Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 17 glasov Ocenite to novico!
Pravo
Lani se je s posebej težkimi zadevami gospodarskega in organiziranega kriminala - vključno z bančnim kriminalom - v Ljubljani ukvarjalo 18, v Mariboru osem, v Celju štirje in Kopru pet sodnikov. Foto: Pixabay

Dodaj v

Rešitev za učinkovitejše kaznovanje gospodarskega kriminala: specializirana sodišča

Ni povsem jasno, ali je to sploh izvedljivo
10. januar 2017 ob 07:30
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Sodna praksa glede kaznovanja bančnega kriminala se oblikuje prepočasi - lani so se končale tri zadeve, le ena pravnomočno. Za učinkovitejšo obravnavo bančnega kriminala NSi predlaga ustanovitev specializiranega oddelka na sodiščih in okrepitev specializiranega tožilstva.

Lani se je s posebej težkimi zadevami gospodarskega in organiziranega kriminala – vključno z bančnim kriminalom – v Ljubljani ukvarjalo 18, v Mariboru osem, v Celju štirje in Kopru pet sodnikov.

Od skupaj 135 specializiranih zadev jih je skoraj 80 pripadlo ljubljanskim sodnikom, ki komaj še zmorejo, opozarja predsednik sodišča Marjan Pogačnik: "En velik proces lahko traja leto ali dlje." Zato meni, da bi bilo dobro, "da je takrat sodnik praktično izključen iz rednega – da tako rečem – pogona."

Hitrejše oblikovanje prakse – in umik iz lokalnega okolja
Vodja specializiranega tožilstva Harij Furlan je prepričan, da bi se zadeve – tudi s področja bančnega kriminala – lahko premaknile hitreje, če bi za to imeli eno samo sodišče: "Če bi mi imeli določeno število sodnikov na enem mestu – pa kakor koli naj se to sodišče imenuje –, ki bi obravnavalo zgolj zadeve z gospodarskega, korupcijskega kriminala, bi se ti sodniki specializirali, hitreje bi se sodna praksa ustvarila in določeni primeri bi bili povlečeni iz lokalnega okolja, kar je tudi pomemben vidik v Sloveniji."

Mogoča rešitev se nakazuje – državni sekretar Darko Stare tako pojasnjuje: "Ena izmed rešitev, ki se nakazujejo, je ustanovitev centraliziranega oz. centralnega, specializiranega sodišča za področje najzahtevnejših kazenskih postopkov oz. kazenskih zadev."

Je to sploh izvedljivo?
A ne samo za bančni kriminal, kot predlaga NSi, ampak za ves gospodarski in organiziran kriminal. Ključno vprašanje pa je, kako, saj ni mogoče iz štirih oddelkov enostavno narediti enega. Ključni cilj je: razbremenitev sodnikov dela na drugih zadevah in zagotavljanje enotne sodne prakse. Rešitev je že omenjeni en oddelek, ali je izvedljiva, pa še ni popolnoma jasno.

T. K. B., Jolanda Lebar, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
a.orhidejca
# 10.01.2017 ob 08:07
Slovenija nima demokracija....kje je porota?
luckyss
# 10.01.2017 ob 08:04
Ena izmed rešitev bi bila, da o usodi gospodarskih kriminalcev odloča porota sestavljena iz naključno izžrebanih državljanov...
To pa je za našo "dejmokrastijo" že skoraj ZF..
M 48
# 10.01.2017 ob 08:35
Za specijalne Slovence je potrebno vse specijalno od tožilcev,sodnikov,policistov,vojakov,bu
talcev in zato je Slovenija tudi specijalna mini država z velikimi specijalnimi umi.
penzl
# 10.01.2017 ob 08:52
Če bi bili normalna država, ne bi rabili specializiranih oddelkov, sodišč, itn., ampak bi sodišča to uredila mimogrede. Samo ker pri nas nič ne funkcionira tako kot bi moralo, je treba vse forsirat.

Ampal dobro, če bo pomagalo, naj bo.Samo dvomim, da bodo naši politični veljaki dejansko stopili na prste svojim tajkunskim prijateljem.
Hik
# 10.01.2017 ob 08:13
lani so se končale tri zadeve, le ena pravnomočno

Še sreča, da jih ni več, saj bomo tako čez leto plačevali stomilijonske odškodnine samo trem "poštenjakom".
TIGR
# 10.01.2017 ob 13:51
25 let prepozno...
aanton
# 10.01.2017 ob 11:54
specializirana sodišča, ki bi jih vodili "ustrezni kadri" seveda........pa kdo še vam zaupa, verjame????
juk
# 10.01.2017 ob 09:18
Najbrž sem že najmanj desetkrat bral o teh specializacijah. Pa nobenega učinka
luckyss
# 10.01.2017 ob 09:14
# 10.01.2017 ob 07:
Ja, dajmo ustanovit "specialce" za pobiranje podkupnin...
Vrana vrani, bla, bla bla..
Dajte najprej "navadnemu" ljudstvu vzvod, da bo lahko vplivalo na pomembne odločitve...
In ne mi prosim omenjat volitev..
Zgodovina namreč uči, da v nasprotnem primeru so slej kot prej aktualne giljotine, ali pa jame in rovi, če hočete..


Me zanima po katerih kriterijih se lahko takšen komentar briše..
Morda zato ker navajam dejstva, ali pa zato ker vam je kršenje ustave po 39. členu že prišlo v navado ?!
Follow Me
# 10.01.2017 ob 09:17
Heheh :) hehehe specializirana, pejte na specializacijo v tujino.
Gepard007
# 10.01.2017 ob 23:13
Hahaha ne morm verjet. V celem lanskem letu so rešili 3 primere od tega 1 primer pravnomočno?!? A je to kak hec? A to zmore naše sodstvo?
Predlagam da se celotna trenutna garnitura nažene in dobi nove, mlade, dela željne sodnike!!
samogledam
# 10.01.2017 ob 14:00
Lahko začnete preiskovati DUTB !
bayernkini
# 10.01.2017 ob 13:04
Socialistično sodstvo potrebuje samo malo reformo katero že dalj časa zahteva EU komisija !
Upravičeno !
Žal je minister Klemenčič del elite KPS in njihovih naslednikov se ne bo nič spremenilo . .
luckyss
# 10.01.2017 ob 09:09
@Skippy
Vsi ljudje imamo občutek za pravico..običajni ljudje precej več kot tisti pri koritu..
Sicer pa porota deluje v zakonskih okvirih in odloča na podlagi dokazov tožilstva in obrambe..
Ali pa bi rad povedal da smo državljani "a priori" opravilno nesposobni ?!
gesan
# 10.01.2017 ob 09:05
Dokler bomo imeli tak pravni sistem, da bo lahko oraganiziran sistemski kriminal pravno zastaral, tako dolgo se lahko mi brišemo pod nosom za vse izginule milijarede, ki so že izginile in tudi tiste, ki bodo še izginile.

In v takem duhu verjamem, da bodo ta specializirana sodišča mlele tisti "kriminal" tam spodaj, tistega tam zgoraj bodo pa razkrivali tako kot do sedaj "če jim bo kdo šel preveč na živce ali komu od pomembnežev stopil na žul in bo tako odstreljen z položajev.

Jaz v tej državi, dokler se ne zgodi, ne verjamem več nobenim pomembnim "odgovornežem" več čisto nič.
Niti to, če mi rečejo dobro jutro, je bolje, če pogledaš skozi okno in se prepričaš, če je res jutro, da ni bolj pozno popoldne.

Kako bi naj drugače razumel, če še naprej tisti, ki so spiskali cca 100 milijard družbenega premoženja, še kar naprej sedijo na pomembnih položajih vključno z predsednikom države..., ki bi že zdavnaj morali...na hladno.
Skippy
# 10.01.2017 ob 09:00
In kakšna znanja imajo navadni državljani o poslovanju? Nekateri gledate preveč holivudskih filmov, pa še tam porota ne odloča o tem.

Sicer pa kako naj preganjajo gospodarski kriminal tisti, ki nikoli niso delali v gospodarstvu?
Springbok
# 10.01.2017 ob 08:21
Ob sprejemu Ustave smo se v Sloveniji pohvalili,da je odprava specializiranih sodišč (npr. vojških sodišč, kot smo jih imeli v SFRJ) civilizacijski napredek.

Kako hitro nekateri pozabijo na temelje pravne države zaradi pritiska populizma.
furs
# 12.01.2017 ob 12:38
LOL.
Ko bo Petan v luknji bom pa verjel, da mislijo resno.
pero-perica
# 11.01.2017 ob 12:03
javo sojenje na trgu sred mesta
SKEpsiS
# 10.01.2017 ob 15:56
Popolnoma irelevantno. Nesposobnost pravnikov in korupcija bo samo krepila brezpravje.
esspero
# 10.01.2017 ob 15:02
Saj bodo tako in tako imeli največ dela sami s sabo. Le koliko kriminala podpira pravosodje pri nas.To krivosodje je linč za poštenega človeka, medtem ko kriminalci odhajajo ven oproščeni ali pa z nizkimi kaznimi.!
samogledam
# 10.01.2017 ob 14:22
In kaj bo obubožanemu ljudstvu ostalo od vse te učene elite pravnih izvedencev, ki se bodo prerekali kdo bere zakone narobe? Nič, še več bo plačal za ekspertize, med tem ko se bodo eminentni goljufi sončili na plaži od silne ucenosti . Nekomu ki je bil Ogoljufan enkrat bo zavrela kri, ko bo ugotovil da je bil prefinjeno prevaran v drugo v imenu ljudstva, bo tole vašo pravno državo poslal k hudiču! Zmanjkuje vam časa in premoženja za učinkovito resitev !
FrenkMate
# 10.01.2017 ob 14:02
Kot izgled, sami nismo sposobni narediti reda v pravosodju. Predlagam javni razpis za outsourcing sodišč za 10 let. Prijavijo se lahko le sodniki, ki niso sodili v katerikoli totalitarni državi.
luckyss
# 10.01.2017 ob 09:12
@gesan # 10.01.2017 ob 09:06
Ja, se motiš, ker prava resnica ni politično obarvana..
luckyss
# 10.01.2017 ob 09:03
Nekdo je dejal, da, le hočeš neko stvar prikriti, potem ustanovi preiskovalno skupino..
Vse skupaj gre po moje na žalost v to smer..
felipesko
# 10.01.2017 ob 14:31
Za učinkovitejšo obravnavo bančnega kriminala NSi predlaga ustanovitev specializiranega oddelka na sodiščih in okrepitev specializiranega tožilstva.

Kasno stiže Marko na Kosovo polje......
Ko je banda kradla,so oni urejali grobišča in ostali populizem......
Podobno Bratuškova z RKC,,,,,
Ampak kakorkoli,takšne predloge je treba podpreti,ker drugače bomo še večji hlapci v lastni državi....
cairns
# 10.01.2017 ob 14:13
Rešitev za učinkovitejše kaznovanje gospodarskega kriminala: specializirana sodišča

Čisti nateg.

Najprej naj spremenijo nekaj členov zakonodaje, ki bo sodnikom odvzel možnost kaznovanje mimo zakonskih določil. Prav tako naj tožilcev onemogočajo odstopanje od pregona kaznivih dejanj. Vsa kazniva dejanja morajo priti pred sodišče, pa naj sodišče odloči če je kdo kriv ali ne. Boljše da je nekdo oproščen na sodišču kot pa da tožilec že pred tem odloči da nekdo ni kriv.
Homer.
# 10.01.2017 ob 13:15
Pred leti sem dobil "pojasnilo", da nimajo "pravnih instrumentov" za pregon gospodarskega kriminala. Z drugimi besedami, zakonodaja ni dodelana in jasna. Dokler je tako, lahko vsak malo boljši odvetnik sesuje čisto vsak proces, če do njega sploh pride.
Torej je treba spremeniti zakonodajo!

Bodo pa nekateri še vedno kokodakali o nekakšnem "rdečem sodstvu" in to 25 let po zamenjavi političnega sistema!
menitosi
# 10.01.2017 ob 12:21
Ne govorite, naredite.
gesan
# 10.01.2017 ob 09:06
luckyss
# 10.01.2017 ob 09:03
Nekdo je dejal, da, le hočeš neko stvar prikriti, potem ustanovi preiskovalno skupino..
Vse skupaj gre po moje na žalost v to smer..
........................................
..
A se motim, če verjamem, da ti tudi podpiraš eno stran, ki to na veliko počne?
Kazalo