Slovenija

Poudarki

  • Golobič: Ne odhajam, ker bi bil užaljen
  • "Ne bom manjkal na nobenem posnetku, kjer se bo govorilo v prid pokojninski reformi"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,4 od 20 glasov Ocenite to novico!
Gregor Golobič je napovedal odhod iz vladne koalicije. Foto: MMC RTV SLO
Cveta Zalokar Oražem: Ostali bodo isti ljudje in isti načini vladanja.
 
Izbran je bil neprimeren trenutek, stranke so neodgovorne, imajo prevelik vpliv, a svoj del odgovornosti mirno prevzamem, je v Odmevih dejala Cveta Zalokar Oražem, ki bo, kot kaže, morala svoj poslanski sedež odstopiti Gregorju Golobiču. Za prihodnost je ne skrbi, ker "zna delati veliko stvari", v strankah pa ne vidi "čarobne paličice" rešitve, saj po njenem mneju "alternative v tem trenutku ni, ostali bodo isti ljudje, isti načini vladanja. Dodala je, da Golobič ni izbral pravega trenutka za potezo, ki jo je izvedel (odstop op.a), prav tako ne podpira predčasnih volitev.Te "delajo" v tem trenutku le za enega kandidata, Janeza Janšo, ki je edini pripravljen na to. Njegov način vladanja smo že imeli možnost spoznati in to se mi ne zdi dobro," je dejala Zalokar Oražmova.
VIDEO
O vladni krizi

Dodaj v

Golobič v Odmevih: Z Janšo sva si bila pri mnogočem blizu, še večkrat pa narazen

Zalokar Oražmova: Stranke so neodgovorne
21. april 2011 ob 23:11
Ljubljana - MMC RTV SLO

Z gospodom Janšo sva si bila mnogokrat blizu v posameznih vprašanjih, še večkrat pa narazen. Pridružil se je naši ideji, da spremenimo ustavo, je povedal Golobič.

Minister za visoko šolstvo in predsednik stranke Zares Gregor Golobič je napovedal skorajšnji odstop - s funkcije ministra se bo preselil v parlament. V Pogledih Slovenije je zatrdil, da bo odstopil še pred referendumom, v pogovoru s Slavkom Bobovnikom v oddaji Odmevi pa je še jasneje pojasnil svojo odločitev.

_________________________

Kdaj odhajate?
Bil sem zelo jasen in sem povedal, da ne želim čakati izida referendumov. Po drugi strani upoštevaje naš predlog, ki ni bil sprejet, in upoštevaje tako pobudo predsednika republike in tudi željo predsednika vlade, da v tem času ne išče novih ministrov do referenduma, bom to upošteval in to sem svetoval tudi svojim kolegicam v vladi. Sam bom predsedniku vlade podal odstop že prej, on bo z njim ravnal na način, ki mu ustreza z vidika vodenja kampanje. Ne gre pa zato, da bi jaz odstopal izključno zaradi tega, ker je bila dana pobuda, in ni bilo zelo verjetno, da bo sprejeta, ampak je vrsta razlogov. Več kot pol leta opozarjamo na stvari, ki se ne dogajajo.

Vprašanje je bilo, kdaj, rekli ste po referendumu, tako bo verjetno ravnal predsednik vlade? Je normalno, da predsednik vlade izve, da mu odstopa minister, iz medijev?
On je slišal mene zelo jasno že v torek. Jaz sem povedal, da dajem to pobudo. Ne zato, da bo imela stranka kakršno koli računico, ne da bi imel jaz kakšno računico. Mimogrede, predsednik Türk je danes v svoji izjavi to mojo pobudo, pobudo stranke Zares, označil kot smiselno. Ne želimo obremenjevati te kampanje za pokojninsko reformo s tem in se bomo polno posvetili temu, da bo pokojninski zakon sprejet. Vendar če ta pobuda ne bo sprejeta, potem bosta v nadaljevanju vsak posameznik in vsaka stranka presojala, kaj lahko največ naredi, da prispeva k temu, da bo ta referendum razbremenjen politike.

Predlagatelj te pobude je bil nekoliko užaljen in zato najavil svoj odstop?
Ne, ni bil užaljen. Jaz sem pričakoval bolj to odločitev kot drugo. Imel sem čast z dr. Drnovškom sodelovati, ki je takšne pobude razumel v državniški dimenziji. Žal danes te zavesti v slovenski politiki manjka. Mi ne dobimo nič s to pobudo, s to pobudo bi se umaknili.

Ali vi res mislite, da lahko vlada, ki pred očmi volivcev propada, dobi tako pomemben referendum, kot je referendum o pokojninski reformi?
Vlada razpada že od decembra, ko ena izmed koalicijskih strank ni podprla ne proračuna, ne pokojninske reforme, ne intervencijskega zakona.

Zakaj se vlada ne poslovi, če razpada?
Mi smo tokrat predsednika vlade opozoril na situacijo, ki jo imamo danes, da naj takrat ukrepa. Temu ni prisluhnil, to je njegova pristojnost, to je njegova pravica. Naša pobuda ni bila, da vlada razpade, ampak da se kontrolirano, urejeno umaknemo trije predsedniki koalicijskih strank, kar bi bilo odvisno predvsem od predsednika Pahorja, da stranka SD predlaga novega mandatarja, bodisi iz svojih vrst ali nekoga, ki bi ga javnost sprejemala kot kompetentnega strokovnjaka. In da ta način pokažemo, da nam gre za reformo, ne pa za preživetje neke stranke.

Vsi se zavzemamo za referendum, zato da zakon potrdimo na referendumu. Po drugi strani, ko ste vsi štirje stopili skupaj, ko je šlo za referendum o malem delu, je bilo 20 proti 80, zdaj najmanj eden manjka. Bo zdaj izid 10 proti 90?
Jaz ne bom manjkal na nobenem posnetku, kjer se bo govorilo v prid pokojninski reformi, menim pa, da bi vsi skupaj prispevali k temu, da bi državljani razumeli, da ne gre za to, da bi vlada dobila točke, da ne bodo razumeli, da ta vlada želi preživeti, da gre za koalicijo. Gre za generacije upokojencev, aktivnih za gospodarstvo pri tem vprašanju, prihodnost te države. Gre pa za različne poglede, mi smo položili sebe v celoti, vse, kar lahko naredimo s to pobudo, na pladenj in bomo potegnili vse konsekvence. Drugi so imeli žal pred očmi bolj strankarske interese, tudi to je v politiki legitimno in celo najbolj pogosto, nam dvoličnosti ni mogoče očitati.

Vse ste položili na pladenj v času velike gospodarske krize in v času ene najpomembnejših reform te vlade, pokojninske reforme. Ta vlada te pokojninske reforme ne more dobiti brez DeSUS-a in brez vas, ki počasi odhajate.
Ta vlada ne more dobiti te reforme na noben način. To reformo lahko dobijo državljani in državljanke.

Potem rečete nasvidenje danes in začenja se neka druga zgodba?
Ne, mi smo predlagali, kako naj se ta zgodba začne, da bodo ljudje razumeli, da odločajo sami o sebi, ne o vladi.

Trije predsedniki vlade naj odidejo iz vlade in ta vlada naj potem dobi referendum o pokojninski zakonodaji?
Ne, tega referenduma ne more dobiti nobena vlada. Tukaj je pomembno, da ljudje razumejo, da ne gre za vlado, da ne gre za politiko, da gre za ključno vprašanje, ali bo Slovenija v prihodnosti v položaju ne najbolj razvitih - to so floskule, ki mislim, da jih je treba prenehati govoriti - ampak v klubu držav, ki so stabilne, kjer upokojenci dobijo pokojnine, kjer ljudje imajo možnost dobiti novo zaposlitev, v kateri se vlaga v razvoj. To je vprašanje in na to opozarjamo že pol leta in prišli smo do tega roba, ko moramo z dejanji opozoriti, da tako ne gre več naprej. Žal sami - če bi bili skupaj, bi več ljudi razumelo in bi bil referendum uspešnejši.

Ampak, zakaj ne rečete: imamo skupen cilj, vidimo preveč različnih poti do tega cilja, ne moremo se dogovoriti, katera je prava, odidimo, pustimo nekomu drugemu, da sestavi neko drugo skupino za dosego tega cilja.
Mi bomo to storili.

Prepozno.
Tudi takrat bi nam očitali dvoličnost ali kaj drugega. Mi smo naredili v trenutku, ko se nam zdi, da res ni nobene druge izbire. Mi v tej vladi nismo špekulirali z ničemer, veliko smo prispevali k temu, da bi naredila pomembne premike, marsikje jih je. Jaz sem ponosen na to, kar smo naredili, tudi sam, kar sem naredil v svojem resorju. Prihodnost bo pokazala, ali je bilo to vredno ali ne. Nobene računice, nobene koristi ni bilo iz tega. Zavračam te očitke.

Takšna vlada, v kateri je toliko različnih mnenj, s katerimi ste se na začetku mandata celo pohvalili: upamo si imeti različna mnenja, ne more operativno delati.
Mi že od konca lanskega leta opozarjamo, edini v Sloveniji, da smo v popolni blokadi. Mi smo januarja objavili dokument za odpravo blokad, opozorili smo na težave, ki jih ima politika pri sprejemanju odločitev, na sistemske težave. Tudi predsednik republike je rekel, da spremenimo ustavo, da bo lahko on interveniral v takšno blokado.

Ampak zakaj niste rekli, da gre stranka iz koalicije, in zgodba bi se hitreje razpletla?
Kaj bi se razpletlo, če te nihče ne sliši: pridite ven, hvala bogu, bi rekli. Mi smo opozarjali znotraj vlade, si prizadevali v neštetih poskusih, da vendarle razumemo, da je treba breme te krize pravično razporediti na vse. Ta vlada pri tem ni naredila dovolj, nima dovolj fokusa, ne zna predstaviti težav, v katerih je Slovenija, ne ta vlada, in menim, da je zadnja pobuda največ, kar lahko naredimo.

Takšna koalicija res ne potrebuje opozicije, ima s sabo preveč dela.
Tukaj sploh ni vprašanje koalicije. Vprašanje je, ali ta država sploh potrebuje politiko, ali potrebuje parlament, to so vprašanja, ki se pojavljajo. Ampak alternative, kot veste dobro, ni na vidiku. In v tem smislu nas vse lahko skrbi in mislim, da smo začeli to akcijo, ki je radikalna in ki nima nobene računice, nobene koristi mi zaradi tega nimamo. Mi smo na neki način poudarili velik problem, ki ga imajo slovenska politika in slovenska javnost, družba.

Vi ste ravnali kot politik, pod ciljem ste imeli tudi preživetje vaše stranke.
Zaradi tega, ker bomo šli iz vlade? Vse stranke želijo iz vlade.

Spomnimo se ene izmed opozicijskih strank, ki je vedno odhajala iz vlade?
Pa se to ni nikoli obrestovalo. To je težka dilema in zagotavljam, da koristi od tega stranka ne bo imela.

Zdi se, da si vaša mnenja z prvakom opozicije nikoli niso bila tako blizu, kot so si v tem trenutku? Kaj nas čaka v jeseni, velika koalicija brez stranke Zares?
Verjemite ali ne, zadnja stvar, ki jo imam pred očmi v razmerah, v katerih je Slovenija, je, kaj bo s to ali ono stranko, s to mojo, ki sem jo soustanovil, ali katero drugo. Če mislite, da je to problem, s katerim se mora danes ukvarjati politik, potem je vse izgubljeno. Z gospodom Janšo sva si bila mnogokrat blizu v posameznih vprašanjih, veliko večkrat tudi narazen. Tu podpiram idejo o predčasnih volitvah, ker se je pridružil naši ideji, da spremenimo ustavo, da bosta lahko predsednik vlade, predsednik države intervernirala v zablokirano situacijo. In te odločitve o predčasnih volitvah ne prepuščamo posameznim poslancem, saj je to edini garant, da bo do predčasnih volitev prišlo.



K. P., A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
bznida
# 23.04.2011 ob 00:06
Imam občutek, da so si v neumnostih vsi parlamentarci zelo blizu, po pameti pa vsi tako narazen.
Achilies
# 22.04.2011 ob 08:28
Takšna koalicija res ne potrebuje opozicije, ima s sabo preveč dela.

Tukaj sploh ni vprašanje koalicije. Vprašanje je, ali ta država sploh potrebuje politiko, ali potrebuje parlament, to so vprašanja, ki se pojavljajo. Ampak alternative, kot veste dobro, ni na vidiku.

Ni za verjet. ali ta država sploh potrebuje politiko? parlament? človek je čisto izstopil iz demokracije nese ga v golobizem po zgledu stalinizma

Verjamem da ni kar tako lahko ampak, GOLOBIČA je potrebno povsem in dokončno IGNORIRAT.
g.majster
# 22.04.2011 ob 08:11
no ja

in je predsednik najmanjše strančice prišel na prve strani
intelekt na prostosti
# 22.04.2011 ob 08:03
Golobič za konec proba menjat barvo a oranžna je še premočno zasidrana v njegovo bit, tako da upam, da tega ne pzabijo ne volilci ne kdor koli bo še kdaj sestavljal koalicijo.

Ne rabimo ne njega, ne njegove stranke.

On bi se umaknil, ja otem bi reforma padla in potem bi se kot feniks dvignil iz prahu in hotel prevzeti mesto mandatarja. Sam ne vem, če bi mu "Kresnička " to dovolila.
miha80
# 22.04.2011 ob 07:53
Koalicijski jezdeci apokalipse

miha80
# 22.04.2011 ob 07:49
Razpišimo natečaj za najboljšega okupatorja.
mirora
# 22.04.2011 ob 07:29
predčasne volitve nam želijo vsiliti kot nujno potrebne, v bistvu pa gre zgolj za prerazporejanje in dogovor med njimi vsemi. V 20 letih vidimo kaj in koliko so naredili za to državo. Rešitev? Bojkot ali revolucija.
rastko
# 22.04.2011 ob 06:23
nekdodalec
21. april 2011 ob 23:18
Blizu ko je slo za to "kako" se bo nastavljal mosnjicek in dalec v tem "kdo" bo nastavljal mosnjicek..


Odličen komentar!:-)
ares2
# 22.04.2011 ob 05:30
edina pot, da bo morda zopet na vladi ali pa konec,,,
secundus
# 22.04.2011 ob 05:12
Pridružil se je naši ideji, da spremenimo ustavo, je povedal Golobič.

vaši ideji?
janša je o 2. republiki govoril že kar nekaj časa nazaj, ti si se pa ravnokar to spomnil,
da bi rešil svojo rit

da se je janša pridružil vaši ideji?
blefer

kmalu bom lahko samo rekel, da si utelešenje tistega, kar ima danes strahovito premoč, v nedeljo pa si bo polomil zobe
ares2
# 22.04.2011 ob 05:05
Ali se misli od levice umaknit, ker vidi volitve,?
Z upanjem, da bo zopet v vladi?.
AlFe
# 22.04.2011 ob 03:01
Gospod Gregor,
če boste vi prenavljali ustavo, bom brez razmisleka proti. Izgubili ste zaupanje. In to je to.
lipa
# 22.04.2011 ob 01:07
Golobič v Odmevih: Z Janšo sva si bila pri mnogočem blizu, še večkrat pa narazen
Ali hoce Golobic povedati, da bi rad sodeloval v naslednji vladi z Janso ???!!!
Malo morgen
Doctor
# 22.04.2011 ob 01:02
"Jaz sem povedal, da dajem to pobudo. Ne zato, da bo imela stranka kakršno koli računico, ne da bi imel jaz kakšno računico."

Seveda ne, kdo si sploh upa pomisliti na kaj takega. Saj ima vendar svetniški sij okoli glave.
papiga
# 22.04.2011 ob 01:00
arto, čakamo,da nam Janša razloži kje je ali denar iz 91 leta ali orožje. Po vseh fizikalnih zakonih se nekje eno od tega mora nahajati. Torej čakamo.
In sporočamo Janši, da dokler se ne zaključi zadeva z obdolžnico na sodišču, nima kaj početi v politiki, še najamnj pa računati,da bo predsednik vlade. Predsednik republike mu mandata nikoli ne bo podelil. Capishi????
papiga
# 22.04.2011 ob 00:58
novdarko res je. Golobič po koruptivnosti,lažeh,ponarejanju,manipul
iranju in pokvarjenosti ne seže Janši niti do kolen. Ni ga v Sloveniji, ki mu ne bi prisodil prvenstva v teh "prvinah".
Kdor je dober je dober, a ne? Sancta simplicitas.
arto77
# 22.04.2011 ob 00:57
so what!

niti ne zaradi tega,je pa vrhunec kar janši očitajo in pri sami najbolj grešijo
so what!
# 22.04.2011 ob 00:47
Da se je pa zaćela stranka Zares z 0,05 % podpore sklicevati na Janšo in SDS, je pa vrhunec hinavščine.
arto77
# 22.04.2011 ob 00:34
res mi gre na bruhanje,zaradi katerega hudiča že ........
Konec despotizmu
# 22.04.2011 ob 00:27
Evo jim odmeve!


Dol s to vlado!
novdarko
# 22.04.2011 ob 00:22
Ti nisi bil nikoli niti blizu Janši.
so what!
# 22.04.2011 ob 00:18
Golobič, da je inteligenten? Prej bi lahko rekli večni maturant. On se niti ne zaveda časa v katerem živi. Nekdanji minister Lahovnik si je vsaj osebno priznal, da se je zakockal, ko je ustanovil stranko Zares.
mucek113
# 22.04.2011 ob 00:15
Hehe, ko zagusti, so pa še največji nasprotnik spet frendi:) Izjava pa je svetovna:" Z Janšo sva se mnogokrat strinjala, večkrat pa ne"
Res odlične retorične sposobnosti. Nespreten politik bi rekel večinoma se ne strinjava, kar se popolnoma drugače sliši.
mucek113
# 22.04.2011 ob 00:10
No, se strinjam z besedami v tem intervijuju...Golobiča sem pred časom zelo cenil, ker je dejansko eden redkih inteligentnih ljudi v Slovenski politiki. Me je pa zelo razočaral, ko je pokazal, da zna biti tudi koruptiven in se zna direk v obraz zlagati...škoda.

Ta parlament je za razpustit in vsem, ki so v njem sedeli prepovedat vstop! Najdimo novo ljudi(da slučajno ne bo kdo pomislil na pomladke obstoječih strank) in do takrat imejmo tehnično vlado.
arto77
# 22.04.2011 ob 00:06
so what!

res je, je pa še kaj hujšega kot diplomirani blefer.
so what!
# 22.04.2011 ob 00:03
Golobič je diplomirani blefer. Tako je deloval že za čas Drnovškove vlade, ko je bil glavni kadrovik v tedanji koaliciji. Potem se je umaknil in nekaj časa deloval iz ozadja, potem pa spet zavohal priložnost pri Zaresu. Na njegovo veliko žalost so ga dokaj hitro razkrinkali novinarji, ko je prikril svoje lastništvo v Ultri.
R2D2
# 21.04.2011 ob 23:50
edkini ki se ga je PPO "bal" ...

sedaj ko bo pa na "ablasti" smo ga pa naj*****
Cristian0
# 21.04.2011 ob 23:47
Ko si pri koritu je mogoče nemogoče!
legendanajjaca
# 21.04.2011 ob 23:44
Kaj je to mnogoče?
Kejkoo
# 21.04.2011 ob 23:43
@Kouvran... napi[i si to na plonk-ceglc. Pokojninski blagajni se samo reče blagajna. V bistvu je zelo malo držav, ki bi imele državne "blagajne" - vse se vedno porabi sproti v okviru računa.

Preden začne kdo ugovarjati, hiter dokaz: če je res kdajkoli (tudi v SFRJ) obstajal nek sklad, v bančnem smislu - kakšni so bili njegovi parametri, recimo obresti in začetni kapital (brez tega ne moreš govoriti o skaldu)? Težko priti do tega podatka a? Ti povem zakaj - ker ga NIKOLI ni bilo.

Predvsem starejšim generacijam je težko to dopovedati, je pa res, da niso sami krivi - bili so pač nategnjeni.
Kejkoo
# 21.04.2011 ob 23:40
Saj v naši politiki so si narazen kadar je treba kaj bluzit in debatirat v neskončnost marginalne teme in pretekle dogodke, ki so super - ni nevarnosti, da bi bilo treba biti konstruktiven, ker je itak že prepozno.

Ko pridejo na vrsto kaka gospodarska vprašanja, poti za naprej in ostal "dolgčas" so si pa vsi zelo blizu v ne-rešitvah.
Kouvran
# 21.04.2011 ob 23:39
Kako je mogoče, da je pokojninska blagajna prazna. Mar ni bil dogovor, da se ta blagajna polni tudi s sredstvi od prodaje socialističnega, vsem nam skupnega, premoženje?
Nikec3
# 21.04.2011 ob 23:25
Po mojem mnenju je Golobič eden izmed najslabših politikov v Sloveniji, ampak s to izjavo pa se popolnoma strinjam:

Tukaj sploh ni vprašanje koalicije. Vprašanje je, ali ta država sploh potrebuje politiko, ali potrebuje parlament, to so vprašanja, ki se pojavljajo. Ampak alternative, kot veste dobro, ni na vidiku.
19Joey85
# 21.04.2011 ob 23:19
Tako kot Italijani v 1. in 2. sv. vojni ... hinavstvo, ki mu ni para.
nekdodalec
# 21.04.2011 ob 23:18
Z Janšo sva si bila pri mnogočem blizu, še večkrat pa narazen

hehe..

Blizu ko je slo za to "kako" se bo nastavljal mosnjicek in dalec v tem "kdo" bo nastavljal mosnjicek..
navigator007
# 21.04.2011 ob 23:18
Nehaj zlorabljat Drnovškovo ime in sanjat o tem, da se je kdo "pridružil" neki tvoji ideji, pejd domov in nehaj onasneževat slovenski medijski prostor.
MIRNČAN
# 21.04.2011 ob 23:14
Ojojojojojojojoj Janša pa ne z Golobičem. Ustavne spremembe pa so SDSovci predlagal mnogo pred vami gregec.
Jožef Beujs +
# 21.04.2011 ob 23:13
Golobič je tak največji car v tej politiki...
Kazalo