delovnim časom. Takšno ureditev pa je s 1. julijem 2003 spremenil zakon o izvrševanju proračuna za leti 2003 in 2004, ki je omenjeni člen razveljavil, so za STA navedli na pravosodnem ministrstvu in dodali, da je veljavni pokojninski zakon področje uredil tako, da se na podlagi 23. člena obvezno zavarovanje prekine v obdobju pripora in prestajanja kazni zapora.

Novela zakona o izvrševanju proračuna za leti 2003 in 2004 je bila od januarja 2004 razveljavljena in država bi morala zapornike, ki so delali, znova pokojninsko zavarovati. Vendar pa tega ni storila, je ob vložitvi pobude dejal Luka Vlaović iz odvetniške družbe. Dodal je, da jim tudi veljavni zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju iz leta 2012 odreka vključitev v pokojninski sistem, je opozoril. ustavnemu sodišču predlagajo začasno zadržanje izvrševanja 23. člena tega zakona.

"Ker mi čas, ko sem v zaporu delal, ni priznan kot pokojninska doba, bom moral zdaj delati do 80. leta starosti," je tako opozoril nekdanji zapornik, ki je v času prestajanja kazni zapora delal. V odvetniški družbi ob tem ocenjujejo, da je vseh upravičencev, ki v obdobju od leta 2003 do danes niso bili oz. niso ustrezno pokojninsko zavarovani, približno 11.000.

Tudi ministrstvo za pravosodje pri tem priznava, da bi bilo smiselno - glede na to, da ima delo obsojencev veliko elementov, značilnih za delovno razmerje - znova preučiti ureditev pokojninskega zavarovanja za obsojence. Država obsojencem, ki med prestajanjem kazni delajo, sicer plačuje zdravstveno zavarovanje za invalidnost in telesno okvaro, ki sta lahko posledici poklicne bolezni ali nesreče pri delu. Prispevek v znesku 8,31 evra so avgusta plačali za 532 zaprtih oseb, so navedli na ministrstvu.

Na problematiko je sicer ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve opozoril že varuh človekovih pravic.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
conanbarbarian
# 04.10.2017 ob 18:59
To je zapor, ne sluzba !
Mitcho_Buchannon
# 04.10.2017 ob 18:55
Kaj pa to:

Čeprav delam in mi pokojninska doba teče, pokojnine ne bom imel?
Alorius
# 04.10.2017 ob 19:08
Bogi zaporniki... kršene so jim pravica... kaj pa ko so oni kršili pred tem pravice drugih? To je kazen ne dopust dragi odvetniki in ostali dušebrižniki!
topin
# 04.10.2017 ob 18:57
Kaj pa če bi prej mislil na to!
aka29
# 04.10.2017 ob 19:27
...je ob vložitvi pobude dejal Luka Vlaović iz odvetniške družbe.

To je ta Luka Vlaović, ki je na prostosti samo zato, ker so vsi tožilci in sodniki, ki so delali na "njegovem" primeru, hudo zamočili. Bil je namreč obsojen za poskus uboja, namesto poskusa umora potem, ko se je z nožem spravil na partnerja punce v katero je bil Vlaović zaljubljen.

https://www.dnevnik.si/1042727846
webman
# 04.10.2017 ob 20:03
Jaz bi jim uvedel, tako kot študentom, mednarodno izmenjavo zapornikov, za začetek z Panamo, Mehiko, Kitajsko in S. Korejo.
anity
# 04.10.2017 ob 19:31
Ne se salit odvetniki. To kar je nastalo iz nase zakonodaje ste vsi zasluzni, ki ste sodelovali z nasveti kako vstaviti cimvecje luknje. To da pa zapornik uziva vec pravic kot obicajen drzavljan pa je ze noro. Dejansko v tej drzavi, kdor dela po zakonih, hodi v sluzbo itd. je najmanj vredno bitje.
Alorius
# 04.10.2017 ob 19:49
Zaporniku se nameni na dan več denarja kot 50% delovnih ljudi v Sloveniji, potem pa upa kdo to izjavit... hjoooj
stewie
# 04.10.2017 ob 19:49
Se strinjam, nič več crkljanja obsojencev v zaporih. Če so že tam, naj lepo delajo, ali pa nimajo več tam kaj za iskat, letijo brez pardona ven!
Daedalus
# 04.10.2017 ob 19:30
Hja, po eni strani je res - so zaporniki, naj se j****** in itak so z njimi veliki stroški..

Po drugi strani pa, če sedijo malo dlje časa (10+ let, recimo) in potem pridejo ven...prvo kot prvo, zelo težko bodo dobili službo. In potem je pred njimi še zelo dolga delovna doba. To je slabo z vidika potenciala rehabilitacije, ker pomoje lahko ratajo precej obupani/zaskrbljeni glede svoje prihodnosti, in začnejo spet delat pi******.

Torej, z vidika pravice skazice je čist prav, da jim delovna doba ne teče, tudi, če delajo.
Z vidika želje po rehabilitaciji zapornikov/vzgojni kazni, pa ni prav.
mihajloo
# 04.10.2017 ob 19:24
Hitro iskanje na internetu postreže z:
"V Sloveniji se na dan na zapornika zapravi 69 evrov."

"Čeprav med prestajanjem zaporne kazni delajo, jim pokojninska doba ne teče"

Kakšna delovna doba? A zaslužijo več kot 69EUR/dan?
A si plačujejo stroške 300EUR na mesec in pa akontacijo dohodnine?
sharkyslo
# 04.10.2017 ob 21:02
Kaj bo naslednje? Kršenje do svobode gibanja? Butale...
Epafrodit
# 04.10.2017 ob 20:42
...in enakosti pred zakonom

Torej sem pred zakonom enak kriminalcem, celo morilcem itd.?
ljolimpija
# 04.10.2017 ob 20:35
@aka29 žal niso nič zamočil ampak je bilo vse skup načrtno izpeljano...
Bivši uporabnik
# 05.10.2017 ob 01:04
Skippy

To ni nobena amerikanizacija. Če si počel in delal razna kaznjiva dejanja in se pečal s kriminalon, da si nato pristal v zaporu, potem ti pravice ne pripadajo. Kaj pa pravice žrtev?
democenzus
# 04.10.2017 ob 21:42
kolk casa je bil igor zaprt, par dni, pa je ze na polodprtem, ceprav bi moral biti 25 dni v sprejemnem stadiukje dela, kaj mu tece kazen? al posle rihta????????
nocoment78
# 04.10.2017 ob 21:27
zapor je drzava v drzavi...zlata jama
SamoRes
# 04.10.2017 ob 19:45
Poleg tega bi bil nujen ukrep, da mora vsak zapornik delati in poskrbeti za svoje stroške bivanja.
aka29
# 04.10.2017 ob 20:58
@ljolimpija, povej kaj več.
Aprila
# 13.10.2017 ob 09:27
Enakost pred zakonom bi bila da delovna doba teče zapornikom ki delajo in si sami plačujejo namestitev v zaporu, medtem ko tisti ki jim namestev v zaporu plačujemo davkoplačevalci te pravice ne bi smeli imeti.
Ori
# 05.10.2017 ob 06:28
Vsak bi moral imeti pravico izstopa iz pokojninske sheme. Zakaj moramo prisilno dajati za neko pokojnino, ki je dejansko ne bo? No mogoče 150€ po 72 letu. To je absurd.
Skippy
# 04.10.2017 ob 23:20
Vseeno je pravilno, da v kolikor delajo, da jim teče pokojninska doba.

Ni nobene potrebe po amerikanizaciji našega kazenskega sistema, četudi ste tu gor obsedeni z njim.
mladinac007
# 04.10.2017 ob 19:32
Ja, še to ! Najbolj kar na Evropsko sodišče za človekove pravice pisat...
Kazalo