Slovenija

Poudarki

  • Kako poučevati otroke z različnim predznanjem?
  • Otroci nič bolj obremenjeni
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 27 glasov Ocenite to novico!
Šolarji
Uvajanje tujega jezika kot obveznega predmeta v 2. razred osnovne šole se je začelo v šolskem letu 2014/2015, ko je začelo poučevati 61 osnovnih šol. Foto: Pixabay

Dodaj v

Dve leti po poskusni uvedbi tujega jezika: otroci nič bolj obremenjeni

Poskusno so tuji jezik v 2. razredu uvedli v 61 šolah
4. oktober 2016 ob 11:35
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Po dveh letih uvedbe poučevanja tujega jezika v 2. razredu na zavodu za šolstvo ugotavljajo, da "še vedno šepa področje fonološkega ozaveščanja, opismenjevanja v tujem jeziku in medkulturnosti", učitelji pa imajo največ težav z ocenjevanjem.

V teh dveh letih je zavod za šolstvo uvedel veliko spremljav učiteljev v drugih in tretjih razredih, na začetku in koncu šolskega leta ter ugotovil napredek tako pri učiteljih kot pri učencih, je pojasnila Lucija Rakovec. Ob tem je kot pozitivno izpostavila, "da so se učitelji opolnomočili za celosten pristop k poučevanju tujega jezika, so ustrezno didaktično usposobljeni in več govorijo v tujem jeziku".

Kako poučevati otroke z različnim predznanjem?
Ravnatelji in učitelji osnovnih šol so se namreč zbrali na letnem posvetu o uvajanju tujega jezika v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Na delavnicah ugotavljajo, kje so še kakšne pomanjkljivosti - med drugim se bodo posvetili tudi učinkovitim strategijam učenja in poučevanja učencev z različnim predznanjem tujega jezika. Tukaj je potrebna diferenciacija znotraj učnega procesa, saj kaže, da se pri učencih, ki izstopajo po predznanju, z leti znanje in potencial za tuji jezik ne razvija v zadostni meri.

V sklopu posveta bodo med drugim potekale delavnice o avtentičnih umetnostnih besedilih pri zgodnjem učenju tujega jezika ter o pedagoškem vodenju za spodbudno okolje za sam razvoj tuje jezikovne politike znotraj šol, ki je namenjeno ravnateljem. Ta funkcija je, kot pravi Rakovčeva, ključni člen, ki mora ustrezno spodbujati in nagovarjati tako učitelje kot starše.

Otroci nič bolj obremenjeni
Glede pomislekov javnosti, da so lahko učenci v prvi triadi zaradi uvedbe tujega jezika nekoliko bolj obremenjeni, je Rakovčeva zatrdila, da so se ti strahovi prav ob spremljanju učnih procesov v teh dveh letih razblinili. Ugotavljajo namreč, da ob zadostni didaktični podpori in ustreznih pristopih ni dodatne obremenitve otrok, ampak so dodane vrednosti zanje.

Uvajanje tujega jezika kot obveznega predmeta v 2. razred osnovne šole se je začelo v šolskem letu 2014/2015, ko so ga začeli poučevati v 61 osnovnih šolah. Tem se je v naslednjem šolskem letu pridružilo novih 90 osnovnih šol, v letošnjem šolskem letu pa je poučevanje tujega jezika v 2. razredu obvezno za vse šole. Poučevanje tujega jezika kot neobveznega predmeta pa je z letošnjim šolskim letom steklo tudi v 1. razredih na vseh osnovnih šolah.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
Belief
# 04.10.2016 ob 11:46
Dve leti po poskusni uvedbi tujega jezika: otroci nič manj obremenjeni

dve leti po zlomu noge: noga se še vedno drži telesa
slovenkaaaa
# 04.10.2016 ob 11:46
Sicer pa mislim, da je šolski pristop k učenju tujih jezikov zastarel in okoren. Potrebno je narediti majhne skupine in bolje usposobiti učitelje z novimi metodami učenja tujega jezika. Prvošolčke je namreč neprimerno tujega jezika učiti tako, da učiteljica v razred nosi neke liste in gor napisane angleške besede. Otroci še slovensko ne znajo brati, kako bodo potem angleško... učiti bi se morali preko aktivnosti, tako da bi učiteljica prinesla množico predmetov, barv ipd. in tako učila. Tako pa starši, ki se zavedamo tega problema in to finančno zmoremo, damo otroke v privat tečaje, tisti, ki ne hodijo, se bodo pa učili po starem in pri tej metodi bi morali otroci najbrž res za uvedbo jezika biti v zadnji triadi, ne pa v 1. razredu.
ro004
# 04.10.2016 ob 11:58
A slovensko se tudi učijo? Imam občutek ,kot da bojo vsi mladi Slovenci šli v tujino.
pajcevina984
# 04.10.2016 ob 12:16
Želim, da zaradi prevelikega forsiranja učenja tujih jezikov naši slovenski učenci ne bodo prikrajšani za ure slovenskega jezika, predvsem pa mislim, da je na prvem mestu najprej odlično znanje materinščine in šele potem učenje tujih jezikov. Naj živi slovenščina, malo nas je, zato se zavzemimo najprej za slovenski jezik in to od osnovne šole naprej vse do univerze........
severnik
# 04.10.2016 ob 12:27
Dve leti po poskusni uvedbi tujega jezika: otroci nič bolj obremenjeni

hmmm...dodaš nekaj in nisi nič bolj obremenjen? Zakaj potem ne dodajo vsak mesec po en tuj jezik, itak je dodatek na obremenjenost enako 0.
vnk
# 04.10.2016 ob 12:15
Po dveh letih uvedbe poučevanja tujega jezika v 2. razredih na zavodu za šolstvo ugotavljajo, da "še vedno šepa področje fonološkega osveščanja, opismenjevanja v tujem jeziku in medkulturnosti", učitelji pa imajo največ težav z ocenjevanjem.

Kako prosim?
Binder Dandet
# 04.10.2016 ob 12:07
@fantasykamp:
"Seveda pa nikoli ne smete uvesti exyu jezik, tukaj bi namreč določenim kapilare v glalvi počile..."

Po mnenju srbske skupnosti je srbščina materni jezik njihovih otrok, rojenih v Sloveniji. V šolah pa učijo tuj jezik.:)
Rosa74
# 04.10.2016 ob 12:52
Seveda niso bolj obremenjeni, ker starši "odnašamo rit" (pardon izrazu) učiteljem in tistega, česar ne naredijo v šoli učitelji, naredimo starši z otroki doma. Da se ne bo vsul plaz kritik - v to smo starši prisiljeni, ker noben otrok noče priti v šolo brez naloge ali power pointa. Ja, prav ste prebrai - pri 9 letih jim v šoli rečejo, da lahko referat pripravijo v power pointu, pri čemer jim sploh ne povejo, kaj je to!! Imam četrtošolko in sem tako zelo razočarana nad sistemom, da ne morem povedati. Že pripravljam kako pismo, ki ga bom poslala na pristojne inštance. Kar zadeva tuj jezik, je spet vse odvisno od tega, kako snov podaja učitelj.
Kermit
# 04.10.2016 ob 15:29
Prezgodaj. Začeli smo z angleščino v petem razredu. Tujci (ang, ame, aust) me sprašujejo, koliko let imam za seboj v angleško govorečem svetu, da je moja angleščina na takem nivoju in se hkrati ne morejo načuditi, da prav vsak, ki ga srečajo govori angleško. Naj se najprej otroci DOBRO naučijo slovenskega jezika in funkcionalne pismenosti, ne pa da se ugotavlja, da so maturantje polpismeni. Saj OŠ sledi še srednja šola in za nekatere še faks. Bodo imeli več kot dovolj časa izpiliti jezik.
slovenkaaaa
# 04.10.2016 ob 11:48
fantasycamp, izbira že, ampak a po tvojem bi kar cela šola namesto angleščine uvedla ruščino? Seveda ima pa vsak starš možnost otroka po pouku vpisati tudi na arabščino ali japonščino. Sama se učim rusko, pa ne bi hotela, da bi se moj otrok tega učil pred angleščino.
klepetka
# 04.10.2016 ob 14:24
'Glede pomislekov javnosti, da so lahko učenci v prvi triadi zaradi uvedbe tujega jezika nekoliko bolj obremenjeni, je Rakovčeva zatrdila, da so se ti strahovi prav ob spremljanju učnih procesov v teh dveh letih razblinili. Ugotavljajo namreč, da ob zadostni didaktični podpori in ustreznih pristopih ni dodatne obremenitve otrok, ampak so dodane vrednosti zanje.'

Gospa Rakovčeva,
me zelo zanima, na osnovi česa upate izjaviti takšno izjavo.
Učitelji ugotavljajo, da so proti koncu pouka otroci pogosto že zelo izčrpani, nemirni, težje delajo, podobno opažamo tudi starši, vi pa ocenjujete, da 10 % povečanje šolskih ur ni dodatna obremenitev, ampak 'dodana vrednost'?!?

Ja, pravzaprav imate prav. Je dodana vrednost časa in energije, ki jo otrok porabi za šolo.
Efekta, pri trenutno veljavnem šolskem sistemu, pa namreč za otroke praktično ni.
Samo vsako leto se jim malo po malo jemlje njihovo otroštvo in čas za (nujno potrebno) igro.

Vi pa, upam, da tudi z velikim navdušenjem (brezplačno!) oddelate svoje nadure in ne jamrate, da ste preobremenjeni, ampak da je to vaš prispevek k dodani vrednosti - česarkoli že ...
zarman
# 04.10.2016 ob 16:05
...otroci ne znajo več materinščine, ne znajo se sporazumevati, so polpismeni in raba slovenskega jezika je na zelo, zelo nizkem nivoju. Že tako nas učijo, da smo v prvi vrsti Evopejci, mi pa se moramo še toliko bolj zavedati, da smo Slovenci. Otroci pa so že v tej starosti na svetu predvsem zato, da se "učijo", v prostem času pa "zijajo" v ekrane, da imajo glavo že štirikotno. Pogovarjati in navezovati stikov že dolgo več ne znajo in ...nenazadnje tega ne potrebujejo, ker imajo nezainteresirane in prezaposlene starše in z njimi elektronske varuške v obliki tablic, telefonov, računalnikov. ... . Upam, da ne odjadramo predaleč od "obale" in da povratek ne bo tako zelo naporen.
gvidk
# 04.10.2016 ob 15:19
Pa še to. Slovenija zaostaja v tehnoloških znanjih in tehnični ustvarjalnosti. Pa o povečanju tehnike ni v šoli ne duha ne sluha. Še izrinili ste jo. Poleg tega je v tehniki veliko bolj uporabna nemščina. In še to - znanje angleščine in še česa je funkcionalno slabše pri sedanji generaciji kot pri naši, prav tako žal v splošni generaciji znanje računalništva - tu ne mislim facebook, internet ..., ampak izdelava nekega končnega smiselnega izdelka, ki potrebuje poglobitev in logično razmišljanje.
Binder Dandet
# 04.10.2016 ob 12:14
@fantasycamp:
Berem MMC.

http://www.rtvslo.si/slovenija/ucenje-maternega-jezika-ne-zavira-ucenja-slovenscine/402642

Opravičilo prosim.
amigo
# 04.10.2016 ob 17:07
V strokovnost naših šolnikov močno dvomim. Zadnjič je vnukinja, ki hodi v 4. razred privlekla iz šole težko torbo. Dal sem jo na vago in glej 6 kg. Sama ima 28 kg. To je enako, kot da bi odrasli vlačil s seboj skoraj 20 kil. Torbe so vsako leto težje, saj so neprestano neki novi učbeniki. Otroci pa s skrivljenimi hrbtenicami.
gvidk
# 04.10.2016 ob 15:14
Na podlagi katerih kazalnikov oziroma evalvacij so ugotovili, da otroci niso bolj obremenjeni? Moj otrok ima v drugem razredu več ur kot njegova sestra v tretjem razredu. Menda zaradi boljše koncentracije (neuradno pa zaradi pomanjkanja prostora v jedilnici) ima trikrat tedensko pred zadnjo uro kosilo in ima tako pouk do 13.30. otroci, ki ne koristijo kosila (niso v podaljšanem bivanju) ta čas čakajo na nadaljevanje pouka. Resno me zanimajo osnove za tovrstno trditev, ker v praksi kaže drugače. Vsaj pri nas v šoli so rekli, da po četrti uri potrebujejo pavzo (zato kosilo), da so potem bolj skoncentrirani. Kaj ni to znak večje obremenitve?
anity
# 04.10.2016 ob 14:49
Seveda, nekomu das dodatno delo in ker se ni znorel reces, da nic ni bolj obremenjen.
Ce pa das delavcu ali nekomu v parlamentu dodatno delo pa je kar naenkrat preobremenjen. Torej predlog, dajmo otroke delat, ker glede na nase veleume, ne glede na to kaj jim zraven obesis niso nic bolj obremenjeni. Imamo res zivo katastrofo od teh raznih veleumov, ki se spomnijo taksnih neumnosti. Ocitno pa nimajo otrok!
Binder Dandet
# 04.10.2016 ob 12:45
Kje si zdaj @fantasycamp? Imaš dolg jezik, obsojaš na podlagi manjkajočih informacij (nisi prebral članka, ki sem ga linkal) ali napačnih predpostavk (ne poznam nikoigar na ić) in pišeš obsodbe, ki nimajo blage veze z resničnostjo. Opravičiti se pa ne znaš. Pravi muško res. In potem navajaš argumente? Me ne zanima, če osnov kulturnega dialoga ne poznaš. Spoštuj sogovornika, dokler je spoštljiv do tebe. Sem bil s čim nespoštljiv? Sem te žalil? Me res zanima, če si v živo tud tk pogumen.
firtoh
# 04.10.2016 ob 12:37
Blabla
Naj pogledajo na Finsko.Manj casa v soli,nobenih domacih nalog in med najboljsimi na svetu.
Pa se vse v soli dobiijo zastonj, ne pa pri nas,ki imamo brezplacno solstvo na papirju.
GORILA
# 04.10.2016 ob 13:20
@Skippy
Povprečen Slovenec, ki ne dela v javnem sektorju, bo zagotovo poslovno sodeloval z germanskimi državami, z Rusijo pa pravzaprav 99,9% zaposlenih ne bo nikoli imelo nič, saj sami ne proizvajajo nič bistvenega (le kaj ima povprečen državljan ruskega?).
...povprečen Slovenec, ki ne dela v javnem sektorju, bo v bistvu posloval samo z mašino, na kateri bo nabijal komade!
RJSlo
# 04.10.2016 ob 12:45
fantasycamp
# 04.10.2016 ob 12:23
----------------------------------
No ja. Še vedno imaš možnost spakirati cote in se odseliti v deželo, kjer vsi govorijo srbsko. Pa ne boš imel frustracij.
slovenkaaaa
# 04.10.2016 ob 11:42
Če jaz prav razumem ta članek, piše ravno nasprotno od naslova - da niso nič bolj obremenjeni zaradi tujega jezika.
Lluka
# 04.10.2016 ob 20:30
otroci nič bolj obremenjeni?

HA HA HA HA. s tem da imajo drugošolčki danes 1x na teden po 6h 2x po 5h in 2x po 4h , medtem ko je SAMO 10-15 let nazaj imeli prvošolčki po 4h vsak dan in so bili nekje pred pol dvanajsto doma. Danes pa v šoli do pol dneh. Pa ne mi rečt da niso preobremenjeni. Malce pouprašajte učiteljice, ki se obadajo z otroci. PA ne s odličnjaki. ampak s 3/4 razreda ki imajo težave z učenjem.... vedno več "viška" predmetov.....TO SAMO ZATO da ima nekdo korist. (založniki). Imajo potem takem v srednjih šolah po 9-14 predmetov? Hja....da bodo bolj inteligentni... pametni.....
galoper
# 04.10.2016 ob 20:13
Učenje jezika zajema tudi slovničn pravila, ki se jih učijo najprej v materinem jeziku - to je potrebna osnova, in šele potem v tujem jeziku, zato je poučevanje tujega jezika smiselno šele na osnovi določenega predznanja.
evaevi
# 04.10.2016 ob 20:06
Naj pogledajo na Finsko.Manj casa v soli,nobenih domacih nalog in med najboljsimi na svetu.

firtoh, točno,
Finci veljajo kar za najboljše na svetu. Tako njihov izobraževalni sistem kot znanje finskih učencev.
Pa Finci tuji jezik uvajajo šele v desetem letu starosti, ko so otroci že perfektno doma v maternem jeziku (pozor, v maternem, kar za marsikoga ni finsko, tako da imajo nekateri že veliko učenja z dvema jezikoma, da oba obvladajo perfektno)

Brez perfektnega opismenjenega znanja maternega jezika je namreč vsako učenje samo brozganje mineštre in brca v meglo.


In pri nas delamo točno to. Zato so pritiski na domače delo učencen abnormalni. Uspešnost otroka je direktno povezana z znanjem in delom za šolo STARŠEV. - tu mi lahko ugovarja smao kdo, ki nima šoloobveznih otrok v Sloveniji.
zozozo
# 04.10.2016 ob 16:26
Ni problem obremenjenost otroke, vprašanje pa je, ali je takšno učenje koristno. Tukaj je v nekaterhih glavah zmešnjava med dvema načinoma učenja jezika.

Otroci do pribl. 7-10 let se lahko perfektno naučijo jezik kar s poslušanjem. Potem pa ta sposobnost pri ogromni večini ljudi odmre, razvije pa se sposobnost sistematičnega učenja. Takšni učenci se lahko naučijo govoriti tuji jezik zelo dobro, ampak ne zares perfektno.

Do tu vse lepo in prav, in na videz je zgodnje učenje tujih jezikov dobra stvar. Ampak samo na videz, ker smo spregledali ključen faktor: otroci se bojo po prvem sistemu naučili perfektne angleščine samo če se je bojo učili od perfektnega govorca, tj. nekoga, ki mu je materin jezik angleščina.

Pa tudi potem ni zares dovolj en govorec, otrok za učenje s poslušanjem mora poslušat, kako se pogovarjajo drugi ljudje. Torej bi za koristne ure anglešćine v nižjih razredih potrebovali vsaj dva perfektna govorca v vsaki šoli.

To je popolnoma nerealistično že za angleščino, kaj šele za druge jezike. Edina jezika, pri katerih imamo dovolj kadra za kaj takega sta italijanščina in madžarščina v dvojezičnih občinah, po celi državi bi pa lahko zagotovili takšne kadre kvečjemu še za srbohrvaščino.
magjack
# 04.10.2016 ob 14:02
fantasy, pojma nimas o oliki...in potem se tako vehementno izustis, da cemu bi se ti opraviceval? Verjetno ste na tistem vasem vojaskem dvoriscu, ali kaj ze je, delovali po bmk nacelu.
Binder Dandet
# 04.10.2016 ob 12:24
Opravičilo, ker tako lahkotno človeka za nazija razglasiš. Proklet mulc.
firtoh
# 04.10.2016 ob 17:33
Kdo preverja znanje angleskega jezika razrednega ucitelja?Ker ce nima vsaj B-certifikata,ne bi smel/la poucevati anglescine.
Napacen zacetek je napacen konec.
vnk
# 04.10.2016 ob 12:12
Binder, zanimivo? Kje si pa to videl? nazi klan rally ali ti je tvoj sosed povedal?

Verjetno oddaja NaGlas tule na RTVju, so kar glasno jamrali, da Slovenija ne financira učenje srbskega jezika pri nas.
galoper
# 04.10.2016 ob 19:52
Mnenje o obremenitvah ne more biti verodostojno. Če že ne priznavate dodatnega učenja, vsaj povečano težo šolskih potrebščin v torbi upoštevajte. Za zaposlovanje odvečnih učiteljev pa iščite druge rešitve.
Rosa74
# 04.10.2016 ob 14:35
Ginza - umsko prizadeta??? zdaj si me pa osebno prizadel/-a. Še nihče ni uporabil take žaljivke za mojo hčerko.
V takih trenutkih mi je žal, da se sploh kdaj spustim v kako debato. Tako da, se umikam.
nikoli
# 04.10.2016 ob 14:25
Takih reči kot je BHS(M) jezik pa res ni treba učiti kot obvezni predmet. Kogar zanima naj gre na izvenšolske dejavnosti.
Sicer pa je angleščina daleč najpomebnejša. Povsod na tem preljubem svetu se bo našel kdo, ki jo bo vsaj malo mlatil. To ni stvar pravičnosti, to je stvar praktičnosti.
slovenkaaaa
# 04.10.2016 ob 12:49
slovenka govorimo o tem da bi imel možnost izbire, naj te vprašam, bi te motilo tudi če bi nemščino pred angleščino?

absolutno bi me motilo, ne govoriti angleško danes je velik handicap; pa ja, tisti, ki pišete, absolutno slovenščina, ampak... bodimo praktični, SAMO s slovenščino ne more otrok postati uspešen znanstvenik, zdravnik, natakar v bolj nobel hotelu, še v kataloški prodaji ne more delati, ker se kontaktira s tujino... in če bomo čakali, da se bo NAJPREJ dobro naučil slovensko, bo prestar, da začne s tujim jezikom.
Jon Sneg
# 04.10.2016 ob 12:45
Seveda pa nikoli ne smete uvesti exyu jezik, tukaj bi namreč določenim kapilare v glalvi počile...pa tudi Ruski ne sme biti, vse kar ni NATO pakt!

To lahko reče samo nekdo, ki nima vseh kolesc v glavi. Več jezikov znaš, več veljaš, pa čeprav se učiš Srbsko, Hrvaško, Makedonsko, Rusko ali celo Vietnamsko, Tajsko, Esperanto in Latinsko ali karkoli ti to lahko samo koristi. Sam govorim Angleško, Nemško, Špansko, Srbsko, Hrvaško in deloma Rusko,....
vnk
# 04.10.2016 ob 13:45
Kot tretje, Mulc? ne vem kok si velik ampak imam 190cm 100kg in tudi redno športam, tko da se mi ni problem srečat v živo...

Jep, mulc.
fantasycamp
# 04.10.2016 ob 13:43
Slovenka vidiš tukaj se motiš sem v gradbenem ''fohu'' in sem imel v osnovni in srednji res dobro znanje angleškega jezika v razredu, pa sem to nadaljeval, čeprav sem imel v srednji tudi možnost preklopiti na nemško.

Ko pa prideš v delati v komercialo, je nemščina podlaga in ne angleščina!

Tako da je to res stvar odločitve(glede na to kaj boš delal), verjamem pa da za večinoma drugih stvari je sigurno angleško podlaga! Sploh IT, programiranje, travel jobs itd...
whitwice
# 04.10.2016 ob 11:55
Kaj pa ti bo ucenje exyu jezika? Med sabo se razumemo ze sedaj in je za potrebe gospodarskega sodelovanja to povsem dovolj. Sluzb pri njih iz Slovenije ne isce nihce ker ne morejo ponudt nicesar kar pri nas ni boljse, je kvecjemu oziroma samo obratno (pa se nisem slisal da bi v solah na Hrvaskem in v Srbiji ucili slovenscino) tako da je edino smiselno usmerjat energijo za ucenje tja oz.v tiste jezike ki ti lahko koristijo. In to je nemscina,anglescina, tudi ruscina verjetno.
Siouxie
# 06.10.2016 ob 19:28
Obremenjeni? Otroci v Luksemburgu se v šolah učijo angleščino, francoščino, nemščino, luksemburščino, in če so otroci iz priseljenske družine, bodo obvladali še materni jezik. Nihče jih ne sprašuje, kako obremenjeni so, ko se učijo matematiko v nemščini, zgodovino v francoščini, nihče niti trzne in se ne pritožuje, da je potrebno uvajat dodatne ure luksemburščine, ker je Luksemburžanov tako malo, zato ker jim je jasno, da bodo s svojim znanjem lahko dobili tako službe v sosednjih državah kot tudi v Luksemburgu (ki je kljub majhnosti milje daleč od trenutne slovenske matice). In potem mi naše "piščančke" varvamo, da so obremenjeni ubožčki, ko odrastejo, pa jim je jezik ovira pri iskanju služb ali celo potovanju (poznam mnoge, ki zaboga nočejo niti prek agencije na letalo, ker se bojijo spregovoriti par tistih osnovnih fraz). Dajte gledat otrokom risanke brez sinhronizacije in bodo imeli več od tega - ko si odrasel, bo že prepozno ...
evaevi
# 04.10.2016 ob 20:08
Kdo preverja znanje angleskega jezika razrednega ucitelja?Ker ce nima vsaj B-certifikata,ne bi smel/la poucevati anglescine.
Napacen zacetek je napacen konec.


joj, firtoh, da o tej strahoti raje ne začnemo, moj bog, kakšen korak nazaj je šele to...
Krimsky
# 04.10.2016 ob 13:36
Otroci so tako učljivi, da se spotoma naučijo še enega tujega jezika ali dveh.
~
Problem torej ne leži tukaj.
Problem leži drugje: naj kot prvi tuj jezik otroke učimo nepravilni jezik (npr. angleščino), ali pa mogoče logično pravilen jezik, ki predstavlja idealen uvod pristop v svet tujih jezikov?
zozozo
# 05.10.2016 ob 15:49
ni bilo dovolj da se je Slovence pod prisilo učilo srbohrvaščino ..?

Pod isto prisilo kot angleščino ali matematiko.
aristotel
# 05.10.2016 ob 11:09
Vprasajte starse in ne poslusajte ministrstva.
bayernkini
# 04.10.2016 ob 23:48
ne vem zakaj bi učili v Sloveniji srbsko ?
Mogoče za pospešitev male juge ?
ni bilo dovolj da se je Slovence pod prisilo učilo srbohrvaščino ..?
Nekateri verjetno tega ne vedo da so Slovenci zelo trpeli v tujini na vprašanje od kod si in kakšen je tvoj materin jezik ?
odgovor je bil jaz sem Slovenec in govorim slovensko !
Kako to da imaš potem Jugoslovansko državljanstvo?
torej si jugo lopov ...
vsi prevodi raznih dokumentov so bili vsi v srbohrvaškem jeziku slovenskega nikjer !
Prevajalcev v slovenskem jeziku enostavno v tujini niso obstajali !
da ne naštevam kaj vse znajo povedati Slovenci v tujini kako so bili ponižani ker niso želeli govoriti na jugo konzulatu srbohrvaščino !
bayernkini
# 04.10.2016 ob 23:28
več tujih jezikov hkrati se lahko otrok uči brez problema od vrtca naprej ..
kar je smiselno in priporočeno ...
vsaj takšno izkušnjo imam jaz.. in moj otrok kateri govori 4 jezike tekoče ..sedaj kot odrasla oseba ..
Zame je bil najtežji jezik slovenščina v višji starosti o obremenjevanju ni govora če imaš interes še manjši je za otroka saj je zanj to kot nekakšna igra ..
Slovenske šole bi morali zaposliti učitelje iz tujih držav ali učitelje s znanjem kateri so živeli nekaj časa v tej deželi..
ni sam jezik tisti pomemben vloga razumevanja temveč kultura mentaliteta razmišljanje ..
Slovenske javne šole so še daleč o naprednem kakovostnem učenju jezikov ..
Sam sem osebno preveril eno učno uro nemščine in ugotovil da pogovorni učni program ne ustreza oziroma sploh ni uporaben za splošno rabo in je zastarel !
fantasycamp
# 04.10.2016 ob 12:08
slovenka govorimo o tem da bi imel možnost izbire, naj te vprašam, bi te motilo tudi če bi nemščino pred angleščino?
zenga.zenga
# 04.10.2016 ob 21:55
koliko pa znajo američani v povprečju tujih jezikov ??? Sem dvakrat preštel - khmm - nobenega - mi pa kot opice na drevo kjer ni banan ....
zenga.zenga
# 04.10.2016 ob 21:53
Kakšno učenje tujih jezikov neki . Če sodobna računalniška tehnologija skupaj s softveri ni sposobna skonstruirati hitrih in prijaznih prevajalnikov - potem ne res vem zakaj jih sploh imamo . Aja saj res : za čvekanje , selfije , iskanje ,,zakladov,, in podobne zgodbe o ,,uspehu ,, ....
ginza
# 04.10.2016 ob 14:04
@Rosa74: Kar zadeva tuj jezik, je spet vse odvisno od tega, kako snov podaja učitelj

Ni vse odvisno od učitelja. Odvisno je tudi od otrok, koliko jih stvar sploh zanima. Jaz sem se tuje jezike učila, ne samo v šoli, ampak tudi izven šole. Pa ne govorim o tečajih. Govorim o branju knjig v tujih jezikih, poslušanje glasbe(pesmi) v tujih jezikih, gledanje tujih filmov in nadaljevank po TVju. Jezik je živa stvar, ne teoretična. Če ni osebne iniciative, te ga nihče ne more naučiti.
fantasycamp
# 04.10.2016 ob 16:50
Mislim da bodo Angleži zmagali, njihov jezik je Amerikadvignila na nivo nove kulture in oboževanja.

Vse gre v smer eno govoreče zemlje, začne se pri kulturi filma in glazbe, konča se pri računalništvu in financah.

To je dejstvo, ker tisti ki kontrolira medije in denar bo kontroliral tudi koliko jezika se bo forsiralo na ostale, prek istih medijev in

Nemci,Francozi,italijani to vedo in sinhronizirajo filme, ker se bojijo da bi se preveč naučili tujih jezikov!
Kazalo