Slovenija

Poudarki

  • Prva pomoč so odkrit pogovor in neposredna vprašanja
  • Slovenija: Življenje si vzame več moških kot žensk
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 28 glasov Ocenite to novico!
Depresija
Tudi v Sloveniji tako kot po svetu velja večje tveganje za samomor med moškimi. Razmerje med samomori pri moških in samomori pri ženskah je 3,9 : 1, ugotavlja Surs. Foto: MMC RTVSLO
Žalost
Vprašanja o samomorilnih mislih ne bodo nikogar spodbudila k samomoru, ampak bo posamezniku, ki o tem razmišlja, samo olajšalo odločitev, da bo o svojih namerah tudi spregovoril. Zanj bo to pomenilo, da takšne misli tudi drugim niso tuje in jih bo lažje izrazil, je dejala Anka Zavašnik. Foto: EPA
Miti in prepričanja o samomoru
 
- POGOVOR O SAMOMORU BO ČLOVEKA NAPELJAL K DEJANJU.
To prepričanje ne drži.
- TISTI, KI GROZIJO, NE BODO NAREDILI SAMOMORA.
Ne drži. Osem od desetih oseb, ki so napravile samomor, je svojo namero nekako nakazalo ali o njej celo govorilo.
- LJUDJE, KI NAPRAVIJO SAMOMOR, SO DUŠEVNO BOLNI.
Ta trditev sicer marsikdaj drži, a ne vedno.
- SAMOMOR JE PODEDOVAN.
Ta trditev za zdaj še ni dokazana.
- SAMOMOR JE IMPULZIVNO DEJANJE.
Ta trditev drži redko. Večina ljudi o samomoru premišlja že precej časa pred dejanjem, pa misel spet zavrže in ponovno obudi.
- ČE JE ČLOVEK ENKRAT SAMOMORILEN, JE TAK VEDNO.
Ta trditev nikakor ne drži.
- ČE SE ČLOVEK PO DALJŠEM OBDOBJU DEPRESIVNOSTI NAENKRAT RAZVEDRI, JE KRIZA MINILA.
Ta trditev pogosto ne drži in je zelo nevarna, če vanjo slepo verjamemo.

Vir: Slovensko združenje za preprečevanje samomora
       Kadar nekdo odklanja strokovno pomoč, se skušajmo pogovarjati o tem, kako si to pomoč predstavlja, česa se ob stiku s strokovnjakom boji, kaj bi mu bilo težko, kaj bi ga motilo. Ob pogovoru bo slišal svoje misli, poslušal bo naše mnenje in morda spremenil stališče do obiska pri strokovnjaku. Pomagajmo mu s konkretnimi predlogi. Če situacija ni preveč kritična, mu omogočimo, da si vzame čas za razmislek. Skupaj lahko tudi razmišljamo, katera od mogočih oblik pomoči bi bila zanj sprejemljiva.       
 Anka Zavašnik, specialistka klinične psihologije
       Od samomora se ne moremo pozdraviti, lahko pa se naučimo uspešnejšega reševanja problemov in premagovanja življenjskih težav.       
 Anka Zavašnik

Dodaj v

Samomor in Slovenci: Ostajamo v vrhu lestvice

Mnogo obrazov, mnogo krajev: Preprečevanje samomora po vsem svetu
10. september 2010 ob 06:03
ljubljana - MMC RTV SLO

Slovenci verjamemo, da smo samomorilski narod, bi lahko sklenili po ugotovitvah statistik, strokovnjakov in številnih zapisih uporabnikov spleta. Lani si je življenje v Sloveniji vzelo 448 ljudi.

V svetovnem merilu vsako leto zaradi samomora umre milijon ljudi, kar pomeni, da vsakih 40 sekund na tak način umre en človek. Slovenija, ki se po štetju svetovnih statistik po številu samomorov žal ves čas uvršča v vrhove lestvic, je po podatkih Eurostata za leto 2008 'napredovala' na četrto mesto za Litvo, Latvijo in Madžarsko. Lani si je življenje vzelo 448 ljudi, kar po izračunih Statističnega urada Republike Slovenije pomeni vsakih 20 ur en človek.

Dejavniki, ki pogojujejo razmišljanje o samomoru, so zelo različni in imajo lahko korenine tako v okoliščinah najzgodnejšega razvoja posameznika kot v trenutni situaciji, je za MMC pojasnila psihologinja in predsednica Slovenskega združenja za preprečevanje samomora Anka Zavašnik.

"Bolj ko je posameznik ranljiv, večja je verjetnost, da bo ob težavah obupal, se počutil nemočnega in začel razmišljati o samomoru," je dejala Zavašnikova. V položaju, ki se mu zdi brezizhoden, se lahko znajde kdor koli, samomorilne misli pa so odziv na občutke in situacijo in jih je mogoče obvladovati, premagovati in se ob strokovni pomoči še dodatno opremiti za reševanje težav, je pojasnila.

Kdaj pomislimo, da nekdo razmišlja o samomoru?
"Običajno pomislimo, da nekdo razmišlja o samomoru, kadar opazimo spremembe v njegovem vedenju. Če se človek 'zapre vase', stalno nekaj razmišlja in ne sledi dogajanju okoli sebe, je nezbran, utrujen, brez volje (tako za delo kot tudi za sproščujoče dejavnosti) in apetita, če se prebuja ali preveč spi, ne skrbi več za urejen videz, bomo sklepali, da je v čustveni stiski," znake pojasnjuje Zavašnikova, a dodaja, da so ti včasih žal tako nejasni, da jih ne moremo prepoznati. "Jasni postanejo šele, ko posameznik dokonča samomor." Obnašanje posameznika je lahko tudi nasprotno. Posameznik je grob, pretirano razburljiv, razdaja premoženje in piše oporoko. "Ljudje smo različni in čustva izražamo na različne načine," še dodaja Anka Zavašnik.

Kaj lahko storimo? Pogovarjajmo se.
Pomembno je, da posameznika, ki je v stiski, vprašamo, kako se počuti, kaj ga skrbi in kako mu lahko pomagamo. "Če med pogovorom opazimo, da postaja sogovornik vedno bolj obupan in pasiven ter ne vidi izhoda iz stiske, je pomembno, da ga vprašamo, koliko časa bo še zmogel prenašati stisko. Če odgovor nakazuje, da tega ne bo več sposoben prenašati, ga moramo neposredno povprašati, ali je že razmišljal, da bi se umaknil ali da bi si kaj naredil," pojasnjuje psihologinja. Če sogovornik potrdi, je pomembno, da ga spodbujamo, da poišče pomoč pri osebnem zdravniku ali psihiatru, in da smo mu pri tem v oporo in pomoč z zbiranjem informacij in drugim.

A ker smo ljudje različno, so napotki le okvirni. Pomembno je, da se ne ustrašimo neprijetnih čustev, da postavljamo vprašanja in s tem kažemo, da želimo pomagati.

Število samomorov v letu 2008 po starosti in spolu

Starostmoški
ženske
skupaj
15-19 11 2 13
20-29 34 6 40
30-39 34 4 38
40-49 78 17 95
50-59 44 4 48
60-64 12 10 22
65-74 44 12 56
75-84 32 12 44
85+ 9 5 14

Vir: IVZ

Mladostnik in samomor: Pogovarjajmo se jasno in resno
Čeprav statistike sicer kažejo, da je največ primerov samomorilnega vedenja med generacijo srednjih let, pa je odstotek mladih, ki si vzamejo življenje, v Sloveniji nekoliko nad evropskim povprečjem. Način komunikacije z mladostnikom ali s starejšo osebo se seveda razlikuje, pomembno pa je tudi v kakšnem odnosu smo s sogovornikom in v kakšni vlogi nastopamo, je pojasnila Anka Zavašnik. "Pomembno je, da se skušamo o samomoru pogovarjati podobno, kot bi se o drugih resnih, morda intimnih življenjskih temah. Če je naš sogovornik v stiski, je še toliko bolj pomembno, da so naša sporočila čim bolj jasna; tako se bo sogovornik počutil sprejetega in varnega. Ne prepričujmo ga in se nanj ne jezimo, skušajmo mu pomagati, da se bo tok njegovih misli usmeril v iskanje konstruktivnih rešitev," pristop utemeljuje Zavašnikova.

Kam po pomoč?
Na spletni strani Slovenskega združenja za preprečevanje samomora najdete povezave do telefonskih številk za klic v stiski in druge koristne informacije, s katerimi lahko pomagate sebi ali drugim, ki so v stiski

Pri tem je treba vedeti, da mladostniki o samomoru razmišljajo tudi tedaj, ko ga ne nameravajo storiti, a jih tema pritegne predvsem kot filozofsko vprašanje. Tudi takšno priložnost lahko uporabimo za pogovor, predlaga Zavašnikova, in sicer o tem, da je še veliko drugim možnosti reševanja stisk in da samomor prinese veliko bolečine bližnjim.


Aleksandra K. Kovač
Statistika samomorov
Prijavi napako
Komentarji
janezjanez81
# 10.09.2010 ob 07:37
V prometu je 250 smrtnih žrtev na leto in vse bi naredili da bi se to še zmanjšalo. Prav je tako.

Ko pa se pogovarjamo o 500 samomorih na leto, je pa to še vedno tabu?! Zakaj ni nobenega jumbo plakata; "Tvoje življenje je dragoceno, ne obupaj, poišči pomoč tu in tam"?!

Veliko lahko naredimo tudi sami, vspodbujajmo ljudi z odmaknjenimi pogledi! Dajmo jim vrednost in jih vključimo v vsakdanjik!

Ljudje so pod pritiskom, poglejte koliko ljudi zmedeno tava po ulici, poglejte si te utrujene obraze... To so ljudje brez službe, ločenci, mladi izobraženci, mladi brez možnosti iti na svoje, utrujeni hrbti in roke. S

Vprašajmo vladajočo koalicijo kakšno rešitev ima za te ljudi in kje je njihova svetla prihodnost!

Kako neodgovorno je da država to problematiko nalaga na civilno samoinciativo!!!
les yeux ouverts
# 10.09.2010 ob 06:25
Koliko spregledanih stisk, koliko preslišanih prošenj ... koliko jih je raje za vedno odšlo, kot pa da bi še ostali z nami. Preveč, vsak je preveč.
Perro
# 10.09.2010 ob 08:49
Dragi komentatorji,
mislim da ste popolnoma zašli - politika je lahko kriva za samomore samo v državi, kjer ljudje mislijo da so njihova življenja in njihov standard odvisna od politike, in če mislite tako, potem preprosto nehajte spremljati politiko, vam zagotovim da boste srečnejši. Poleg tega ne bi rekel da je kriv alkohol, saj je zasvojenost le posledica problema, ne pa njegov vzrok... Sam opažam da se v Sloveniji ljudje prehitro vdajo, preveč so apatični, mislijo da če so sami da so slabi, da če jim nihče ne pomaga, če se nimajo kam obrniti, da je edina rešitev samomor... Ne vem kako naj to razložim, ampak zgleda da smo Slovenci preveliki mehkužci, premalo borci, kar se tiče osebnih stisk - življenje pač ni pravljica, včasih se je treba truditi za kakšno stvar leta in leta, nič ne pride zlahka, nič ne pride čez noč in vse kar lahko narediš v tem življenju je da se potrudiš. Morda bi morali v šolah priučiti otrokom malce več vztrajnosti, malce več tiste zdrave borbenosti, pripravljenosti spopasti se s problemi, tudi sam če ne gre drugače. Življenje je bitka in zmaga ne pride sama od sebe.
Homer S.
# 10.09.2010 ob 06:47
Veliko več člankov bi bilo potrebnih na to temo...pa manj tistih o politiki in volitvah. Če bi z njimi rešili vsaj eno življnje, bi rešili ves svet (prirejen citat iz Schindlerjevega seznana:))
Gepard007
# 10.09.2010 ob 07:20
Mi smo vedno med prvimi v svetu v samih takih absurdnih stvareh pa naj si bojo to najbolj obdavčene države ali pa države z največjo stopnjo samomorilnih dejanj.
Binder Dandet
# 10.09.2010 ob 08:18
Po zgornji tabeli sodeč moški naredijo xkrat več samomorov kot ženske. Moški tudi xkrat več pijejo. Zanimivo bi bilo izvedeti, kakšna je relacija med alkoholom in samomori.
Perro
# 10.09.2010 ob 09:19
@michael25
Mene ni nikoli nihče učil o domoljubju, o tem zakaj moram imeti rad svojo državo, niti me niso zatolkli da bi bil nesamozavesten itd., pa vem da pač državo moramo imeti, da je davke potrebno plačevati, da je državo potrebno spoštovati, podobo o lastnem narodu si pa lahko ustvarim vsak dan, čeprav je ta podoba tako jalova kot vse ostale podobe, ker je pač subjektivna, ker pač ne morem spoznati vseh državljanov in se poglabljati v posamezne skupine ljudi... In ker praviš da je za samomorilnost kriva izključno leva rdeča politika, potem si samo dokazal da imam prav - preveč se ukvarjate s politiko, čeprav ta vpliva na vaša življenja v zelo majhnem odstotku.
Dejstvo
# 10.09.2010 ob 08:32
Ja alkohol te kratkoročno spravi v dobro voljo.

Že drugi dan pa pride drug eksterm, ki je precej močnejši.

Illegalize alcohol.
Gre za drogo, ki je na neposreden aoz. posreden način kriva za 50% nenaravnih smrti.
generacija56
# 10.09.2010 ob 11:20
Presenečen sem..., in hkrati ne.
Toliko komentarjev, ki imajo potencial dotakniti se bistva, po pisanju sodeč, a se potem izkaže, da je um preplitek...

Ne morete preko dejstva, da zaradi 250 umrlih v nesrečah notranja ministrica da v plan vlade, da bo v naslednjem letu namest 60 pokasirala 100 milijonov evrov. Ker se tukaj da zaslužiti.

Ko pa že destletja ostajamo v vrhu po številu samomorov, pa se nihče ne zgane. Ni analize, ni predlogov. Ali je to sodstvo, ali so to socialne službe, geni, politični sistem, karkoli. Nikomur ni mar, ker se ne da nič zaslužiti, lahko pa veliko stane. In to nam veliko pove, kdo smo in kakšne predstavnike oblasti volimo. Posameznik, ki je dovolj pameten, da se zaveda problema ostane sam. Sistem vodenja države pa zadevo ignorira.

Bedakov ki trobijo pa je vedno dovolj, da ga preglasijo.

Imamo strahovito skorumpirano oblastno strukturo, levo in desno, katero zagovarjajo ravno vsi, ki imajo le pet minut časa in PC pri roki. Nivo izobrazbe, čustvene in socialne inteligence je dosegel dno, ki je bilo že davno projektirano. Z butastimi mediji, kjer kraljujejo Talenti, Paris Hilton in NLP-ji, a nikjer ni interesa po kvalitetnejšem življenju. Nivo izobrazbe je z Bolonjskim programom "pojedel" še zadnje ostanke splošne izobrazbe.Ostalo je znanje o "popravilu spodnjega tečaja vrat, ki se zapirajo le levo". Le toliko znanja dobi danes "specialist".

In spet prihajajo volitve. Naj volimo Loleka ali Boleka? Napredka pa ni videti.
tupamaross
# 10.09.2010 ob 07:30
Samomorov je največ tam, kjer so sodniki "drugačni" in roparski,
ki dobesedno ropajo majhne podjetnike v korist podjetij, čigar
delničarji so oni sami ali njihovi sorodniki ali prijatelji... V takšnih
primerih je tudi nekaj poslovilnih pisem od katerih je nekaj njih
celo prišlo v javnost. Srhljiva zgodba je matere, ki se je pred
lastnimi otroci polila z bencinom in zažgala, ker so ji nepošteni
sodniki zarubili hišo in druge nekretnine desedkratno več, ko je
v resnici bila dolžna.

Drug primer je, ko je mati z vijadukta vrgla iz istega razloga dva
majhna otroka in po tem skočila sama za njimi...

Ogromno je takšnih primerov. Nekaj neizpodbitnih sem si priskrbil
in so ti sodnimi trenutno največji zločinci v Evropi, ker izdajajo
goljufive sodbe tistim, ki so jim pripravljeni plačati.

Zadnjič, pravzaprav včeraj, smo na TV videli, kaj delajo s starčki
skupaj s sodniki. Prodajo njihova stanovanja in si izkupiček delijo.
Verjetno redkogdaj naletijo na človeka, ki jim bo večkratno "vrnil."
In njim in njihovim družinam, saj vsaka sodna goljufija dobesedno
uniči celotnoi družino.
lo_pa__ta
# 10.09.2010 ob 11:06
usak mlad clovek lahko zastonj naredi dve univerzi ce hoce, vsak ima vec ali manj zastonj zdravstvo (ok so pomankljivosti a vseeno v sloveniji ne umres pred vrati bolnisnice samo zato ker nimas denarja za placat racune), vsaka slovenska druzina ima po 3 avtomobile, shoping centri so povni vsak dan celo dopoldne tako da lahko tudi neumne kapitalisticne potrebe zadovoljujemo...
imamo najlepso naravo, iz vsakega kraja gres lahko pes na super izlet na sosendji hrib, v eni uri voznje lahko zamenjas 3 podnebja, imamo odlicno hrano, imamo potni list s katerim lahko brez problema potujes po velem svetu (in ce ti ni vsec c slo gres lahkokamorkoli delat kar zelis), zzivimo v miru, imamo cisto vodo, usepsne sportnike tako da lahko potesimo svoj credni nagon preko navijanja, imamo najlepsa dekleta, ..............

jaz nevem kje vidite slabo drzavo

kdor pa sedi doma, pije cele dneve alkohol in se ne spravi narest nic in se pritozuje na dkomunisti, domobranci, sefi, balkanci pedri in nevem kom vse za svoj gnili polozaj in caka neko pomoc pa ni cudno da se nakoncu ubije...a zato ni kriva drzava
za-dialog
# 10.09.2010 ob 09:36
Tudi jaz dam kar prav Perrotu. Smo res prevelki zapečkarji, ki se zelo hitro zabubimo v lastno stanje, jadikujemo in čakamo, da se nas bo kdo usmilil ali vsaj povohal. Ampak tako ne gre in prav je tako. Življenje je boj in treba ga je bojevati, pa če si v glavi rdeč ali plav ali bel. Precej kvalitetnejši je občutek lastne vrednosti, če si za to nekaj reskiral, vložil in ob tem dobil kakšno prasko, kot pa pri tistem, ki mu je v zibko položen pakelc vate, ki ga spremlja do "kariernega uspeha", ko pa začuti praznino in nesmisel, pa pojma nima, kako bi se stvari lotil.
Mislčim, da je pred nami bolj optimistična prihodnjost, saj smo ta mladi veliko bolj na preizkušnji in soočeni z večjimi izzivi, kot je bila povojna generacija. Ne bomo gradili cest, blokov in hiš, pač pa svojo pot skozi življenje.
moonylink
# 10.09.2010 ob 09:11
perro deloma se strinjam s teboj, rekel bi le da nam manjka predvsem samozavesti, tako na ravni posameznika kot na ravni naroda

pri nas ljudje niso ambiciozni, niso razvili nekega odnosa do dela ki presega tistega o "služenju" in hlapčevskem odnosu do "boljših".

In ja, se v celoti strinjam s tabo glede apatije, to je pri nas en tak vsesplošen pojav. Ljudje ne verjamejo vase, v svoje delo, vedno vse valijo na vlado, na delodajalce, kapitaliste...in pričakujejo, da jim bodo drugi uredili vse, oni pa bodo za bajno plačo hodili cel lajf v tovarno ki je po možnosti 100 m od njihove bajte in služili kot veliki, popoldan se ga bojo lahk pa opijali.

Japajade. Kot je napisal perro pogosto se moramo truditi leta in leta preden pridemo do kakšnega uspeha, in tudi končano šolanje ni nikakršno zagotovilo za svetlejšo prihodnost če v svoje poslanstvo, službo ne verjamemo in če jo ne opravljamo zavzeto in z veseljem.
Jamalll
# 10.09.2010 ob 12:17
Slovenija je res tolk lepa dežela, vsak njen kotiček skriva neverjetne lepote.....folk pa tolk blesav. Vsi se ženete za denarjem, dokazovanjem sebi, družini in ostalim da ste v redu, da zmorete. Pa vsi se na zunaj obnašajo kot da nikoli ne trpi, vedno samo delo/denar. Socialni stiki ki so bistveni za srečo posameznika so tradicionalno nepomembni.

Moški pa itak morajo biti moški in ne imet čustev. To govori cela družba z delodajalci na čelu. Ko nekdo umre se ne spremeni nič, na pogrebu ugotovijo da je bil tak "zaprt". In naslednji ponedeljek zopet šiht, domov k nefunkcionalni družini. Sam ne se ločit da sosedje ne bodo kazali s prstom.

No in tukaj si lahko odgovorite hkrati zakaj je tolk alkoholikov v sloveniji. Trdno sem prepričan da je veliko ljudi, ki jih alko rešuje, z vsaj nekaj človeške bližine se nafila folk in se čustveno odpre. Sicer ne najboljši način ampak boljši kot bulmastifi... Zunaj pa itak vsi zgledajo (dolgočasno) popolni.
lo_pa__ta
# 10.09.2010 ob 11:13
Komur v SLoveniji ni vsec naj gre po svetu, pa bo kmalu videl kaksen raj na zemlji imamo ...

slovenski potni list odpira vsa vrata..pejte, poglejte in potem kritizirajte...99% se vas bo vrnilo in nikoli vec zares zapustilo slovenije
semaino
# 10.09.2010 ob 13:45
Perro@ Meni osebno daje ateizem neznansko voljo do življenja, verjetno bi prej storil samomor če bi bil veren, saj vem da me po smrti nič ne čaka.

Zakaj bi storil samomor, če bi bil veren? Večina ljudi stori samomor, ker ne vidi smisla življenja, da se trudi - vstane - dela - pade v posteljo, vstane - dela pade v posteljo in vsi okoli ga varajo in prevarajo. Tudi ta pogled obstaja in je verjemi - večinski.

Kako pa veš, da te po smrti nič ne čaka? Tega ne ve nihče - če opazuje samo z očmi, ki jih ima tukaj. Vsekakor se strinjava da je življenje delovni dan, ki je tu in tam tudi praznik.
pedalski
# 10.09.2010 ob 10:16
{Belen}, saj, največji problem je ko starši otrokom zapovedujejo način, s katerim se je dalo v prejšnjem sistemu priti višje, niso pa opazili da so razmere se spremenile in nasveti teh staršev so pustili negativne posledice.
DREADLORD
# 10.09.2010 ob 09:47
malo več se lahko družimo med sabo, kakšen kafetek s prijateljem in kramljanje o problemih. ni ga čez dober pogovor, ki lahko vsaj olajša dušo. pa še kdo se najde ki lahko mogoče pomaga pri problemu. ne vem, mei je to v težkih trenutkih vedno pomagalo. mogoče kot namig, kako bi se dalo premikati stvari naprej.
{Belen}
# 10.09.2010 ob 09:34
Perro je to kar dobro napisal. Ob omembi alkoholizma je tudi meni prišlo na misel, da je zloraba alkohola lahko samo sindrom, ki se pojavlja pri potencialnih samomorilcih, in ne nujno vzrok. Glede vloge države pri tem pa nekateri res pretiravate. A vidite, kdo je na zadnjem mestu v EU? Grki, ja... Imajo pač tako mentaliteto, ki je tam kot povsod drugod neodvisna od aktualne politike. Grkom se preprosto bolj je.be za vse...
boyazzz
# 10.09.2010 ob 09:23
kva bi šele blo, če bi mel lahko orožje doma .. sej bi nas zmanjkal matr ..
moonylink
# 10.09.2010 ob 08:21
binder; možnost za samomor je z vsakim hektolitrom xkrat večja
michael25
# 10.09.2010 ob 12:07
V letih 2004-2008, ko je bila desna proslovenska vlada, je samomorilnost padala... odkar so se pa leta 2008 balkanski komunisti, ki stalno zatirajo in ponižujejo Slovence, vrnili na oblast, je pa slovenski narod spet zelo depresiven in ne vidi nobenega upanja v prihodnost, zato ni čudno, da se je lani samomorilnost spet močno povečala....
michael25
# 10.09.2010 ob 11:54
Samomorilnost nam je privzgojena za časa komunizma.... Slovenci v Clevelandu ali pa v Torontu, ne delajo toliko samomorov, pa čeprav imajo iste gene kot podalpski Slovenci.... Tudi alkoholizma, ločitev... je veliko manj pri Slovencih onkraj velike luže....
tupamaross
# 10.09.2010 ob 10:24
Ciracara,
Zakaj ne bi samomori bili posledica fašizma? Z vsem spoštovanjem,
vendar takih nesmislov n trositi okrog, ker z tem ne rešujemo problema.
Ali je na Japonskem komunizem, akau pa je sploh bil komunizem?

Navedel bom kratek primer, kje je možen in predvidljiv samomor. Na
morju je mlada punca z univerzitetno diplomo dveh tujih jezikov, jih
pa govori, če se ne motim tekoče tri. Leto je bila brez službe. Pred
kratkim je dobila službo in so ji dali šefa, ki je "drugačen." Namenoma
jo dva do trikrat dnevno pošilja bo toaletne blažilne robčke. Dobesedno
jo maltretira.č Izhoda ne vidi. Prava lepotička, ki jih je malo takšnih.
Udala se je v alkohol in je v letu dni postala kronična pijanka najhujše
vrste tako, da mislim, da rešitve ni. Mislim, da se je celo začela
drogirati. Lahko bi posegel in njenemu šefu polomil vsaj noge, vendar
preprosto nisem takšen in bi me to celo življenje spremljalo.

Ali ste res toliko naivni, da mislite, da je zadeva rešljiva? Ni rešljiva in
to je tisto najhujše. Osebno sem prepričan, da so naši samomorilci
pravi heroji in zelo, zelo... pošteni, predani in prijateljski. Nihče od
njih ne bo naredil samomora, kot ga delajo muslimani. Prepošteni
so, da bi na kaj takega sploh pomislili.

Spoštovanim gospem in gospodom, ki vlečejo bajne plače iz naše
državne blagajne povem le to, da jim je v interesu, da se tako tudi
nadaljuje. Točno vejo za probleme. Za sleherni problem samomorilca,
vendar filozofirajo, filozofirajo...
Pero9
# 10.09.2010 ob 09:47
Grčija najbolj srečna dežela, velike plače, tm je lepo žvet.
janezjanez81
# 10.09.2010 ob 09:29
@Perro

Če boš pogledal katere države imajo njveč samomorov; to so litvija, finska, rusija, madžarska, poljska, slovenija, japonska...

To so države, kjer je vrednote v preteklosti krojila vladavina. Lahko je reči; bodi borben, bodi optimist, bodi vesel... V ozadju so močne kolektivne zavesti narodov, ki za seboj šlepajo celo zgodovino... In dokler ne rečemo bobu bob se bo to še kar nadaljevalo.
Ivo Lola
# 10.09.2010 ob 09:20
Saj sem vedel, da se bo našel genij (michael25), ki bo za samomorilnost okrivil komuniste in levičarje...
pašepaše
# 10.09.2010 ob 08:46
http://fathersforlife.or
g/health/who_suicide_rates.htm


pišuka, smo res zategli. zgoraj poglejte svetovno statistiko. Ene države dejansko sploh nimajo samomorov, pri nas pa vsakih 20 ur...
zemljemerec
# 10.09.2010 ob 19:24
Če bi vsak samomorilec predhodno ustrelil najprej kakšno gospodarsko barabo, bi narod zagotovo našel posvečen prostor za narodne heroje 21.stol.
tsinamuh0
# 10.09.2010 ob 17:31
Pri čemer niso šteli 3000 Slovencev vsako leto, ki si močno skrajšajo življenje s kajenjem...
Perro
# 10.09.2010 ob 14:32
@semaino
No, saj v bistvu sem veren - verjamem da po smrti ni ničesar, zato se pač potrudim živeti čim bolje in da bi tudi drugi živeli čim bolje. Hotel sem samo reči da zame osebno samomor ni rešitev, ker hujšega kot biti mrtev pač ni, hujšega kot ne obstajati ni. Vse kar se ti zgodi v življenju je boljše kot smrt pa četudi mogoče mi mislimo na trenutke drugače.
povžek
# 10.09.2010 ob 13:54
Se vlada sprašuje zakaj toliko, pa nesreč, mamilašev, alkoholikov ...?
Briga jih samo denar in oblast!
Začne se doma, nadaljuje v šoli, dokonča, če se, v službi: komolčenje - namesto dobre volje, pogovora, vzgoje, izenačenost pravic z dolžnostmi.
Vrednote!
pinč
# 10.09.2010 ob 11:35
eh, življenje je čist precenjeno.... Ka pa če je na drugi strani bolš, ko pa tu....zaenkrat še nben ni priš nazaj, a ne... Pa dragi moderator, če mi spet ne boš objavo komentarja bom bil naredil samomor in boš ti me mel na vesti :D ;)....
lo_pa__ta
# 10.09.2010 ob 11:01
@paladin

kaj pa je tako mizernega?

zakaj se ne preselis ko je tako hudo tukaj?

v Sloveniji nam je lepse kot v 99% ostalih drzav....samo glupi smo zgleda da se tega ne zavedamo

sosedova trava je vedno bolj zelena
tupamaross
# 10.09.2010 ob 09:50
Podatki niso točni in so celo zavajajoči. Gre za samomore na letni
ravni okrog 750. Niso všteti tisti, čigar smrti ne morejo pripisati za
samomora iz katerihkoli razlogov. Nadalje, niso všteti samomori
posameznikov, ki jih že več let iščemo... Starostniki, ki si vzamejo
večjo dozo uspavalnih tablet in raznih pomirjeval, se tudi ne štejejo
za samomor, pač pa le kot splošna oslabelost ali smrt zaradi srčno
žilnih zapletov...

Z vsem spoštovanjem do novinarja, novinarke, ker se je ona poslužila
podatkov, ki so ji pač servirani in brez pojasnila. Razlaga je čudovita
in sem sam zapis ocenil z čisto petko.
semaino
# 10.09.2010 ob 09:40
Materialistično (turbo-kapitalistično) okolje v "omaki" ateizma daje svoje rezultate.

Slovenija je ena redkih držav, ko je prišla iz komunizma v v kapitalizem zanemarila duhovne vrednote (ne govorim religije, cerkve itn.), ki so pomembne za mir, ki ga vsak človek danes potrebuje. Družba je že prej imela nagnjenje k samomoru in suša, ki je vladala v ljudeh se je hotela potolažiti z materalnimi dobrinami (npr. ljudje, ki z nakupi tolažijo svoje duše so že v tej zanki).

Po tem, ko je padla zavesa komunizma in se je človek popolnoma individualiziral so mnogi ostali sami in tako so izgubili še tisti zadnji smisel za življenje. Naša vrla vlada - samo tako naprej.
M-filter
# 10.09.2010 ob 08:54
Perro

podpis!
aaa
# 10.09.2010 ob 07:51
Sedaj bo pa država kriva še za samomore. Dajmo si že enkrat nalit čistega vina. Slovenci smo tečen, neprijazen, zahrbren, egoističen narod. Poleg tega smo še pa strastni ljubitelji alkohola. In v takem okolju ni prijetno živet. Samo naj mi nekdo reče, da je v Bosni, Albaniji ali pa Srbiji manj samomorov kot pri nas, zato, ker imajo boljšo državo.
tyne
# 11.09.2010 ob 11:19
kaj drugega pa pričakujete od naroda alkoholikov, ki za svoje probleme ne zna skrbeti sam, ampak vse zvali na državo, šefa, višjo silo itd. jamranje ob šanku je nacionalni šport.
pa tisti, ki za to krivite "gnilo" državo - a mi zna kdo pojasnit, zakaj je v Afriki manj samomorov? je Čad boljši od Slovenije? odklop
semaino
# 10.09.2010 ob 20:07
zemljemerec@ to pa je skoraj že za bob leta - zemljemerec

Če bi vsak samomorilec predhodno ustrelil najprej kakšno gospodarsko barabo, bi narod zagotovo našel posvečen prostor za narodne heroje 21.stol.
Perro
# 10.09.2010 ob 12:44
@generacija56
Popolnoma se strinjam.
cordon23
# 10.09.2010 ob 11:59
Mene to sploh ne preseneča... Nekako se trudim razumeti tiste, ki so tako ravnali, čeprav to ni rešitev.
Smo pri vrhu lestvice kar se samomorov tiče, se pa bojim da bomo kmalu pristali čisto na vrhu. Tako majhna država, pa tako neuspešna...
pinč
# 10.09.2010 ob 11:52
se pa popolnoma strinjam z generacijo 56....pr samomoru pač ni zaslužka za našo "skrompirano" državo(vlado-politiko), no razn za komunalce pa župnike(cerkev)... Pa hvala moderatorju, da mi je življenje rešil :)...sej ne morm verjet :P....
JANI.ST
# 10.09.2010 ob 11:48
jst se super počutim v sloveniji. in name politika nima takega vpliva da bi sodil sam sebi. tist k nardi samomor je za moje pojme en navadn egoist, ki ne razmišlja kaj s tem povzroči. bolečino svojim najbližjim. navadni strahopetci, ki se ne upajo soočit s problemi.
kaktus888
# 10.09.2010 ob 11:14
{Belen}
10. september 2010 ob 09:44
Prijavi neprimerno vsebino
@janezjanez81:

Povsod je vrednote krojila (tudi) vladavina. Ampak vplivajo še nešteto drugih stvari. Pri ex-komunističnih državah ni tako problematičen bivši sistem kot tak, kakor je problematičen oster prehod v novega in s tem povezanana dezorientiranost ljudi.

To je pa tako hudo res, da sploh ne morm povedat!! Zares mnogi ljudje ob tako hitri spremembi niso morali tako hitro spremeniti mišljenja, kot je od njih pričakoval sistem. Sploh vidim problem tukaj, da so ljudje bili navajeni, da jim bo država vedno nekaj dala, da so del nečesa, zdaj pa je tej generaciji zelo težko dopovedat, da bodo morali pošteno delat in še potem ko bodo je možnost da se bodo z njihovim trudom v večini okoriščali drugi - katerim koruptivni pravni sistem ne more do živega.
Valuk_
# 10.09.2010 ob 11:02
A lahko prosim vsaj tu politiko pustite?

Svoje omejeno razmišljanje in deljenje ljudi na črno in belo? Vi ste umsko očitno mrtvi že več let. Iz vas samo še že stokrat prežvečne floskule letijo.

Že iz spoštovanja do preminulih.
M-filter
# 10.09.2010 ob 10:31
ampak ga res poslušite, ker besedilo pove veliko
M-filter
# 10.09.2010 ob 10:29
http://www.youtube.com/watch?v=Nj9nd_oZ6
a0

tale kumad poslušite marsikaj pove
{Belen}
# 10.09.2010 ob 09:44
@janezjanez81:

Povsod je vrednote krojila (tudi) vladavina. Ampak vplivajo še nešteto drugih stvari. Pri ex-komunističnih državah ni tako problematičen bivši sistem kot tak, kakor je problematičen oster prehod v novega in s tem povezanana dezorientiranost ljudi.
lo_pa__ta
# 10.09.2010 ob 10:48
nekateri tu pisejo..saj ni cudn kaksno drzavo pa imamo...
meni pa je ravno to cudno saj je slovenija ena najlepsih drzav na svetu, ni dosti drugih krajev kjer bi se raje rodil in vsak ima priloznost naresti kaj iz sebe...
ok res je da ce bos sedel doma na svojo riti in cakal pomoc se ne bo zgodilo nic, a kdor je pripravjen prijeti za delo, se izobrazevati in kaj narediti pa ima v sloveniji vse moznosti
Kazalo