Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 159 glasov Ocenite to novico!
false
V Natu so nas očitno siti. Foto: Reuters
Jelko Kacin
Kacin opozarja, da so bili rezi v vojaški proračun pregloboki. Foto: Ergyn Žječi
VIDEO
Prehudi rezi v Slovensko...

Dodaj v

Nato neuradno o Sloveniji: Samo še breme ste nam

Za obrambo bi morali dati vsaj dva odstotka BDP-ja
11. januar 2016 ob 19:38,
zadnji poseg: 11. januar 2016 ob 21:08
Ljubljana - MMC RTV SLO/Televizija Slovenija

Obrambni proračun se že leta zmanjšuje, to pa se bo očitno le še nadaljevalo. Noben sistem ne more preživeti s takimi rezi, opozarja slovenski veleposlanik pri Natu Jelko Kacin.

"Rek pravi, nikoli ni tako slabo, da ne bi moglo biti še slabše, ampak mislim, da smo mi v teh letnih rezih obrambnega proračuna prišli tako daleč, tako nizko, da je vsakomur jasno, da na tak način noben sistem ne more preživeti," je opozoril Kacin. Ob rezih v obrambni proračun zdaj pričakuje, da bosta politika in javnost našli način, da spet postanemo spoštovana članica zavezništva.

Ste le še breme, prižgali vam bomo rdečo luč, prenehali bomo z vami govoriti v diplomatskem jeziku; vse to je namreč neuradno slišati o mnenju Nata o vlogi Slovenije v njem.

Obrambni proračun se je sicer letos v primerjavi z lanskim nekoliko povečal, kar poudarjajo tudi na finančnem ministrstvu, a pozabijo povedati, da predvsem zaradi prenosa nekaterih obveznosti z zunanjega na obrambni resor.

Vse dlje od zavez
Poleg tega Nato predvsem pričakuje, da bi obrambi namenili dva odstotka BDP-ja oziroma vsaj nakazali, da delamo v tej smeri. A zadnje projekcije kažejo nasprotno sliko: ta delež naj bi se še zmanjševal. Korake v nasprotno smer bi Slovenija morala pokazati do julijskega vrha v Varšavi.

"Na Poljskem bomo nastopili po načelu 28 za 28, ne moremo si dovoliti nastopa 27 minus ena ali kaj podobnega. Moramo sporočiti, da smo enotni in da to breme tudi enotno nosimo," je še pristavil.

Kacin je prepričan, da bo politika to razumela in tudi državljanom znala razložiti, zakaj je treba več denarja nameniti za obrambo. Ali se bo to zares zgodilo, za zdaj še ni jasno.

Metka Majer, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Red Panter
# 11.01.2016 ob 19:42
Nato neuradno o Sloveniji: Samo še breme ste nam
Z veseljem vas razbremenimo.
darkwader
# 11.01.2016 ob 19:42
Glede na to da so naši zavezniki povzročili toliko vojn, prelite krvi, novonastalega sovraštva, se postavlja vprašanje kdo je komu breme.
Nasir
# 11.01.2016 ob 19:43
Državljani smo siti Nata
matgab
# 11.01.2016 ob 19:44
hvala Bogu. Slovenija beži dokler je prilika
NzA
# 11.01.2016 ob 19:44
V redu, koga briga, kaj si tile kekci mislijo, če smo jim breme, pa naj nas izklučijo iz NATA, toliko bolje za nas.
sirus
# 11.01.2016 ob 19:45
Slovenija ne potrebuje nobenega NATA, v Avstriji čist normalno funkcionirajo z nekoliko starejšo opremo, ki jim jo ne vsiljujejo ZDA in imajo naborništvo.
Korošec
# 11.01.2016 ob 19:45
Tu imate vaš NATO, skoz pravim, da se ne smemo slepo zanašat na to organizacijo in za svojo obrambo poskrbet sami.
Neikius
# 11.01.2016 ob 19:49
Super, gremo ven.
pan
# 11.01.2016 ob 19:48
Dol mi visi za NATO!
Pa za EU tudi ! ! !
mikitr
# 11.01.2016 ob 19:46
Postati neutralna država,kot švica.Razpustit vojsko in organizirat policijo z močno rezervno sestavo.Skratka vse se lahko naučimo v tujini.Je pa res da je našim tajkunom in prijateljem škoda denarja za hece kot je nato.So previzije premajhne.
pipolin
# 11.01.2016 ob 19:49
Ne morem verjet. Pa kaj se tega Kacina še nismo znebil.Kjer koli je bil je bilo za njim pravo upostošenje.
Kot drugo.Me prav veseli da smo v breme. Se vsaj nekdo bori proti terorizmu. Mi ga kar od znotraj uničujemo. To je dragi moji taktika. Da jo še mosad zavida
luxmundi
# 11.01.2016 ob 19:51
Seveda, nič poslov za orožarske firme v ZDA, Franciji, VB, torej smo jim samo breme ...
Če nas ne rabite, rade volje gremo ven. No big deal.

Jaz sam sem že takrat zagovarjal poglobljeno sodelovanje s Švico in Avstrijo, od teh dveh vojaško nevtralnih držav bi se lahko naučili marsikaj.
el CARTEL
# 11.01.2016 ob 19:48
jah kriza je,
velik javni dolg pa to

a NATO ni spremljal dogajanje :)

končno nekaj dobrega od krize.

re-referendum o NATU??? ali to jelko kacin predlaga :)
a.orhidejca
# 11.01.2016 ob 19:45
Kakšno korist sploh imamo?
Mimobeznik
# 11.01.2016 ob 19:42
Le tako naprej, pozitivni učinki varčevanja.
el CARTEL
# 11.01.2016 ob 19:50
Kacin je prepričan, da bo politika to razumela in tudi državljanom znala razložiti, zakaj je treba več denarja nameniti za obrambo.

imperialistične vojne niso nikakršna obramba.

kacin bi predvsem rad razložil svojim NATO lobistom, zakaj je potrebno njemu sploh namenjati njihov lobistični denar, ko pa kacinu ne uspe prepričati slovenske politike in javnos to tem da naj namenimo več sredstev za pobijanje revnih ljudi v tujih državah
Coen
# 11.01.2016 ob 19:48
Pravi vodja države bi pričel pogovore z nasprotno stranjo (Rusijo). Slovenija pa bo seveda še naprej rinila v tazadnjo.
Haso
# 11.01.2016 ob 19:47
Kolikor vem sodelujemo v misijah. Kacin, šad ap s svjimi demagoškimi floskulami.
SamoRes
# 11.01.2016 ob 20:02
Hvala bogu iz te teroristične organizacije bi morali sami izstopiti.
oliva
# 11.01.2016 ob 19:58
@Chopin:
"To je pozitivno da se manj denarja namenja vojski, Slovenija je zgled na tem podrocju. Lahko bi popolnoma ukinili vojsko , se zmanjsali "obrambni" proracun in ostanek namenili policiji in sodstvu, kjer so vecji problemi."

To ni pametno. Vojska naj bo, samo DOMA. Naj brani (ne napada!!!!!!!!!!! okol po svetu).
Naj vskoči ko je potrebno (tudi naravne katastrofe itd.).
Skratka, vojska je okej oz. neka trenirana odporna nepusijevska sila.
sej ne more bit vse na gasilcih. in podobnih (prostovoljcih, civilnih iniciativah)
Korošec
# 11.01.2016 ob 19:54
Lepo uvest nazaj star sistem narodne zasčite in ga nadgradit, ustvarit podoben sistem kot ga imaš švica. Vsakega moškega v državi, ki je za to sposoben usposobit v osnovah vojaških veščin.
Anar Hija
# 11.01.2016 ob 20:20
Jaz, davkoplačevalec, s svojimi prispevki plačujem Jelkota Kacina, katerega smo prvič na volitvah zavrnili mislim, da l.2011, ko LDS, kateri je predsedoval, ni več prišla v parlament in drugič, l.2014, ko se, kot kandidat za EU poslanca ni uspel izriniti v sanjsko plačano službo.
Družba mu je torej rekla glasen in jasen NE!
Pa mu je Cerar dal novo, dobro plačano državniško službo zastopnika Slovenije pri NATO-u. Tip bi naj branil interese naše države v skupnosti NATO.
In kaj zdaj berem?
Tip se kurči, ker smo premalo hlapčevski do NATO. Tip dejansko okrca tiste, ki ga plačujemo, da zastopa naše interese, da smo slabi do tistega, kamor smo ga poslali.

Nekako kot, če bi odvetnik, katerega vzameš, da te zastopa in ga drago plačuješ, na obravnavi začel delati v korist nasprotne stranke.

Jelko Kacin, izdal si nekdanjo skupno domovino SFRJ in dokazljivo lagal mednarodni skupnosti (pozval sem ga, naj zavrne, če upa in je bil samo tiho ker ve, da so dokazi zoper njegove izrečene laži dokumentirani v arhivu RTV Slovenija).
Jelko Kacin, ti si izdajalec Slovenije! Po ustavi bi te bilo potrebno izgnati iz države in se ti zahvaliti za sodelovanje.

SF/SN!

PS: Je potrebno napisat, Slovenija, ven iz NATO! Je le še vprašanje časa.
Sci-fi
# 11.01.2016 ob 19:53
jaz sem za izstop iz nata in to čimprej
pinoccio
# 11.01.2016 ob 19:52
članarina v natu mislim nisem ziher ampak stevilka se vrti oko 500 miljonov ne rabimo te nato
outsid3
# 11.01.2016 ob 20:06
Zberimo podpise za referendum o izstopu iz nata! Tako za...kdo pa jih potrebuje zdraharje...
tomaz1974
# 11.01.2016 ob 19:57
..."državljanom razložiti, zakaj rabimo več denarja za obrambo"... Kar naj skušajo to razložiti, bo zanimivo poslušati.
izo
# 11.01.2016 ob 19:55
Nato neuradno o Sloveniji: Samo še breme ste nam

prosim za uradno izjavo, in kdo točno naj bi tudi to neurdno govoril, gospod minister. sej smo pridni, smo kupili žice, pa drone, kakšno čelado, ladjo ipd.. sicer pa, če mo res tako odveč, kaj portem še delamo v zvezi?
pa prosim lepo, ne nabijat o zmanjševanej sredstve, če je jasno vidno, da je bilo letos cca kaj pa vem 20-30 miljon več porbaljenega za vojsko kot lani. 2 oz 3% je bdp-ja je samo priporočilo, ne zaveza nata, kolikor vem. narod crkuje, vi pa drone kupujete. to jim lahko poveš v fris, dragi kacin..
SamoRes
# 11.01.2016 ob 20:07
Moramo sporočiti, da smo enotni in da to breme tudi enotno nosimo

Če ne boste politiki nehali s temi otroškimi propagandnimi parolami vas bomo odnesli ven pa si postavite šotorčke v kakšnem parku v Bruslju. Tretjina Slovencev že živi pod pragom revščine, mi bomo pa nosili breme orožarske mafije, ki uničuje državo za državo in širi konflikte?
Za Sovenijo, za samostojnost, brez Nata!
Ajd
# 11.01.2016 ob 20:14
Spodbudna novica. Vstop v zvezo NATO je bila velika neumnost. Vselim se dneva, ko bomo izstopili.
predatorrr
# 11.01.2016 ob 20:02
2 % BDP za vojsko??? Kdo pa nas bo napadel? Rusija, morda Severna Koreja buahahaha
COLD
# 11.01.2016 ob 19:59
Če dejansko mislijo tako bi morali enkrat svetu pokazati da imamo jajca in javno oznaniti da od tega pakta odstopamo in to nepreklicmo ! Ta denar naj se raje usmeri v pametne stvari ker mi dejansko te organizacije ne potrebujemo. Če smo se sami obranili 91 leta se lahko tudi sedaj sami branimo če nas kdo napade !
Prodaneduše
# 11.01.2016 ob 20:47
Nato, ne boste verjeli, ampak vi ste nam v breme in v sramoto. Podpiram takojšnji izstop iz te morilske organizacije.
MYX8
# 11.01.2016 ob 20:36
Ven iz Nata. Avstrija tudi ni v natu, tako kot tudi švica ni.
Korošec
# 11.01.2016 ob 20:24
Zaveznik naj bi bil nekdo, ki ti pomaga, tudi če si na psu, ne pa da ti takrat prižiga rdečo luč, ko smo pošiljali vojake v Afganistan in na Kosovo smo bili pa dobri. Je*** tako zavezništvo. dobro, da so pokazali pravi obraz preden bi jih za res potrebovali.
kosič
# 11.01.2016 ob 20:23
Mi smo jim v breme, za Črno Goro se pa borijo. Ej Kacin zopet nakladaš.
Radenm
# 11.01.2016 ob 19:52
Eh, Kacin...
outsid3
# 11.01.2016 ob 20:09
Sumim, da je to le reakcija zahoda na naš obisk v Iranu.
sirus
# 11.01.2016 ob 20:44
Pravi zaveznik že ne bi tako govoril o svoji članici, tako da mrš.
grapar
# 11.01.2016 ob 19:54
Ena lepših novic zadnjih 20+ let. Ven iz NATA, ukinit MORS, denar in ljudi pa prerazporediti med reševalce, gasilce, policijo in civilno zaščito. Kacina bi moralo bilo sram za njegovo obnašanje, vendar glede na njegovo brezsramno nrav tega ni realno pričakovati.
KLIPAN
# 11.01.2016 ob 21:55
@5-RA
"Rada bi vas videla vi proti- natovci, kako nas boste branili s svojo FDV-jevsko oprano glavo. Nahajamo se naprecej nestabilnem Balkanu in moramo ostati v Natu....še Kacinu je to jasno pa je vaš."

Nestabilen Balkan??
Jaz sem pa mislil, da so Priz, Bruselj....kjer je vojska na ulici v razviti Evropi.
Koln je tudi na Balkanu?
Samo, da te spomnim-na FDV-ju je v času komunizma Janša študiral obramboslovje, Zver pa marksizem.
Ernesto
# 11.01.2016 ob 21:31
Jest pa v jok pa na drevo

Sicer bi bilo lepše, če bi izstopili sami, ampak tudi, če nas vržejo ven nimam nič proti.
Mole Majole
# 11.01.2016 ob 20:54
Samo poglejte, koliko nas je za izstop iz NATO. Ko pa poslušam TV in Radio pa, kot, da smo vsi za NATO... Mislim, da nam nekdo nekaj prikriva.
rudes
# 11.01.2016 ob 20:33
Super! Gremo ven, predno si premislijo!!!
RobertR
# 11.01.2016 ob 20:17
jelko, kolk je provizija?
endrug
# 11.01.2016 ob 20:07
Groza, za znanost manj kot procent za vojsko pa več kot dva. Saj se mu je utrgalo!
Jerica
# 11.01.2016 ob 20:04
zakaj pa nihče ne začne z zbiranjem podpisov za referendum o izstopu iz zveze nato???
ljubezen je očitno bolj moteča kot so to bombe...
nocik
# 11.01.2016 ob 21:17
Če je edini smisel članstva v Natu to, da nas sosedje ne razkosajo, potem bi se jaz zamislil, če hočem biti v zavezništvu s takimi, ki nas hočejo ob prvi priliki razkosat in za to plačevat 2% letno.
Korošec
# 11.01.2016 ob 20:50
Najbolj žalostno je da vedo, da si z nami lahko privoščijo tak dialog, če bi isto rekli Orbanu bi jih poslal v 3pm, pa delal po svoje.
Ramus
# 11.01.2016 ob 20:15
"Nato neuradno o Sloveniji: Samo še breme ste nam"

Ja, super. Izstopimo takoj!
leond
# 11.01.2016 ob 20:12
Kar se mene tiče, naj nas kar izključijo.
Kazalo