Slovenija

Poudarki

  • Dan zmage nad nacizmom in fašizmom
  • Kapitulacijo podpisali dvakrat
  • Novico najprej objavijo slovenski časopisi v ZDA
Osvoboditev Ljubljane, 1945
"Za nami je vojna, ki je zvrhano polna štiri leta odpirata našemu narodu žile, da je krvavel h tisočero ran. A vso to strašno dobo največje preizkušnje so bili Slovenci — z redkimi izjemami — ves čas neuklonljivi optimisti," so zapisali v Jutru.
       Mi podpisani izjavljamo v imenu nemškega vrhovnega poveljstva, da soglašamo z brezpogojno kapitulacijo vseh nemških suhozemnih, pomorskih in zračnih sil, kakor tudi vseh drugih oboroženih sil, ki so sedaj pod nemškim poveljstvom, nasproti vrhovnemu poveljstvu rdeče armade in istočasno nasproti vrhovnemu poveljstvu zavezniških ekspedicijskih sil.       
 Del besedila kapitulacije, ki ga je podpisala Nemčija.
Enakopravnost
"Danes so čete jugoslovanskih partizanov osvobodile Ljubljano, prestolnico Slovenije, na Hrvaškem pa so zavzele prestolnico Zagreb ter mesta Sisak in Karlovac," je Edinost sporočila izseljencem v ZDA. Foto: Digitalna knjižnica Slovenije
Glas naroda
"Nad razburjenim Trstom vihra danes poleg belo-modre-rdeče jugoslovanske in angleške zastave tudi zvezdnata ameriška zastava, ko je v mesto prišel oddelek ameriških vojakov," piše Glas naroda. Foto: Digitalna knjižnica Slovenije

Dodaj v

"Strmimo v luč svobode, še omamljeni od njenega blišča"

Kaj so ob koncu 2. svetovne vojne v Evropi zapisali časopisi?
9. maj 2012 ob 06:34
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Ljubljana! Tu je tvoj dan, vseh živih dan! Vzklikaj, poj, pozdravljaj — vojsko, vlado, domovino! In nad vsem svobodo!" je ob koncu vojne 9. maja 1945 zapisal časopis Jutro.

Evropske države praznujejo 9. maj kot dan zmage nad nacizmom in fašizmom, saj se je tega dne leta 1945 v Evropi uradno končala druga svetovna vojna. Ker so partizanske enote takrat vkorakale in osvobodile Ljubljano, je 9. maj tudi ljubljanski mestni praznik.

"Nešteto svobodoljubnih ljubljanskih družin je bilo večer za večerom na delu, da pripravijo zastave in cvetno okrasje, s katerim hočejo pozdraviti zmagoslavno vojsko! Kako urno in veselo so sukale naše gospodinje in njih vnete pomočnice, da pripravijo prihajajočim junakom poslastic, okrepčil in cigaret. Najsi so bile zaloge še tako skromne, nobena zavedna gospodinja in noben še tako strasten tobakar nista hotela zaostati za. tistimi, ki so pripravljali majhne obdaritve za borce junake," je priprave na ta dan opisalo Jutro, eden redkih slovenskih časopisov, ki je še izhajal na naših tleh.

Devetega maja praznuje Ljubljana dan svobode in miru, v spomin na dan pred 67 leti, ko je partizanska vojska vkorakala v osvobojeno mesto. V oddaji Studio ob 17h na Radiu Slovenija se ne bodo ozirali v preteklost, ampak v sedanjost in prihodnost. K sodelovanju vabijo tudi vas! Oddajo pripravlja Marjan Vešligaj.

Kapitulacijo podpisali dvakrat
Da se bliža konec štiriletnega trpljenja in bojevanj, so prebivalci Ljubljane lahko slutili. Nacistična Nemčija, ki je okupirala današnje slovensko ozemlje, se je sesedala. Adolf Hitler se je konec aprila znašel v brezizhodnem položaju, Berlin je bil obkoljen, zavezniška vojska je napredovala na vseh frontah. V bunkerju je zato naredil samomor, oblast pa izročil admiralu Karlu Dönitzu. Ta je 7. maja 1945 v Reimsu podpisal kapitulacijo Nemčije ameriškemu poveljniku Dwightu Eisenhowerju, naslednjega dne pa so jo podpisali še v Berlinu sovjetskemu maršalu Georgiju Konstantinoviču Žukovu. Veljati je začela 9. maja 1945.

Ob prvem podpisu 7. maja je dogodek spremljalo tudi 17 novinarjev, ki so obljubili, da bodo o novici še en dan molčali in tako omogočili, da Nemčija kapitulacijo poda še Sovjetski zvezi. Le en novinar se je odločil, da je novica preveč pomembna za javnost in jo je zato objavil isti dan. To je bil Ed Kennedy, novinar ameriške tiskovne agencije The Associated Press, ki je nato dobil odpoved. Vsi drugi ameriški mediji pa so konec vojne v Evropi objavili 8. maja.

Novico najprej objavijo slovenski časopisi v ZDA
Med njimi je bilo tudi kar nekaj slovenskih časopisov, ki so izhajali za izseljence v Združenih državah Amerike. »Truman, Stalin, Churchill danes naznanili nemško kapitulacijo,« se je glasil velik naslov v Enakopravnosti – neodvisnem dnevniku za slovenske delavce v Ameriki, ki je izhajal v Clevelandu. Naslednji dan pa je na prvi strani razglasil: Ljubljana, Zagreb osvobojena! »Ko se bodo čitale te besede, bo Slovenija najbrž popolnoma osvobojena in zavezniški narodi bodo izvojevali največjo zmago v človeški zgodovini. Jugoslovanske čete so osvobodile Slovensko Primorje in se bližajo osrčju slovenskega ozemlja — beli Ljubljani. Srca slovenskih borcev vriskajo od veselja, kajti NAPOČIL JE DAN, o katerem so sanjali in ga prerokovali naši velikani — Vodnik, Prešeren, Cankar in Župančič ter nešteto število narodno zavednih Slovencev, k i so se zavedali vrednosti narodne kulturne, politične, gospodarske in socialne svobode.«

Časopise lahko prebirate tudi sami v Digitalni knjižnici Slovenije.

»Evropski narodi vstajajo izpod razvalin,« je sporočal Amerikanski Slovenec. Poročal je tudi o osvoboditvi Trsta in Gorice ter se obenem spraševali, »kaj bo z našim slovenskim Primorjem. Naša zemlja je to. Slovenci jo močijo do blizu 1300 let, če ne morda še dalj, s svojim znojem in krvjo.« Med zapisi na naslovni strani pa se je že našel članek o grozotah, ki so se dogajale med vojno: »Osemnajst urednikov in izdajateljev velikih ameriških listov, ki so bili povabljeni na ogled nemških ujetniških in koncentracijskih taborišč, je v soboto sestavilo, a objavilo posebno spomenico, katero so vsi podpisali in v njej zahtevajo v imenu civilizacije kazen za izvršene zločine od strani nacijskih oblasti

Na Slovenskem izideta Jutro in Novi čas
Na Slovenskem sta osrednja dnevnika, ki sta izhajala več kot 50 let, zadnjič izšla konec aprila. Slovenec 27. aprila, Slovenski narod pa je nehal izhajati 30. aprila 1945, oba z novicami o pogumnih zadnjih bojih nacističnih čet. Svoji posebni izdaji sta tako ob koncu vojne izdala le dnevnik Jutro in posebno glasilo Osvobodilne fronte za Štajersko in Prekmurje Novi čas. "Veliki zgodovinski dan osvoboditve praznujemo kot sad naših lastnih naporov, kot zmago štiriletne oborožene borbe, plačilo za težke žrtve in potoke krvi," je zapisal zadnji.

Jutro pa je vzhičeno opisalo občutke ob koncu strahotne vojne: "Kakor da je za nami pot ob grozotnem breznu, stojimo zdaj na novem bregu. In kakor človek, ki je stopil iz noči, prepolne — ne mračnih prividov in sanjskih izrodkov — marveč presunljive resnice trpljenja in poniževanja, strmimo v luč svobode, še omamljeni od njenega žarkega, zlatega blišča."

Na Koroškem bojev konec 15. maja
Osvobojenega je bilo namreč večji del slovenskega ozemlja. Že v prvih dneh aprila je Prekmurje postalo svobodno, 1. maja je bil osvobojen skoraj ves Trst in Slovensko primorje. Sledila je osvoboditev Koroške. V severni Sloveniji pa so ta čas še potekali boji, saj so se poslednje nemške enote vdale šele 15. maja v Pliberku.

Ana Svenšek
Jutro
Novi čas
Enakopravnos
Ameriška domovina
Amerikanski Slovenec
Proletarec
Glasilo KSK Jednote
Glas naroda
Prijavi napako
Komentarji
PinaPallina
# 09.05.2012 ob 06:42
Ja, sam da tisti ki bodo reklo "da so izgubili" bodo še polemizirali zraven. :)
lojal
# 09.05.2012 ob 06:57
Čas je za spremembe na vrhu. Ne samo pri SD ampak tudi pri SDS. Novi obrazi, novo upanje. Vsak je nadomestljiv, tudi ljubljeni vodja, razen če bo on dosmrtni predsednik SDS, kot nekoč Tito.
Luka Novak
# 09.05.2012 ob 07:20
@victoriosus

Sicer pa domobranci NISO bili nacisti, partizani pa so BILI komunisti. Toliko o ideologiji.

Večino v partizanskih vrstah so predstavljali kristjani, komunistov je bilo za vzorec.

S komunisti večina Slovencev, ki je načrtovala upor ni hotela imeti opravka - ob začetku vojne leta 1941.

Največ ljudi je v partizanske vrste vstopilo na račun Kocbeka - spet ena od "žrtev" komunistov po vojni.
DREADLORD
# 09.05.2012 ob 06:35
eni bomo rekli, da smo takrat zmagali. drugi bodo pa rekli, da so izgubili.
Luka Novak
# 09.05.2012 ob 06:53
"Ljubljana! Tu je tvoj dan, vseh živih dan! Vzklikaj, poj, pozdravljaj — vojsko, vlado, domovino! In nad vsem svobodo!" je ob koncu vojne 9. maja 1945 zapisal časopis Jutro.

Brez dvoma smo zmagali, bili smo na strani zmagovalcev.

Vendar zmaga ni bila takšna, kot si jo je primorski TIGR, ki se je prvi v EU uprl fašizmu, predstavljal leta 1927.

"Zmaga" je za marsikaterega partizanskega domoljuba pomenila prerani grob, sploh od leta 1943 dalje.
myname007
# 09.05.2012 ob 07:36
Edini pravi zmagovalci v tej vojni (pa tudi večini drugih) so bile banke in korporacije, ki so proizvajale orožje.

V vojnah smo ljudje vedno poraženci.
okip48
# 09.05.2012 ob 07:26
Dragi moji!
Vojna je gnusna reč. Ne pozna ne zakonov, ne pravil, je brez ljudskosti, humanosti in spoštovanja. In Evropa ne premore države, kjer se po vojni ni obračunavalo. Da pa smo Slovenci v tem prednjačili pa ni kriva ne kolaboracija, ne komunizem. Slovenci imamo to v krvi pa če nam je to všeč ali ne, če si to priznamo ali ne. Povojni poboji v manjših mestih in vaseh niso bili stvar ideologije temveč čisto navadnih osebnih zamer in sovraštva. Pred vojno si se zameril sosedu, po vojni si dobil metek v čelo. In v naslednji vojni bo vse enako če ne še hujše. Danes smo namreč veliko bolj razdeljeni kot pred letom 1941.
xyxy
# 09.05.2012 ob 08:24
Hvala vsem, ki so se borili za slovenijo in slovensko besedo med 2. sv. vojno!
gorencjanez
# 09.05.2012 ob 07:08
" "Ljubljana! Tu je tvoj dan, vseh živih dan! Vzklikaj, poj, pozdravljaj — vojsko, vlado, domovino! In nad vsem svobodo!" je ob koncu vojne 9. maja 1945 zapisal časopis Jutro."

Ja, to je devetega maja vzklikako Jutro. Potem pa kmalu ni nič več vzklikalo, ker ga je nova oblast ukinila. Zakaj že? Aja ...
murovec
# 09.05.2012 ob 06:46
Zmaga je bila naša in bo naša. Polemizirajo lahko tisti, ki so takrat in danes lezli v *** kapitalu okupatorju, fašistom in prisegali nacistom. Torej lahko pričakujemo kar veliko polemik.
mucek113
# 09.05.2012 ob 07:21
Slava vsem ki so dali življenje za našo boljšo prihodnost!

Sram bodi vse tiste, ki tega ne spoštujejo in se danes pačijo z politiziranjem in zmanjševanjem pomena narodno osvobodilnega boja!
JohnMichxx
# 09.05.2012 ob 06:52
Ljubljana osvobojena. Kako, a stem da se je Hitler ustrelil? A ni blo nobenih bitk pa tega?
viljam_s
# 09.05.2012 ob 07:12
Da, da takrat 8.5.1945 smo bili veliki zmagovalci vojne - bili smo na pravi strani - na pravični in moralni strani. Zahvaljujoč trpljenju in krvi, ki so jo prelili naši partizani. Kaj se pa je zgodiloo po tem datumu pa je povsem druga zgodba. Churchill je že vedel, ko je rekel, da bo po zaveznika šel tudi v pekel po hudiča. In je šel PO KOMUNISTA za katerega je že takrat vedel, da je preračunljivi, hinavski, zločinski manipulator - za katerega so žrtve, kot je Lenin to tako lepo opisal SAMO STATISTIKA.
Njegove preroške besede so se tudi uresničile: Povojno izvensodno klanje po večini POLITIČNIH nasprotnikov tudi otrok je prešlo vse meje normalnosti. Šikaniranje ljudi, ki so preživeli nacistična taborišča v montiranih Dachauskih procesih, vzpostavljanje komunističnih gulagov. In kar je najhujše - ZLORABA PARTIZANSKEGA BOJA, ki bi se celo naj zavzemal za vse to in za neko REVOLUCIJO???
Vsakemu otroku je na daleč jasno, da je NAJVEČ s komunizmom izgubilo prav Partizanstvo. Celo do te mere, da si ga v tujini upajo celo relativizirati in enačiti z nacizmom. Krivdo pa NOSIJO v celoti KOMUNISTI, saj v moji glavi preprosto ne more biti prostora za misel, da bi se povprečni Partizan lahko zavzemal za svinjarije, ki so se zgodilo po tem ko smo zmagali.
pavlovmali
# 09.05.2012 ob 10:38
Imam srečo, da moj dedek ni bil ne partizan in ne domobranec, nekdo je pač tudi med vojno moral delati na kmetiji.
Imeli smo enega soseda, za tiste razmere kar velikega kmeta, s katerim smo imeli konstantno probleme že pred vojno. Ta sosed je med vojno izdal okupatorju partizansko enoto, katera je bila kasneje uničena (25 mrtvih, le enemu je uspelo pobegniti). In seveda je sodišče tudi njega pričakalo takoj po vojni. Rešitev zanj kot tudi za mnoge drugi je bila ta, da so se zbrali podpisi, da tega dejanja ni naredil.
In moj dedek je sicer nejevoljen šel podpisati, da sosed ni izdajal. In preden je ta sosed umrl (kasneje, naravne smrti), je poklical mojega dedka k sebi in se mu pokesal za vse hudo, kar mu je storil. Dedek se ni hotel igrati boga in nekoga obsoditi na smrt. Navsezadnje življenja tistih partizanov ni moglo nič povrniti.
In sosed je moral živeti z dejanjem, za katerega so vsi vedeli in od sramu ni nobenega gledal v oči. S tem pa se je začel tudi propad kmetije....

Drugače pa sam menim, da niso bili ne eni ne drugi angelčki. Kdor misli, da je komandant Stane umrl zaradi nesreče, je pa ovca.
roxdegabba
# 09.05.2012 ob 09:44
Komentarji so šli spet v domobransko-partizansko neskončno debato. Pa bom še jaz dal svoja dva centa zraven.

Načeloma mislim, da dejanj okupatorjevih pomagačev ne bi smeli nikakor poveličevati in da bi morali slaviti tako zmago nad okupatorjem kot nad kolaboranti. Načelno gledano so to eni in isti ljudje.

Tukaj je seveda en velik AMPAK. V večih točkah.

1. Stvari v resnici niti približno niso bile tako enoznačne, kot jih nekateri popskušajo predstaviti. Idealistov, ki so se borili za svobodo in proti okupatorju je bilo zelo zelo malo, morda kakšen odstotek. Ostali so bili tisti, ki so na eni ali drugi strani pristali po spletu okoliščin in po sili razmer. Tako med partizani, kot med domobranci je bila večina takih, ki kratko malo niso imei izbire. Predstavljajmo si slovenskega kmečkega fanta pri 18. letih nekje na štajerskem podeželju leta 1943. Vpoklicali so ga v nemško vojsko - vzhodna fronta vabi, na tisoče ruskih tankov in katjuš. Ta opcija verjetno ni bila ravno mamljiva. Preostalo mu je da gre ali v domobrance ali v partizane. Če bi šel v partizane, bi morala z njim pobegniti celotna družina, sicer bi jo pobili. Torej je naš osemnajstletni kmečki fant po liniji najmanjšega odpora pristal pri domobrancih, ki so bili takrat v resnici nekakšna protipartizanska policija.

Ali si s tem zasluži, da ga kot okupatorjevega sodelavca brez sodbe ubijemo? Prav gotovo ne, pa je bilo veliko takih fantov po vojni pobitih.

2. Pripadam generaciji, ki je zrasla v miru in vzgojila me je generacija, ki je prav tako zrasla v miru. Mislim, da sem miselno od vojne tako zelo oddaljen, da nimam nobene pravice soditi dejanj ljudi, ki so preživeli vojne grozote. Po vojni pobijanje političnih nasprotnikov ni bilo nekaj tako nepojmljivega, kot je danes. Takrat so to počeli prav vsi. Vsakomur so ubili kakega sorodnika ali prijatelja, mnogim so pobili cele družine, bes in gnev teh ljudi je za nas nepredstavljiv. Tega si mi sploh ne znamo predstavljati.

3. V rani mladosti sem bil deležen pranja možganov s strani komunistične propagande. Tudi zaradi tega je moje mnenje verjetno nekoliko izkrivljeno.

Zaradi teh treh točk pravim, pustimo vse skupaj pri miru. Med vojno in po vojni je bilo ogromno nepotrebnih žrtev, spoštujmo jih, spominjajmo se jih, ampak brez obsojanja katerekoli strani. Nobene moralne pravice nimamo obsojati tistih ljudi, na katerikoli strani so že bili in za karkoli so se že borili. Večina med njimi se je itak borila za lastno preživetje in za preživetje svoje družine. To je pa ista stvar, kot bi jo v primeru vojne danes naredil tudi jaz in po vsej verjetnosti večina normalnih ljudi na svetu.
majkomila
# 09.05.2012 ob 08:21
@Sagitta

In po koncu vojne prišel domov, upam da, kot se reče "živ in zdrav", čeprav tole tadnje bolj malo verjetno. Ampak je prišel. In upam, da je še vedno živ in zdrav! Nas je pa ogromno takih, katerih dedki so bili med vojno odpeljani v taborišča, prišli živi nazaj ( zdravi tako-tako ), nato pa končali na montiranih procesih, kjer so jih, kot v primeru mojega starega očeta obtožili kolaboriranja z Gestapom, kot razloga, zakaj je sploh živ prišel nazaj iz lagerja. Seveda je bil razlog povsem drug; kot sicer zavednega Slovenca, vendar pa uspešnega fabrikanta ( direktorja znane slovenske tovarne ), se ga je bilo treba znebiti, kot njegove sotrpine v procesu, saj so predobro poznali t.z. zmagovalce, pravzaprav njih, ki so se za takšne " proglasili"! Pravo resnico vedo nažalost naši dedje, naš nam je nažalost ni mogel povedati, saj so jih ( GA ) " junaško " pospravili, s tem mislim po procesu odpeljali in...še dandanes ne vemo, kdaj je dedek umrl, kje je pokopan, mama pa je , kot med vojno rojena, do svojega osemnajstega leta, ko je končala sradnjo šolo, pa še nato na univerzi živela z kartoteko: " HČI VOJNEGA ZLOČINCA "! Za konec in boljše razumevanje: v naši družini ni bil nihče Domobranec,Belogardist ali kaj podobnega. Vsi do zadnjega so bili in SMO ŠE DANES zavedni Slovenci, ki nikoli niso trobili v isti rog, kot ostali, ker je bilo tako oportuno, ali prav. Ne, mi smo imeli SVOJO GLAVO, s katero razmišjamo in bomo z njo vedno razmišljali tako, kot bo NAM PRAV in ne nekomu drugemu,ki nam bo povedal kako je prav! In to velja za VSE MOŽNE SISTEME, leve, desne,srednje in ne vem , kakšne še. Sicer nas to zna stati glave, vendar se vsak od nas vsako jutro lahko ponosno pogleda v ogledalo. Koliko tu gori pisočih lahko stori enako? Z ozirom na evidentno zaslepljenost z eno ali drugo med in povojno " opcijo "....bolj malo!

Svoboda....LJUDEM!
Herta
# 09.05.2012 ob 07:05
Živel dan zmage!

Večna slava našim partizanom, ki so izbojevali zmago nad temačnimi demoni fašizma in njihovimi slugami!
Tempo
# 09.05.2012 ob 12:00
Divide et impera.
papiga
# 09.05.2012 ob 13:17
linuxlan kakšna je pa po tvojem taktika osvobajanja oupiranega ozemlja? A frontalni spopad?
Pa ti si kot Janša, tudi ta je sanjal o frontalnem spopadu JLA in policije-teritorialcev leta 91.
Ne govori o stvareh, katerim niti ne poznaš imena in sramuj se, da tak kot si, upaš samo omenjati naše osvoboditelje.
nacekpacek, ti si pa preberi svetovno zgodovino. Če prevodom ne verjameš, beri v angleščini, nemščini ruščini, različne zgodoovinarje o istih zgodovinskih dogodkih. Neznosno je, da popolni
nepoznavalci zgodovine izrekajo sodbem, sramuj se totalnega nepoznavanja zgodovine svojega naroda. Pritlehnosti vam pa res ne manjka, te so imeli v izobilju tudi domobranci in njih sledbeniki, in vi, njih zagovorniki ste isti. Ni nobenega dvoma, da bi vi dejanje izdaje ponovili, če bi se le
izkazala "potreba". Taki pač ste.
polarni123
# 09.05.2012 ob 10:37
Včerajšnja oddaja o Gonarsu je bil nazoren prikaz trpljenja in kako bi končalo slovensko ljudstvo brez NOB. In sploh po splošno znanem dejstvu, da je bilo več kot 100 000 Slovencev izgnanih v 10 italijanskih koncentracijskih taborišč. Živeli osvoboditelji slovenskega naroda.
Galaxy
# 09.05.2012 ob 10:26
Whale

Uau od ultradesničarja prebrat : ROMI. A tudi to pride prav? A niso oni cigani za vas, ki jih je treba izgnat iz Slovenije?

Kako to, da do sedaj se nobeden od bele garde ni prišel opravičit recimo naši družini, ko so njihovi vojaki zaklali enega od bratov od deda, drugega zverisko mučili do smrti in njihovega bolnega očeta 48 ur mučili, da bi izdali kje so drugi bratje/sinovi VERNI partizani?

Fantina vojna ni Call of Dutty, kjer na koncu napiše GAME OVER ...
Sagitta
# 09.05.2012 ob 07:55
in Whale:

12.9. 1943 so domobranci predali mojega takrat 12 letnega dedka Italijanom, ki so ga poslali v koncentracijsko taborišče, kjer je ostal do konca vojne!
mucek113
# 09.05.2012 ob 07:30
okip48@

Se bojim da imaš prav in je danes delitev še večja. Za to je v veliki meri kriva naša politika, ki nas ob vsaki priložnosti še bolj razdeli.
mucek113
# 09.05.2012 ob 07:27
viczoriosus@

Ti si zgodovinar? Če ti napišeš "toliko o ideologiji" je to že kar dejstvo ali kako?

Dejstvo je nekaj. Pri šli so tujci nas podjarmit. Eni so se junaško uprli, drugi so potegnili z njimi ker so bili favoriti za zmago, ali ker so dali prednost neki ideologiji pred slovenskim jezikom in slovenstvom.
nekdodalec
# 09.05.2012 ob 10:53
Cestitam vsem slovenkam in slovencem ter vsem osvobojenim narodom za 9. maj !!!

Zivela svoboda, zivela svobodna Slovenija !!!
sjefrojkaf
# 09.05.2012 ob 10:27
Whale

tvoje razmišljanje temelji na izpostavljanju posameznih primerov dejanj določene strani, skozi te pa bi rad potvarjal zgodovinska dejstva. S tem se spustimo pod nivo gostilniške debate. In na raven, ki je danes nekateri tako z užitkom prakticirajo in to je, da moraš nekomu, ki je nasprotnega prepričanja nenehno nekaj dokazovati in se mu opravičevati le za neke bizarne dnevno-politične potrebe.

Na koncu se jih bo veliko spraševalo, kaj bi ti sploh rad
kovalenkov
# 09.05.2012 ob 08:13
Najlažje je biti pa whale in iz kavča obsojat vojno, o kateri si prebral v Demokraciji.
DREADLORD
# 09.05.2012 ob 07:50
victoriosus

vprašaj RKC zakaj je pustila na cedilu svoje vernike, ki so se pridruževali NOB. Če bi RKC bila pametna bi podprla NOB in komunisti ne bi mogli prevzeti niti OF niti ostalega osvobodilnega gibanja. Tukaj bom enostavno verjel človeku, ki je krščanski socialist od glave do pete. Bučarju. preberi njegove knjige. Toplo priporočam.
Bivši uporabnik
# 09.05.2012 ob 07:23
@victorious

Kaj ga pa serješ? Pobrskaj malo s stričkom Googlom, pa boš našel, na kak način so na Nizozemskem zaključili s kolaboranti.
myname007
# 09.05.2012 ob 14:56
Komunisti
Fašisti
Nacisti
Kapitalisti

Na koncu so vsi - isti.

Namesto, da se kregate kateremu gospodarju je bolje služiti in kdo je manj kriminalec in goljuf, se raje zmenimo kaj lahko naredimo SKUPAJ, brez posrednikov in pijavk, ki nam pijejo kri, ne glede na sistem katerega v določenem času podpiramo. Torej, nehajmo podpirat sistem in se raje nekaj koristnega naučimo od žrtev in muk, ki so jih preživeli naši predniki.

Na koncu je vse samo mehanizem kontrole, ne glede na barve, parole, propagando in podobo.

Kolikor gledam sedanjo situacijo in dogajanje, lahko z gotovostjo trdim da se zelo vztrajno premikamo proti fašizmu.

Na koncu še definicija fašizma od samega Mussolinija:

Fašizem bi bilo bolj primerno imenovati korporatizem, ker gre za tesno sodelovanje in simbiozo med vladami in korporacijami.
sintaksa
# 09.05.2012 ob 13:37
Naj živijo vsi, ki so se borili proti fašizmu, za svobodo, pravico in slovensko zemljo!
nacekpacek
# 09.05.2012 ob 11:59
@papiga To bo ja :) Ti še vedno verjameš v pravljice?
nacekpacek
# 09.05.2012 ob 10:49
Zanimiv posnetek domobranskega zborovanja v Ljubljani (1944):

http://www.youtube.com/watch?v=3p-NoQqPBg0

http://www.youtube.com/watch?v=zxDxyw_9M
7U

Lahko resnicno potegnemo določene vzporednice med tistim in današnjim časom. Npr., ko Rupnik govori o Svobodni Evropi pod vodstvom Nemčije - sliši se kot EU :)
svabo
# 09.05.2012 ob 10:49
Vsem ki, posplošujejo in omalevažujejo tako pomemben zgodovinski dan, kot je bila osvoboditev izpod nacizma in fašizma manjka očitno nekaj bazičnega znanja. Zato bi vsakemu, ki tukaj gor komentira te dogodke na uvodno opisani način priporočil en obisk. In sicer obisk Hitlerjeva dokumentacijskega muzeja v Nürnbergu/Nemčija (muzej še danes financirajo zavezniške države zmagovalke), kjer si lahko v popolnem miru ogledajo ideološko mašinerijo, ki je hotela podjarmiti svet. In to je dan osvoboditve. Dan, ko je bil premagan nacizem, ki je skupaj s fažizmom iztrebljal cele narode. Tudi slovenski narod je bil na spisku za odstrel. Kdor je sodeloval pri uničenju te zverinske združbe ima moje večno spoštovanje.
Galaxy
# 09.05.2012 ob 10:29
p.s. Pa zaradi tega ne sovražim ne njih ne tebe kot njihovega zagovornika ... za razliko marsikoga tu gori ki seje sovraštvo med ljudmi.
dr.Mockba
# 09.05.2012 ob 10:21
Na nemško zahtevo so domobranci 20.aprila 1944 v Ljubljani prisegli na naslednje besedilo:

“Prisegam pri vsemogočnem Bogu, da bom zvest, hraber in svojim nadrejenim pokoren, da bom v skupnem boju z nemško oboroženo silo, stoječo pod poveljstvom vodje Velike Nemčije, SS četami in policijo, proti banditom in proti komunizmu, kakor tudi njegovim zaveznikom, svoje dolžnosti vestno izpolnjeval za svojo slovensko domovino kot del svobodne Evrope. Za ta boj sem pripravljen žrtvovati tudi svoje življenje. Tako mi Bog pomagaj!”

Pa poglejmo zgodovino vzročno- posledično. Velika Nemčija je s svojim vodjo, SS četami in policijo okupirala našo domovino. Sovražnik je bil vsak, ki je bil proti ( v prisegi jih navajajo kot banditi, komunisti in zavezniki), se pravi Slovenci. Kako premagati trmastega sovražnika, ki je močnejši kot je na prvi pogled kazalo? Z močno propagando demonizirati sovražnikovo ideologijo, kajti le ta ideologija drži skupaj množice in jih motivira v prvih bojnih linijah. Vsak, ki trdi, da so se od nikoder pojavili komunisti in začeli pobijati nedolžne družine in so domobranci z Nemci na čelu šele potem prišli reševat nedolžne, ta človek živi v zablodi ali pa namerno nadaljuje s Hitlerjevo propagando.

Vprašanje- le kako ste domobranci v času prisege vedeli za povojne poboje, ki je vaš današnji glavni argument.

In še: če ste domobranci resnično zavedni Slovenci, le zakaj ste svojo prisego podpisovali tudi v nemščini? Iz wikipedije:

"Sem prostovoljno pristopil v Slovensko Domobranstvo, v boj in uničenje komunizma, kateri je moji deželi že toliko gorja prinesel in celo Evropo ogrozil. Moja trdna volja je, z vsemi mojimi močmi, v zadovoljstvo moje dežele in Evrope bojevati se pod nemškim vodstvom, in za to tudi moje življenje postaviti. To obvezo sem danes s sveto prisego potrdil. Sem bil o dolžnosti in pravicah v službenem, disciplinarnem in gospodarskem oziru poučen."

Cilj je bila Evropa, kjer je prostora le za čisto arijsko raso in kjer se govori nemščina in spoštuje nemška kultura. Velika Nemčija. Vse ostale- ponemčiti (če so imeli srečo), še veliko boljše pa uničiti v peči in jih spremeniti v pepel.

In takim ste zaprisegli in jih zagovarjate še danes.
Arndovia
# 09.05.2012 ob 09:45
Ce kdo bere te casopise od takrat... Zanimivo branje in vzporednice z danasjim casom ... No ja. Ustvarite si mnenje sami ;)
pravica1
# 09.05.2012 ob 09:41
@kraljmatjaž takrat smo se uprli srbski agresiji in nacionalizmu..
urosbez
# 09.05.2012 ob 08:13
Ubogi neumni zavedenci, ki smo se pustili zavesti partizanom in NOB. Namesto da bi pslušali faršek pastirje kot prave črne ovčice in s sklonjeno glavo na kolenih prosili odpuščanja boga/Hitlerja.
KLIPAN
# 09.05.2012 ob 08:06
Whale,
je pa danes žalosten in še jezen hkrati.
Ja, kaj češ, on bi se pač bolje počutil pod Adolfom Hitlerjem, partizani z zavezniki so mu to preprečili, sedaj pa je razburjen in se še 50 let po vojni se ne more sprijazniti, da so partizani njegove pač nažgali.
ŽIVELI OSVOBODITELJI, DOL Z IZDAJALCI!!
urosbez
# 09.05.2012 ob 08:04
Whale: Kdaj je bila že domobranska prisega Hitlerju na štadionih in podobno?
simona hamer
# 09.05.2012 ob 22:02
Konec in začetek

Po vsaki vojni
mora nekdo pospraviti.
Tak je pač red,
sam se ne bo naredil.

Nekdo mora poriniti grušč
na obe strani ceste,
da bi lahko odpeljali
vozovi, polni trupel.

Nekdo bo moral broditi
po mulju in pepelu,
vzmeteh zof,
drobcih stekla
in krvavih cunjah.

Nekdo bo moral privleč tram,
ki bo podprl steno,
vstavit šipe v okna
in vrata v tečaje.

To ni fotogenično
in traja več let.
Vse kamere so že prepeljali
na drugo vojno.

Moste je treba postaviti nazaj
in kolodvore na novo.
Rokavi se bodo cefrali
od zavihovanja.

Nekdo z metlo v rokah
se še spominja, kako je bilo.
Nekdo ga posluša
in mu prikimuje z neobstreljeno glavo.
Ampak v njuni bližini
se že sučejo takšni,
ki jih bo to dolgočasilo.

Nekdo bo včasih izpod grma
še izkopal argumente,
nagrizene od rje,
in jih prenesel na kup odpadkov.

Ti, ki so vedeli,
zakaj je tu šlo,
se bodo morali umakniti tistim,
ki vejo malo.
In manj kot malo.
In končno toliko kot nič

V travi, ki je zrasla
vzroke in posledice,
bo moral ležati nekdo
in z bilko v zobeh
brezskrbno strmeti v oblake.

Wisława Szymborska
(Prevod: Katarina Šalamun Biedrzycka)
polarni123
# 09.05.2012 ob 13:57
sintaksa se pridružujem. Smrt fašizmu, svobodo narodu. Na žalost se fašizem v Evropi vse bolj krepi, tudi pri nas, dovolj je videti tukaj nekatere komentarje, narodi pa so vse manj svobodni po zaslugi kapitala. Recimo temu odločen ne. Samo še ena vojna se manjka Evropi.
pirat321
# 09.05.2012 ob 13:12
Mimogrede za razliko od tvojega sovraštva jaz trdim, da so bili povojn ipoboji zločinstvo. zate je pač svet črnobel, zame ni. In tukaj se kažejo tvoji oprani možgani whale ne moji.
linuxfan
# 09.05.2012 ob 12:00
"Zmagovito " partizansko vojsko poimenujejo Angleži : Titovi gverilci
In to so dejansko bili.Udari in beeeži . Narod pa prepusti maščevanju okupatorja za svoje ideale.
linuxfan
# 09.05.2012 ob 11:48
Whale
# 09.05.2012 ob 11:12
Zagovorniki partizanstva in komunizma, kaj porečete na tole:

V poročilu, ki ga je 17.7.1942 poslal Ivo Loli Ribarju, je Edvard Kardelj zapisal: "Včasih so [partizani] nekaj mnogo likvidirali. Tako je npr. 2. grupa likvidirala mesečno samo na enem majhnem odseku povprečno do 60 ljudi. Zgodile pa so se tudi hujše stvari, o katerih ti pismeno ne bom govoril." Ta navedek se nahaja v Arhivu Slovenije, bil pa je izpuščen v 2. knjigi Dokumenti ljudske revolucije (DLRS), str. 324, opomba 17. V istem poročilu, to pa je omenjeno v DLRS, je Kardelj še zapisal: "Imamo celo več primerov, da so kratko malo zaprli ali celo postrelili tudi naše zaveznike, da o drugih - o raznih tovarnarjih in bogataših - niti ne govorim" in "Glavno, proti čemer se moramo boriti pri naših partizanih, je sektaštvo, prehod v drugo etapo vojne, zaostrovanje razredne vojne. Večina jih niti ne misli na to, da je to osvobodilna vojna, ampak revolucija, ZSSR in Stalin." To postavlja na laž tiste, ki opravičujejo partizanske zločine, češ da so bile likvidacije naperjene le proti "kolaborantom" in "sodelavcem okupatorja". Sicer pa je to Kardelj priznal tudi sam v svojem naslednjem pismu Ivo Loli Ribarju, datiranem iz 25.7.1942: "Posebno mnogo je sektaškega odnosa do zaveznikov, kar je privedlo do mnogih nevarnih trenj z zavezniki, zlasti s krščanskimi socialisti; nadalje pretiravajo v pobijanju bele garde, pri čemer gre pogosto za ljudi, ki jih morda niti ne bi bilo treba uvrščati v to kategorijo sovražnikov, so celo posamezni primeri odvratnega mučenja nekaterih ljudi, kar se je razneslo že med prebivalstvom in vrglo zelo slabo luč na lik partizanskega borca; so elementi ropanja itd." (DLRS,knj.2,str.369). V pismu Zdenki Kidrič iz 2.8.1942 pa je Edvard Kardelj zapisal: "Okrog Mokronoga in Mirne pa so partizani zares delali svinjarije. Na žalost to ni edini primer. V zadnjem času je to glavno vprašanje, ki ga imamo pred seboj." (DLRS, knj.3, str.14). Res, pravi »osvobodilni boj«, ni kaj! Po raziskavi Žrtve vojne in revolucije (http://www.ds-rs.si/dokumenti/publikacije/Zbornik_05-1.pdf ), opravljeni na Inštutitu za novejšo zgodovino so partizani v italijansko zasedenem delu Slovenije v prvih šestih mesecih leta 1942 pobili 516 Slovencev, samo julija meseca tega leta pa kar 287. Partizanske "svinjarije" so bile vzrok, da so žrtve teh svinjarij zaprosile okupatorje za orožje in začele "kolaborirati" z njimi, da bi se ubranile pred lažnimi partizanskimi "osvoboditelji".

Torej, dragi zagovorniki partizanstva, če so domobranci zato, ker so zaradi obrambe svojih življenj "sodelovali z okupatorji" izdajalci, potem so bili komunistični partizani, ki so v času tuje okupacije, ko je bila potreba po narodni slogi največja, sprožili pogrom nad drugače mislečimi še veliko hujši izdajalci in še morilci povrh. In preden obsojate kogarkoli za "kolaboracijo" in "izdajo" počistite najprej pred svojim pragom in se zamislite nad tem, kakšni so bili v resnici ti vaši idoli.
ajerestakohudo
# 09.05.2012 ob 10:40
@victoriosus
Ampak pri nas se je zgodilo samo to, da smo tuje barabe zamenjali z domačimi.

Res je...ene barabe smo premagali, za zmago nad drugimi se bo treba pa še krepko potruditi...
zziga+
# 09.05.2012 ob 10:35
Sem malo analiziral lokacije IDjev od minusov na prvih straneh in prišel do sklepa:

KUPIM 50 starih mašin za 50 EUR

šifra: nevtralizacija SDS-ovske promocije nacizma
virgino
# 09.05.2012 ob 10:23
no tukaj gre za prisego parih fantov, ki pa je zanemraljiva ob dejsatvu da sta stalin in hitler podpisala čisto pravi pakt o sodelovanju na vseh področjih :-)
dr.mockba... a ne?
Kazalo