Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 5 glasov Ocenite to novico!
V Sloveniji je bilo letos aprila po podatkih ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti izplačanih 61.180 preživnin, njihov povprečni znesek pa je bil 130,78 evra. Foto: BoBo

Dodaj v

Ekonomsko nasilje kot vzrok neenakosti med spoloma

Na mesec je izplačanih 61.180 preživnin
19. oktober 2013 ob 12:13,
zadnji poseg: 19. oktober 2013 ob 13:01
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Pravno-informacijski center nevladnih organizacij (PIC) ugotavlja, da višina preživnin in njihovo neplačevanje negativno vplivata na položaj žensk v družbi.

PIC je pripravil projekt z naslovom Ste ta mesec že plačali preživnino?, s katerim želi opozoriti na ekonomsko nasilje kot vzrok neenakosti med spoloma. Posledice neplačevanja preživnin po njihovih ugotovitvah čutijo tako matere kot tudi otroci.

V več kot 90 odstotkih primerov so neplačniki očetje, zato so si matere pogosto primorane najti dodatno delo. Zaslužek namenjajo zgolj preživetju, časa in energije za uresničevanje drugih življenjskih ciljev pa ni, so med drugim ugotovili na podlagi analize, v kateri so se dotaknili višine preživnin v Sloveniji.

Pri tem se poraja vprašanje, ali povprečna preživnina v primerih, ko jo zavezanec redno plačuje, sploh pokrije stroške preživljanja šoloobveznega otroka. Pripravili so tudi testni izračun mesečnih, letnih in večletnih izdatkov ob povprečnem standardu samohranilske družine z enim otrokom.

Skupni mesečni prispevek preživninskega zavezanca bi tako moral znašati 309,12 evra. Tudi ko se odšteje še polovični znesek otroškega dodatka, bi bil ta znesek več kot 250 evrov. V letu 2012 je medtem povprečna preživnina znašala 130,78 evra. Javni jamstveni, preživninski in invalidski sklad RS pa izplačuje nadomestila v vrednosti od okoli 72 do približno 94 evrov.

Višina preživnin negativno vpliva na položaj žensk
Mati samohranilka s povprečno slovenski plačo mora zato pogosto znižati standard svojega in otrokovega življenja. Poleg tega pa se nima časa ukvarjati s svojo kariero, dodatnimi izobraževanji, konjički. Tako tudi višina preživnin ali njihovo neplačevanje po oceni PIC-a "negativno vpliva na položaj žensk v družbi".

V Sloveniji je bilo letos aprila po podatkih ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti izplačanih 61.180 preživnin, njihov povprečni znesek pa je bil 130,78 evra. Največ prispevkov je bilo namenjenih za preživljanje otrok med šestim in 14 letom starosti, in sicer 23.507.

V veliki večini so preživnine kot zakonite zastopnice prejemale matere upravičenca. Takšnih primerov je bilo 43.558. Le v 3.251 primerih je bil zakoniti zastopnik oče upravičenca. V 14.041 primerih pa je preživnino prejel upravičenec sam.

Javni jamstveni in preživninski sklad v zadnjih mesecih izplačuje blizu 4.000 preživnin mesečno, in sicer v povprečnem znesku okoli 82 evrov.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
vojnaslo91
# 19.10.2013 ob 13:33
V več kot 90 odstotkih primerov so neplačniki očetje, zato so si matere pogosto primorane najti dodatno delo.
...
Mati samohranilka s povprečno slovenski plačo mora zato pogosto znižati standard svojega in otrokovega življenja.
--------------------------------------------
Ena od možnih delnih rešitev je, da dobi oče otroka... potem bo imel otrok boljši standard in ženska bo imela več časa za hobije in kariero.
gregorsu
# 19.10.2013 ob 21:54
sin mi je bil s sodbo dodeljen v varstvo in vzgojo.... mati pa v vseh letih niti enkrat samkrat ni plačala preživnine. Tu pa poslpošujete in kujete v nebo uboge mamice... to je čisto podobno, kot se v nekaterih poklicih godi ženskam. Je pa razlika, da se za enakopravnost žensk bori kup feministk v uradu za enoakopravnost žensk, aktivistk,,,ki niti jajc ne znajo ocvret!

Enkrat sem z izvržbo uspel nekaj pobrati z njenega računa... ampak!!! skladno z našo zakonodajo je odpirala nove in nove račune in se spretno izmkala da bi dobili denar na računih, ki jih je posredovala banka slovenije... vedno je odprla še enega novega, ki ni bil zajet v sodni izvržbi...

verjetno bom v kratkem sprožil novo izvržbo, ker brez nje ne morem do denarja od sklada. Pa še nekaj... za vsako terjanje izvržbe po sodni poti je potrebno plačati odvetnika, takso... in odvetnik mi je jasno povedal, da so sicer uvedli točkovanje ( mislim da janšev minister z leseno nogo, ki je tudi znižal vrednot notarskih storitev), vendar pa da so odvetniki dogovorjeni, da tega vrednotenja ne bodo upoštevali. Tako me je stala sodna izvržba približno toliko, kot sem plačal odvetniku.

jok in stok okoli mater samohranilk je do neke mere upravičen... me pa zanima, če smo očetje samohranilci res supermeni, da o nas nobene besede, nobene omembe...,,, a nismo tudi mi vredni pomoči države? aja, saj nas je samo okoli 3.200.... le zakaj bi se kdo z nami sploh ukvarjal... se veliko lepše sliši urad za enakopravnost žensk, pa kaka komisija za ženske v družbi....

saj ne jokam, samo dejstvo je, da imajo mame samohranilke kar precej več uradov, ki naj bi jim pomagali, pa seveda niti malo ne rešujejo situacije ampak jo še poslabšujejo. Če bi danes ugotovili da sta ženska in moški enakopravna, ja kam pa bi dali za en vlak podivjanih feminističnih aktivistk?? pa še tako lepo se sliši, da naša družba pomaga ubogim, nemočnim mamicam samohranilkam, da bi bilo res škoda, če bi to težavo rešili...
izzy
# 19.10.2013 ob 14:01
Ženske pa nič krive, žrtve, angelčki.
gregorsu
# 19.10.2013 ob 21:57
zanimivo bi bilo naredit anketo, kdo je procentualno večji neplačnik. seveda je številčno več neplačnikov moških, vendar sem prepričan, da bi procenti pokazali vsaj malo drugačno zgodbo.... da se pa po tem ne sme vrtat, imamo že omenjene vode feministk v zasedi, ki bo napadla vsako rovarjenje proti pripadnicam "nežnejšega" spola.

naj živi svoboda, na juriš!
IzgubljenaDuša
# 19.10.2013 ob 13:50
moški nismo nič manj krivi za vaše samohraniteljstvo! ko bom js starš bom na predporočno pogodbo napisal da vkolikor se ženska loči od mene ne bo dobila niti centa kot preživnino! otrok mora met atija in mamo o tem ni debate ampak ne bom plačal za otroka niti v primeru ločitve z njene strani. če mislš da boš laže našla bolšga deca od mene kar izvoli! samo povejte mi zakaj je v slo več samskih mamic? izgovori na froce so prov smešni do amena.
modri-dirkac
# 19.10.2013 ob 13:46
Nekateri mladi pari, danes jemljejo poslanstvo "moj otrok" ...kot nekakšen modni trend. Tko kot je treba garderobo zamenjat vsako leto, dve, tri ...tko je treba tudi partnerja mar ne? In potem so otroci žrtve "modernega" načina življenja, res bolano!
vojnaslo91
# 19.10.2013 ob 16:07
ASUSfan # 19.10.2013 ob 13:57

Ce pa na sodiscu naravnost rece da pamza pa on ze ne bo vzel, pa mislim da mu tudi ti nebi vsiljeval.
---------------------------------------
Strinjam se. Ampak so tudi očetje, ki bi želeli imeti otroka... pa ga ne dobijo, ker sodišče avtomatično dodeli otroka ženski. So tudi ženske, ki omejujejo otroku svobodo, da bi videli svojega očeta.

In pa napisal sem: "Ena od možnih delnih rešitev..."
jujc
# 19.10.2013 ob 16:18
Zakaj pa je prišlo do razpada družine. S tem se pa nihče ne ikvarja. Zgolj pišete o tem, kdo plačuje denar.

Bolano.
ASUSfan
# 19.10.2013 ob 13:57
Vojnaslo91

Bi slo, ampak ocetje, ki jim je dejansko mar za svoje otroke, ponavadi placujejo prezivnino redno. Ce pa na sodiscu naravnost rece da pamza pa on ze ne bo vzel, pa mislim da mu tudi ti nebi vsiljeval.
7up
# 19.10.2013 ob 14:31
Skupni mesečni prispevek preživninskega zavezanca bi tako moral znašati 309,12 evra

Ali ni mišljeno, da preživnina pokrije 1/2 stroškov, ki nastanejo z otrokom? To pomeni, da ko odštejemo vrtec, ki za matere samohranilke znese cca 50 eur ostane za otroka 550 eur. Sicer nisem eksopert za socialo, vendar mislim, da z tem denarjem preživi že cela socialna družina v neprofitnem stanovanju.
janez123
# 19.10.2013 ob 14:23
Ženske spet igrajo žrtve ;) za razpadle zakone so seveda krivi desci, za slabe odnose tudi one so pa vsem seveda nemočne in pač igrajo svojo vlogo (žrtve) tudi, ko ni treba.

Otroci so talci teh vlog!
lila2140
# 20.10.2013 ob 07:34
Tako, kot menedžerji, direktorji, nadzorniki ali kakšen drug "šef", nikoli ne prevzamejo odgovornosti, materialne in moralne, za svoja dejanja, se to dogaja tudi v življenju, v medsebojnih odnosih. Ne bi o tem, kdo, ali oče ali mati, dejstvo je, da ponavadi ne eden in ne drugi, ne prevzameta skupne odgovornosti za skupne otroke. Tudi ni vprašanje, zakaj je šla zveza narazen, gre za skupno skrb za otroka, ki je pač normalna.
Problem je v človeški naravi, v njeni zamerljivosti, v pomankanju empatije, v zmožnosti fizičnega in psihičnega nasilja nad nekom, ki si ga imel zelo rad. Pravijo, da je ljubezen in sovraštvo čustvo, ki hodi z roko v roki. In da razuma ni nikjer blizu.
Če mora država prisiliti starša, da plačuje preživnino za svojega otroka, je s čutom odgovornosti tega starša nekaj narobe. Oprostite, razumem prizadetost tistega, s katerim otrok ne živi, jasno mi je, da preživnina, če jo dobivaš, ni velika, če pa jo plačuješ, pa je, pa vendar...Že to, da sodišče določa, kje bo sad ljubezni dveh ljudi, je pokazatelj nezmožnosti komunikacije in pomanjkanja empatije. Na obeh straneh. Tako mati kot oče, nista sposobna doseči kompromisa. V tem kontekstu so razumljivi komentarji na rovaš "feministk", ki s problemom plačevanja preživnin in temo tega članka nimajo nič skupnega. So znak človeške narave. Sovraštvo in zloba in niti sence odgovornosti.
oliva
# 20.10.2013 ob 01:15
@gregorsu, žalostno. :(
Ampak lepo da skrbiš za sina in se boriš, respect.

Ne mislit, da si sam ali da moških v teh vlogah nihče ne razume ali celo mislijo da jih/vas ni - tudi sama osebno poznam par primerov, ko so se morali fotri po trepalnicah metat za otroke in kaj so jim delale nekaterim njihove ex ženske oz. matere njihovih otrok. :\
Black_Jack
# 19.10.2013 ob 13:55
Kdo še bo sploh delal froce v totem posranem kapitalizmu...
think tank
# 20.10.2013 ob 10:08
kaj vam še ni jasno? oglejte si kakšno strukturo zaposlenih imajo ministrstvo za delo družino in socialne zadeve, durs in centri za socialno delo..... na ministrstvu za notranje zadeve so itak sami poženščeni ramboti....
malidelnicar
# 19.10.2013 ob 14:27
ASUSfan - se ne strinjam. Očetu, ki otroku noče plačevati preživnine mora pač sodišče to naložiti, v nasprotnem primeru pa mu mora naložiti kazen (lahko tudi v obliki zapora).
Tako bodo ljudje na splošno začeli z večjo odgovornostjo sprejemati odgovornost pri "delanju" otrok - kot je to pred mano že zapisal uporabnik 'modri-dirkac'.

Pač partnerske/družinske zadeve niso zajebancija. V Iranu onečaščenje teh zadev rešujejo celo z uboji - osramočena družina ima pravico ubiti neodgovornega partnerja - pri nas mora to rešiti pravni sistem in sodišče.

Neka Krasni novi svet varianta v stlu Aldousa Huxleya pa bo vodila samo v totalni razkroj družbe. Ljudje preprosto morajo prevzemati odgov ornost za svoja dejanja, ker v nasprotnem primeru tudi družba izgubi kohezivnost: razpuščena partnerstva v stilu lahko imam otroke kot modni trend VS. tradicionalne trdne družine, kjer se trudijo za vezo med partnerjema in skrbijo za otroke : ta hud konflikt lahko povsem uniči družbo, ker ima veliko ljudi potem občutek, da se eni s svojim hedonističnim življenjem ŠLEPAJO na druge!
Kazalo