Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 25 glasov Ocenite to novico!
Bloki v stanovanjski soseski "Nad Dolinsko cesto", kjer Javni stanovanjski sklad Mestne občine Koper oddaja približno 200 stanovanj za neprofitno najemnino. Foto: JSS MOK
Neprofitna stanovanja so že leta izredno iskana, saj povpraševanje na vsakem razpisu močno presega ponudbo. Foto: Radio Koper
false
Stanovanjski sklad Mola je od več tržnih najemnin letos pobral dobrih 16.000 evrov. Foto: Pixabay
najemnik, najemna pogodba
Najemnike v neprofitnih stanovanjih je zelo težko izseliti, saj lahko po odpravi kršitve z najemom nadaljujejo. Foto: Pixabay

Dodaj v

Stanovanjski skladi že preverjajo najemnike, ki jih leta niso smeli, a izkupiček bo pičel

Zakonodaja sklade pri izseljevanju najemnikov zelo omejuje
17. julij 2017 ob 06:24,
zadnji poseg: 20. julij 2017 ob 07:25
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po novi zakonodaji občinski stanovanjski skladi lahko preverjajo tudi najemnike, ki jih doslej niso smeli; teh je več sto. V Ljubljani bodo tržno najemnino verjetno zaračunali zgolj kaki desetini, v Mariboru še manj.

Konec maja je DZ sprejel novelo stanovanjskega zakona, ki je med drugim za javne stanovanjske sklade prinesel pomembni novosti. Ena izmed njih je, da občine končno lahko vsakih pet let preverjajo izpolnjevanje pogojev za najem neprofitnega stanovanja tudi pri tistih najemnikih, ki so pogodbo sklenili pred uveljavitvijo zakona leta 2003. To do majskega noveliranja zakona namreč ni bilo mogoče, določbo pa je razveljavilo šele ustavno sodišče marca letos.

Zakonski popravek je pomemben, ker takšnih najemnikov ni malo. Mariborski stanovanjski sklad je po spremembi zakonodaje poziv o razkritju podatkov poslal 325 najemnikom, v Ljubljani pa je takih najemnikov približno 950. Pri tem se poraja vprašanje, koliko od njih jih je v vseh teh letih svoj ekonomski položaj izboljšalo do te mere, da so presegli prag za upravičenost do neprofitne najemnine (prag je sicer izjemno visok, saj za posameznika znaša dve povprečni neto plači oz. 2.076 evrov neto). Nerazumno visok cenzus in dejstvo, da njegovo preseganje ne pomeni tudi izgube neprofitnega stanovanja (zgolj izgubo neprofitne najemnine), javne stanovanjske sklade sicer frustrira že vrsto let, zgane pa se ne nič. A to je druga zgodba.

Po drugi strani so neprofitna stanovanja zelo iskana roba. Za boljšo nazornost: na zadnji razpis ljubljanskega stanovanjskega sklada se je za 239 stanovanj potegovalo 3.129 ljudi, v Mariboru pa se je za 50 stanovanj potegovalo 760 prosilcev. V Novi Gorici jim je lani uspelo kupiti le štiri nova stanovanja, na zadnji razpis za najem neprofitnih stanovanj pa se je prijavilo 154 ljudi. Povpraševanje torej v več kot 10-kratnikih presega ponudbo.

Zanimalo nas je torej, ali so občinski skladi že začeli uveljavljati nove pristojnosti, ki končno omogočajo preverjanje najemnikov izpred leta 2003 in posledično vsaj pobiranje višjih najemnin. Za odgovore smo prosili ljubljanski, mariborski, novogoriški in murskosoboški stanovanjski sklad.

Nekje brez težav, drugje pa …
V Ljubljani in Mariboru so pojasnili, da so se zganili in te najemnike že preverjajo, medtem ko v Murski Soboti pravijo, da preverjanja še niso začeli, saj zdaj preverjajo izpolnjevanje pogojev pri drugih najemnikih. Tudi v Novi Gorici preverjanja še niso začeli. "Pripravljamo se in smo v stiku z drugimi skladi, da preverjanje izvajamo usklajeno," so zapisali.

Pri preverjanju novega kroga najemnikov v ljubljanskem in mariborskem skladu upiranja ali težav niso imeli; jih pa pričakujejo v Novi Gorici in tudi v Murski Soboti so poudarili, da najemniku po navadi ni prav, da ga preverjajo. "Vsak si želi ostati v neprofitnem stanovanju, zato povečanja premoženja nihče sam ne prijavi," so dodali.

Na Molu precej širijo krog najemnikov s tržno najemnino
Na vprašanje, koliko najemnikov jim je po novi zakonodaji doslej že uspelo preveriti in kolikim od teh bo po preverbi odmerjena tržna najemnina, so nam v ljubljanskem skladu odgovorili, da postopki še tečejo, zato končnega odgovora ne morejo podati. A vmesni podatki kažejo, da bodo šestim odstotkom iz rednega preverjanja zaradi preseganja cenzusa zaračunali višjo najemnino. "Pri najemnikih, ki so bili do sedaj izvzeti iz postopka petletnega preverjanja, pa pričakujemo, da bo takih, ki jim bo neprofitna najemnina spremenjena v tržno najemnino, nekoliko večji odstotek," so pristavili.

Se je pa lani in letos, v primerjavi z letom 2015, ko so bile zaradi preseganja cenzusa izdane zgolj štiri odločbe o povišanju najemnine, to število dokaj povečalo. "V mesecu decembru 2016 je bila tržna najemnina obračunana 43 najemnikom, v mesecu juniju 2017 pa že 89 najemnikom. V juniju 2017 je bilo tem najemnikom obračunano za 35.084 evrov najemnin. Če bi za ta stanovanja obračunali neprofitne najemnine, bi te znašale 18.528 evrov," so zapisali v skladu in izpostavili, da razlika torej znaša 16.556 evrov.

V Mariboru konkretnih številk niso podali, a glede na pretekle izkušnje, ko so zaradi preseganja cenzusa dvignili najemnino zgolj enemu najemniku, večjega števila dvignjenih najemnin ne pričakujejo. V Novi Gorici in Murski Soboti teh podatkov nimajo.

Za nazaj ne bodo zaračunali
Ali lahko sklad zaračunava višjo najemnino tem najemnikom tudi za nazaj? Na ljubljanskem občinskem stanovanjskem skladu pravijo, da ne; višja najemnina bo tako začela veljati naslednji mesec po izdani odločbi.

Ob tem pa so znova opomnili še na težave, ki jih zakonodaja povzroča skladom, ko se želijo znebiti najemnikov, ki kršijo pravila: "Krivdni odpovedni razlogi, ki so podlaga za odpoved najemnega razmerja, so določeni v 103. členu SZ-1. Med drugim je določeno, da se najemniku lahko odpove najemno pogodbo, če oddaja najeto stanovanje v podnajem brez soglasja lastnika oziroma če so najemnik in osebe, navedene v najemni pogodbi, nehale uporabljati stanovanje in brez presledka več kot tri mesece niso stanovale v njem. Nadalje je določeno, da tožbe zoper najemnika ni moč vložiti, dokler lastnik predhodno pisno ne opozori najemnika, ki krši najemno pogodbo. V opominu mora lastnik navesti kršitev, način ter rok za odpravo krivdnega razloga. V primeru da najemnik krivdni odpovedni razlog odpravi (se vseli v stanovanje in izseli podnajemnike), zoper njega ni moč sprožiti tožbe na odpoved najemnega razmerja. V primeru, da najemnik odpravi krivdni odpovedni razlog, ukrepi zoper najemnika niso predvideni oziroma mogoči. Na nelogičnost zakonskega določila, da je ob tovrstnih kršitvah potrebno kršitelje pozivati k odpravi kršitve, smo pristojno ministrstvo obvestili že večkrat ter podali pobudo, da se najemnika, ki se je iz stanovanja trajno odselil, ali ki stanovanje oddaja v podnajem, ali ki dodeljenega stanovanja ni prevzel oziroma začel uporabljati, lahko takoj, ob ugotovljenem krivdnem razlogu, pozove na izpraznitev stanovanja in nato, če je potrebno, vloži tožbo na odpoved najemnega razmerja in izpraznitev."

V Mariboru so hkrati pojasnili, da so na Združenje stanovanjskih skladov podali tudi pobudo za vzpostavitev informacijskega sistema za elektronsko pridobivanje podatkov. Vzpostavitev takšnega sistema je v fazi usklajevanj med stanovanjskimi skladi, Združenjem stanovanjskih skladov, ministrstvom za okolje in prostor, ministrstvom za javno upravo in informacijskim pooblaščencem, so zapisali.

Andrej Čebokli
Prijavi napako
Komentarji
gesan
# 17.07.2017 ob 06:54
V tej državi moram žal verjet v vse drugo samo v poštenje ne morem, ker ga ni!
Naše inštitucije pa služijo le temu, da gonijo svoj gonitis tam kjer je popolnoma brez veze, tam kjer bi ga pa rigorozno morali, pa najdejo dovolj svoje pajdashije, da lahko komot pogledajo skozi prste in se delajo kot, da je vse prav!

Že, če gremo na cesto in pogledampo vozni park folka, nam je lahko jasno, da nekaj hudo ne štima.
Tipi s prestižnimi avtomobili, ki niso nikoli bili zaposleni in nimajo nobenega vitra dohodka!
Tipi, ki imajo podjetja, okrog sebe zgradili vile, v garažah prestižniki, vrtovi kot iz nekhi pravljic...
oni pa letnega prometa za točno tolko, da so lahko le in zgolj socialni primeri.

Ampak, kot pravim, v tej državi odgovorni ne znajo seštet 1+1!

V tej državi je samo resnico srečat čudež!
Binder Dandet
# 17.07.2017 ob 07:46
Lopovska družba v vsem svojem sijaju. Recimo da ti 14 let neupravičeno pripada socialno stanovanje in plačuješ za najemnino 200€ manj od tržne, to znese 33.600€. In kar je še pomembneje, ta denar si ukradel tistemu, ki bi ga resnično potreboval.
windmaster
# 17.07.2017 ob 06:43
Super. Kdo bo vršil nadzor nad nadzorom da tisti "zaslužni" kateri so dobili stanovanje po politični liniji res letijo ven?
mbvana
# 17.07.2017 ob 08:01
Neprofitna stanovanja so precej nepošten socialni korektiv in bolj spominja na loterijo. Kdor zadane, je v trenutku za 200 do 400 € na boljšem od vseh ostalih.

Je hecen občutek, ko sediš z mlajšim sodelavcem, ki kljub 200 € nižji plači razpolaga z cca. 200 € več dohodka vsak mesec na račun neprofitne najemnine (180 Vs. 550 €). Pa še 10 m2 več ima. On ne bo rabil praktično ničesar več do "kraja života", jaz pa še najmanj eno selitev.
politik kritik
# 17.07.2017 ob 06:42
Pa pravijo da smo leta 91 zaključili s komunizmom.... Eni so se imeli kat fino zadnjih 20-25 let...
piarija
# 17.07.2017 ob 08:19
nej začnejo tut mal preverjat lažne samohranilke...
pikam_dopust
# 17.07.2017 ob 09:15
Pri tem se poraja vprašanje, koliko od njih jih je v vseh teh letih svoj ekonomski položaj izboljšalo do te mere, da so presegli prag za upravičenost do neprofitne najemnine (prag je sicer izjemno visok, saj znaša dve povprečni neto plači oz. 2.076 evrov neto).

A ste vsi nori?!
Po tej klasifikaciji je v SLO 99,99% socialnih primerov!!!
In koliko od nas bo država dala še socialno pomoč, ker moramo plačevati cca 300-400 EUR več kot srečneži, ki so zadeli na loteriji?!
Po mojem mnenju smo vsi, ki plačujemo tržno najemnino in hkrati imamo plačo manjšo od tega norega cenzusa upravičeni do subvencije in to takoj!

O tem, da se kljub temu cenzusu najde celo 5-10% ljudi, ki so v socialnih stanovanjih in ta cenzus celo presegajo, pa sploh nimam kaj dodati - Banana država, res. Po se pa vsi čudijo, zakaj je narod tako depresiven in ima do države res odklonilen odnos. Ja, naj skače od vesela, ker ga je država spet na suho nategnila?!
apollo11
# 17.07.2017 ob 09:43
Jaz ne vem kaj se spet vsi tako na veliko čudite. Poglejte seznam neprofitnih stanovanj Mestne občine Ljubljana za "zaslužne" ljudi. To niso socialno ogroženi, to so profesorji, zdravniiki, kulturniki, mnenjski vodiltelji, direktorji ljubljanskih mestnih družb,itd.....To so vsi ljudje, ki gradijo Zokijevo kraljestvo in mu pomagajo, ko je to potrebno ( predvsem v medijh, na sodiščih, tožilstvu....). Ironija pa je, da ravno ti ljudje, ki imajo najbolj polna usta socialne države, solidarnosti in "grdega" kapitalizma, izkoriščajo privilegije na račun malih ljudi, ki teh privilegijev nimajo. Izpirjeno do konca, ampak to lahko delajo, ker imajo pokrite vse podsisteme v družbi ( izobraževanje, kultura, šport, mediji...).
bilzerian
# 17.07.2017 ob 08:25
na dunaju mesto samo gradi stanovanja, ki jih potem neprofitno oddaja. ne pa kot pri nas, kjer sklad kupuje stanovanja na tržišču, po napihnjenih, tržnih cenah in jih potem daje v najem po neprofitnih cenah, ki so precej nad tistimi, za katere bi jih lahko oddajali, če bi stanovanja gradili sami.
gesan
# 17.07.2017 ob 07:55
V tej državi, če si pošten, si lahko komot pred ogledalom poveš, da si bedak!
In država, ki je naredila toliko škode, ne bo nikoli sposobna naredit red ampak bo zgolj prikrivala svojo škodljivost!

Glavno, da je naš prasednik lep!
boro007
# 17.07.2017 ob 07:21
@windmaster

Super. Kdo bo vršil nadzor nad nadzorom da tisti "zaslužni" kateri so dobili stanovanje po politični liniji res letijo ven?

Nihče ne bo letel, le povečali jim bojo najemnine... Sliši se sicer humano, a to pomeni tudi da:
- Ne bo zato več neprofitnih najemnin oz. jih bo manj (ravno toloko kolikor jih bodo spremenili v "tržne" najemnine).
- Edini zmagovalec so občine ki bodo dobile s tega naslova večjo finančno infuzijo.

Ob tem bi seveda omenil, da če bi tržne najemnine bile normalne, mogoče ne bi potrebovali toliko neprofitnih. V sloveniji, če si nekomu plačeval najemnino 20let, si mu praktično odplačal kredit.
thymiann
# 17.07.2017 ob 09:45
Poglejte seznam neprofitnih stanovanj Mestne občine Ljubljana za "zaslužne" ljudi. To niso socialno ogroženi, to so profesorji, zdravniiki, kulturniki, mnenjski vodiltelji, direktorji ljubljanskih mestnih družb,itd.....

Poglejte seznam neprofitnih stanovanj Mestne občine Ljubljana za "običajne" ljudi. To niso socialno ogroženi, to so uvoženi socialni problemi, saj med njimi skorajda ni Slovenca ...
boro007
# 17.07.2017 ob 08:55
@SF

Pa? Misliš da ti je dolžan stanovanje dajati v najem po ceni neprofitne najemnine? Najemodajalci plačujejo tudi davke in stroške obnove, ki jih je treba od tvoje "bajne" vsote odštet. Tudi če bi bilo samo 20 let za povračilo kupnine, taka investicija konec koncev ni neka strašna naložba in profit. Je bolj na meji smiselnosti investicije... Če misliš da je tako enostavno, se mi zdi čudno, da sam ne vzameš kredita in daješ nepremičnine v najem...

Prvo samo menim da so najemnine previsoke... Nisem uporabil nobenega pretiranega izraza tipa "bajne"...

Žalosti me, da je neka "investicija" nekomu edina rešitev, ker sam NE MORE vzeti kredita, ker ni kreditno sposoben. Če ne veš, ti kredit ne more zajedati v minimalni dohodek, ki je če se ne motim nekje okoli 640Eur... Zato ljudem ne preostane drugega kot da plačujejo najemnino.

Imam to srečo da sem dobil službo v podjetju kjer mi plačujejo realno plačo in ne minimalca in milijon dodatkov (ki tudi ne štejejo v vsoto za izračun kreditne sposobnosti)... Meni se je poklapalo, mnogo ljudem se ne.

Neprofitnih najemnin ne pričakujem od drugih, občina pa bi lahko preprosto dala rok ljudem da prepustijo NEPROFITNA stanovanja ljudem ki jih potrebujejo, ne pa da samo poveča najemnine... Če so stanovanja neprofitna naj bodo temu namenjena.
barto_
# 17.07.2017 ob 09:02
Kar sem hotel povedati je to, da imajo najemniki pogodbe za nedoločen čas. Če želijo, pa lahko v teh stanovanjih nato ostanejo tudi njihovi otroci. Ta stanovanja rastejo, kot "gobe po dežju". Najmenine pa izredno ugodne. Ko sem sosede recimo vprašal, če so kdaj razmišljali o lastništvu stanovanja, so se le nasmehnili...
yoda
# 17.07.2017 ob 06:54
: na zadnji razpis ljubljanskega stanovanjskega sklada se je za 239 stanovanj potegovalo 3.129 ljudi...
***
Jankovič je za Ljubljano morda res naredil "veliko", vendar pa za Ljubljančane ni naredil praktično nič! Kje so novi vrtci, nove industrijske cone, brezplačna parkirna mesta v spalnih naseljih, prenovljeno zastarano vodovodno omrežje, prenovljene luknjaste ceste, prenovljeno in bolj varno kolesarsko omrežje ( rdečo barvo z njih je že davno spralo)...?
ElTorro
# 17.07.2017 ob 10:51
Cenzus je nujno potrebno znižati, uvesti obvezo (in ustrezne kazni) uporabnikov da prijavijo spremembe v dohodkih in tiste ki cenzus presežejo z nekim normalnim odpovednim rokom (recimo 6 mesecev) izseliti.

Naj bodo stanovanja namenjena tistim, ki si dejansko ne morejo privoščiti tržne najemnine.....ne pa da lahko v praksi v neprofitnem stanovanju biva direktor UKC (ker ga je pač dobil ko je bil še brezposeln), občina sicer pobira tržno najemnino (od letos dalje, seveda) ampak ena socialno ogrožena družina pa je v težavah, ker ne morejo dobiti tega neprofitnega....
garmond
# 17.07.2017 ob 09:50
Naši poslanci, ki prihajajo izven Ljubljane, dobijo v času svojega mandata v Ljubljani državno stanovanje z smešno nizko najemnino, ubogi reveži socialni, a ne. Smo pa tudi že slišali za primere, da ti poslanci ta stanovanja dajejo v najem, sami pa se raje vsak dan vozijo v službo in nazaj iz svojega domačega kraja. Pa tako lepo še dodatno služijo.
In kako naj bo narod pošten, ko pa še poslanci niso.
Park
# 17.07.2017 ob 09:07
Ja zadnji čas! Družina živi v socialnem ali pa neprofitnem stanovanju, ki so ga dobili pred nekj leti pač glede na finančno stanje družine. Danes ima ta družina svoje podjetje, ki ima velike dobičke, ampak še vedno živijo v socialnem stanovanju - na naš račun!
Geres*
# 17.07.2017 ob 10:45
Podpiranje lenobe.

Neprofitne najemnine za ljudi, ki so za delo sposobni, bi morale biti časovno omejene. Toliko, da ob mortebitni izgubi službe ne pristaneš na cesti, da si opomoreš. recimo max 3 leta, izjeme so osebe, ki zaradi hude bolezni niso sposobne za delo ali negujejo bolnega družinskega člana, ki potrebuje 24-urno oskrbo (in zato torej ne morejo delati).

Neprofitna stanovanja bi morala biti namenjena za reševanje urgentnih/nepredvidljiv situacij, ne pa da potem ti ljudje, ki jih udari bolezen, izguba službe ipd čakajo na vrsto, medtem ko so v neprofitnih stanovanjih ljudje, ki iz čiste preračunljivosti sploh nočejo it delat.

Cenzus, da te vržejo ven, je pa absolutno previsok.

"sicer izjemno visok, saj znaša dve povprečni neto plači oz. 2.076 evrov neto)"đ

Skratka ta neprofitna stanovanja so v tej obliki neprimerna. Za urgentne primere jih ni oziroma se čaka, podpirajo pa lenobo.
Valuk_
# 17.07.2017 ob 09:22
To je res absurno, dobiš neprofitno stanovanje, potem imata oba čez nekaj časa super službe, a stanovanje obdržiš. Noro.
nonparel
# 17.07.2017 ob 09:10
Poznam primer moža in žene z enim otrokom, zaposlen je bil samo mož, dobila stanovanje z neprofitno najemnino. Zdaj sta že tri leta ekonomska migranta, na delo se oba vozita v bližnji kraj čez mejo v Avstrijo, skupaj prineseta domov vsaki mesec preko 3000 evrov in še vedno plačujeta neprofitno najemnino. Zakaj bi plačevala več, saj itak nihče nič ne preverja, midva pa tudi nisva nora, da bi to prijavila, vsaj tako sta se mi pohvalila.
krosnjar
# 17.07.2017 ob 11:07
Ko enkrat dobiš socialno stanovanje je tvoja edina skrb, da te ne prisilijo v službo. Tako ti ostane več kot sosedu, ki je vzel kredit in gara cele dneve. Pa še vrtce, letovanja za otroke in podobne zadeve imaš zastonj. Sosedovi so pač doma, ker je vrtec predrag in za dopust ni denarja.

Vsi enaki, vsi enakopravni. . . Bljak.
frlekin
# 17.07.2017 ob 10:02
Samohranilka s tremi otroci bo letela ven, nek veljak z atekom in mamico na pravi poziciji pa ne. Saj ni treba cele litanije od člankov pisat, če lahko z enim stavkom vse poveš.
SF
# 17.07.2017 ob 08:17
@boro007
Ob tem bi seveda omenil, da če bi tržne najemnine bile normalne, mogoče ne bi potrebovali toliko neprofitnih. V sloveniji, če si nekomu plačeval najemnino 20let, si mu praktično odplačal kredit.

Pa? Misliš da ti je dolžan stanovanje dajati v najem po ceni neprofitne najemnine? Najemodajalci plačujejo tudi davke in stroške obnove, ki jih je treba od tvoje "bajne" vsote odštet. Tudi če bi bilo samo 20 let za povračilo kupnine, taka investicija konec koncev ni neka strašna naložba in profit. Je bolj na meji smiselnosti investicije... Če misliš da je tako enostavno, se mi zdi čudno, da sam ne vzameš kredita in daješ nepremičnine v najem...
ajvard
# 17.07.2017 ob 11:57
mi imamo večkrat zblojeno situacijo z nepremičninami.

imamo tiste, ki so zgradili hiše v jugi, s krediti, ki jih je požrla inflacija.

imamo tiste, ki so rešili stanovanjski problem z Jazbinškom za par tisoč EUR.
nekateri, so nakupili po tistem diskontu še več takšnih stanovanj.

imamo tiste, ki so se uspeli prerirniti do neprofitnega. tudi takšni, ki sicer imajo.
in tudi takšni, ki sicer delajo za dober denar (na črno).

imamo takšne, ki so si stanovanje kupili s 30-letnim kreditom. in so edini, ki živijo v dejanskem sistemu, kjer že manjša zamuda pomeni izgubo vsega.

potem imamo razne politike, Šoltese...in druge prisesance...

in imamo en kup nepremičnin v lasti nekih mulcev, ki so slamnato lastniki za tiste, ki so denar, ki so ga izropali v Sloveniji, pripeljali preko Cipra nazaj kot investitorji.

skratka, trga nimamo. imamo pa mafijsko stanje.
el CARTEL
# 17.07.2017 ob 09:06
napišite še, kolikšna je ta "tržna" in "neprofitna" najemnina (da primerjamo z eno povprečno slovensko plačo 1000 € neto). je to tretina, polovica te plače?
mali_M
# 17.07.2017 ob 12:17
Ljudje se sploh ne zavedajo ne koliko malih lopovov se sprehaja pri belem dnevu.
Polno je najemodajalcev, ki ne plačajo nič davka od najemnin. So tudi taki, ki plačujejo davek od napisane najemnine, razliko pa dobijo na roko.
O službenih stanovanjih niti ne bi, ker je to tako veliko leglo podgan in zajedlacev, da si niti mislit ne morete. Ni se preveč pametno vtikat v te zadeve, ker takoj kako bolezen staknete. So pa to tako smešno nizke najemnine, da si mislit ne morete. To pa dobijo ljudje, ki bi komot plačevali tržne najemnine, kot ostali državljani.
Da niti ne omenjam babic z majhnimi pokojninami in hišami v večjih mestih, ki jih ne morejo vzdrževat in rabijo denarno pomoč, ker 300.000 € vredne hiše ne "morejo" prodati.
To je pač Slovenija. Lopovski ljudje, lopovska država. Z roko v roki.
robert.brt
# 17.07.2017 ob 11:06
Zakaj ne zberejo vsako leto davcne napovedi iz DURSa za celo druzino? 2-4h dela za povprecnega studenta, kdo preseze doloceno mejo. Zakaj jih rajsi ne imenujejo politicna stanovanja, namesto socialna stanovanja? Tisti ki zasluzi dovolj, naj si ga najame sam ali ga kupi, in da prostor resno socialno ogrozenim skupinam.
webman
# 17.07.2017 ob 10:39
Še večji problem ko te, ki imajo preveč in zasedajo neprofitna stanovanja so tisti, ki jim je dodeljeno novo stanovanje po tem, ko so dokazali, da imajo tako nizke prihodke, da so na A listi. Praktično dokažejo, da nič nimajo, potem pa jim dajo stanovanje, kjer so samo stroški višji od njihovih dohodkov...
lagun55
# 17.07.2017 ob 09:55
In spet bo delovni narod nastradal in spet se bo raja med sabo pob__ala oni gor se vam pa smejijo.
pikam_dopust
# 17.07.2017 ob 09:19
@elCartel.

Neko srednje veliko stanovanje (cca 60 kvadratov) - neprofitna: manj kot 200€, profitna: 500€+.
Zdaj pa računaj, kako si grdo nategnjen, ker celo hodiš v službo in pošteno prijavljaš davke!

Cenzus, da ta luksuz izgubiš je pa neverjetnih 2000 EUR NETO!!!! Skratka, ni čudno, da še vsi parlamentarci izpolnjujejo kriterije za socialna stanovanja!!!
Balaš Junior
# 17.07.2017 ob 15:59
Marsikdo primerja zivljenje na minimalcu v sloveniji doma pri starsih, z minimalcem pri londonskih najemninah. seveda ni primerjave, boljs je v slovniji pri starsih.

V celostnem pogledu pa je britanec na minimalcu v veliko boljsem polozaju, tudi drzavni servis od sociale do zdravstva je drugacen. ampak to ni point - britanija je seveda bogatejsa in bolj razvita drzava, valjda da je bolje.

Point je, da slovenija nenormalno upali cloveka, ki kaj zna in utegne dobiti normalno placo. In zato taki ljudje uhajajo. kelnerc z diplomo iz komunikologije ali socialne pedagogike je seveda vec kot dovolj.

In ker je sistem cisto cool za maso penzionistov, javnega sektorja, in zaposlenih v velikih paradrzavnih firmah a la mercator in gorenje, ta masa gre vsakokrat izbrat nadaljevanje istega, huduje pa se nad tistimi, ki imajo tega dost in iscejo poti do manjsih davkov.

del teh norosti so tudi neprofitna stanovanja za "kriticne intelektualce". In stvari bodo take tudi ostale, vkljucno z nesposobnim malim gospodarstvom, ki se polovico svojega casa mora ukvarjati z bezanjem pred dacarji in inspektorji, namesto s svojim osnovnim poslom.

In ravno zato se meni smilijo samo tisti redki ujetniki, ki zaradi osebnih vezi ne morejo ven iz te pravljicne dezele, zaradi pomanjkanja pravih vez pa se tudi v sinekure ne morejo preriniti... vsi ostali pa imate tocno tako drzavo in tocno tako elito, kot si jo zasluzite.
Balaš Junior
# 17.07.2017 ob 15:51
Gorila, ti si pa res dober... lepo ti poenostavljas.

Konc dneva pa clovek ki firmo stane dva jurja, v sloveniji domov odnese priblizno 1130 eur. In potem seveda placuje se ddv in vse ostale davke - ampak vsekakor, neki davki morajo biti, brez njih ni drzave. In mnogi davki v sloveniji so povsem normalnih visin.

Se vedno pa vztrajam, da je obdavcitev pri dva jurja bruto bruto stroska podjetja absurdno visoka. Absurdno. Skupaj z rigidno zakonodajo odpuscanja je prav to vzrok za poplavo nekih kvazi espejev pa pavsalistov pa avtorskih in podjemnih pogodb in kuku potnih stroskov in studentskih napotnic.

V UK tega ni. Delas, dobis placo, cca 80% ti je ostane! In je potem bolj obdavcena potrosnja in kapital - ja kapital! Nepremicnine pri oddajanju in prodajanju, dedovanje itd. Ce hoces sparat, lahko sparas, ker to ni obdavceno. V Sloveniji sparat ne mores, ker ti drzava ze prej vse pobere pri dohodku. V Sloveniji, ki je baje socialna drzava, pa je najbolj obdavcen odvisno zaposleni delavec, najmanj pa lastnik petih stanovanj ki jih oddaja v najem, sebi pa prikazuje minimalno placo.

In nisem jaz bad guy, ker sem iskal luknje v sistemu - krivi so tisti, ki volijo isto spakovanje vsako leto, ker jim to ustreza.

V UK iz dva jurja funtov stroska podjetja dobis 1613 neto na racun. pri vecjih zneskih so razlike z nasim bananistanom se toliko vecje.
symreb
# 17.07.2017 ob 15:27
"a boljšo nazornost: na zadnji razpis ljubljanskega stanovanjskega sklada se je za 239 stanovanj potegovalo 3.129 ljudi, v Mariboru pa se je za 50 stanovanj potegovalo 760 prosilcev"

Povejte še, da je 90% ljudi, ki se prijavijo na ta razpis, tujcev. Prednjačijo predvsem bošnjaki, romi in drugi priseljenci. Tudi "poznan" Fužinski "reper" Zlatko Ćordić je na seznamu. Toliko o temu.

http://www.jssmol.si/razpisi-za-obcane/

V državo se dobesedno spušča ljudi, ki nato živijo od socialnih izdatkov v neprofitnih stanovanjih stanovanjih z velikim številom otrok medtem, ko si Slovenske družine stanovanja ne morejo privoščiti.

Socialna država pa to, delaj, da lahko tujci lepo živijo. V naseljih se že pojavljajo zakrite ženske in bradati možakarji, še 6 letne otroke-deklice-zakrivajo in to v najvecji vrocini.
Borc984
# 17.07.2017 ob 10:15
Cenzus 2000 €..... ampak ne pozabit še kuverte prišteti, da te na seznamu najdejo in te uvrstijo višje.
AM
# 17.07.2017 ob 09:26
Če država od najemnin ne bi pobrala davka bi bile najemnine enake, le več denarja bi šlo v žep lastnika stanovanja.

Drugače pa menim, da je rešitev v tem, da država zgradi več stanovanj, pa bodo najemnine padle.
barto_
# 17.07.2017 ob 08:59
Tu je "v igri" tudi naša mentaliteta (seveda ne vseh), ko "moramo" biti lastniki nepremičnin. Nekdo je omenil Dunaj, saj drugod, predvsem v večjih mestih je podobno. Izredno malo lastnikov stanovanj, nekaj časa sem živel v Berlinu. Imel sem stanovanje 70m2, za katerega sem s stroški vred plačeval 350 Eur. Resda ni bil elitni del, nato sem se reselil v Spandau (precej lepša soseska), kjer sem za 80m2 stanovanje plačeval, s stroški, 480 Eur. Res je, da je bilo opreme bolj malo, samo tista osnovna. A nato sem firmi, ki oddaja ta stanovanja, svoje zadeve prodal.
severnik
# 17.07.2017 ob 07:36
Kot prvo me spet zanima, kdo je v preteklosti spisal tak zakon? A ni to neka osnova, da se takšne stvari preverja. Recimo podobna zadeva je subvencija vrtca.

Pa še tole: so presegli prag za upravičenost do neprofitne najemnine (prag je sicer izjemno visok, saj znaša dve povprečni neto plači oz. 2.076 evrov neto).

Izjemno visok? Oba po 1000 € plače? To je pa res presežek zaslužka. Ni čudno, da je toliko sive in črne ekonomije, ko pa država smatra 1000 € za noro bogatijo in skuša vse pobrat. Briga to uradnike, ki to spišejo, saj imajo precej višje plače, za njihov davek jim pa ni mar, saj jim ga mi plačujemo.
slovenkaaaa
# 17.07.2017 ob 14:35
Bogataši imajo po 2-3 nepremičnine, medtem ko pošteni ljudje lahko sanjajo o stanovanju v bloku!! Je to pravična družba? Je to socialna družba? Sramota, da država ne uredi tega področja. Vsak dan je več ljudi ki potrebujejo pomoč - kdo jim bo pomagal?

Daj, daj... vsak, ki ima 2 nepremičnini, je po tvoje nepošten? A si pomislil na deloven, zagnan, z vizijo, skrben, nepotraten...??? A tisti, ki kadi, pa njegova družina nima za osnove, pa po tvoje je "socialen"?
Da država ne uredi? Dajmo sami urediti... ko vidimo navidezne samohranilke ipd.
slovenkaaaa
# 17.07.2017 ob 14:29
To NE MORE BITI RES! Vsakoletno je treba to preverjati, tako kot pri vrtcu... in pod kazensko odgovornostjo - če se ti stanje spremeni, pa tega nisi prijavil in se ugotovi, gre za kaznivo dejanje... in povrniti je treba premoženjsko korist... ko se cenzus dvigne, pa si v pol leta poišči drugo stanovanje, ne moreš samo preklopiti na višjo najemnino. TO SOCIALO JE TREBA UKINITI, KER UNIČUJE DRŽAVO. Glavni slovenski slogan je: DELAJ SE, DA DELAŠ... ter ...
Balaš Junior
# 17.07.2017 ob 13:19
Ce resno planiras kupovat stanovanje s kreditom, itak moras najprej poiskat job v javnem sektorju, da bos za banko bullet proof "nedolocen cas". Potem ko stan enkrat imas, pa lahko zajadras kamor pac zmores.

Pikam dopust - men se smili folk ki je ujet v malem gospodarstvu in garajo ko zivina za isto placo ko policaji, varnost zaposlitve pa je nicna. Ker povprecen policaj ali medicinska sestra ni prav nic bolj brihten od povprecnega serviserja ali komercialista v kakem avtoservisu ali manjsi racunalniski firmici, prej manj. Ima pa precej boljsi polozaj glede varnosti zaposlitve, pa dostopnosti kredita, tudi ce ima 100 eur manj place.

Razlozit nekomu v eni udobni sinekuri, da pac ne morejo vsi ratat ucitelji in obcinski svetniki - niti hisnik v zdravstvenem domu ali osnovni soli pac ne more biti vsak, ker so mesta omejena - pa da so vseeno ljudje, ki bi si zasluzili malo vec spostovanja, je nemogoce... udobno zavaljen folk na zanesljivih pozicijah je ful preprican, da to njim pripada in da so oni ful zasluzni.

Se strinjam, za ljudi z nizjo delovno dodano vrednostjo so sluzbe s polovicnim minimalcem in dnarjem na roke zacetek pogubnega zacaranega kroga, in meni je zelo hudo ko to gledam zraven. Ampak ce imas resno dodano vrednost pa moras biti nor, da bi placeval to orgijo na javnih sredstvih. Jaz sem se vsakemu delodajalcu povedal, da se pogovarjava o bruto strosku, v cimvisji neto pa ga bom ze jaz spremenil.

Na slovensko zgrazanje pa sem neizmerno odporen :)

Za vse zgrozene imam to misel: pozabi, da bodo za neiznajdljive davki nizji, ce jih bomo placevali vsi. Samo na obcini bo se vec tajnic po sorodstveni liniji zaposlenih, pa na darsu bo se vec biricev s kangooji, pa sodisca bodo imela se vec varnostnikov in uradnikov, pa odkrilo se bo se kako ministrstvo za horizontalne studije. Samo pozrli bodo vec, davki se ne bodo nikoli zmanjsali!
ZvonkoBingl
# 17.07.2017 ob 13:13
Nebi bilo nič narobe, če bi se preverjalo dejansko premoženje teh ljudi, ki so dobili stanovanja preko sklada saj se mi dozdeva, da je med njimi kar nekaj takih , ki posedujejo nepremičnine, ki jih bodisi oddajajo v najem bodisi uporabljajo kot vikend...Med temi je dosti teh , ki prihajajo z juga oz. bivših republik...Seveda neprimičnine so tam odkjer prihajajo..
Balaš Junior
# 17.07.2017 ob 12:43
Boro, finta slovenskih praznih stanovanj je, da nic ne stane. Nic pa ne ztane zato, ker neko kvazi dodatno bajto ima skoraj pol volilnih upravicencev, in politik ki bi poskusil zarobantiti proti temu bi odletel. Hkrati seveda komplet elita skupaj s politiki ima cel kup takih stanovanj, in valjda ne bodo pljuvali v svojo skledo.

In tako bo ostalo. Slovenci so v cigle zaljubljeni. Cena najemnin pa glede na ceno nepremicnin sploh ni nekaj tako posebnega. Razmerje med bruto bruto placami in cenami nepremicnin tudi ne.

No, razmerje med bruto stroskom zaposlenega in tem kar mesecno dobi na racun, to je pa absurd. Smo v svetovnem vrhu. In zato je pac treba prejemat polovicnega minimalca, ostalo pa na kesh, ce zelis da od tvoje dodane vrednosti za delodajalca dobis normalen delez v svoj zep.
barto_
# 17.07.2017 ob 12:18
Sicer pa bi se dalo še marsikaj rešit, če bi bila želja in volja, saj je praznih nepremičnin v SLO "malo morje". Delno se strinjam s tistimi, ki pravite, da so po eni strani na enakem tisti, ki delajo in vzamejo kredit & tisti, ki so upravičeni do neprofitnih. Vendar, kaj pa tisti, ki tudi delajo & dobivata oba minimalno plačo? Kako naj takšni kupijo stanovanje, saj ne dobijo niti zadostnega kredita... In tu je tisto, kar dela razliko v SLO in v razvitih Z Evr. državah. Če delata dva, recimo v Avstriji, Nemčiji, VB za minimalno plačo, preživita "komot" & si marsikaj lahko privoščita. Pri nas pa to izgleda prekleto drugače...
Iz neprofitnih stanovanj je seveda treba "naterat" tiste, ki za to niso upravičeni.
Aeda
# 17.07.2017 ob 11:26
@politik kritik: Pa pravijo da smo leta 91 zaključili s komunizmom.... Eni so se imeli kat fino zadnjih 20-25 let...
----------------------------------------------------------------------------
Prvič: komunizma kot sistema sploh nismo imeli ampak samoupravni socializem. Ni bil najboljši, imel je veliko napak, ampak malo resnično revnih in najmanj za polovico manj zapornikov zaradi kriminala. (pa niti slučajno niso v zaporu vsi, ki tja spadajo).
2. Vam od srca privoščim, da bi se imeli tudi vi tako fino, kot tile najemniki neprofitnih stanovanj.
3. V neuvrščeni socialistični državi me ni bilo sram, da država, v kateri živim od rojstva, podpira imperialistične vojne in pošilja slovenske vojake tja, kamor ji ukaže NATO, temu pa ZDA...
boro007
# 17.07.2017 ob 09:04
@barto_

Če bi imeli take cene, bi tudi jaz zagovarjal najem, tako pa ko je prektično najemnina enaka mesečnemu strošku kredita...

Sem pa takoj ko sem lahko, šel v kredit in nakup LASTNEGA stanovanja. Tako bo stanovanje čez 20 let moje in ne od nekoga ki sem mu pomagal (občutno) odplačevati kredit. Ker na koncu mi lahko reče hvala, a zdaj se bo pa treba odselt ker je moja hčerka stara 20 let in potrebuje stanovanje...
Balaš Junior
# 17.07.2017 ob 15:11
Pitoncek, ce bi v sloveniji davki bili normalni in bi se nadzor izvajal posteno, bi jih seveda placevali - tako jaz kot vsi ostali.

Ze vec let jih placujem v eni od zgoraj nastetih normalnih drzav (lepo prilepil Gorila), ki za te davke nudi tudi nek posten servis, ne pa po sorodstvenih kljucih izbrano svojat v raznih direktoratih in odsekih in sektorjih in uradih.

Vsak, ki je v sloveniji imel manjso firmo ki se je ukvarjala s storitvami ali blagom siroke potrosnje, dobro ve, da ce hoces placati vse davke preprosto ne bos prezivel, ker so postavljeni tako visoko, da nihce ne bi. Ker potem bi kavice, frizerji, cistilni servisi in avtomehaniki pac imeli cisto druge cene... ki bi jih celo vasa gnada v javnem sektorju tezko placala.

V Sloveniji zakonodaja, sploh pa davcna, ni napisana zato, ker bi res mislili da jo kdo uposteva, ampak zato da se lahko izvaja politicno oblast nad gospodarsko dejavnostjo: ce konkurencno ogrozis ali stopis na zulj napacnemu, ti pregledajo poslovanje in te sfasirajo, ker je vsem jasno da nekje moras goljufati, sicer bi propadel. Hkrati pa seveda en Litostroj ali pa Vegrad ne rabi placevati prispevkov vec let, pa nikome nista... dokler ni Hildica pri eliti padla v nemilost, seveda....

Jankovicev prijatelj ima na presercu lokal v katerem seveda skrije polovico davkov, kavica pa je 1,2 eur. Zdaj pa ti njemu konkuriraj tri ulice stran, in imej drazjo kavo. To ni posamezen primer - tako slovenija deluje.

In pitoncki in drugi varuhi morale zdaj seveda lahko tukaj opletajo, kako bi bilo fajn, ce bi VSI placevali davke... seveda, fajn za tiste ki so na placilni listi proracuna, se posebej fajn pa bi bilo za razne tosice (lokali za pranje denarja) in golobice (projekt Urbana) in Zidarje (avtoceste), ki jim zaradi politicnih vez SE VEDNO NE BI BILO TREBA placati davka, pa tudi delavca bi lahko stiskali, saj ne bi bilo konkurence h kateri bi lahko sel delat - prakticno bi pocistili z vso konkurenco, pa bi bili nazaj v raju izpred let, ko te je drzavni mobitel za minuto klicanja ocepil za danasnjega pol evra.

Nategunstvo v sloveniji ni optimizacija davkov, pac pa njih splosna visina za odvisno zaposlene s temi bednimi placami. To je nategunstvo.

Slovenija je res cudovita drzava. Vsakokrat ko sem na obisku se kar vzradostim ob zavedanju, da ne placujem niti evra davka vec vase lenarjenje.
slovenkaaaa
# 17.07.2017 ob 14:30
ups... ter DELAJ SE, DA SI REVEN.
poupette
# 17.07.2017 ob 14:17
Vsako leto bi morali preveriti financno stanje teh tako imenovanih upravicencev.
Prijatelj v Nemciji je imel stanovanje od mesta, pri katerem je delal v javni upravi, po nizji ceni, kot na trgu. Imel je pravico do 4-sobnega stanovanja, ker je bil porocen z 2 sinovi. Ko se je locil in se je zena odselila, je moral placati razliko za 2 sobi vec, ker se ni hotel preseliti v manjse stanovanje.
piton
# 17.07.2017 ob 13:48
@Balaš Junior

Zaradi takega nategunstva, kot se ga greš ti, tudi je tako, kakor je v tej državi. Vsi mislijo, da upravičeno nategujejo državo, ker tudi ona nateguje njih. V bistvu je pa naša država samo odraz ljudstva. Nategunsko ljudstvo sestavi nategunske vlade/parlamente, ki pišejo nategunske zakone. Ta stvar gre od spodaj navzgor, ne od zgoraj dol. Povej po pravici, če bi država uvedla bolj prijazno davčno politiko in bi zaračunala manj davka na delo, ali bi ti nehal mahinirati s prikazom prihodkov, bi nehal nategovati? Jaz pravim, da nebi. Če si nategunček boš vedno nategoval, ker ti je vedno brezveze dati nekaj, kar lahko zgolfaš. In ker je pri nas veliko nategunčkov, mora država toliko dvignit davke, da prinese to nategunstvo notri - na račun koga - na račun dejansko poštenih ljudi, ki se držijo pravil in plačajo vse tako, kot je treba. Če bi se vsi držali pravil(bili moralni), bi bilo na koncu za vse boljše, ampak to so že prezapleteni koncepti.
Kazalo