Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 18 glasov Ocenite to novico!
Goran Klemenčič
Klemenčičevo komisijo skrbi t. i. "state capture". Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Komisija svari pred tveganjem "ugrabitve države"

Odvetništvo in IT-storitve so največkrat na državni plačilni listi
7. junij 2011 ob 13:34
Ljubljana - MMC RTV SLO

Analize protikorupcijske komisije za obdobje med letoma 2003 in 2010 so pokazale več korupcijskih tveganj z vidika "ugrabitve države". Opozarjajo na najemanje nekaterih zunanjih izvajalcev storitev.

Poleg omenjene "ugrabitve države" komisija za preprečevanje korupcije (KPK) v svojem poročilu za leto 2010 zaznava tudi več tveganj politične in sistemske korupcije. Med drugim opozarja na izrazito nizko stopnjo konkurenčnosti na področju farmacije, informatike in gradbeništva.

Prav pri storitvah, kot so informatika, odvetništvo in notarstvo, poudarja, da "obstaja zelo omejen krog subjektov, ki poslujejo z državo".

Informatika in odvetništvo sta tudi storitvi, kjer državna uprava, še bolj pa različne agencije, javni zavodi, ustanove in skladi "v nesorazmerno visokem deležu za opravljanje nalog najemajo zunanje izvajalce storitev, čeprav imajo za to zaposlene ustrezne javne uslužbence".

Tržno poslovanje, ki to ni
Po ugotovitvah KPK-ja "obstaja krog podjetij, ki z državo poslujejo na podlagi političnih povezav, in ne na podlagi pravil, ki veljajo v tržnem gospodarstvu, ter krog podjetij, katerih poslovanje s proračunskimi uporabniki je izredno stabilno". Komisija to utemeljuje na podlagi izplačil v treh obdobjih od 1. januarja 2003 do 31. decembra 2010.

Tako je bilo, na primer, identificiranih 252 podjetij, ki so se jim prihodki v posameznih obdobjih (ki so povezana z menjavo oblasti) v povprečju povečali z 200.010 evrov do dobrih šest milijonov evrov in nato znova na 408.863 evrov.

Nekatera (zlasti informacijska in medicinska) podjetja imajo v poslovanju z državo monopolni položaj, saj so skoraj v celoti (več kot 90-odstotno, eno podjetje celo 98,6-odstotno) odvisna od poslovanja z državo. To po oceni komisije predstavlja visoko korupcijsko tveganje.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
ii
# 07.06.2011 ob 13:39
Komisija se boji da se bo zgodilo nekaj kar se intenzivno dogaja zadnjih 15 let.
ii
# 07.06.2011 ob 13:40
to ni nekaj kar se bo zgodilo, to je dano dejstvo
zemohudin
# 07.06.2011 ob 14:21
ata, dejmo še enkrat prebrat članek.
Problem je v tem, da le nekatera podjetja poslujejo z državo. Sam prihajam iz "medicinskega podjetja" in ne delamo z državo. Zakaj? Ker ne prideš zraven. In to z boljšim in cenejšim produktom. Če se pa zbuniš, pa takoj za vrat dobiš skalo.
kuruc
# 07.06.2011 ob 14:08
nemoremsespomnit
7. junij 2011 ob 13:43

Seveda se je to dogajalo tudi v času JJ saj so bila nekatere podjetja prisesana na državni proračun 12let.
JJ je poskusi narediti nekaj sprememb toda podsistemi so ostali isti in tukaj se v glavnem dogaja korupcija. Nekateri večni poslanci LDSa so imeli pa tudi vedno lončke pripravljene. Recimo T.A.
abria
# 07.06.2011 ob 13:59
In kaj lahko naredimo, da bo temu zlorabljanju pravil, države in davkoplačevalcev konec ?
Dajmo predloge.
Brez akcije ne bo sprememb.
NOB
# 07.06.2011 ob 15:21
LOTR
Klemencic ni organ pregona.
on lahko dela le v okviru pooblastil. Dokazno gradivo in sumom kaznivega dejanja posreduje policiji, ki ga ironicno vodi.... Sedaj ti je gotovo jasno zakaj ni efekta.
vinkl kugla
# 07.06.2011 ob 15:41
dejansko gre samo še za energetiko...ostalo je bolj ali manj razgrabljeno, elite ustvarjene, klani funkcionirajo, nas pa vlečejo za nos, nam nabijajo davke, reformirajo, nam predvajajo spote, oz nas imajo na vse možne načine za bedake...
no vsake 4 leta organizirajo nekakšne volitve, kjer potem klani tekmujejo kdo bo nategnil več ljudi in bil naslednja 4 leta bližje pri koritu, vmes pa grabijo in hlastajo....politika pri nas je pač pridobitniška dejavnost...
mago
# 07.06.2011 ob 15:22
Dobro jutro...
pamet.v.roke
# 07.06.2011 ob 15:20
Elite so že ugrabile državo, tveganja torej ni več.
MIRNČAN
# 07.06.2011 ob 14:24
Klemenčič ponovno dela, bravo. Tip je car. aja pa pri obdelavi mu pomaga inštitut jožeta štefana kar ve pove o njegovi zagnanosti.:)
vinkl kugla
# 07.06.2011 ob 17:21
kje pa to vidiš??? sam zaznavam v prostoru in času izgubljeno postkomunistično tvorbo, ki jo še vedno vodi rudeča banda...
hud
# 07.06.2011 ob 16:05
"v nesorazmerno visokem deležu za opravljanje nalog najemajo zunanje izvajalce storitev, čeprav imajo za to zaposlene ustrezne javne uslužbence".

Država skrbi da se njeni uslužbenci ne bi pretegnili od dela., zato šefi najemajo svoje prijatelje in jim omogočajo zaslužek.Tako so zadovoljni vsi. Uslužbenci ki jim ni potrebno delati in zunanji izvajalci ki v nekaj letih bajno zaslužijo.

Ko bo samo eden od šefol moral poravnati račun iz svojega žepa in še odležati najmanj 5 let, se bo to nehalo.
pamet.v.roke
# 07.06.2011 ob 15:23
Kar se pa tiče poslovanja z državo, po moje ni niti 5% javnih razpisov ali javnih naročil brez vnaprejšnjega dogovora, pri večjih zadevah pa je ta odstotek blizu ničle.
vinkl kugla
# 07.06.2011 ob 16:11
za kaj takega pa bo najprej potrebno poštimat zakonodajo, ki so jo ravno zaradi takihle zadevic svojčas sfrizirali tovariši, z drnovškom na čelu...
alor1
# 07.06.2011 ob 14:36
Mislim, da ni toliko problem Pahor ali Janša, kot to kakšno ekipo ima kateri, ter pod ekipo izvajalcev..............................
........................................
.............., vseeno kateri bi bil, vendar sedaj ko imamo skoraj vsi slabo mnenje o Pahorju bi bilo najboljše za njega in celo slovenijo da odstopi. Mogoče Pahor ni znal sestavit moštva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! in je problem le v tem.
Skarp
# 07.06.2011 ob 18:04
Informatika je res en velik problem, berite tole o ISARR oz. bajni zaslužki:

vsak sklad, agencija mora imeti svoj info sistem. Vprašanje je tut zakaj jih tok imamo ... (odlagališče kadrov, pa direktorske funkcije ...)
MIRNČAN
# 07.06.2011 ob 17:49
Rešitev je v totalnem preoblikovanju sistema. Treba se je znebit vseh socialističnih parazitov in oblik institucij. Celo tvorbo državo bo potrebo oblikovati na novo. Pač treba se je zavedat da če si moj prijatelj še ne pomeni da ti moram jst rihtat službo kje. In v starem sistemu se je to na polno delalo eni pa to prenašajo v današnji sistem. Skupina 10 strokovnjakov se naj usedi in zariše smernice za prihodnost katerih se potem striktno držim. To kar imamo sedaj je nič od nič
rdečinavijač
# 07.06.2011 ob 17:04
Evo vam tržno in evropsko Slovenijo
...
skoviik
# 07.06.2011 ob 15:23
Klemenčič, in kaj boš sedaj naredil???
je bolj na policiji, da kaj naredi...a ti ni jasno kakšna pooblastila ima komisija? sicer pa, če bi bilo po sdsovsko je sploh ne bi bilo, ker itak v sloveniji ni korpcije...

če se hočemo znebiti korupcije in gnilih ljudi - vseeno je ali nam vlada Pahor ali Janša...
...ni pa vseeno ali je Zidar direktor SCT ali ne...Zidarja in podobne pezdete je potrebno skinit. Potem zamenjat 100 opic v parlamentu za novih 100 opic...potem pa bomo vidli, če bo pomagalo.
Škoda, ker v državi ne obstaja ukaz format SLO:
MIRNČAN
# 07.06.2011 ob 14:55
Lotr on nič ker nima pristojnosti.
pamet.v.roke
# 08.06.2011 ob 06:54
Kako preprečiti zlorabe na javnofinančnem področju?

Zastaviti pravilna vprašanja akterjem, ki odločajo o javnih naročilih in razpisih in to PREVERJATI S POLIGRAFOM.

Sestavi naj se skupina poligrafskih strokovnjakov, v katero naj predlagajo člane predstavniki političnih strank in civilne družbe. Mislim, da je to edini način za uresničitev načel konkurenčnosti, transparentnosti in učinkovitosti.
Rambij
# 07.06.2011 ob 21:55
Država je že dolgo ugrabljena in je sužnja tranzicijskih levosučnih lopovov!!!
kukalo
# 07.06.2011 ob 19:01
Ima kdo spisek in naslove za tajkune , politike in lopovske podjetnike? NE SPRAŠUJTE ZAKAJ?
savica
# 07.06.2011 ob 17:02
Umazano perilo izvira iz časov Ropove (LDS-ove) vlade, katerega je Pahor povabil v svojo SD in mu ,,zrihtal,, dobro plačano službo v Bruslju. Temu ne rečemo samo korupcija ampak ,,pranje denarja,,! Do tu in spoznanj Klemenčičeve komisije, je cvet ekonomske znanosti Slovenije, ki je stal za vsemi temi rabotami tiho, oglaša se zgolj takrat ko je potrebna dodatna vzgoja ali prevzogoja" tlačanov," pa tudi ti jim ne verjamejo več, saj ,,Nedeljski odločni ;;NE,, zadeva tudi cvet ljubljanske ekonomske fakultete.
Hobotnica pri nas ima že ta mlade in se je vrasla v izropano in opešano tkivo države, huje kot rakasta tvorba. Potrebna bo res huda terapija od kiruške, kemo do obsevanja, seveda tudi za SDS to velja.
vinkl kugla
# 07.06.2011 ob 16:59
drnovšek je bil na čelu. nikogar pa ni bilo ki bi na nepravilnosti opozarjal... torej je vsaj malo kriva tudi druga stran...
in jaz mislim da bomo rabili še več kot samo 15 let... tema je. in to trda tema...
a-bra-ka-da-bra
# 07.06.2011 ob 15:36
JJ je poskusi narediti nekaj sprememb toda podsistemi so ostali isti in tukaj se v glavnem dogaja korupcija.

Se strinjam, JJ je ena podjetja zamenjal z drugimi, bolj primernimi, kjerkoli je le posumil da se iz državnih vimen napajajo neprimerna podjetja.

Klemenčič le ugotavlja, tokrat z dejstvi in številkami na podlagi analiz, kar državljani že dolgo slutimo in sklepamo: da vsakokratna vladajoča barva vidi državo kot plen, ki jo je potrebno razdeliti med prave, naše ljudi.
Binder Dandet
# 08.06.2011 ob 10:46
"Klemenčič le ugotavlja, tokrat z dejstvi in številkami na podlagi analiz, kar državljani že dolgo slutimo in sklepamo: da vsakokratna vladajoča barva vidi državo kot plen, ki jo je potrebno razdeliti med prave, naše ljudi."

Tako je. Zato pa na naslednjih rednih ali predčasnih volitvah volit izvenparlamentarne stranke, da etablirane discipliniramo. Če volitve bojkotiramo ali oddajamo neveljavne glasovnice, nismo naredili nič za spremembo, ki pa je nujno potrebna.

Slovensko politično prizorišče je potrebno dezinficirati!
mbstefka
# 08.06.2011 ob 09:10
buldog,kje pa ti žviš....pa še kar se zdej odkriva o orožarskih poslih ,kar razberem izmedijev...se je JJ več ukvarjal z orožjem nekaj let po slo.vojni, kot pa v sami vojni...pa še kdo drug tud...o Kučančku je tud dost slišat v tej zvezi.....vsi so oni iisstiiii.
a-bra-ka-da-bra
# 07.06.2011 ob 16:22
za kaj takega pa bo najprej potrebno poštimat zakonodajo, ki so jo ravno zaradi takihle zadevic svojčas sfrizirali tovariši, z drnovškom na čelu...

Ravno takšna razmišljanja so tista ki me strašijo. A bomo potrebovali še 15 let druge strani predno bomo spregledali.

Strinjam se glede zakonodaje, seveda, le o tem ne kdo vse je sodeloval pri friziranju. Začelo se je res takrat, ko si omenil, vendar so naprej veselo sodelovali prav vsi, tudi ne-tovariši (ali pa bivši tovariši, kakor hočeš).
Dezmond
# 09.06.2011 ob 00:40
Vlada je firma, ki rada pomaga marljivim direktorjem in je vsem nadobudnim poslovnežem za vzgled.
karol290
# 08.06.2011 ob 14:37
Vse kar se dogaja z našo državo so krive vlade od prve naprej, ki je po moje največ kriva, že samo če pogledate denacionalizacijo !!
jolika
# 08.06.2011 ob 10:01
To je komisija, ki jo vladajoči sploh ne "slišijo".
BACK
# 07.06.2011 ob 18:48
Itak.
Buldog
# 07.06.2011 ob 14:43
Tako je bilo npr. identificiranih 252 podjetij, ki so se jim prihodki v posameznih obdobjih (ki so povezana z menjavo oblasti) v povprečju povečali z 200.010 evrov do dobrih šest milijonov evrov in nato zopet na 408.863 evrov.

Nemogoče, da so se podjetjem za časa vlade JJ prihodki v povprečju povečali z 200.000 eurov na 6 milijonov evrov. Vlada JJ pa res ni bila klientelistična. Tako kot ni mogoče, da so banke dale v obdobju vlade JJ največ posojil za menedžerske prevzeme (največ posojil za prevzeme je bilo danih v letu 2007 - podatki Banke Slovenije). Enostavno ni mogoče, da bi se take stvari dogajale v času vlade JJ, njegova vlada je bila oh in sploh super.
nemoremsespomnit
# 07.06.2011 ob 13:43
Opala gospod Klemenčič, da bi se te stvari dogajale "tudi" v času vladavine gospoda Janše??? hmmm, skoraj ni za verjeti... ;)
ramaya
# 07.06.2011 ob 14:25
Prav pri storitvah, kot so informatika, odvetništvo in notarji izpostavlja, da "obstaja zelo omejen krog subjektov, ki poslujejo z državo".

na predlog odvetniške pisarne zidar-klemenčič? ; )
ata
# 07.06.2011 ob 14:01
S kom pa naj poslujejo medicinska podjetja? Privatizirajte zdravstvo.
nr.1
# 07.06.2011 ob 20:10
Samo bla-bla prosim vas lepo ukrepajte...
nemoremsespomnit
# 07.06.2011 ob 14:18
kuruc

aaaa, hvala, da si me podučil. Sem se že vstrašil, da je kot predsednik vlade in takratne najmočnejše koalicijske stranke imel kakšne vzvode, da bi to preprečil, pa tega ni storil...

sedaj pa sem potolažen ;)
LOTR
# 07.06.2011 ob 14:47
Klemenčič, in kaj boš sedaj naredil???
Kazalo