Po uveljavitvi novega pravilnika o izpitnih centrih za opravljanje vozniških izpitov za voznike motornih vozil sredi septembra letos so odzivi na terenu različni. Foto: BoBo
Po uveljavitvi novega pravilnika o izpitnih centrih za opravljanje vozniških izpitov za voznike motornih vozil sredi septembra letos so odzivi na terenu različni. Foto: BoBo
Direktor agencije Igor Velov meni, da se šole vožnje zapirajo, ker jih je na trgu preveč in glede na število kandidatov ne morejo vse ekonomsko obstati. Foto: BoBo

Direktor agencije za varnost v prometu Igor Velov sicer pravi, da so zasledili nekaj izjav, da naj bi nekatere šole vožnje zapirale vrata zaradi novega pravilnika, vendar so po njegovem mnenju zavajajoče.

Velov meni, da se šole vožnje zapirajo, ker je na trgu preveč šol vožnje in glede na število kandidatov ne morejo vse ekonomsko obstati. "Primerjalno na dan 1. 7. 2011 je bilo 131 šol vožnje, danes pa jih je 200. Zapirajo se tudi šole, na katere pravilnik nikakor ni vplival," pravi Velov, ki dodaja, da so se s spremembo pravilnika zmanjšale razlike v potrebnem znanju in spretnosti za opravljanje izpita glede na kraj opravljanja izpita.

Razlog za uvedbo novega pravilnika temelji na stroki in tudi predpisih, ki urejajo področja vozniških izpitov. S spremembo je agencija za varnost v prometu želela doseči, da bi vsi kandidati za voznike motornih vozil za vsako posamezno kategorijo opravljali vozniški izpit v primerljivem prometnem okolju in na ta način tudi usvojili primerna znanja, spretnosti in obnašanje v prometu, skladno z zahtevami predpisov, ki urejajo področje vozniških izpitov. Drugi razlog pa je racionalizacija oziroma gospodarno zagotavljanje opravljanja vozniških izpitov.

Tako prihaja do združevanja centrov z namenom boljšega izkoristka kadra, s tem pa naj bi po navedbah agencije zagotovili krajše čakalne dobe za opravljanje vozniškega izpita. Tako lahko kandidati v vseh 16 sedanjih izpitnih centrih opravljajo tako teorijo kot izpite iz vožnje. Združili pa so izpitne centre Kranj in Jesenice, Ljubljano in Domžale, Maribor in Ptuj, Celje in Trbovlje ter Slovenj Gradec in Velenje.

Župane motijo ukinitve centrov
Župani nekaterih občin so sicer doslej dosegli, da kandidati lahko opravljajo teoretični del preizkusa vozniškega izpita tudi v Brežicah, Ajdovščini, Tolminu, Idriji, Ilirski Bistrici, Ormožu, Litiji in na Ravnah na Koroškem.

Hkrati so župani zahtevali sestanek pri infrastrukturnem ministru Petru Gašperšiču. Po oceni župana Ilirske Bistrice Emila Rojca namreč tehtnih razlogov za ukinjanje centrov ni. Bovški podjetnik Samo Mlekuž pa je na ustavno sodišče podal pobudo za oceno ustavnosti pravilnika o izpitnih centrih. "Če je bila zadeva vložena v ustavno presojo, še ni nujno, da bo obravnavana. Vlagatelj mora izkazati pravni interes. Tudi, če bo obravnavana, ni nujno, da ji bo ugodeno," je ob tem dejal Velov.