Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 159 glasov Ocenite to novico!
LGBTQ
Transspolnost je krovni pojem za vse spolne identitete, ki so osnovane oz. preoblikovane v skladu s posamezničinimi oziroma posameznikovimi čutenji in doživljanji sebe. Foto: Reuters

Dodaj v

O transspolnosti vemo premalo - in zato je mnenje javnosti o tem predvsem negativno

Mediji se preveč osredotočajo na senzacionalistične zgodbe
14. november 2017 ob 21:30
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Slovenci o človekovih pravicah transspolnih oseb še zdaleč nismo dovolj informirani, saj je tema načrtno izbrisana iz glavnih medijev in izobraževalnega sistema, zato je javno mnenje o transspolnih osebah predvsem negativno, opozarja Anja Koletnik iz Zavoda Transfeministična Iniciativa TransAkcija.

"Medijske vsebine se premalo osredotočajo na to, kar bi transspolne osebe dejansko želele povedati o sebi, medtem ko so senzacionalistične zgodbe, ki so plod medijev samih, pogostejše," pravi Anja Koletnik, vodja Zavoda Transfeministična Iniciativa TransAkcija, ki se zavzema za podporo, informiranje, opolnomočenje in zavezništvo transspolnih oseb v Sloveniji. Ta je namreč pripravil že četrto srečanje strokovnjakov s področja človekovih pravic transspolnih oseb.

Strokovnjaki, med drugimi tudi Richard Köhler, višji strokovni svetovalec za politike in namestnik izvršne direktorice Julie Ehrt pri krovni evropski organizaciji za tematike transspolnosti Transgender Europe, so obravnavali ureditev pravnega priznanja spola v Sloveniji in Evropi, sledila je predstavitev Priročnika za medijsko poročanje o transspolnosti in panelna razprava med aktivisti, strokovnjaki in transspolnimi osebami.

Priročnik med drugim vsebuje najpogostejše napačne izraze in alternative zanje, pogosta vprašanja in pomembne teme s področja transspolnosti, kot so pravno priznanje spola, zdravstvena zaščita, depatologizacija, transfobija, diskriminacija in nasilje.

"Skoraj vsi mediji poročajo in pišejo izključno o medicinski tranziciji, čeprav raziskave iz tujine in iz Slovenije kažejo, da se samo približno 50 odstotkov transspolnih oseb odloči zanjo," poudarja Anja Koletnik in dodaja, da so priročnik izdali ravno z namenom, da se število napak, ki jih opažajo v medijskem poročanju o tematiki, zmanjša.

Transspolnost zajema vse spolne identitete, ki niso v skladu s cisnormativnostjo
Transspolnost je krovni pojem za vse spolne identitete, ki so osnovane oz. preoblikovane v skladu s posamezničinimi oziroma posameznikovimi čutenji in doživljanji sebe, piše na spletni strani društva. Kot je navedeno, transspolnost ne temelji na nujnosti ujemanja ob rojstvu pripisanega biološkega spola in osebne spolne identitete, temveč zajema vse spolne identitete, ki niso v skladu s cisnormativnostjo.

Na drugi strani se pri cisspolnosti spolna identiteta ujema s spolno identiteto, ki je bila osebi določena glede na spol, pripisan ob rojstvu. Je normativna in večinska spolna identiteta oseb, iz česar izvira tudi njena družbena moč, je še zapisano v slovarju na spletni strani.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
ajvard
# 14.11.2017 ob 22:14
O transspolnosti vemo premalo - in zato je mnenje javnosti o tem predvsem negativno

povsem dovolj vemo
rooster
# 14.11.2017 ob 22:08
Eno je, ce oseba pri npr. 35 letih reče da je transspolna, nekaj povsem drugega pa, če najstnica pri 16ih reče da je v resnici fant, potem ko je gledala kanale (in propagando) transspolnih oseb na youtube ipd.
patriot1970
# 14.11.2017 ob 22:19
Ker o transpolnosti vemo premalo,...imamo še srečo da to vedo naši vrli izvoljeni politiki, župani, novinarji,...ki delijo LGBT certifikate

https://www.ljubljana.si/sl/moja-ljubljana/lgbt/certifikat-lgbt-prijazno/

zato ker mi "zaplankanci" mislimo in vemo sledeče:
https://www.youtube.com/watch?v=gkONHNXG
faM
sirus
# 14.11.2017 ob 22:26
Ob transfeministični Iniciativi pogrešam še predstavnika transmaskulinistične iniciative. Upam, da ga čim prej dobijo za sogovornika, oz. jo, ker je to verjetno ženska, ki želi postati moški. Saj gredo tudi v to smer, ali samo moški v ženske. Nenavadno.
Prešvican
# 14.11.2017 ob 22:43
Vidim, da se ta tema ostro cenzirira v komentarjih.
Skratka: Spola sta dva. Vsak ima pravico privatno izražati drugačno spolno identiteto, če si želi. To biološkega dejstva ne spremeni. In ne spremeni dejstva, da konj ni krava, če mu rečeš krava.
Poglejte do kje je agresivna trans kampanija pripeljala stvari v Kanadi, kjer si lahko kaznovan, če nekoga ne nasloviš s pravim zaimkom. Gender identity je navadna ideologija, ki meji na religiozni fantizem. Priporočam predavanja Jordana B Petersona na to temo skozi oči kliničnega psiihologa.
Prešvican
# 15.11.2017 ob 09:24
@elGoyc
Mislim, da tu ne gre za zeljo gledanja ljudstva med noge posameznikov, ampak v tem primeru mednozje posameznikov rine ljudem v glave in jim prodaja majavo ideologijo o tem, kako je spol neodvisen od biologije. Ko se zacnejo napadati fundamenti druzbene ureditve in kulture je ljudstvo v defenzivi. Meni je ze sama ideja, da se lahko nekdo popolnoma identificira samo s svojo spolnostjo zelo plehka. Zivljenje je mnogo vec kot mednozje.
Miham
# 15.11.2017 ob 06:33
saj imamo v srednjih solah biologijo

XX kromosom (v vsaki telesni celici!) - zenska
XY-moski

narave se ne da pretentati

seveda, si vsak lahko domislja karkoli hoce, ampak zakaj bi se spreminjanje spola obravnavalo drugace, kot katerokoli drugo namisljanje identitete?

recimo da se jaz domislim, da sem predsednik sveta, in da bi se morali drugi prilagajati temu?

Zaradi mene so lahko transeksualni ali karkoli, ampak silit druge v ignoriranje biologije, v uporabo posebnih zaimkov za take osebe pa je nasilje nad svobodo drugih!
vnk
# 15.11.2017 ob 06:29
Izogniti se je treba vsemu, kar lahko spodbudi upravičeno domnevo, da je novinar ali javni zavod pristranski ali pod vplivom neke skupine za pritisk, ne glede na to, ali je ta ideološka, politična, finančna, socialna, verska ali kulturniška.

Zakaj ima RTV poklicna merila, če se jih ne drži? Zakaj je ena izjava naključne nevladne skupine vredna osrednje novice? Pa nisem cerkvenjak in me istospolne poroke ne motijo (niti ne posvojitve in umetna oploditev pri istospolnih parih), ampak naj tej točki promovirate nek specifičen pogled LGBT skupin brez nobene kritike.

Priročnik med drugim vsebuje najpogostejše napačne izraze in alternative zanje, pogosta vprašanja in pomembne teme s področja transspolnosti, kot so pravno priznanje spola, zdravstvena zaščita, depatologizacija, transfobija, diskriminacija in nasilje.

In kdo določi "napačni izraz"? Kar naenkrat iz liberalnih krogov prihajajo priročniki, kako moram dojemati svet oz. kakšno dojemanje sveta je "pravilno". Ne rabim biblije, pa tudi ne vaših priročnikov, se bom že sam odločil.
mixi01
# 15.11.2017 ob 05:42
Včeraj sem bral, da je so v aangliji na disciplinsko poslali učitelja, ki je transspolno osebo, ki je po videzu punca, naslovil s punco in se je počutila ponižano. Bolano. V angliji morajo učitelji sedaj uporabljati za naslavljanje učencev in študentov nevtralni izraz za spol.
friks
# 15.11.2017 ob 09:34
Slovenci o človekovih pravicah transspolnih oseb še zdaleč nismo dovolj informirani

Mene pa zanima na podlagi katere raziskave so to ugotovili? A je to samo ena teoretična predpostavka aktivistke, ki jo RT prodaja kot dejstvo?
Celt
# 15.11.2017 ob 07:56
Vemo dovolj, 80% transseksualnosti ustvarja okolje, 20% pa nenormalne povezave nevronov v možganih in genetika (drugačni občutki in drugačno razmišljanje kot pri "normalnih" ljudeh)).

V določeni točki razvoja pač gre nekaj narobe... to pa ne pomeni da moramo te osebe izključiti iz družbe, a hkrati tudi ne pomeni da morajo imeti več pravic kot ostali.
Kölm
# 15.11.2017 ob 06:12
Vemo povsem dovolj. Mene ne motijo. Je lahko moj prijatelj, bi ga zaposlil v podjetju ipd. Samo ne nas posiljevati s temi stvarmi, imamo preveč drugih resnejših problemov. Kdaj pa dobiš občutek, da tovrstne stvari mediji že skoraj promovirajo.
boro007
# 15.11.2017 ob 05:25
Zame je negativno. Dokler bodo ljudje na to oblikospolno identite gledali z gnusom in nerazumevanjem...

Ne razumem jih, in ideja se mi gnusi... Še sto člankov ne bo spremenilo tega.

Če si tako hudičevo prepričan, da si moraš spremeniti spol, potem to naredi. Ne potrebuješ pa mojega priznanja, in ga tudi ne boš dobil/dobila. Ne zanima me kaj se dogaja po drugih spalnicah, dokler se oba udeleženca strinjata. In prosim ne posiljujte nas z idejami na vsakem koraku, to je domena religije, ste religija?
TineB
# 14.11.2017 ob 22:50
Nič se ne sliši tudi o transvrstnosti.

Ko je ena vrsta ujeta v telesu druge.
ikacbe
# 14.11.2017 ob 22:49
Predvsem zanič prispevek, ki ne pove nič. Če hočeš preko medijev debatirati o neki zadevi, jo najprej dobro razloži in opiši. Šele potem lahko začneš filozofirati.
19SNOWY87
# 15.11.2017 ob 04:53
vemo to , da je duševna motnja in da že prav najedate s to propagando, ki dosega ravno obratni učinek kot si ga želite :)
paver
# 15.11.2017 ob 01:18
Omg! Sploh ne nehajo!
vrtojb5
# 15.11.2017 ob 09:05
Ok, se izobrazim v nulo, imam vse podatke, ampak sem še vedno proti temu, zdi se mi čudno, ne sprejemam tega, .... - kaj sedaj? Me boste indoktrinirali, da bom zadevo sprejel kot normalno?
Ori
# 15.11.2017 ob 06:48
Medtem, ko je debelost "genetsko" pogojena, pa naj bi imeli cel kup spolov, kar naj pa ne bi bilo genetsko pogojeno.
neutrino
# 15.11.2017 ob 02:13
Jaz bi pa zelo rad vedel delež prebivalstva, ki ima ta problem identitete. Če se gre tu za pol promila, potem je to insignifikantno majhna skupina in jim še preveč pozornosti (vseeno ali negativne, pozitivne ali nevtralne) posvečamo. Drugo pa je, če bi recimo to zadevalo 5% populacije. V kar zelo močno dvomim.
Ribanjok
# 14.11.2017 ob 23:51
Ženska je ženska. Moški je moški. Zaradi mene se lahko oblači kot želi, ampak ne bo pa me prepričal, da je nekaj, kar v resnici ni.
Kekec99
# 14.11.2017 ob 23:50
Naj se imajo kar se da fino in naj živijo svoje življenje, nas pa naj pustijo pri miru.
Snežinkica
# 14.11.2017 ob 23:25
sledila je predstavitev Priročnika za medijsko poročanje o transspolnosti

Tudi jaz imam svoj priročnik za pravilno naslavljanje, v njem piše, da sem ženska zato je zame označba cis-spolna oseba žaljivka in prosim, da jo v prihodnje ne uporabljate več. Hvala.
hrklus
# 15.11.2017 ob 10:59
Kot da živimo za luno in ne vemo da obstajajo. Oni bi to trpali v učne načrte, po drugi strani pa iz njihove strani ni enega strokovnega članka, ampak samo neko jokcanje. To kar smo do sedaj prebrali v njihovih člankih poveš otroku v dveh stavkih. Naj v učne načrte raje vključijo še kakšno uro telovadbe, naravoslovni predmet, programiranje, tuj jezik.
symreb
# 15.11.2017 ob 07:08
Kako so smešni, ko poskušajo prevajati and aplicirati ta ameriški nesmisel iz sociologije v slovenščino. Še največji problem jim predstavlja dejsto, da slovenščina nima dveh besed za spol tip "sex" in "gender", čeprav imata isti pomen, ki se je razčlenil na dva pomena v sociološki odelkih na ameriških univerzah v 70'ih in začel populizirat v medijih.

"cisnormativnost"
hahahahahah
webman
# 14.11.2017 ob 22:38
Želeli bi imeti drsnik na vpašalniku, sekcija spol: FFF FFM FM MF MMF MMM? Ali bi hoteli imeti 60 kombinacij?
zelda
# 15.11.2017 ob 10:36
paver

# 15.11.2017 ob 01:18
Omg! Sploh ne nehajo!


Zdaj so šele dobro začeli.
Anfield1892
# 14.11.2017 ob 23:26
A premalo da vemo o tem? Zakaj že?
velenjcan
# 14.11.2017 ob 22:56
Pozornost je treba usmeriti proč od ključnih problemov družbe, to je.
Mici92
# 14.11.2017 ob 22:51
Razumnih komentarjev tako ni za pričakovati...

Folk se preveč obremenjuje in "skrbi" za druge.
Vsak naj dela kar njemu paše.

Mene ne motijo takšni-ali-drugačni.
Sujo
# 15.11.2017 ob 12:43
Binder dandet, točno to. TOČNO TO. Tale teorija spola me spominja na protiglutensko gonjo. Obstaja določena kvota ljudi, ki ima celiakijo, ampak kar naenkrat je postal cel bum in je bilo brdo ljudi glutensko netolerantnih, gluten pa najslabša stvar na zemlji. Podobno je tu. Nihče ne zanika, vsaj normalo razgledani ljudje ne, da hemafroditi in podobne stvari ne obstajajo, ampak SO REDKE. In zanje je treba ustrezno poskrbeti in jim omogočiti njim primerno in prilagojeno integracijo v družbo. Absolutno. Osebe, ki pa se združujejo v zavodu TransAkcija pa TO NISO. So osebe, ki na račun prej omenjenih anomalij vzbujajo pozornost, ki je drugje ne dobijo in skušajo na vsak način podreti določene družbene norme, čeprav za to ni nobene potrebe. Spola sta v osnovi dva, kar je vmes je pač anomalija in ne spol. Podobno kot če bi v tovarni avtomobilov proizvajali dva modela avtomobila, potem pa bi neuki novozaposleni našraufal blatnik prvega modela na drug model. A zdaj tovarna proizvaja tri modele?
Jon Sneg
# 15.11.2017 ob 14:33
Ma tako kot večini komentatorjev pred mano, je vseeno kako se vidi vsak posameznik in med kaj se le-ta prišteva.
Ampak, da me mediji neprekinjeno bombardirajo z vsem tem,..., no tega pa ne razumem.
feminist
# 15.11.2017 ob 13:39
Stvari je treba samo vztrajno ponavljati, pa bodo ljudje prej ali slej to sprejeli za resnico. Lep primer je bilo to, da je Zemlja ploščata.

u bistvu, kot nekateri dandanes zelijo folk prepricat da je zemlja ploscata, tako zelijo eni dandanes prepricat folk, da je lahko vec kombinacij kromosomov od XX in XY v zdravem cloveku.

Skratka, dajte razumeti, da je vprašanje spola kompleksno vprašanje

z vidika biologije niti malo ni komplekso: ali si XX, ali si XY. druge (razen mutacij, ki niso zdrave) ne obstaja.
Binder Dandet
# 15.11.2017 ob 12:22
@sisoruen:
Očitno veš več od mene o tematiki. Sem z veseljem prebral. Zanima me pa nekaj. V članku je omenjena Anja Koletnik. In sem šel brskat, kdo to je. Ter naletel na intervju. Ti si zapisal

"Danes vemo, da konflikti povezani s spolnimi identitetami temeljijo na biološki osnovi"

S tem se jaz strinjam. Sem že prej napisal, da je treba sprejeti kot dejstvo, da v biološkem smislu so spolne deviacije oz. bolje rečeno spolne variacije. Ampak nekaj mi pa ni jasno pri tej anji Koletnik. Je hermafrodit ali ima vse biološke znake ženskega spola in spola ne sprejema na mentalni ravni? Pove namreč naslednje stvari, ki dajo mislit, da je biološko ženska, ampak tega ne sprejema, ker se je tako odločila. Ne ker se ne počuti ženska. In če sem prav razumel, potem to žal omaje tvojo prvotno misel, da konflikt zgolj na biološki ravni temelji. Pravtako ves čas govori v ženski obliki, ampak to je morda posledica navade. In če to drži, da se nekateri preprosto odločijo, da ne priznavajo spola....temu tudi jaz nasprotujem. To je kaprica. Da se nekdo odloči, da ne priznava svojega spola in potem od družbe zahteva spolno nevtralno stranišče. Imam popolno razumevanje za osebe, ki jim je biologija ponagajala in imajo biološko variacijo, ki se ne skladi z binarnim opisom. Ali osebam, ki se počutijo ženska v moškem telesu in obratno in se operirajo.

"Ob rojstvu mi je bilo pripisano, da sem ženska, to mi je bilo pripisano na podlagi zunanjih genitalij. Te identitete zase ne sprejemam in se z njo ne identificiram. "

"Spolno disforijo zelo redko čutim na telesni ravni, jo pa na mentalni."

"Postalo mi je jasno, da biologija ni dominantna našim identitetam."

http://www.delo.si/sobotna/ne-zenska-ne-moski.html
zeus.zeng
# 15.11.2017 ob 11:44
sisoruen
In če te svoje identitete ne smeš izražat javno in ti je s strani javnosti tudi priznana, potem dejansko nisi svoboden ..
-----------------
vse tvoje ,, epsko ,, razmišljanje z mnogo namernimi zapletenostmi in posebno v povezavi z ,, svobodo ,, samo pričajo kako gre moderni družbi ( ki si ji ,,advokat ,, ) za nohte . Kot prvo - narava že dobro ve kako ravnati s tistimi ki se ne držijo osnovnih življenja in seveda tako ali drugače uporablja zakon selekcije - kot drugo svoboda v družbenem smislu enostavno ne obstaja ker je sproducirana - naravno gledano pa je to volja do moči oz. premoči na okolico . Jasno je da nek beden ,,homo erecto - erotikus,, tega naravnega načela ne bo spremenil lahko pa seveda ,,po soroševo ,, napravi veliko ,, štalo ,, - ampak tu smo že pri politiki ....
pedalski
# 15.11.2017 ob 08:04
Ta transpolnost je za ljudi, ki imajo probleme v življenju in lahko tako preusmeri pozornost. Še najbolj značilen primer je Bradley Manning, ki si je s spremembo spola praktično rešil življenje.
Simba
# 14.11.2017 ob 23:43
@patriot1970 - Privleku Ben Shapira ven. Carsko. Ta človek je dejansko spremenil moje mišljenje glede Pro Life/Pro Choice.
Park
# 15.11.2017 ob 15:21
/.../saj je tema načrtno izbrisana iz glavnih medijev/.../

hahaha LOL, ne saj niste tega resno napisali! :)

Kaj vse mediji načrtno prikrivajo in kaj vse načrtno napihujejo, ne bi o tem a ne! :)
boro007
# 15.11.2017 ob 14:58
@sisoruen

Še en primer slabe informiranosti, ignorance, neizobraženosti. V biološkem smislu ne poznamo le dveh spolov, ampak dva dominantna spola, hkrati pa obstaja množica deviacij med tema dvema dominantnima spoloma. Razvoj znanosti na tem področju nas je pripeljal tako daleč, da pač danes pojem spola ni nekaj enoznačnega kot si to nekateri predstavljate, še posebej pa to ne velja v praksi. Tako da seveda obstajajo kriteriji, na podlagi katerih lahko pri ljudeh razlikujemo med lastnostmi osebka moškega spola in ženskega, vendar pa so ta razlikovanja lahko v praksi, torej pri realnih osebkih ne povsem 100%. Preprost primer: spolni organ je zagotovo ena izmed indikacij biološkega spola osebe, ampak to, da ima neka oseba npr. moški spolni organ, torej penis, ne pomeni, da ima lahko hkrati druge biološke lastnosti, ki so izrazito ženskega spola in obratno. In ravno to se dogaja pri osebkih, pri katerih se pojavijo konflikti med spolom, ki jim je bil dodeljen ob rojstvu, ker spolno identiteto.


Torej ima v enem telesu dva spola, vsaj tako razumem tisto okrepljeno trditev... Torej je razdeljen/a med dvema spoloma v najboljšem primeru, kje so potem še vsi tisti drugi? Poznam še tretjega TISTO, pa si ne upam nikogar razen sonca ogovoriti s to "žaljivko"...

Ne mi poskušat demantirat stvari z biologijo, ker je ravno ta kriva da nam vsaj fizično spol kot tak izbere narava... Človek je toliko napredoval da ga naravna pravila pač ne omejujejo več, pa lahko zdaj izbiramo že celo fizični izgled do zadnjega detajla, prav naj ima vsak izbiro... Edina stvar katero prosim, je da nam je drugim ne vsiljujete.

Kot bi blondinka spremenila barvo las v črno in potem vsiljevala vsem da nam je ta sprememba bolj všeč... Lahko nam je, mogoče nam ne bo, imejmo pa tudi mi svobodno izbiro do svojega mnenja...

V tem pogledu sem zagaman kmet (kar si štejem v dobro), ona si je izbrala da bo moški, jaz sem pa izbral da bom zagaman kmet, prosim spoštujte mojo izbiro.
BarakOrkbama
# 15.11.2017 ob 13:02
Torej, res je, da me nihče ne more prisiliti, da te npr. spoštujem, vendar pa me lahko v javni sferi prisilijo, da te zaradi tega, kar si ne žalim ali driskriminiram.
Seveda nisem mislil, da te lahko ljudje žalijo in diskriminirajo proti tebi. Problem pa nastane, ko se "napačno" identificiranje definira kot žalitev ali diskriminacija.
BarakOrkbama
# 15.11.2017 ob 11:40
@sisorulen
V biološkem smislu ne poznamo le dveh spolov, ampak dva dominantna spola, hkrati pa obstaja množica deviacij med tema dvema dominantnima spoloma.
A to govoris o ljudeh, ki imajo genetsko napako, da imajo kromosome, ki niso XX ali XY? Genetska napaka ni nov spol. Poleg tega so te napake mnogo redkejše od transeksualcev, tako da to ni argument, ki bi okrepil tvoje stališče.

In če te svoje identitete ne smeš izražat javno in ti je s strani javnosti tudi priznana, potem dejansko nisi svoboden in živiš v družbi, ki te zatira.
Svojo identiteto imaš pravico izražati na kakršenkoli način. Nimaš pa pravice zahtevati, da te ostali ljudje sprejmejo takšnega kot si.
patriot1970
# 14.11.2017 ob 22:40
rooster
# 14.11.2017 ob 22:08
......potem ko je gledala kanale (in propagando) transspolnih oseb na youtube ipd.


in na z naše strani plačanem MMC-ju!
if
# 15.11.2017 ob 16:38
Antidemokracija vsiljuje nedemokracijo.
elGoyc
# 15.11.2017 ob 11:48
@Prešvican
Koliko transeksualnih oseb je takšnih zaradi bioloških vzrokov in koliko izključno zaradi vzgoje, je vprašanje na katerega nihče, razen tukajšnjih vsevedov z "zdravo kmečko pametjo", ne ve odgovora. Fundamenti družbene ureditve se nenehno spreminjajo, pred stoletji je bila ločitev praktično nemogoča, danes je standard, takrat je bila spolnost izven zakona, čeprav se je redno dogajala, sramota in greh, danes so device v poročni obleki redkost.
Nekdaj se je moralo dekle poročiti z posiljevalcem in je bla masturbacija večji greh kot posilstvo. Tudi glede teh sprememb je "bilo ljudstvo v defenzivi", v defenzivi je bilo tudi, ko niso smeli več zažigati čarovnic.
Problem je, ko ljudje svoje prepričanje štejejo kot edino pravilno in želijo, da po njihovem kopitu živijo tudi ostali. Dokler nekdo s svojim obnašanjem in stilom življenja ne škoduje okolici, se mu mora takšno obnašanje oziroma način življenja dopustiti. Nihče nikomur ne škoduje, če kot moški hodi naokoli v ženski obleki ali če se hoče poročiti z partnerjem istega spola, škoduje pa družba njemu če ga šikanira in mu to preprečuje.
Stališče, da se v teh primerih opozarjanjih na problematiko "rine mednožje v glavo" je enako, kot tista slavna o rasizmu, "Nič nimam proti črncem, samo da ne živijo zraven mene", ali o bivši politiki v ameriški vojski, "Nič nimamo proti gejem, dokler ne vemo če to so", v tem primeru "Nič nimamo proti transeksualcem, samo naj bodo tiho o svoji spolni identiteti."
amigo
# 15.11.2017 ob 07:01
Nekdanja sošolka mojega sina se je dala preoperirati v moškega.
LambertV
# 15.11.2017 ob 01:38
@Ribiič
Kaj je ža ta LGBT agenda. Kje jo lahko preberem?
smartass2011
# 15.11.2017 ob 13:11
Stvari je treba samo vztrajno ponavljati, pa bodo ljudje prej ali slej to sprejeli za resnico. Lep primer je bilo to, da je Zemlja ploščata.
sisoruen
# 15.11.2017 ob 12:51
"A to govoris o ljudeh, ki imajo genetsko napako, da imajo kromosome, ki niso XX ali XY?"

Temu lahko rečeš napaka, kar je dejansko ideološka kategorizacija, ali pa deviacija oz. variacija, kar je znanstveno veliko bolj primerno. Z vidika biologije ne obstajajo "napake", ampak obstajajo variacije ter deviacije, zaradi principov, po katerih funkcionira narava, torej naravnih zakonitostih. :D

"Genetska napaka ni nov spol."

To je spet ideološka interpretacija, ki je celo sama s sabo v kontradijciji. Če namreč ženski spol definiramo kot stanje X, moški pa kot stanje Y, potem moramo tudi stanje, ki ni niti izključno X, niti izključno Y definirati kot spol, ki ni niti moški, niti ženski. :D Se pravi, ti poskušaš ideološko konstrukcijo, da naj bi spola bila le dva, prilagajat biološkim dejstvom, ki to zanikajo. :D Kadar pač imamo človeški organizem, ki v biološkem smislu ni ne ženska, ne moški, ampak na nek način oboje, je potrebno to upoštevati. Ampak to je zgolj skrajen primer. Med temi skrajnostmi obstaja polje variacij in deviacij, ki niso tako očitne, da, vsaj na prvi pogled ne bi mogli trditi, da je nek organizem moškega, ali ženskega spola - na takšni osnovi se tudi določa spol novorojenčka, kar pa ne pomeni, da bi podrobna analiza lahko pokazala, da tudi če ima nek organizem dominantno res biološke značilnosti enega spola, ima pa hkrati tudi določene biološke značilnosti drugega spola. Z drugimi besedami, vprašanje biološkega spola je veliko bolj kompleksna zadeva, kot si nekateri to predstavljate.

"Poleg tega so te napake mnogo redkejše od transeksualcev, tako da to ni argument, ki bi okrepil tvoje stališče."

Transeksualci so del tega, o čemer govorim zgoraj, torej so produkt bioloških deviacij, ki so lahko različnih intenzivnosti, v skrajnem primeru seveda govorimo o interspolnih osebah. Očitno si ti domišljaš, da so transeksualci ljudje, ki si "out of the blue" kot se remu reče, odločijo, da jim spol, ki jim je bil določen ob rojstvu, ne ustreza. Gre se ravno za to, da jim je bil določen spol, ki se ne nujno povsem in v vseh vidikih sklada z njihovim biološkim spolom, ki pač v realnosti ni tako enoznačna zadeva, kot si to nekateri predstavlajte. Spolna identiteta je tudi biološko pogojena in se ne vedno, sicer res v redkih primerih, ne sklada z navideznim spolom, ki naj bi mu neka oseba pripadala.

Skratka, dajte razumeti, da je vprašanje spola kompleksno vprašanje, ki se tiče tako anotamije kot kognitivnih, torej psiholoških procesov in da lahko pri tem prihaja do naravnih deviacij, zaradi katerih pride lahko dejansko do diskrepanc med spolno identiteto v anatomskem smislu ter spolno identiteto v psihološkem smislu. Če zelo poenostavim. Znanstveniki so odkrili, da razlike med moškim in žensko obstajajo tudi na ravni zansove možganov in njenega delovanja. Zaradi deviacij lahko pride do situacije, ko je v anatomskem smislu nekdo vsaj izrazito moškega spola, zaradi izrazito ženske zasnove možganov pa dejansko razmišlja kot ženska.

"Svojo identiteto imaš pravico izražati na kakršenkoli način. Nimaš pa pravice zahtevati, da te ostali ljudje sprejmejo takšnega kot si."

V javni sferi jo dejansko imaš, v zasebni pač ne. Torej, res je, da me nihče ne more prisiliti, da te npr. spoštujem, vendar pa me lahko v javni sferi prisilijo, da te zaradi tega, kar si ne žalim ali driskriminiram. Torej, od tebe nihče ne pričakuje, da boš npr. domov povabil transvestita, da boš z njim ali z njo bil prijatelj, seveda ne, to je tvoja zasebna stvar, lahko se pa od tebe pričakuje, da takega človeka ne boš žalil ali diskriminiral le zato, ker tebi to, kar je, ni všeč. :D To je osnovi civilizirane družbe, brez katere bi lahko vsak vsakega žalil ali diskriminiral.

"Kot prvo - narava že dobro ve kako ravnati s tistimi ki se ne držijo osnovnih življenja in seveda tako ali drugače uporablja zakon selekcije - kot drugo svoboda v družbenem smislu enostavno ne obstaja ker je sproducirana - naravno gledano pa je to volja do moči oz. premoči na okolico . "


Tu se vam vidi, kako ste zaslepljeni. Transpolnost je naraven pojav. :D Transpolnost je biološko dejstvo, ki se mu skušamo prilagajati. Tvoja poanta je pa ravno obratna, da moramo slediti ideologiji, ki to biološko dejstvo, torej naravno dejstvo zanika. Transpolne osebe so produkt narave, ki se mu skuša napredna družba prilagajati tako, da jih priznava kot del realnosti.

"Jasno je da nek beden ,,homo erecto - erotikus,, tega naravnega načela ne bo spremenil"

Še enkrat, transpolnost je produkt naravnih načel. Tvoja mentaliteta je tista, ki si prizadeva to spremeniti in imaš prav, tega se ne da spremeniti. Človek ne more narave uravnavat do te mere, da bi preprečil, da bi transpolni ljudje obstajali. Na to nimamo vpliva. :D Mogoče bomo v bodoče izumili način, kako takšne biološke deviacije preprečevati, ampak zaenkrat tega še ne znamo. :D Tako da dajte se zaveda, da transpolnost ustvarja narava, sodobna družba se skuša temu zgolj prilagajati. :D

Skratka, uporabljaš argument, ki je dejansko v tvojo škodo. Če torej trdiš, da je potrebno priznavati naravna dejstva, potem moraš transpolnost priznati in sprejeti, ker je naravno dejstvo. In zato pravim, da vas je večina o tem popolnoma napačno informiranih. Dejansko spoloh ne veste, o čem govorite. :D
Binder Dandet
# 15.11.2017 ob 07:51
"Transspolnost zajema vse spolne identitete, ki niso v skladu s cisnormativnostjo"

Kot družba se razvijamo in sedaj prepoznavamo in vedno bolj priznavamo tudi drugačne spolne oblike od moškega in ženske. So dejstvo, ne bodo izginile.

Če želiš o nečem ljudi osvestiti, je treba o tem poročati. Do tu je vse prav. Kar mene v osnovi moti, je LGBT. Resda so skupine, zajete v tej kratici, diskriminirane. Ampak diskriminranih skupin je še precej, pa niso zajeti (rasna diskriminacija recimo). Meni pa homoseksualci/biseksualci in transspolniki ne sodijo v isto skupino, saj so eni diskriminirani na podlagi spolne usmerjenosti, medtem ko je njihov spol jasen. Drugi pa so diskriminirani, ker je vse v družbi bispolno in njihova spolna variacija ni pokrita. In ker so v isti skupini, večina ljudi vse pomeša in jim je težje razumeti posamezno tematiko. Kar je v veliki meri razumljivo, saj ne vedo zadosti o teh zadevah, pa tudi vprašanje je, koliko bi o tem morali vedet, če se s tem praktično nikoli ne srečajo (homoseksualca še kdo pozna, transseksualca pa skoraj gotovo nihče ne).

Jaz osebno dokaj dobro razumem, kje so bili diskriminirani homoseksualci in kaj smo delali v zvezi z odpravo te diskriminacije. Ne razumem pa najbolje, kje so diskriminirani transspolniki. Treba se je zavedat, pri tej populaciji govorimo o promilih splošne populacije (pri homosesualcih pa o procentih). Če je diskriminacija mišljena v tem, da v uradnih dokumentih ne morejo izbrati drugegha kot M/Ž, se naj da tretja opcija. Nisem pa zato, da bi celotna družba oblikovala glede na potrebo promilov. Žal to ni racionalno z vidika delovanja družbe.

Če bi bilo po moje, bi se homoseksualci/biseksualci iz LGBT skupine izločili in oblikovali svojo. Še vedno bi lahko podpirali prizadevanja transspolnikov. To bi bil prvi korak, da bi javnost razumela, da govorimo o 2 ločenih zadevah. Ko bi to ločnico potegnili, bi ljudje lažje predalčkali informacije, kar bi pripomoglo k razumevanju posameznih tematik.
elGoyc
# 15.11.2017 ob 09:09
Kot prvo, vedno me fascinira kako si ljudje želijo gledati nekomu v spalnico in med noge, pa naj gre za geje, transeksualce, koruznike, poligamiste ali kogarkoli že. Če se nekdo hoče oblačiti v žensko, si mislim, če uporabim besede starega/novega predsednika "Who cares?!"

Sam ne priznavam teorije spola in vem, da so spolna identiteta in določeni vedenski vzorci še kako biološko pogojeni in ne, kot trdijo feministek in podobni, le plod vzgoje. Človek zagotovo ni unikum med živalmi, kar se tega tiče in domala vse živali s kompleksnim vedenjem imajo biološko določene spolne vloge. To je pri človeku še toliko bolj očitno, ker imamo tudi precejšnjo fiziološko razliko med spoloma (teža, višina, prsa, poraščenost).
Obstaja pa pri populaciji določen del ljudi, ki jih ne moremo strogo umestiti v določen spol. Vzrokov je več, lahko genetski (XXY), hormonski ali napaka v samem razvoju ploda. Po nekaterih ocenah je takšnih 1,7% populacije, po drugih nekajkrat manj.
Kakorkoli že, pojavlja se vprašanje ali takšne otroke kirurško operirati in hormonsko zdraviti ali jih pustiti takšne kot so. V preteklosti je bilo zdravljenje norma, a se je kasneje izkazalo, da so nato v življenju ti posamezniki občutili, da so "napačnega" spola. Pojavlja se tudi vprašanje, kaj storiti z ljudmi, ki nimajo očitnih fizioloških znakov, a očitne psihološke poteze "nasprotnega" spola. Baje se te poteze odražajo tudi v fiziologiji možganov.
Kakorkoli že, najlažja rešitev je, da se pusti ljudem pravico, da počnejo s svojim življenjem in svojo spolno identiteto, kar želijo, ne da se išče sto in eno merilo, kdo se le "spakuje" in kdo ima resnično mešano ali napačno spolno identiteto.
Najbolj me zabava, ko tradicionalisti privlečejo na plano argument naravnosti, "Spola sta dva in točno določena ob rojstvu" ter "Samec (moški) naravno občuje le s samico(žensko)", potem pa jim navržeš nekaj dejstev, kot je so primeri biseksualnosti med boboni (našimi "ožjimi" sorodniki) in recimo žirafami, ki so neprimerno bolj pogosti, kot pri naši vrsti, in medicinsko potrjene primere mešane spolne identitete.
Kazalo