Opravljanje izpitnih voženj je bilo v nekaterih krajih ukinjeno lani septembra. Foto: BoBo
Opravljanje izpitnih voženj je bilo v nekaterih krajih ukinjeno lani septembra. Foto: BoBo
false
V nekaterih krajih naj ne bi bilo ustrezne prometne infrastrukture. Foto: BoBo
Križišče
Tolminski župan Uroš Brežan je dejal, da ima tudi njihova infrastruktura prednosti, saj se morajo mestni vozniki naknadno naučiti podeželske vožnje. Foto: BoBo
false
Vpis v avtošole v manjših krajih je močno upadel. Foto: BoBo

Predlog, ki je trenutno v medresorski obravnavi, predvideva, da bi lahko kandidati opravljali praktični del vozniškega izpita za kategorijo B tudi v Ajdovščini, Tolminu, Idriji in Ilirski Bistrici, za kategorije A1, A2 in A pa v Litiji - vendar izključno pod pogojem, da se kandidat preveri skladno z zahtevami pravilnika, ki ureja opravljanje vozniškega izpita.

Po dokončni uskladitvi pravilnika ga bo minister podpisal, sledila bo objava v uradnem listu, s čimer bo začel veljati. Ureditev ne bo dokončna, saj po enoletnem obdobju sledi analiza smiselnosti sprememb, ki bo spremembe potrdila ali pa ovrgla.

Mestna in podeželska infrastruktura
Župane moti predvsem to, da bi bile izpitne vožnje v njihovih krajih daljše od običajnih. Ajdovski župan Tadej Beočanin je dejal, da se na ta način v Ajdovščino vrača začetek izpitne vožnje, vendar bo veliko izpitnih voženj vključevalo tudi Novo Gorico, kjer bodo preverjali nekatere elemente vožnje. To pomeni, da bodo izpitne vožnje daljše in občani še vedno ne bodo v enakopravnem položaju.

Na območju ajdovske občine je vsa potrebna prometna infrastruktura, da lahko kandidati preizkusijo vse elemente vožnje, je prepričan Beočanin. Tolminski župan Uroš Brežan je dodal, da ima njihova podeželska infrastruktura tudi prednosti, saj se morajo tisti, ki delajo izpite v večjih mestih, naknadno naučiti vožnje zunaj mest.

Upad vpisa v lokalne avtošole
Predlagan pravilnik je vseeno mnogo boljši od obstoječega, so enotni župani, saj bi se potni stroški za kandidate bistveno zmanjšali. Številni so se namreč od uveljavitve novega pravilnika raje odločali za opravljanje tečaja varne vožnje v Novi Gorici, da so spoznavali izpitni teren. Lokalne avtošole pa so zaznavale velik osip vpisa.

O tem, ali bodo poskušali doseči dodatne spremembe pravilnika, se bodo župani še pogovarjali.

Ukinitev izpitnih voženj
Spomnimo, da so bile izpitne vožnje v nekaterih krajih ukinjene lani septembra, ko je takratni prometni minister v skladu s predlogi Javne agencije RS za varnost prometa izdal pravilnik o izpitnih centrih za vozniške izpite za voznike motornih vozil. Do tedaj so se izpiti opravljali tudi v nekaterih manjših krajih, kjer po mnenju agencije ni ustrezne infrastrukture, da bi se lahko preizkusila vsa potrebna znanja voznika.

Na pravilnik so se ostro odzvali v nekaterih občinah, saj so trdili, da se na ta način omejuje pravica do opravljanja vozniškega izpita pod enakimi pogoji za njihove občane. Zaradi vztrajnih pritiskov je Agencija RS za varnost prometa iskala alternativne rešitve, ki bi predstavljale kompromis med približevanjem storitve občanom v teh krajih in med zagotavljanjem tehnično ustreznega opravljanja vozniških izpitov.

V agenciji so še pojasnili, da so omenjeni predlog pripravili kljub pomislekom ter strokovnim in drugim zadržkom, s predlagano rešitvijo pa se bo omogočilo ponovno opravljanje vozniškega izpita tudi v krajih, kjer so bili ukinjeni, vendar na način, ki bo omogočil preverjanje znanja, spretnosti in vedenja kandidata v skladu z zahtevami pravilnika o vozniškem izpitu.