Moja dežela
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 54 glasov Ocenite to novico!
Prekarne zaposlitve so pogosto samo še nadgradnja ponižanja, ki ga prinašajo izjemno slabo plačane redne zaposlitve, saj je tam poleg neizmerno nizkih plačil pogosto negotovo sploh samo dejstvo, ali bo delo sploh plačano in kdaj. Foto: Thinkstock
       Družine, ki živijo od socialnih transferjev in minimalnih dohodkov, so izenačene oziroma so družine, v katerih so prekarci, finančno celo na slabšem.       
Branka Strniša
Psihoterapevtka Branka Strniša poziva državo k celostni obravnavi družin v stiski. Foto: Radio Slovenija

Dodaj v

Novi obrazi revščine: zaposleni, a revni

Prekarci zaslužijo manj od socialnih transferjev
19. december 2016 ob 06:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

"V skoraj vsaki peti družini, ki prihaja po pomoč, je vsaj eden izmed staršev zaposlen, pa kljub temu ne zmorejo plačati niti osnovnih položnic," pravi psihoterapevtka Branka Strniša.

Revščina se čedalje bolj širi v družine redno zaposlenih in med delavce – prekarce.
Tistim, ki bremena negotovosti in pomanjkanja ne zdržijo več, na ZPM Moste - Polje pomaga psihoterapevtka Branka Strniša.

In finančnim stiskam se kmalu pridružijo še druge vrste stisk – vse do priznanja, da si reven, saj te je strah pred stigmo družbe; mnogi svojih težav ne zaupajo niti najbližjim. "Po pomoč pridejo, ko je že zelo pozno in je načeto tudi zdravje," strne svoje nekajletne izkušnje.

Kajti odraslo, zdravo, vse pogosteje tudi izobraženo osebo "nesposobnost", da ne zmore zaslužiti za golo preživetje svoje družine, dobesedno ubija. Vedno več je zato duševnih bolezni, s predpisovanjem antidepresivov in pomirjeval pa take posameznike vodimo v apatijo, nemoč za lastno življenje.

Socialni transferji ali prekarno delo?
Težko je reči, ali je bolj uničujoč občutek, ko dela sploh ne dobiš in se čutiš nezaželenega in nevrednega, ali takrat, ko imaš službo, a si podcenjen, razčlovečen s plačilom: "Hodijo v službo in se čutijo v njej ujeti, ker je trg dela tako zaprt, da ne morejo tvegati z iskanjem druge službe ali s samozaposlitvijo. Delajo po osem in več ur dnevno, a ne morejo plačati položnic. Opažamo, da so družine, ki živijo od socialnih transferjev, in tiste, ki živijo od minimalnih dohodkov, tako rekoč izenačene oz. so družine, v katerih so prekarci, finančno celo na slabšem. S takim sistemom ne spodbujamo ljudi, naj bodo ustvarjalnejši, dejavnejši," je kritična sogovornica.

Prekarne zaposlitve so pogosto samo še nadgradnja ponižanja, ki ga prinašajo izjemno slabo plačane redne zaposlitve, saj je tam poleg neizmerno nizkih plačil pogosto negotovo sploh samo dejstvo, ali bo delo sploh plačano in kdaj. Vse več je tudi družin, ki so vseskozi na tako spolzkem robu preživetja, da jih v hudo življenjsko stisko potisne že nepričakovan izdatek: "Ena niti ne tako zahtevna življenjska situacija jih zlahka pahne čez rob. Ljudje nekako preživijo, morda celo solidno, a če se jim zgodi že nekoliko daljši izpad dohodka, kaj šele dolgotrajna bolezen ali bolezen otrok, zelo hitro padejo v revščino."

Razslojevanje se začne v šoli
In tudi pred naslednjim dejstvom si še vedno zatiskamo oči – da se razslojevanje kaže predvsem v šolah oziroma da so otroci, ki prihajajo iz revnega okolja, prikrajšani za inštruktorja ali starševsko pomoč, ker ti nimajo denarja, časa ali pa jim zaradi psihičnega stanja ne morejo pomagati; taki otroci so prikrajšani tudi za obšolske dejavnosti.

"Najgrozljivejše posledice so to, da ne bodo razvili občutka, da so vredni, to se meni osebno zdi najbolj grozno: da človek nima občutka vrednosti, da bi dobro živel in ustvaril in poskrbel za sebe." Tak posameznik se lahko veliko prej odloči, da bo raje živel od socialnih transferjev kot njegovi starši, veliko prej lahko zboli, veliko laže se odloči za pečanje s kriminalom. Ob tem Strniševa opozarja, da sistemski ukrepi, ki naj bi zagotavljali socialno varnost tudi družinam, te ne zagotavljajo; ker so ukrepi preveč zbirokratizirani, ker ne upoštevajo dejanskih potreb, predvsem pa, ker niso celostni: "Poznam primer iz Avstrije: otrok je hudo zbolel, in materi ni bilo treba skrbeti, kako bo preživela in kje bo živela; za čas najhujšega zdravljenja je namreč za to poskrbela država. Če bi morala mati v tem času desetkrat na CSD ali pa v šolo, da ureja formalnosti, prosi za pomoč in izpolnjuje obrazce, pa od enega zdravnika do drugega zdravnika ... v tem je pri nas težava." In enako velja za akutne krize družin ob izgubi službe, družinskega člana ali izgubi dóma.

S sedanjimi ukrepi ustvarjamo nezdravo družbo oziroma nerazvito državo – razvito državo imamo namreč takrat, "ko zadnji najšibkejši človek živi dostojno življenje, ko ima zagotovljene najnujnejše zadeve, streho, hrano, obleko, toploto. Takrat bi lahko rekli, da smo v redu država".

J. V., Š. K.
Prijavi napako
Komentarji
gyore92
# 19.12.2016 ob 06:36
Zivimo v casih, ko delavec ni nic vreden.
JBT
# 19.12.2016 ob 06:37
Žalostno, vendar to je naš turbo kapitalizem.
Branko3
# 19.12.2016 ob 06:52
Očitno lepo in uspešno korakamo v boljšo bodočnost. Samo ljudje so vedno bolj revni in vedno več je takih. Ali tako korakanje nikomur ni čudno?
Krimsky
# 19.12.2016 ob 07:15
S psihoterapijo nad revščino?

Če obstaja kak narobe svet, potem je to prav zagotovo tisti, kjer se psihoterapevtka ukvarja z – revščino, ki sploh ne spada v njeno delovno področje, ne spada v njen domet. Usposabljala se je za reševanje povsem drugačnih (osebnih) problemov, za ukvarjanje z revščino pa plačujemo tiste, ki se gredo 11, 12, 13 in 14-urne interpelacije.
~
Je revščina osebni ali družbeni problem?

Za neoliberalno mantro "vsak si je sam kriv" je to kajpak osebni problem: neprilagojenost, nefleksibilnost, nezdrav življenjski slog, ... ki ga lahko pomaga blažiti tudi kakšna prijazna tetica. Če to vedo ali ne, neoliberalci zagovarjajo premik od univerzalnega modela k selektivnemu, od družbe k posamezniku, ki mu prej omenjena tetica v tolažbo stisne nekaj cukrčkov ...
~
Po nasprotni razlagi ne rabimo nobenih cukrčkov, ampak elementarno človeško dostojanstvo, ki po definiciji pripada vsem, prav tako tudi enak delež vsega, kar so ustvarili prednamci ... tu se pa stvar že zatakne, in vsi takoj skočijo v luft ... ne, to pa ne ... to pa že ne ... to pa nikakor ne ...
pogled
# 19.12.2016 ob 07:43
Že pred leti se je pojavil vzorec trpljenja družine.
Mati samohranilka mora delati 12 ur na dan, da lahko pridejo skozi mesec. Ker ji zmanjka časa za ukvarjanje za otroke, ti posledično imajo težave v šoli. Poleg službe, ki jo zelo izcrpa, se ji tako odpre se ena fronta. Čez čas otrok pristane na ritalinu, ona pa na antidepresivih, in tako sta dve generaciji uničeni, družba pa izgublja svoj potencial.o
kraut
# 19.12.2016 ob 07:11
Bravo
Cerar je kriv ja, česa točno že?
Jao bože
uizzi
# 19.12.2016 ob 07:07
Bili smo v sistemu kjer je država morala poskrbeti, da smo vsi enakopravni, pa smo ga enoglasno zapustili. Zdaj smo svobodni...

Svobodni, da smo odvisni sami od sebe.

Miro Cerar, Janša, Pahor, Kučan...niso več naši skrbniki.
SF
# 19.12.2016 ob 07:39
Kar je zgoraj v komentarju napisal Luka Novak drži. Če zaposlovalec nima konkurence, lahko stiska zaposlenega. Če obstaja konkurenca, obstaja tudi rivalstvo za delavce, kar pomeni, da se zaposlovalci grebejo za dobre kadre. To pa je mogoče samo v okolju, kjer so davki tako nizk in stabilni (narod ne tuli nA ulici razlastili bomo bigate prasce kar odganja investitorje), da zaposlovalec razume naložbo kot dolgočno varno. Vsak normalen zaposlovalec pa bo seveda v primeru, da ima možnost zaposliti v dveh različnih okoljih človeka za naprimer 3000 eur raje za naložbo izbral okolje, kjer bo zaposlenemu ostalo več, saj bo bolj zadovoljen in bo njegov produkt na koncu boljši. Pri nas je nažalost trg dela onemogočen v korist kaviar levičarske elite, ki je zastonj prišla do tovarn. Ker so nesposobni poslovati na globalnem trgu na kapitalističen način, lahko to počno samo tako, da jim ljudje delajo za sendvič in plačujejo davke. Sami jih seveda plačujejo bolj slabo, tudi tekoče poslovanje ponavadi pokrije kakšna bančna luknja...
Bolek
# 19.12.2016 ob 07:05
Saj ni čudno, da imamo tako džunglo in zmešnjavo predpisov, ko pa se uspešnost ministrov meri po tem, koliko novih predpisov je izdal, oz. predlagal in vlada jih je sprejela.

To se je lepo videlo pri interpelacijah, ko sta se ministrici Kolar Celarc in Kopač Mrak zagovarjali s tem kako dejavni da sta, ker sta izdali toliko in toliko novih predpisov in zakonov.

In poslanci koalicije so te zagovore sprejeli brez pripomb, ter ju podprli.
opat
# 19.12.2016 ob 07:44
Uspeh države se ne meri v bogatstvu najbogatejših ampak z bedo najšibkejših. Kje smo???
oleander
# 19.12.2016 ob 07:31
Vidim, da je Krimsky že napisal spodoben komentar!

Točno tako je. Za reveže, ki ne morejo preživeti, se z davkoplačevalskim denarjem organizirajo tečaji, kako upravljati svoje finance in kako kuhati, da preživiš. S tečaji služijo pa tisti, ki so pri koritu. Kakšen cinizem!
luckyss
# 19.12.2016 ob 07:46
Kakorkoli že utemeljujete svoja "bolana" politična prepričanja za vzrok revščine, obstaja nekaj dejstev:
- Med revnimi je dosti večji procent poštenjakov kot med premožnimi...
- Država načrtno vzdržuje delovno ljudstvo na robu preživetja -narod ima ravno še dovolj, da še ne misli resno na skrajnosti (revolucijo, ipd.) in da ne tvega izgube službe, ki pomeni zgolj golo preživetje..
(lačne ovce so pač zadovoljne s prgiščem suhe trave, napol site pa že lahko preskočijo ogrado)..
-Med brezdomci je povprečen IQ bistveno večji kot med poslanci..

Pa še bi se kaj našlo, vendar pa bi bil potem že problem z objavo tega komentarja v tej "dejmokrastiji!...
oleander
# 19.12.2016 ob 07:27
https://podcrto.si/ste-prepricani-da-se-vas-revscina-ne-tice/
Portal Pod črto.

Mimogrede, zanimivo bo videti, koliko komentatorjev meni, da je vsakdo popolnoma sam odgovoren za svojo revščino. To namreč kaže, kako globoko se je v Sloveniji zasidrala neoliberalna mentaliteta. Uizzi recimo pravi, da "smo bili v sistemu, kjer je država morala poskrbeti", zdaj pa da smo svobodni. To je seveda sprenevedanje, kar se da logično preveriti z več vidikov. Vzemimo za primer trditev tistih, ki imajo iz stare države sijajne pokojnine, za katere pravijo, da so do njih prišli z delom in ne na podlagi nekakšne enakosti, pri čemer lahko zanemarimo vidik, da enakosti v prejšnji državi de facto ni bilo, sicer bi imeli čisto vsi iz tega obdobja dobre pokojnine, ve pa se, da še zdaleč ni tako. Tako se uizzzijeva trditev pokaže v drugi luči: uizzi namreč pravi, da ni več dolžnost države skrbeti za državljane. V neoliberalni matrici družba kot taka ne obstaja, obstajajo zgolj parcialni interesi. Pri tem pa uizzi prikladno spregleda dejstvo, da država obstaja zato, ker je njena naloga skrbeti za to, da družbeno tkivo ne razpade, saj namen države ni zgolj administrativno servisiranje kapitala; če bi bil, država, skupaj s šolami, policijo, zdravstvom in socialo sploh ni več potrebna.
windmaster
# 19.12.2016 ob 06:54
Hvala Miro Cerar! Upam da boste imeli lepe Božične praznike ob misli, da ste tisoče slovencev pahnili v revščino! Naj se vam potica zatakne v grlu, gospod Miro Cerar!
COP
# 19.12.2016 ob 08:16
Žalostno, vendar to je naš turbo kapitalizem.

To je naša turbo birokracija. Vse je predpisano do vejice natančno in uradniki ne odločajo o ničemer. Namesto vprašanja 'Ali si oseba zasluži pomoč?' si zastavljajo vprašanje 'Ali je oseba prinesla vse papirje, da si zasluži pomoč?'. A to ni krivda uradnikov, temveč njihovih nadrejenih, ki so na vodilnih mestih. Tja so namreč prišli ne zaradi sposobnosti, temveč zaradi izpolnjevanja meril in politične ustreznosti.
Kar poglejte ministre, koliko je sposobnih in koliko je politično primernih? In kakršni ministri, takšna birokracija. A to si ljudje želijo. Na volitvah vedno znova.
kralj matjaž
# 19.12.2016 ob 08:17
Znižat davke.
Ljudje ki zaslužijo pod 20000€ na leto sploh ne bi smeli plačevati davkov, pa bo revščina čez noč izginila.
čofotalček
# 19.12.2016 ob 07:40
Eni so revni, ker nimajo tolk dnarja kolikor bi ga hoteli, deugi pa nimamo časa za družino. Ne vem kdo bolj trpi.
Definitivno nobenemu ni lahko.
Krivec za oboje pa je znan.
ginza
# 19.12.2016 ob 09:56
Prvo kot prvo moramo spremeniti mentaliteto. Slovenci smo vsi lopovi, eni večji drugi manjši. En zgoljufa tako, da mu ni treba plačati 1,20 za vožnjo z avtobusom, drugi pa ukrade 800 mio eur od varčevalcev, a za enim in drugim stoji isto razmišljanje, le da si drugi več upa. Iščemo krivine, bližnjice, veze, luknje, kjer se le da. Če nas nihče ne vidi, pravila za nas ne veljajo, pa naj bo to na področju davkov ali pa na področju prometnih predpisov, pravila veljajo samo za druge. Če nas nihče ne vidi, tudi pasjega kakca ne bomo počistili za našim psom, ne pomislimo, da bomo morda 2 dni kasneje sami stopili vanj. In takšni smo vsi, ne samo tisti na visokih položajih. Kar dobro premislite, kdaj ste nazadnje naredili nekaj mimo pravil, kdaj ste mislili samo nase, samo od danes na jutri in nič dlje. Vsi ste (smo) krivi. In dokler nas bo večina tako razmišlajla, na balkanski način a la "boli me k***c za vse ostale " ne bo nič bolje, bo pač tako. Lahko se še tako jezimo nad politiki, tajkuni, RKCjem, ampak ali smo ostali kaj drugačni? Niti ne.

Ta mentaliteta se odraža tudi v obnašanju delodajalcev, stisni delavca, koliko le moreš. Čim manj mu daj za delo, ki ga opravlja. A pri tem jim fali osnovno znanje o tem, kako deluje gospodarstvo. Če delavcu nič ne daš, delavec ne bo mogel ničesar zapraviti, in če ničesar ne zapravi, tudi delodajaleci nebo imeli od česa služiti. Vse se vrti v krogu.

Jaz osebno ne bi imela nič proti visoko obdavčenim plačam, če bi vse to, kar se financira z našimi davki (zdravstvo, šolstvo, infrastruktura, sociala itd.) delovalo tako, kot mora, in bi vse imeli korist od tega.
uizzi
# 19.12.2016 ob 06:52
Saj človek ne ve kaj bi bilo boljše.

Brez preverjanja in birokracije pa socialno pomoč izkoriščajo tudi taki, ki jo ne potrebujejo.

V Ameriki imajo program kjer revni dokaj enostavno dobijo bone za hrano. Drugega s temi boni ne morejo kupiti.
luckyss
# 19.12.2016 ob 07:55
@grapar
Ja, še eno dejstvo si omenil - Tisti,ki sami nimajo veliko, darujejo v dobrodelne namene več kot tisti ki se "kopajo" v denarju..
JackAce
# 19.12.2016 ob 07:58
A ni zanimivo, da bi se teoretično dokaj enostavno lahko lotili eno in po eno zadevo reševat. Recimo:
- takoj prepovedati vsakršne zaposlovalne "agencije". Kdor rabi delavce naj jih sam zaposli, če jih rabi samo sezonsko naj jih zaposli za določen čas.
- uvesti obvezno udeležbo delavcev pri dobičku. Sedaj imamo tako, da delavec dela za "mezdo", lastnik si pa lahko prilasti celoten dobiček.
- uvesti razmerje recimo 10:1 za najvišjo in povprešno plačo v firmi, ....

Ampak ne, raje se ukvarjajmo z interpelacijami, hudo jamo, ta belimi, ta rdečimi, .... in drugim metanjem peska v oči.
DišečaKava
# 19.12.2016 ob 07:55
@oleander: e, točno tako.

Zelo pogosto se izpostavlja upokojence pod pragom revščine. Da pa imamo v Sloveniji pravo malo armado bogatih upokojencev, pa nikogar ne moti.

Poznam primere, ko pokojnin sploh ne dvigujejo, ampak se jim pridno akumulirajo že na tako ali tako polnih računih.

ampak tudi v komentarjih uporabnikov @Luka Novak in @uizzi je nekaj boleče resnice.

Iznajdljivi in zviti si nikoli ne bodo dopustili biti revni. Pomoč države izkoriščajo na vse mogoče načine.

Pred kratkim se mi je neki privatnik hvalil, kako je s spretnim mešetarjenjem uspešno počrpal že preko 20.000 EUR subvencij za zaposlene (skozi več let). Priznam, da sem le nemo spremljal njegov egotrip.

Ko potegneš črto se pokaže, da je na eni strani enostavno preveč takšnih, ki bi imeli vse na račun drugih. Na drugi strani še dvakrat toliko takšnih, ki stisnejo, molčijo in potrpijo, kajti v 2017 imajo nove sijajne načrte... zameriti pa se v Sloveniji ni pametno nikomur.
opat
# 19.12.2016 ob 07:37
Še huje bo!
A6
# 19.12.2016 ob 09:01
Tako je, če je na oblasti mafija, ki prazni davkoplačevalske banke in podjetja.
sm0ve
# 19.12.2016 ob 08:54
Ne skrbite. Saj imamo v ustavi vpisano pravico do vode in prost 2. januar. Revščina je praktično že odpravljena.
aless70
# 19.12.2016 ob 07:31
Res je, ljudje so razslojeni že od vrtca naprej.
.
Na eni strani je priviligirani "novi razred", ki mu po družinski liniji dedovanja "pripadajo" službe v JS, državnih in (para)državnih firmah/zavodih/direktoratih direktoratov itd...
.
Na drugi strani pa "žalujoči ostali", ki v najboljšem primeru lahko pridejo do delovnih mest v družb v tuji lasti, ki še so v Sloveniji, sicer jim ostane delo v gospodarstvu za minimalca, prekerstvo, oz. selitev v tujino...
.
Pa prosim razumite že enkrat, da v "turbo kapitalizmu" t.i. "navaden" delavec živi znatno bolje, kot v Sloveniji...
melanholik
# 19.12.2016 ob 08:17
@theone, aless70

Kar velik del omenjenih revnih zaposlenih prihaja tudi iz javnega sektorja. Ampak ne, oni so "paraziti", ki "ne delajo nič", pa imajo bajne plače ... Get real.
hizli tren
# 19.12.2016 ob 08:00
, ker ti nimajo denarja, časa ali pa jim zaradi psihičnega stanja ne morejo pomagati; taki otroci so prikrajšani tudi za obšolske dejavnosti.
-------------
V normalem sistemu staršem sploh ne bi bilo potrebno učiti otrok doma. Tako pa morajo doma narediti še 2x več kot v šoli.
In kaj te v šoli naučijo? Kritičnega razmišljanja in podjetništva sigurno ne.
Vongobongo
# 19.12.2016 ob 11:42
Alorius

Zato ker si ti imel sreco se ne pomeni da jo ostali tudi imajo. Sem tvojih let in delam ze od osnovne sole naprej. Najbolj me je unicilo neplacevanje, veliko sluzb ne placa delavcev. To da si zamenjal samo 3 sluzbe , je zelo redko v nasi generaciji, tko da prosim ne zali ljudi da so nesposobni, ce imas ti sreco. Vecino casa delam v drugi stroki, za katero nism solan, samo zato da imam delo. Kar je zelo porazno ce mene vprasas. In lepo te prosim da si malo manj zvisen. Saj najina generacija ima najvecje stevilo nezaposlenih in pri takem stevilu se negre za nesposobnost posameznikov ampak nedelujoci sistem.
kobajagi7
# 19.12.2016 ob 08:41
še dobro, da so na oblasti "pravi"... če bi bil JJ bi že gorele ulice
viljam_s
# 19.12.2016 ob 07:20
Lepo ste ugotovili - zaprt trg dela je problem. Dobrodošli v socializmu 2.0 . Enako je bilo v Jugi. Za nekatere je bilo vsega dovolj drugi pa so morali vse to ustvariti. Čas je da se ukine zaščitništvo za tiste v javnem sektorju na pogodbah za NČ. Saj morata za njih vsaj dva druga delavca živeti v bedi. Socialistično apartheit.
megan
# 19.12.2016 ob 10:31
"ko zadnji najšibkejši človek živi dostojno življenje, ko ima zagotovljene najnujnejše zadeve, streho, hrano, obleko, toploto. Takrat bi lahko rekli, da smo v redu država".
Torej menim, da je skrajni čas da se nehamo pred svetom delat bogato državo tako, da migrantom nudimo luksuz in raje priznajmo, da smo v bistvu revna država, ki niti za vse lastne državljane ne more poskrbet.
Je pa tu res, da bi že izkoreninjenje plačilne discipline pomenilo velik korak k temu, da bi lahko rekli, da smo vredu država. Pa še po zgled nam ne bi bilo treba daleč - samo čez Karavanke v Avstrijo. Tam plačilne nedisicpline ni. Če je izvajalec izdal račun za neko storitev, ki jo je dokazano opravil, naročnik pa ne plača v roku, se lahko izvajalec obrne na državo. Ta mu račun plača, dolžnika pa prisili, da denar povrne z obrestmi in stroški postopka vred. Država to lahko naredi brez problema, ker ima vzvode v obliki zakonov za to.
oziris.va
# 19.12.2016 ob 10:11
ginza
# 19.12.2016 ob 09:56

Prvo kot prvo moramo spremeniti mentaliteto. Slovenci smo vsi lopovi, eni večji drugi manjši.


Hmmm ... ampak napisano ne velja samo za Slovence ampak cel svet.
Vongobongo
# 19.12.2016 ob 09:16
Resitev bi bla znizanje davkov in zmanjsanje birokracije, ter ukinitev ideje levi in desni.
thetilko
# 19.12.2016 ob 08:18
Lepo povzeto in stalnica v nasi generaciji. To bo se eksplodiralo v obraz tistim, ki na ta racun sluzijo. Tudi ta generacija bo enkrat na oblasti in ne bo imela druge izbire, kot da razlasti in porazdeli.
svabo
# 19.12.2016 ob 08:16
Realnost te dežele je žal prevlada interesov. Družba, ki v svoji ustavi govori o socialni državi, je davno prestopila rubikon in se z vsakim letom bolj oddaljuje od ustavnega dogovora. Kako je to mogoče. Kot piše Dr. Andraž Teršek v eni zadnjih kolumn, je revščina protiustavna. Kako je ta obrat družbe v revščino lahko sploh postal družbeno dejstvo? Z začetkom bančne krize in uvedbo ZUJF-a so "težave", ki so nastale zaradi kreditnega balona, s tem posredno z začasno vzdržnostjo državnega proračuna, pridno izkoristile "interesne skupnosti". Gospodarska zbornica, trgovska zbornica..... so se v tistem trenutku počutili, kot Soška postrv v Koritnici. V skrajno pritlehnem dogovoru so se "člani zbornic" beri lastniki, direktorji podjetji dogovorili za enoten odgovor na ZUJF. Program zategovanja pasu, ki je bil veliko bolj brutalen kot ZUJF je dobil zasebni sektor. Najprej dogovor, da si dejavnosti med seboj ne bodo konkurirale in prevzemale delavcev. Torej zaprli so trg dela. S ciljem znižanja plač so se raje odrekli dobrim delavcem na račun dolgoročnih "pozitivnih" učinkov. Hkrati pa popolnoma legalno kot zbornice pritiskale na zakonodajalca, da je spremenjal in spremenil delovno zakonodajo tako, da je Slovenija postala družba prekarnih delavcev. Pod mantro "nefleksibilnosti" trga delovne sile, ki so jo v bistvu z dogovorom o nekonkuriranju naredili sami so porušili dolgoletna poklicna in plačna razmerja. Rezultat: V letu 2016 Slovenija žanje ekstremne pozitivne rezultate makroekonmskih gibanj delovanja Slovenskega gospodarstva. Gospodarstvo še nikoli ni bilo zakreditirano v manjšem obsegu kot danes. Dobički se kopičijo. Na račun? Razpada trga dela, suženjskih pogojev dela in prekarnih zaposlitev. V zadnjih 8 letih so se plače v zasebnem sektorju zabetonirale oz. so se realno znižale. Logična posledica, da je rezultat revščina. To so dosegli ti isti fantje, ki jih gledate na televiziji, ko zganjajo hudiča in pol zaradi ponovne uvedbe 2. januarja. Revščina ni sistemska. Je posledica dogovora v gospodarski, trgovski...zbornici.
Rejtas
# 19.12.2016 ob 08:14
Zanima me, koliko zaposlenih v JU in JS, dobiva minimalno plačo in koliko zaposlenih v gospodarstvu v realnem sektorju, dobiva isto minimalca?Kateri sektor je pa najbolj na udaru je pa jasno. Je pa tudi upam vsem jasno, zakaj je to tako pri nas in kdo koga krmi in rešuje, da drugi lahko preživi. Za to ni kriv nihče od zaposlenih v nobenem sektorju, temveč tisti, ki so si tak sistem omislili. Po produktivnosti in temu, kdo ustvarja dobiček in s tem polni proračun, bi bilo pravično in pošteno, da tisti zasluži tudi večje plačilo in ne obratno.
roky69
# 19.12.2016 ob 08:13
Upam, da bo ta članek prebral kater od vladajoče koalicije, saj so tako polnousti kako uspešno vodijo državo, kako uspešni so pri reševanju krize. Samo za koga??? Za določene, druge pa pošasi in vztrajno potiskajo v revščino!!! JA! Na naslenjih volitvah jih bom " sigurno " volil!!!
Vongobongo
# 19.12.2016 ob 11:55
Alorius

Ze to da zelis da ljudje umrejo, ker jim ne rata dovolj zasluzit , je grozno. Danes bi lahko imeli sistem , kjer bi vsi normalno ziveli. In kot ekonomist bi lahko to vedel.
aaa
# 19.12.2016 ob 11:38
Imamo izbiro, IZBIRA VEDNO JE, to je krvavi kolaps, kisijo sam omenil, samo tako bomo prešli na boljši sistem... simpl.

Po menju mnogih (tudi mojem), je največja civilizacijska pridobitev moderne Evrope, da smo se končno nehali pobijat med sabo. In ti bi rad povedal, da je sedanje stanje tako alarmantno, da se je spet vredno začet pobijat? Zgleda, da živim v neki drugi Evropi kot ti.
KovacevaKobila
# 19.12.2016 ob 11:15
Bistvo revščine, revščine sicer ni za sposobne tveganja ter razmišljanja z lastno glavo in zdravo kmečko pametjo.

Če smo že pri zdravi kmečki pameti, slednja pravi 'pošteno plačilo za pošteno delo'.

Bistvo revščine je sistemska ureditev, ki ljudi prekarno izkorišča za minimalne plače in nenehno reže socialo, hkrati pa ljudi prepričuje, da 'revščine ni za sposobne tveganja ter razmišljanja z lastno glavo in zdravo kmečko pametjo'.
zerorez
# 19.12.2016 ob 09:46
"Kje je Amnesty international, kje so ostali aktivisti?

Očitno za aktivnosti, ki bi pomagale obstoječim državljanom, ne dobijo plačila iz tujine."


Oni so tukaj, vedno pripravljeni posredovati, ce je njihova oblast ogrozena. Ostalo pa, si lahko mislite, da se jih ne tice.
Matjaz
# 19.12.2016 ob 09:43
Revščina in naraščajoča revščina ni naključje v svetu obilja, je sistemsko ustvarjena in logična posledica. Nima veliko veze z davki,...to so zgolj simptomi.Če ima peščica ljudi v lasti več bogastva kot preostali del sveta skupaj, to pomeni bedo na drugi strani. Nobena raketna znanost, s katero se večina ne mora soočit. Kapitalizem je edino kar poznajo in verjamejo, naučeni v lastno bedo v kateri krivijo sebe, državo, muslimane, cigane, črnce, pribežnike,...ideologija. Vsi prejšnji propadli sistemi, fevdalizem, komunizem...so ob njihovem koncu počeli enako. Če bi le to in tisto spremenili, bi sistem deloval,...če bi deporitali vse muslimane in tujce, bi sistem deloval, zmeraj večja tiranija in fanatični voditelji..copy-paste vseh propadlih sistemov.
janez-pokoncni
# 19.12.2016 ob 09:38
Žal v tej zmešani državi večina vidi problem v preveč kapitalizma in premalo socializma. Realnost je ravno nasprotna. Mi pravega kapitalizma še povohali nismo. Gremo se državni kapitalizem, ki je temeljno zlo Slovenije, bebavcem pa se iz mize mečejo drobtine v zameno za volilne glasove.
Nihče, razen nas, ni kriv za naše težave. Mi se že 25let streljamo v kolena na volitvah in dobesedno žeremo notranje organe naših potomcev. Državo smo kolektivno blazni povsem uničili in čisto nič drugega nas ne čaka v prihodnosti, kot dokončna transformacija v Bosno oziroma Srbijo. Kolektivna beda skratka.
soncece
# 19.12.2016 ob 09:05
"Ropanje Slovenije in Slovencev se nadaljuje. A Cerar misli, da je bila Slovenija ustanovljena za roparsko "elito"."

Slovenija JE bila ustvarjena za roparsko elito (oziroma za več različnih roparskih elit različnih provenienc). Mi, ki nismo del te zgodbe smo se pa medtem, ko so slednje pred našimi očmi do tal popasle vso svežo travo in oskubile vso zdravo grmičevje zanosno razvrščali na leve in desne, javni in "realni" sektor, pristaše aMaze teama in SZS ... in z domoljubnimi solzami prepevali zdravljico ob uspehih naših športnikov (kar je sicer čisto razumljivo in fajn).

No, nekateri so med tem razvili tudi inovativne, skorajda znanstvene metode preživetja s 50 centi na dan...
Samo Zakes
# 19.12.2016 ob 08:38
Te "leve" vlade so res leve. Delavstvo (ki naj bi bilo baza teh ljudi) tone v revščino, država razpada, sistemi ne delujejo, ampak gospoda v audijih in s petmestno-številčno plačo se ima pa za "levo".
In potem je tu še alternativa - desnica v slovenski verziji, ki pa je katastrofa za človekov intelekt.

Pol pa imej pozitiven pogled na razvoj družbe. V Jugi so nas vsaj uspešno filali z idejo, da je "treba samo še mal pas zategnit', pa bo bolje" ... v tej banani od samostojne flike zemlje, nam pa še tega več ne morejo prodati...
Vongobongo
# 19.12.2016 ob 08:36
Plavix

Zakaj krivis samo leve? Desni so isto krivi, saj bremzajo stvari. Enostavno imamo nesposobne politike , tako leve kot desne. Skrajni cas da se zacnemo delit na ljudi , ki pomagajo in na ljudi , ki kradejo. In ne leve in desne!

Ps; si pozabu na polom 100+10?
hizli tren
# 19.12.2016 ob 08:03
A za te delavce bo vlada tudi sprejela kakšen poseben dvig plač?
karambo
# 19.12.2016 ob 07:41
Kje je Smnesty international, kje so ostali aktivisti?

Očitno za aktivnosti, ki bi pomagale obstoječim državljanom, ne dobijo plačila iz tujine.

Žalostno res...
xes
# 19.12.2016 ob 11:45
Baje, da je levica na oblasti ...
Kontakt

Zgodb ljudi, ki se znajdejo v stiski, je vedno več. Zaupajte nam svojo.

 

Če želite pomagati družinam v stiski:

 

Prejemnik:

 

ZPM LJUBLJANA MOSTE POLJE

 

Proletarska 1, 1000 LJUBLJANA

 

IBAN: SI56 3300 0000 1303 865

 

BIC:HAABSI22

 

KODA NAMENA:CHAR

 

SKLIC: 00 546

Videonovice
Hitra pot do denarja 00:06:10, 05.12.2016
Pomagajmo! 00:07:56, 28.11.2016
Služba, ki ni služba 00:10:24, 21.11.2016
Maribor 2016 00:10:19, 07.11.2016
Revni otroci - zadnji v vrsti 01:17:30, 02.11.2016
Brezplačno kosilo 00:10:10, 17.10.2016
Neenakost v šolskih klopeh 00:53:46, 16.06.2016
Delaj, trpi, molči 00:54:17, 09.06.2016
Darja Zaviršek 00:26:26, 07.10.2015
Bregant: Možgani in revščina 00:08:15, 18.05.2015
POD MOSTOVI, dokumentarni film

Revščina je v Sloveniji še vedno tabu; politiki o njej ne želijo govoriti, mediji o njej le redko poročajo. Čeprav obstajata 2 Sloveniji. Zato v dokumentarnem programu TV SLO nastaja film »Pod mostovi« , ki bo premierno predvajan januarja 2017. Da nevidno končno postane vidno. Z zgodbami državljanov, ki se vsakodnevno borijo za ohranitev lastnega dostojanstva, z mnenji strokovnjakov, ki opozarjajo na nujnost zakonskih sprememb. Skoraj ni vlade, ki od osamosvojitve ne bi pripomogla k sistemski revščini.

Citat

"Tisti, ki imajo denarja na pretek, nikoli ne pozabijo braniti svojih koristi."


Thomas Piketty (Kapital v 21. stoletju)

Številke govorijo

UPOKOJENCI:
- Pod pragom revščine živi 16% upokojencev ali skoraj vsak peti.
- Od 78.000 upokojencev pod pragom revščine jih je kar 55.000 žensk.
- 13.000 jih prejema pokojnino, nižjo od 300 evrov.
- 3.000 jih prejema pokojnino nižjo celo od denarne socialne pomoči (288,81 evra). 

Kazalo