Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 290 glasov Ocenite to novico!
false
Janša pravi, da mora biti cilj azilne politike zagotovitev varnosti, ne pa integracija Foto: BoBo
false
Burka je muslimansko žensko oblačilo, ki pokriva telo od glave do tal. Odprtina v predelu oči omogoča ženski, da gleda, vendar hkrati njenega obraza ni mogoče prepoznati. Pri burki odprtino dodatno prekriva mreža, pri nikabu pa ne. Foto: Reuters
VIDEO
Mešani odziv na predlog p...

Dodaj v

SDS želi prepovedati burko in nikab v javnosti, odzivi strank neenotni

Največja opozicijska stranka bi zaostrila azilno politiko
23. november 2015 ob 14:43,
zadnji poseg: 23. november 2015 ob 20:10
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V SDS-u bodo predlagali prepoved nošenja burk in nikabov v javnosti, je povedal predsednik SDS-a Janez Janša. Odzivi nihajo od podpore, delne podpore in do odklonilnih stališč, islamska skupnost pa napoveduje tudi ustavni spor.

Poslanska skupina SDS-a predlaga spremembe zakona o varstvu javnega reda in miru, s katerimi bi prepovedali nošenje burke in nikaba na javnih mestih. Varnostni razlog tega predloga je po Janševem mnenju sam po sebi razumljiv. "Kulturni razlog pa je v želji, da se v Sloveniji spoštujejo slovenske navade in slovenska tradicija ter da se ne spreminjajo," je pojasnil.

Poslanec SDS-a Vinko Gorenak je ob tem spomnil, da je Francija nošenje burk v javnosti prepovedala že pred šestimi leti, evropsko sodišče za človekove pravice pa je presodilo, da nošenje burk ni človekova pravica. Takšno prepoved imata tudi Belgija in del Španije.

SDS za kršenje zakona oz. nošenje burke v javnosti predvideva 100 evrov kazni. "Ko smo mi na njihovem območju, se moramo prilagajati in nobenega razloga ni, da ne bi enakega ravnanja zahtevali od njih, ko so v našem kulturnem okolju," je poudaril Gorenak.

Janša si ne želi integracije
Spremembe azilnega zakona pa po Janševih besedah spreminjajo trenutno precej "širokogrudno politiko" azila v Sloveniji. Njen cilj po njegovih besedah ne sme biti integracija, pač pa zgolj zagotovitev varnosti in preživetja v času, dokler traja nevarnost v domovini prosilca za azil. V stranki prav tako želijo dosledno preverjanje prosilcev, tudi varnostno.

Njihov zakonski predlog sicer vsebuje več sprememb. Letno kvoto oseb, ki bi jim podelili azil, bi tako določil DZ na predlog vlade. Tujec, ki bi želel vstopiti v Slovenijo, pa bi moral takoj podati namero in v treh dneh predložiti dokazila za priznanje azila, o čemer bi pristojni organ moral odločiti najpozneje v 30 dneh.

Tudi prepoved financiranja iz tujine
Ukinile bi se tudi vse denarne pomoči, vključno z žepnino, ki pa jih nadomestijo pravice do zagotavljanja namestitve in prehrane za dobo enega leta. Prosilcem ob tem želijo omogočiti vključevanje na trg dela. Status mednarodne zaščite bi se po dobi enega leta lahko s prošnjo podaljšal za naslednje leto, dokler so izpolnjeni pogoji za mednarodno zaščito, je predlog pojasnila poslanka SDS-a Anja Bah Žibert.

Če po petih letih pogoji za priznanje mednarodne zaščite še vedno obstajajo, se omogoči združitev družine, a mora prosilec predložiti dokaze, da imajo zagotovljeno prebivališče in vir preživljanja. Predlog zakona tudi podrobneje opredeljuje sankcije in odvzem statusa mednarodne zaščite.

"V prihodnosti bomo po zgledu evropskih držav vložili tudi zakon o prepovedi financiranja radikalnega islamizma," je še povedal Janša. Gre za rešitve, ki onemogočajo financiranje iz tujine, predvidevajo pa še nekatere druge ukrepe.

Islamska skupnost ne komentira, Paroh je za in proti
Tajnik Slovenske muslimanske skupnosti Edin Kumalić je za Televizijo Slovenija napovedal ustavni spor, če bo zakon sprejet. "Ta predlog zakona bi kršil osnovne človekove pravice in drastično posega v svobodo verskega izražanja," je dejal Kumalić.

Paroh Srbske pravoslavne cerkve Dejan Mandić pa predlog SDS-a, kot je dejal, podpira in ne podpira. "Če se verska obeležja, kot je oblačilo, razume na pravi način, potem nimam nič proti, če jih nekdo nosi, če pa se jih nosi samo zato, da se nekdo razlikuje od drugih, potem se s takšnim nošenjem ne strinjam," je dejal. Strinja se tudi, da je nošenje tovrstnih oblačil v nekaterih primerih lahko varnostna težava.

SD: Ogniti se moramo politiki izključevanja in strahu
"Prepoved in omejevanje sta orodji za tiste, ki svojo priljubljenost radi krepijo na politiki strahu in izključevanj. Socialni demokrati menimo, da se moramo temu prav v teh časih izogniti ter graditi na politiki sodelovanja in vključevanja, namesto tega da z restriktivnimi zakoni etiketiramo vse, ki so drugačni, ter zavračamo tiste, ki potrebujejo našo pomoč,"
pa so se na kratko odzvali v SD-ju.

NSi: Ostrejša azilna zakonodaja in da prepovedi
V NSi-ju so v povezavi z SDS-ovim predlogom poudarili, da so že opozorili, da mora država nemudoma spremeniti azilno zakonodajo v smeri zaostritve pogojev za pridobitev statusa begunca, redefiniranja pravic, do katerih so upravičeni prosilci za azil, in pospešitve samih postopkov mednarodne zaščite. "Hkrati mora uvesti tudi ustrezne varovalke za onemogočanje prebežniške zlorabe instituta mednarodne zaščite," so zapisali.

Opozorili so tudi na dosledno izvajanje ustrezne integracijske politike za osebe z azilom, pri čemer pričakujejo, da bo tem osebam država pri vklapljanju v družbo pomagala. "Predlog o prepovedi nošenja burke oz. nikaba na javnem mestu se nam v tem kontekstu zdi primeren. Enako velja za zaostritev slovenske azilne politike," so sklenili.

Dobovšek bi razmislil o spremembi azilne zakonodaje
Vodja poslanske skupine nepovezanih poslancev Bojan Dobovšek pa je dejal, da je treba v teh razmerah, "hibridnih grožnjah terorizma", odgovore iskati na varnostnem, gospodarskem, kulturnem in ekološkem področju. Predlog SDS-a pa po njegovem mnenju ne pripomore k reševanju kulturne težave.

Vendar se Dobovšek strinja, da bi bilo treba razmisliti o spremembi azilne zakonodaje, ki je bila po njegovih besedah prirejena za prejšnje varnostne razmere.

Nepovezani poslanec Jani Möderndorfer pa je opozoril, da se je SDS, čeprav prepoved nošenja burke in nikaba v nekaterih državah članicah velja že pet let, odločil za to prav zdaj, kar je ocenil kot politično oportuno in populistično.

Kot je navedel, sam ne nasprotuje možnosti nekaterih omejitev za nošenje obleke, ki pokriva ves obraz, a ne iz varnostnih razlogov. "Vendar to niso materije zakona, ki varuje javni red in mir," je dejal Möderndorfer.

DeSUS bi predlog verjetno podprl
V DeSUS-u pa so ponovili stališče, da so po ustavi vse religije enakopravne, zato se jim zakoni, ki bi finančno izključevali ali privilegirali določeno versko skupnost, ne zdijo prava rešitev. Nošenje vseh vrst obraznih pokrival, ne zgolj na verski osnovi, pa po njihovem mnenju ni vprašanje, ki bi bilo v Sloveniji težava.

Se pa ob tem po njihovem mnenju postavljajo določena vprašanja glede identifikacije oseb, zagotavljanja enakosti spolov in spoštovanja minimalnih zahtev za življenje v skupnosti, zato bi tovrstno zakonodajo verjetno podprli, so še pojasnili.

V ZL-ju se bodo odzvali v torek, so napovedali.

G. C., A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
krumpek
# 23.11.2015 ob 14:56
Da povzamem naslednjih 200 komentarjev in vam prihranim branje :
Namesto da bi se komentatorji ukvarjali s predlogom SDS in ali je predlog dober /slab bodo povzeli celotno kariero JJ od pohoda v Jajce, do orožarske afere, afere Patria, poslovanja NLB, Trenta itd.
mbslop
# 23.11.2015 ob 14:57
Koncno nekaj pametnega
JanezNovak
# 23.11.2015 ob 14:56
@Knight Kant

Nikab zakriva obraz, kapuca pa ne.
daresi
# 23.11.2015 ob 14:52
V tem primeru pa se ne strinjam z SDS. Jaz zahtevam!
ksljbles
# 23.11.2015 ob 14:58
Podpiram predlog SDS!
neutrino
# 23.11.2015 ob 15:04
Kaj ko bi raje naredili isto kot Avstrijci - prepovedali financiranje gradnje verskih objektov iz tujine?
RoSeR
# 23.11.2015 ob 14:56
@Knight Kant ... med burko in kapuco je velika razlika.
Mindmaster
# 23.11.2015 ob 15:05
Burka in nikab imata simbolicni pomen, in sicer zenskam sporocata, da so v odnosu do moskih manjvredne in njim podrejene. Prepoved teh pokrival bi bila v skladu s 14. clenom ustave RS.
Ninefingers
# 23.11.2015 ob 14:54
Pa saj on tudi nonstop neke burke dela. Bo potem nehal :D ;) ?
Wasabi
# 23.11.2015 ob 15:02
Dajte mi povedat: Je kdo tukaj sploh že kdaj srečal kakšno žensko v burki ali nikabu v Sloveniji?

Jaz sem jih že, samo ti ne znam povedat, a so bile dobre miške male. Delovalo mi je, kot da smrt šeta po ulici, samo še ena kosa je manjkala.
Dori
# 23.11.2015 ob 15:08
Jaz sem pa ze videl nekajkrat zenske cist pokrite s temi rjuhami, samo oci so imele zamrezene - v Trbovljah in vam povem, da me je kar zmtazilo. To res ni za k nam, bog pomagej, tko kot mi ne moremo po nase k njim. Bile so kot neke premikajoce se sence, teh 5, ki sem jih videl v Trbovljah, so ble cist crno ovite. Groza in podpiram tak predlog.
PONOS
# 23.11.2015 ob 15:05
Podpiram,zadeva izgleda na prvi pogled zaostala in antidemokratična.
Dolgoročno pa je zelo demokratična,kajti nošenje burke je v temeljih antidemokratična.
Če je zadevo upeljal AtaTürk v Turčiji menim da ni težav za Slovenijo in Evropo da uvede podobno.Poleg tega se morajo priseljenci zavedat da so prišli živeti drugam,druga kultura itd.Omejitve morajo biti.Tudi z partneko sva se prilagodila ko sva potovala po muslimanskih deželah in je pač nosila ruto in dolgo krilo-hlače....
G.Bruno
# 23.11.2015 ob 15:16
Pikrck
# 23.11.2015 ob 14:56
Šurda pridi v Izolo.
PONOS
# 23.11.2015 ob 15:09
Je tudi namig priselejencem da v Sloveniji ne more veljati šeriatsko pravo ali kateri koli verski zakoni ampak zakoni Republike Slovenije in ti veljajo za vse.
Če se strinjaš lahko tukaj živiš ,zavedat se posledic.Če se ne pač nimaš vstopa.
PropadlaDržava
# 23.11.2015 ob 15:08
KONCNO!!!
tutankamon
# 23.11.2015 ob 15:08
drugače nimam navade da bi se strinjal z Janševo SDS ampak tukaj jih pa v celoti podpiram!
Von Molcge
# 23.11.2015 ob 15:07
Poslušajte ga ko govori pametno in ne začet spet s tipičnimi. Se absolutno strinjam. :)

En primer iz Nemčije in integracije(vprašanje koga kam) v vedenje in kot kažipot kam ne smemo priti:
Ukinili so krščanski praznik, ki se je praznoval stoletja, ker se muslimanski otroci niso počutili sprejete in so naredili nov skupen praznik. Vidite kako lepo se nas da integrirati.
Guztl
# 23.11.2015 ob 15:06
Na Jesenicah jih je kr nekej..
dingdong
# 23.11.2015 ob 15:02
Dajte mi povedat: Je kdo tukaj sploh že kdaj srečal kakšno žensko v burki ali nikabu v Sloveniji

Jaz sem jo srečal v Mariboru v Cityparku. Nisem jo pa je vprašal od kod in zakaj...
Wasabi
# 23.11.2015 ob 15:08
Kakorkoli, jaz tudi nisem za te burke. Če bo treba kakšne teroristase spremljati, se ti drugače komot zakamuflirajo v burkonosačico in stvar je ob velikem številu burkanosačic lahko zelo otežena za naše organe pregona.
severnik
# 23.11.2015 ob 15:11
V Sloveniji sem do sedaj v živo videl le eno mlado gospo z
podobnim pokrivalom kot je burka, podobnim zato, ker ni imela
popolnoma prekrit obraz pa še bele barve je bila !

SDS se spet "peca" na trenutno situacijo po EU !


Z zadnjim stavkom se strinjam. Drugače je pa edina prava pot, da to naredimo sedaj, ne pa takrat, ko bo že 15 ali 20% prebivalstva pokritih.
pobrisan
# 23.11.2015 ob 15:10
V Franciji in Belgiji tak zakon že velja.
Mindmaster
# 23.11.2015 ob 15:17
bemumisha

Dajte mi povedat: Je kdo tukaj sploh že kdaj srečal kakšno žensko v burki ali nikabu v Sloveniji? Jaz nisem še niti ene.


To niti ni pomembno. Bistveno je, da verski pomen taksnih pokrival krsi 14. clen ustave RS, ki med drugim zagotavlja enake clovekove pravice in temeljne svoboscine ne glede na spol. Ustava je najvisji pravni akt suverene sekularne drzave in lahko "povozi" katerekoli verske zapovedi.

Sicer pa, da, v Sloveniji sem ze srecal zenske z omenjenimi pokrivali. Od kolega Bosnjaka sem tudi izvedel, da se jim nosenje teh pokrival v javnosti financno izplaca.
fender6
# 23.11.2015 ob 15:14
kakšno smetenje pod komentarji samo zato ker je to janša izjavil. Levičarska debilna ozkoglednost prav ne pozna meja.....

Seveda podpiram to idejo, pa čeprav jo je izjavil Janša ali SDS, katerega ne enega ne drugega ne prebavljam!
designprologo
# 23.11.2015 ob 15:18
@PONOS
Je tudi namig priselejencem da v Sloveniji ne more veljati šeriatsko pravo ali kateri koli verski zakoni ampak zakoni Republike Slovenije in ti veljajo za vse.
Če se strinjaš lahko tukaj živiš ,zavedat se posledic.Če se ne pač nimaš vstopa.


Se strinjam v celoti...je pa predlog SDS pomanjkljiv.
Potrebno bi bilo prepovedati še ustanavljanje ISLAMSKIH POLITIČNIH strank!
Dori
# 23.11.2015 ob 15:15
SDS gor - dol, tole je potrebno sprejeti. Ce naj se integrirajo v naso druzbo, kar je prav, morajo sprejeti nas nacin zivljenja. V Trbovljah je nekaj zensk cist prekritih, le oci imajo zamrezene in vam povem, da to ni za sem...
pace
# 23.11.2015 ob 15:20
Za našo kulturo je videti žensko z burko in nikabom nekaj grozljivega, strašnega, srh vzbujajočega. Spominja, kot je zapisal Wasabi: "Delovalo mi je, kot da smrt šeta po ulici, samo še ena kosa je manjkala."
Zato sem za predlog, ker burka ni isto kot naglavno ovijalo (ruta), ki jim (je) ga nihče ne brani.
pobrisan
# 23.11.2015 ob 15:16
Se strinjam s predlogom. Te burke so vsiljevanje avtohtonemu prebivalstvu, pa tudi z varnostnega vidika so sporne.
oliva
# 23.11.2015 ob 15:13
@Ponos:
"Je tudi namig priselejencem da v Sloveniji ne more veljati šeriatsko pravo ali kateri koli verski zakoni ampak zakoni Republike Slovenije in ti veljajo za vse."

Saj se pa kar strinjam.
Sicer sem proti prepovedim, tudi tedaj sem bila, ker mi je mimo, da se krati že pridobljene pravice, za nazaj.
Zdaj pa bi morda tudi jaz bila za kateri bolj orto ukrep (ker so se vmes okoliščine spremenile), predvsem zaradi varnosti.
Morpheus2
# 23.11.2015 ob 16:23
©Partizan
''Drgač pa tele nune, ki jih vidim vsak dan na cesti so tudi nekam sumljivo zakrite. Pod tisto kiklo bi komot nosile 5 kg razstreliva. Je za razmisliti''

Kdaj se je že zadnjič kakšna nuna razstrelila??
mays
# 23.11.2015 ob 15:20
Vse te stvari podpiram, da se jih prepove.
Morpheus2
# 23.11.2015 ob 15:13
50 komentarjev, 5 takih, ki se nanašajo na temo članka!
Dajte vsaj povedat, podpirate prepoved? Da....Ne
tagomago
# 23.11.2015 ob 15:04
Kdaj bo US sodišče ponovno zaprlo tega burka-ča.
Sicer pa ja,priseljenci se naj prilagodijo novemu okolju.Tako kot ne moremo mi kot turisti v muslimanskih državah se obnašati in počenjati stvari,ki jih počnemo doma .
pobrisan
# 23.11.2015 ob 15:08
bemumisha

Dajte mi povedat: Je kdo tukaj sploh že kdaj srečal kakšno žensko v burki ali nikabu v Sloveniji?
--------------

Na našem koncu jih lahko opaziš vsakodnevno.
oliva
# 23.11.2015 ob 15:04
"No vidiš, če bi se sds znebila Janše bi ..."

Imeli Gorenaka, Irglovo, Grimsa, Zvera, Tanka, Jerajevo itd.
Binder Dandet
# 23.11.2015 ob 17:43
Clovek se zavzame za enakopravnost moskih in zensk, pa fase 4 minuse. Ironija je, da verjetno s strani liberalnega dela.:)

Kot navaja paradoks strpnosti. Neomejena strpnost vodi v izgubo strpnosti. Dajmo to preslikat se na druga podrocja. Neomejen multikulti vodi v izgubo kultur (to misel sem sam razvijal pred mesecem ali dvema). Neomejeno prehajanje mej vodi v zaprtje mej (temu smo prica danes...je pa proces na daljsi rok). Iz tega se da potegniti staro misel, da pretiravanje v nobeno smer ni dobro.
Morpheus2
# 23.11.2015 ob 16:39
''Celebrate diversity'' je cenzura hitro izbriasala. Upam, da bo admin to te bolj usmiljen :)

kovalenkov
# 23.11.2015 ob 19:01
Ne maram Janše. Preziram SDS. Ampak, če tole pride na referendum, bom predlog podprl.

Če hočejo nosit burko, lahko to počnejo v Saudski arabiji in njim podobnim deželah.
Afterburner
# 23.11.2015 ob 16:24
SDS želi prepovedati burke v javnosti

Končno! Tukaj je dežela Slovenija, dežela slovenskega naroda in slovenske kulture. Zato je potrebno z zakonom prepovedati zakrivanje obraza v javnosti, kar ne sodi v domeno slovenske kulture. Če komu to ni všeč, ima na voljo demokratično pravico, ki mu jo zagotavlja država Slovenija, da jo zapusti kadarkoli si to zaželi.
MYX8
# 23.11.2015 ob 15:42
Tokrat se absolutno strinjam s tem predlogom! Podpiram!
soleti
# 23.11.2015 ob 17:26
Nošnja burke je kršenje osnovni človekovih ženskih pravic.
makoshark
# 23.11.2015 ob 19:05
Kaj ti bluziš človek božji?! Gre se za svobodo da je posameznik oblečen kakor želi, kot svoboden človek, ti pa se repenčiš o 'kamenjanju'- daj bodi vsaj kanček pošten človek.

Te svobode že sedaj ni. Pojdi nag po LJ...
Mundus
# 23.11.2015 ob 15:13
Če je razlog "Spoštovanje slovenske kulture in slovenskih navad", je to smešno. Tak argument bi janševe kalibre privedel tudi do prepovedi kebaba in rock muske.

Če pa je prepoved utemeljena z zaščito dostojanstva žensk, sem pa za prepoved burk.
XmassivX
# 24.11.2015 ob 00:34
@bori
Ostani realen. Policaji in specialci nosijo takšna pokrivala le v izrednih sitacijah. Ličila ne zakrivajo obraza, ga ne deformirajo, ne preprečujejo identifikacije.

Burka in nikab ne izhajata iz slovenske kulture ali verskih prepričanj. Sta simbol zunanje kulture, ki ni skladna z našim načinom življenja. Pri tem pa je poudarek predvsem na varnosti, saj preprečuje identifikacijo osebe in hkrati omogoča nošenje prikritega orožja. Za pusta z masko ne smeš sesti za avto, tudi v javnih ustanovah ni primerno da jo nosiš. Kaj je burka drugače kot ena sama maska? Ne moreš vedeti kdo je za tistim prtom. Veliko primerov je ko so se moški ekstremisti oblekli v burke in zraven pripeli nase še kup eksploziva. Kakšen je rezultat tega pa sam veš.

Sploh pa, ko potuješ v muslimanske države, dobiš navodila kako se moraš oblačiti, da spoštuješ njihovo kulturo in religijo. A je naša kultura manj vredna od njihove? Zakaj nebi smeli biti tudi oni primorani v to, da spoštujejo našo kulturo?

Sploh pa, glede na to da baje skoraj ni oseb ki bi nosile burko, čemu je potem odpor? A menite da bi bilo sprejemati takšne ukrepe, kadar jih je polna Ljubljana in se poviša stopnja kriminala? Delovati je potrebno preventivno.
makoshark
# 23.11.2015 ob 19:20
Motijo me samo tisti, ki nimate svojga lajfa in se ukvarjete z drugimi, kako naj bi živeli in kakše pravice lahko imajo. Nestrpen sem samo do nestrpnosti. :)

Toleranca do nestrpnosti je žal nestrpnost. Zavijanje žensk v burke je nestrpnost in to nestrpnost do žensk samih. Začne se pri dekletih, ko ji družina zakrivanje določi, ne morejo normalno telovaditi, se izogibajo telovadbi, plavalna šola je strogo prepovedana, ko odraste je pač zakrita. Tako pričakuje okolje, tako je vzgojena, tako je navajena. Otrokove možgane se najlažje opere. Na koncu v to verjame.
povratnik12
# 23.11.2015 ob 17:25
še nikol nisem podpiral Janše, ampak ta predlog pa podpiram
tomtom
# 23.11.2015 ob 16:15
Zakrivanje obraza je poniževanje žensk. To je treba prepovedat.
Vision
# 23.11.2015 ob 19:18
Motijo me samo tisti, ki nimate svojga lajfa in se ukvarjete z drugimi, kako naj bi živeli in kakše pravice lahko imajo. Nestrpen sem samo do nestrpnosti. :)

In ko v Angliji protestniki zahtevajo šeriatsko pravo, je to strpno. Tebi pač ni jasno, kam lahko pripelje večno nastavljanja šupka komurkoli, samo zato ker je tujec in ker je biti odprt in neskončno svoboden biti tako kul. V isti sapi pa tolčeš po Slovencih, samo ker se ne strinjajo s tabo. Imaš pa življenje, ja. In sploh nisi obremenjen z drugimi, ne.
V Sloveniji je bil Islam sprejet še preden si fantaziral o odprtosti do vseh skrajnežev. Islam da - skrajni islam - NE.
Arso
# 23.11.2015 ob 19:03
Popolnoma pravilno. Prva je varnost Slovencev in
spoštovanje slovenskih običajev.
Kazalo