Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 28 glasov Ocenite to novico!
Prometna nesreča
Po podatkih policije je lani na slovenskih avtocestah in hitrih cestah umrlo 16 ljudi, 57 se jih je huje telesno poškodovalo, 609 pa lažje. Foto: BoBo
Seznam servisnih površin na slovenskih avtocestah
Niti odstavni pas niti odstavne niše niso namenjene počitku, ampak le ustavitvi v sili (okvara, nesreča, slabost in podobno). Za ustavljanje za počitek in oskrbo je mogoče uporabiti počivališča ob avtocestah ali parkirišča v bližini mnogih izvozov z avtocest, pravijo na Darsu. Foto: Dars
Razvrščanje v primeru nesreče
"S pravilnim razvrščanjem ob nesrečah rešimo veliko - najprej življenja, pa tudi namesto deseturnega čakanja v zastoju dobimo osemurnega, ker so naši vzdrževalci hitro prišli na lokacijo in začeli čistiti prizorišče," opozarja Zorin. Foto: BoBo
Prometna nesreča, vzdrževalci
V povprečju prihaja vsako leto tudi do 18 naletov na vozila in opremo Darsa, ki skrbi nekaj več kot 600 kilometrov avtocest in hitrih cest. Foto: BoBo
VIDEO
Neprimerno obnašanje ob n...

Dodaj v

Vse več "brezglavega letanja" po avtocesti

Opozorila zaradi neprevidnih voznikov
17. julij 2015 ob 06:21,
zadnji poseg: 17. julij 2015 ob 07:43
Ljubljana - MMC RTV SLO

Poletna sezona je na naše avtoceste prinesla več prometa, s tem pa tudi več nevarnosti. Vozniki - predvsem iz vzhodnoevropskih držav - se namreč pogosto ustavljajo brez tehtnega razloga.

"Voznikov z Vzhoda, iz Romunije, Bolgarije, ki se čez Slovenijo peljejo v Italijo, je vedno več in zato je tudi vse več težav. Kar ustavijo se ob avtocesti, gredo ven brez odsevnih jopičev. Tega brezglavega letanja po avtocesti je vedno več," je za MMC opozoril Ulrich Zorin, vodja Darsove službe za upravljanje prometa in prometne varnosti.

"Ustavi se tudi po več vozil skupaj, gledajo zemljevid, se pogovarjajo med seboj, pijejo in jejo, kadijo. Vedejo se tako, kot da bi stali na neki lokalni cesti," je dodal.

Za počitek so počivališča, ne avtocesta
Ponedeljkova tragična nesreča, ko je voznik cisterne trčil v dve vozili z romunskimi registrskimi oznakami, ki sta stali na prometnem pasu za počasna vozila, je pod drobnogled javnosti spet postavila varnost na slovenskih avtocestah.

Prometni pas za počasna vozila je sicer označen prometni pas, namenjen vožnji vozil, ki zaradi počasne vožnje zmanjšujejo pretočnost prometa, odstavni pas pa je vzdolžni del cestišča, ki je od vozišča ločen z robno črto, na katerem ni dovoljen promet in je namenjen ustavitvi vozil v sili. Tam, kjer ni odstavnih pasov, pa so načeloma postavljene odstavne niše (npr. pomurski del AC) in imajo enak namen kot odstavni pas - za ustavljanje v sili. Postavljene so na približno 2 km razdalje, po potrebi ponekod tudi manj.

Niti odstavni pas niti odstavne niše niso namenjene počitku, ampak le ustavitvi v sili (okvara, nesreča, slabost in podobno). Za ustavljanje za počitek in oskrbo je mogoče uporabiti počivališča ob avtocestah, opozarjajo na Darsu.

Voznik, ki skozi Slovenijo na primer potuje od meje z Madžarsko do meje z Italijo, se lahko na 305 kilometrih slovenskih avtocest in hitrih cest med Pincami in Vrtojbo ustavi na 16 počivališčih.

Ustaviti je treba varno
Zorin dodaja, da je zaradi okvare vozila mogoče ustaviti na vseh voznih pasovih.

"Če se kar koli zgodi, lahko voznik varno ustavi tako, da vklopi vse utripalke, obleče odsevni jopič, postavi trikotnik, gre za zaščitno ograjo in tako zapusti avtocesto ter počaka na pomoč. To je ustaljen postopek za ustavitev v primeru nuje na katerem koli pasu, vozilo se lahko pokvari tudi na prehitevalnem pasu," pojasnjuje Zorin.

"Je pa dolžnost vsakega voznika, ki pripelje proti ustavljenemu vozilu, da mora pravočasno ustaviti ali pa vsaj zavirati in se izogniti. Ne pomeni, da če se boš ti ustavil na voznem pasu, da te lahko vsak zbije," ob tem doda vodja Darsove službe za upravljanje prometa in prometne varnosti.

Vse več naletov na ustavljena vozila
Vendar pa je lahko nevarna tudi popolnoma pravilna ustavitev na odstavnem pasu. Čeprav je odstavni pas namenjen samo ustavitvi v sili in interventnim službam ter je vožnja po odstavnem pasu prepovedana (prekršek se kaznuje z globo 200 evrov), po njem vozniki še vedno vozijo.

Na Darsu opozarjajo, da so se v zadnjih letih naleti na vozila in ljudi, ki so bili na odstavnih pasovih, povečali. Obrnili smo se na policijo, kjer so nam odgovorili, da podatkov o številu tovrstnih prometnih nesreč nimajo, so nam pa svoje podatke posredovali z Darsa, kjer vodijo statistiko naletov na njihove sodelavce.

Med letoma 2008 in 2013 so našteli od 17 do 26 naletov letno, lani jih je bilo 28. Te nesreče so terjale več poškodovanih cestnih delavcev, med njimi tudi hudo poškodovanega in pa celo smrtno žrtev. "Povečalo se je število naletov na naša vozila in po tem sklepamo, da se je tudi na druga," pojasnjuje Zorin.

Trudijo se s preventivnimi akcijami
Kaj lahko na Darsu naredijo glede tega? "Preventivne akcije - to, kar ves čas trobimo, pa nas uporabniki ne jemljejo resno. Zloženke, plakati, filmi, objave na spletni strani in družbenih omrežjih, radio, televizija, seminarji, sejmi. Zdaj imamo že drugo leto akcijo Niste varni na odstavnem pasu, ki pa se ji ne posveča posebna pozornost, dokler se ne zgodi večja nesreča, na primer kot zdaj - štirje mrtvi v ustavljenem vozilu na primorski avtocesti," odgovarja Zorin.

Med povzročitelji naletov na vsa ustavljena vozila na odstavnem pasu je sicer 50 odstotkov voznikov tovornih vozil, 40 odstotkov voznikov osebnih vozil in deset odstotkov voznikov kombijev. 70 odstotkov povzročiteljev je uporabljalo vozilo s slovensko registrsko tablico, 30 odstotkov povzročiteljev je upravljalo vozilo s tujo registracijo, k podatkom iz prejšnjega odstavka dodajajo na Darsu.

Kako pa lahko z opozorili dosežejo tuje voznike? "Za tuje voznike tovornjakov smo izdali zloženko glede varnostne razdalje v predorih v devetih tujih jezikih. Delijo jim jih na cestninskih postajah, ko plačujejo," primer navede Zorin. Do voznikov osebnih vozil pa pridejo težje, čeprav so tovrstne zloženke dostopne tudi blagajnah bencinskih servisov. "Do njih pridemo prek policije in veleposlaništev. Naša policija veliko sodeluje z romunsko, tamkajšnji policiji prenašajo naše ugotovitve, ker vemo, da je pač Romunov največ," pojasnjuje.

Klic na pomoč v napačno državo
Tujim voznikom, ki so ustavili na avtocesti, na Darsu sicer svetujejo uporabo SOS-telefonov, nameščenih vzdolž cestišča. Stebrički Klica v sili (SOS) so ob odstavnem pasu načeloma na približno 2 km (obojestransko), pojasnjujejo. Tako se v njihovem nadzornem centru takoj sproži alarm, da vidijo, kje je.

"Če pokliče Romun s svojega mobilnika policijo in ga ta veže v naš center, pa mi pogosto ne vemo, kje je, če ga ne razumemo. Zgodi se tudi, da tudi sam ne ve, kje je, da kliče nas, pravzaprav pa je v sosednji državi. Priporočljivo je, da dvigne SOS-telefon, pri nas se takoj sproži alarm in na zaslonu vidimo, kje stoji in lahko pošljemo svojo ekipo," svetuje Zorin.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
skoviik
# 17.07.2015 ob 06:30
pa ne samo romunov, ukrajincev in bolgarov...tudi tovornih vozil je neskončno več

naše ceste so ob 2 zjutraj zabasane...skupine od 5-10 kamionov, sedaj se bojo še srednje evropejci začeli zgrinjati na hrvaško....kdor se ima rad naj ne gre na cesto, če res ni nujno.

Ne vem, morda dobimo kaj fičnikov od tega tranzita, ampak po mojem vseeno tranzit uničuje Slovenijo. Tisti fičniki ne odtehtaho živcev, nesreč, škode, da ne govorim o vseh plinih in fekalijah, ki jih tranzitniki pustijo tukaj
marko5555
# 17.07.2015 ob 06:49
"skoviik, kako bi pa ti tranzit preprečil?"
Zelo preprosto. Tranzitne prevoznike na vlak! Iz tega razloga nujon potrebujemo drugi tir, pa ne samo proti primorski.
Sicer pa je disciplina na avtocestah iz leta v leto slabša.
Če bi bil pogodbeni pobiralec kazni na relaciji Ljubljana - Koper in od vsake kazni dobil le 10% si v štirih vikendih zaslužim lepo plačo.
pas normal
# 17.07.2015 ob 07:05
Dragi sodrzavljani, ne se izgovarjat na Romune!! Dejstvo je, da je vozniska kultura v Sloveniji na meji se normalnega. Ko clovek pripelje v Slovenijo po nekaj mesecih odsotnosti, lahko samo moli, da bo prisel od meje do koncnega cilja ziv!

- ljudje v Sloveniji ne upostevate varnostne razdalje in cestokrat vozite pri hitrostih cez 100 km/h tudi samo 1m za zadnjim odbijacem!!

- vozniki so nestrpni in prehitevajo levo in desno ter nasploh ne razumejo vloge prehitevalnih pasov. Da je temu tako je moc nadzorno videti v tujini. Avtomobili s slo tablicami se po tropasovkah v AUT ali DE frajersko vozijo posredini ter na sploh ne razumejo pravila "Rechtsfahrgebot"

-upostevanje hitrostnih omejitev je za povprecnega vonika v SLO spanska vas. Omejitev je 80km/h in vsi vozijo z 100km/h. Pri tem pa spet velja pravilo, ne drzni se mi nastvaiti, ker drugace te bo izrinil iz ceste. Kaj dela ob tem policija?

-primitivno obnasanje, zugate s prsti, se derete in norite ... sploh tisti, ki so dovolj premozni, da si lahko nabavijo neko rabljeno nemsko limuzino ... ti so povsem nerazsodni ... pri njih kazalniki smeri ne delujejo.

-v slo ne obstaja AC policija

-na vprasanje glavnemu projektantu AC novinarja rtv slo, zakaj je v slo toliko ljudi, ki vozijo v napacno smer, se on zgovara na dejstvo, da so bile ceste projekterina po nemski predlogi in da je predloga slaba in bi jo bilo potrebno izboljsti?? Ja, niso krivi vozniki in njihva nekultura ampak AC in njena projektiva ... narobe svet.

In se bi se dalo nastevat. V glavnem, da je temu tako, je navedlo ze nedavno porocilo, da vozniki v slo spdate med najslabse v EU!!
Untamle
# 17.07.2015 ob 07:15
Evo, ravno sem se peljal mimo cestninske postaje. Pazi to: na skrajno desnem pasu tik za cestninsko, kjer se na AC spet priključijo tovornjaki, sta ustavljena dva avtomobila (romunske tablice, kakopak!) - kar tako. Na hitri stezi tovornjakarjev! Družinski zbor. Če kje, potem se ravno tam niti za trenutek ne bi upal ustaviti - ko tovornjaki po hitri stezi ABC-ja spet speljujejo na avtocesto in so hitrosti posledično precej visoke.
In se bo spet zgodila podobna nesreča kot začetek tedna - le kdo bi bil potem kriv!?
Hijena
# 17.07.2015 ob 06:56
Policijo poslat iz mestnih parkov na AC!!!
pido in ševorov
# 17.07.2015 ob 06:56
Pa če mislite, da smo mi za Nemce kaj manj romunski, se motite..

Zadnjič smo imeli nemškega poslovnega partnerja pri nas. Rekel je, da je bil presenečen kako je Slovenija razvita, jaz sem ga samo čudno pogledal.
vzdev
# 17.07.2015 ob 07:09
V primeru okvare nikoli ne uporabljate SOS telefona. Ker lahko imate z njim samo dodatne stroške. Če uporabljate SOS telefon, pride DARS in vam okoli avta postavi signalizacijo in vam jo lahko tudi zaračuna (tudi več kot 300€). Zato je bolj pametno če imate kakšno asistenco (AMZS, Triglav,...), da pokličete njo. Ker tako ali tako potem pride na mesto DARS in postavi signalizacijo, toda vse plačilo bo dobila asistenca, ne pa vi. Prav tako, pa morate tej asistenci razlagati, kjer se nahajate. AMZS pa celo omogoča, da vas najdejo preko GPS lokacije tako, da vam ni treba niti do SOS telefona hoditi.
robijehud
# 17.07.2015 ob 07:02
Če DARS opozarja z zloženkami, potem že ni nič kriv za nesreče....!!!! Morda bi bilo bolje, da bi tiste policiste, ki v naselju za ovinkom v zasedi čakajo na one, ki pripeljejo 4 km/h več od dovoljenega, premestili na avtoceste. Na motorjih bi se zagotovo lahko prebijali hitreje do takih pomembnežev in jim primerno "poučili" o nevarnosti njihovega početja.
marko5555
# 17.07.2015 ob 06:59
"Če se karkoli zgodi, lahko voznik varno ustavi tako, da vklopi vse utripalke, obleče odsevni jopič, postavi trikotnik, gre za zaščitno ograjo in tako zapusti avtocesto ter počaka pomoč.

Morda je po zakonu, a zdi se mi mnogo preveč operacij.

Ali ne bi bilo bolje in varneje, če bi samo prižgali vse utripalke, hitro zapustili avto in se postavili za ograjo kakšnih 100 metrov za vozilom in pričeli mahati, da bi tako opozorili ostale voznike. Ne predstavljam si, da bi po okvari na avtocesti odprl prtljažnik in brskal kje imam odsevni jopič."
Tudi ena operacija ni odveč.
Odsevni jopič moraš imeti pri roki, kakor tudi trikotnik, ne pa pod kupom prtljage. Na potovanje ali sploh na vožnjo moraš vedno pripravljen.
Majhne stvari lahko naredijo veliko. Za sončna očala, telefon in podobno se vedno najde prostor pri roki. Za odsevni jošič, trikotnik ali celo prvo pomoč pa ne. Vse to vedno tlačimo na nemogoča mesta, namesto da bi samo pomislili, v kakšnih primerih bomo vse to potrebovali????
tinesi
# 17.07.2015 ob 07:14
Problem je v tem, da je vse premalo discipline pri vožnji po naših avtocestah. Ljudje se obnašajo kot bi vozili po kakšni lokalni cesti, pozabljajo pa, da sta tu hitrosti in gostota prometa neprimerno višji in da lahko pride do nesreče ob samo majhni neumnosti.

Problem so tudi avtošole,kjer novim voznikom enostavno ne vbijejo dovolj v glavo vozniškega bontona.
Posledično postane vožnja po avtocesti ruska ruleta.
Problem pa je še v tem, da vozniki niso dovolj skoncentrirani na vožnjo in na prometne označbe.
(Pa kaj če zgrešim izvoz ali grem na napačen pas, saj lahko zapeljem kakih sto metrov nazaj pa bo rešeno ).....
violencia
# 17.07.2015 ob 07:35
nam se je enkrat pokvaril avto na štajerski AC, ustavili smo na odstavnem pasu, takoj jopiče gor (imeti jih moraš pri roki, ne v prtljažniku seveda) in odsevni trikotnik (postaviti dovolj daleč, večina ga namesti preblizu). takoj za tem sta prišla dva policista, ki sta nam rekla, naj gremo čim dlje od avta, ker so pogosti naleti vozil. in sta odšla. tako se dela. če bi bilo več policije na AC, ne bi bilo teh problemov.
CtrlAltDel
# 17.07.2015 ob 07:34
Ono silno razkopavanje (tudi denarja) med Brezovico in Vrhniko.... zaradi protihrupnih ograj.... namesto da bi naredili 3. pas...
Jarik
# 17.07.2015 ob 10:05
Daleč najboljši vozniki so vozniki iz Viča in Rudnika, nato iz centra (pri železniški postaji), ter pri podhodu Maximarketa. Sledijo Ljubljana Moste, Bežigrad in vzhodni del parka Tivoli.
Takoj za njimi pa vozniki z registarsko tablico CE.
Ostali bomo morali it na dodatno usposabljanje... kako se izognit preveč pametnim....
Kris
# 17.07.2015 ob 07:46
Zanimivo bi bilo narediti statistiko prometnih nesreč s tujci. Eno najhujših prometnih nesreč v samostojni Sloveniji s 7 mrtvimi pred leti pri predoru Golovec je zakrivil romunski voznik, ki je na avtocesti polkrožno obračal. Spomnim se komentarjev da so krive ''slabe oznake'' ker je drugače normalno, da na avtocesti polkrožno obračaš. Sicer pa se moramo Slovenci obrniti predvsem vase, včeraj sem v samo 10 minutah na ljubljanski obvoznici videl dva šolska primera neznosnega k*rčenja, v glavnih vlogah pa BMW terenec in audi kabrio. Taki tipi avtomobilov in voznikov se pogosto znajdejo v črni kroniki.

Tudi sam sem imel nesrečo z Romunom. Pred leti sem na izolski obvoznici zaradi nenadne zgostitve prometa (pa še par minut prej se je ulilo) trčil v zadek forda mondea karavan in kaj vidim? Dva otroka v prtljažniku! Ata jima je postlal kar tam zaradi dolge poti v Italijo, kufri pa na zicih. K sreči ni bilo nič hujšega, le počen odbijač. Ne smem pomisliti, kaj bi bilo če bi šel le malce hitreje. Ata je hotel policijo, a sem ga opozoril da ta ne bo navdušena nad dejstvom, kje prevaža otroka, zmenili smo se brez nje.
Ales505
# 17.07.2015 ob 07:42
zadnjič je en majmun romunski šel scat pred predorom Pletovarje na počasnem pasu na avtocesti. svašta
Binder Dandet
# 17.07.2015 ob 06:57
@pido in sevorov:
Po tako zabasanih cestah ne vozi ravno veliko ljudi 200. Tole zaustavljanje pa je blj mnozicne narave, in prav je, da se ljudi opozori, da naj na ac tudi to pricakujejo. Ocitno se ac vsaj poleti spreminjajo v neke regionalne ceste, kjer moras pricakovat karkoli v vsakem trenutku. Meni se zdi to neumnost. Izgubi se smisel ac. Postavit 10 jumbo plakatov na vhodu v drzavo ni nek strosek. Bi kamot opozarjali tujce, da se na ac ne ustavlja.
Jon Sneg
# 17.07.2015 ob 06:51
Jaz sem opazil prvo bistveno povečanje tovornega prometa v Sloveniji takrat, ko smo vstopili v Evropsko unijo, od takrat dalje pa se mi zdi, da samo še narašča. Bolgarski, Romunski in Ukrajinski avtomobili in kombiji pa prav tako rastejo kot gobe po dežju,...., predvsem pa jih je največ v petek dopoldne v smeri proti Italiji. Enkrat sem se ustavil na počivališču pred Novo Gorico,..., le-to služi kot neka prehodna postaja. Iz parih romunskih kombijev so se basali ljudje v druge kombije ob ogromni količini prtljage, vreč, kartonastih škatel.
surfZ
# 17.07.2015 ob 07:29
Ne razumem kje je takrat policija na avtocestah? Ja sej vem, najlažje je nastaviti kišto in obirat Slovence pa filat proračun, za kar se pa par sto metrov stran dogaja pa če glih naletijo se odzovejo. Eh vedno ista pesem. Če pa že mislijo da je avtocesta po vzoru nemških pa naj še pogledajo kak imajo tam policijo organizirano ko je treba take bedake s ceste spravit.
Guztl
# 17.07.2015 ob 07:15
Romuni, Bolgari poj so pa že hmav Ljubljančani!
Celjan27
# 17.07.2015 ob 08:14
Vsak dan sem na štajerki in dejstvo je:

1. Najslabši vozniki so Romuni in Ukrajinci - seveda z ita tablicami

2.. Celjani in Kranjčani - ko pridejo v LJ...redko dajo žmigavc, vozijo ti tik za ritjo, ponavadi s telefonom v roki

3. Vozniki BMW-jev - po možnosti terencev

Moje izkušnje - seveda pa ne gre metati vseh v isti koš:)
Binder Dandet
# 17.07.2015 ob 07:39
@pido in ševorov:
Saj ni treba zaspati. Dovolj je nekaj sekund nepazljivosti. Kar se ti pri utečeni vožnji na AC hitro zgodi. Pa ni človek kriminalec zarad tega. Jaz osebno bi kot kriminal označil ustavljanje brez razloga. To je skrajno neodgovorno. Kot če bi imel pištolo in mahal z njo vse naokoli in je potem sama sreča, da ni kdo metka fasal.
rokee
# 17.07.2015 ob 08:12
@violencia
zakaj se Romuni izogibajo vožnji čez Avstrijo? odgovor na to poda vse odgovore na zgornje dileme.

Kakšna Avstrija neki?!? Poglej na zemljevid kje je Romunija in kje je Avstrija in upoštevaj dejstvo, da se praktično vsi Romuni vozijo proti zahodu v Italijo ali naprej v Španijo. Kot da bi rekel zakaj Slovenci za pot na Hrvško primorje ne uberemo poti čez Madžarsko... lol
Unssen
# 17.07.2015 ob 10:17
Vsi, tudi pri sebi sem to opazil, smo v tej vročini bolj nestrpni na cesti, prav očitno je.

Malo moramo vsi skupaj parkrat vdihnit, preden stopimo v avto. Bom začel kar pri sebi.
superstar
# 17.07.2015 ob 07:37
Meni je žal za romunske žrtve, se pa sprašujem kako ti ljudje naredijo vozniški izpit. Ustavljanje avta na odstavnem pasu AC je smrtno nevarno in najmanj kar je, je potrebno takoj označiti nesrečo in nemudoma zapustiti avtomobil.
Machete
# 17.07.2015 ob 07:28
In če so vse te prometne anomalije jasne kot beli dan, kje je policija? Saj jih ne rabi bit 200.
Samo dve patrulji med Lj in Kp, bi že precej pomagali.
izo
# 17.07.2015 ob 10:21
stavr je enostavna: premalo policije na cestah. poglejte sosede v poletni sezoni recimo. namesto da samo z radarji letajo naokrog, bi morali biti na terenu tudi za tisto, za kar so plačani: za vrnost državljanov. to pomeni izolčanje iz prometa vsa vozila, ki nimajo kaj iskat na cestah in predvsem avto cestah (teh je ogromno, ko je vsa ta ciganije poleti gor), čez naše revire vozijo kombiji, polni vkradene robe, pa potem vse tiste kraje romunov itd itd.
ampak mi moramo vedno komplicirat, pa naročit deset študij in ne vem kaj, medetem ko folk umira po asfalta po nepottrebnem.
oliva13
# 17.07.2015 ob 10:14
poleg Romunov, Bolgarov in ostalih bom dodal še takoimenovane vikendaše, ki v petek uprizorijo dirko "kdo bo prej v svoji prikolici v Istri". Na Primorsi avtocesti sem zaradi službe vsak dan. Celo leto je mir, potem pa pride sezona in vidiš modele s LJ, KR ali CE (niti ni važno) kako v petek ob 15:00 prehitevajo po levi, blendajo, da se umkneš s prehitevalnega pasa, pa čeprav je prej kolkona 500 metrov etc....kje so v petek popoldne policaji pa nimam pojma, bi imeli materiala za obdelat
violencia
# 17.07.2015 ob 07:44
kot je nekdo že napisal, ko prideš iz tujine (sploh npr.Francija) v Slovenijo, ti je tistih 100km vožnje veliko bolj mučnih kot celodnevna vožnja po njihovih AC. neupoštevanje varnostne razdalje in hitrostnih omejitev, zakon močnejšega (lepljenje na rit, žmiganje, tudi trobljenje), konstantna vožnja po prehitevalnem pasu, prehitevanje po odstavnem pasu itd. drzni, a hkrati nesposobni vozniki.
Guztl
# 17.07.2015 ob 06:51
Se strinjam, če ni res nujno sploh ni it na cesto! Noro je ratal...
unitrode
# 17.07.2015 ob 10:19
Za takšno stanje na AC je v precejšnji meri (morda največji) kriva policija, ki se problema varnosti na AC loteva izključno samo z providio. Za to zapravljajo ogromno denarja , da ujamejo koga ki vozi nekoliko nad 130 km/h. Medtem se horde vzhodnoevropskih tovornjakov v kolonah z razdaljo 10 m med njimi valijo po naših AC: zato je vožnja iz npr. Ljubljanje do MS za normalnega šoferja stresna in nevarna. Mimogrede naletiš še na kakšen del gume odpadle iz prej omenjenih tovornjakov, ki so večinoma prenaloženi (tehtajo jih samo občasno) in obenem vijugajo po obeh pasovih. Zato predlagam, da policija namesto dragih in neuporabnih providij nabavi navadne belo plave avtomobile, ki naj vozijo po naših AC in začnejo dosledno kaznovati tovornjake za: prehitevanje tam kjer je to izrecno prepovedano, vožnjo v koloni z medsebojno razdaljo 10 m, tiste v slabem stanju pa pošljejo na tehnični pregled (to počnejo avstrijci). Gospodu Kapunu iz policije pa naj omogočijo vožnjo po AC do sredine Nemčije, da bo videl kako tam policija hitro vse uredi. Kar pa se lahko uredi takoj in brez vsakih stroškov je tehtanje tovornjakov na meji pri Lendavi, kar bo lepo napolnilo naš proračun: podjetja ki opravljajo tehtanje so praktično brez dela!
hefe
# 17.07.2015 ob 09:36
@cestmoi

mi je pa intrigantno, kako ste se kljub domnevno slovenski narodnosti izvzeli iz vsega; potemtakem s selitvijo v tujino avtomatično postaneš boljši voznik?

In ponavadi opevajo predvsem razmere v Avstriji. Ne vem zakaj se potem ravno Avstrijcem recimo zruši nadvoz na železnico, zakaj se tudi na njihovih AC kar naprej dogajajo dela na cesti in zakaj mi na AC pri Dunaju kar naprej tiščijo modeli 2 m za ritjo, tudi pri 100 km/h in več.

Verjetno srečujem same balkance....

Se mi je pa par dni nazaj zgodilo, da se je ženska pred mano vključevala na južno lj. obvoznico, pri tem govorila po telefonu in na pospeševalnem pasu zaprla tri vozila za njo, vključno z mano, ker se je peljala konstantnih 40 km/h, bližala se je pa kolona tovornjakov. Ko je videla, da ji je zmanjkalo pospeševalnega pasu, je najprej pospeševala po odstavnem pasu in se po dobrih 100 m sunkovito ustavila, vključila smernik in besno čakala, da se bo lahko vključila na vozni pas.... Ljubljanske tablice, spodoben avtomobil... samo ne vem čigav je bil izpit.
Re
# 17.07.2015 ob 10:20
DARSovi nadzorniki se ukvarjajo zgolj s pobiranjem (visokih) kazni za vožnjo brez vinjete in to je vse kar naredijo. Policije na slovenskih AC, razen na prizoriščih nesreč (ko je že za vse prepozno), sploh ni opaziti, če pa že, so večinoma sami v prekršku.
aaa
# 17.07.2015 ob 09:15
Enkrat sem sredi turistične sezone obtičal v koloni polni vozil iz vzhodne evrope na primorski avtocesti. Marsikateremu vozniku je padlo na pamet, da gre naprej po odstavnem pasu, ki bi naj bil namenjen za intervencijo rešilca. In nihče od teh modelov ni imel na avtu vzhodnoevropskih tablic. Ampak vsi od a do ž slovenske. Žal.
GORILA
# 17.07.2015 ob 09:08
Če bi bil pogodbeni pobiralec kazni na relaciji Ljubljana - Koper in od vsake kazni dobil le 10% si v štirih vikendih zaslužim lepo plačo.

Lahko se tudi kot pogodbenik postaviš na eno križišče v LJ in kaznuješ uporabnike mobitela ali pa v eno krožno križišče pa kaznuješ nepravilno razvrščanje in uporabo smernikov... zaslužiš lepo plačo v enem dnevu!
Hijena
# 17.07.2015 ob 07:33
@ surfZ
# 17.07.2015 ob 07:29

mislim, da si sam odgovoril na svoje vprašanje...policija pa je na AC samo v Providah in tu in tam v patruljnem vozilu, ker so se izgubili
doba
# 17.07.2015 ob 07:29
Zakaj je samo en medij objavil, da sta pred cisterno vozila dva druga tovornjaka, ki sta se Romunom (še posebej drugi tovornjak) za las ognila, tretji oz. ta izgubljeni šofer pa jih je zato zagledal prepozno? Ta počasni pas za kamione, ki vozijo eden za drugim v kolonah v prekratkih razdaljah je torej past za vsak avto, ki se tam pokvari; še posebej tujci pa se tega sploh ne zavedajo. Te pasove za počasna vozila bi morali ukiniti, ker so smrtonosna past na naših avtocestah, kar je ta nesreča na grd način pokazala. Pa kaj odgovornim tu spet ni jasno?
svabo
# 17.07.2015 ob 09:35
To da smo zgradili avtoceste in se zapufali zato, da lahko Bolgari in Romuni vozijo svoje kombije in ciganske tabore v Italijo, Francijo Španijo in nazaj je verjetno eden od najbolj vidnih, pomembnih proevropskih, humanističnih in ne vem še kakšnih dosežkov naše neodvisnosti kot članice EU. Dejansko je to eden redkih znakov po katerem se ve, da smo članica EU. Tranzitna usrana vukojebina za ukrajinske tovornjake in bolgarske in romunske prekupčevalce. Kar se tiče pa voznikov pa imamo težavo predvsem z mladimi šoferji. Jaz jih poimenujem avtocestna generacija. Namreč njihova edina izkušnja relacijskih voženj se dogaja na avtocestah. To ni generacija, ki se je kalila na magistralnih cestah. Prehitevanjih v škarje na pas mater. Izostrenega občutka za timing. Iskanje tudi najmanjših lukenj za prehitevanje. Ostrih voženj skozi ovinke. Zato pa je danes vožnja postala napor. Predvsem za generacijo, ki se je kalila na starih cestah. Ker kdo bo razumel dejstvo, da po Slovenskih avtocestah hitreje potuješ po desnem pasu kot po prehitevalnem. Ko pa prideš na magistralno cesto, pa si obsojen na vožnjo za vozniki, ki ne znajo vozit po ovinkastih cestah. Gas bremza in to ves čas. Jaz se še čudim, da se večim voznikom ne zmeša od tega.
BojanD
# 17.07.2015 ob 08:48
@clutch00, kaj kompliciraš? Enostavno povej, da so daleč najboljši vozniki s tablicami LJ. :)
StricaOdZadi
# 17.07.2015 ob 08:36
A ste slučajno pozabli na Torteline, ki vozijo po pločnikih, kontra v enosmerno, kontra v krožnih, ni jim jasen koncept krožnega križišča in tako naprej .....

Prejšnji teden je en na obali Slavkota zbil...

PS: Tortelini živijo zahodno od Ankarana.
kolkrkaplc
# 17.07.2015 ob 07:47
Vozniki iz različnih držav so vajeni navad od doma in te navade vozijo s seboj. Avtoceste v vzhodni Evropi so drugačne, širše, brez ograj. Tam ni nenavadno, ko ogromni traktor med obdelavo polj obrača na avtocesti. Tudi ustavljanje za čik ali lulanje ob cesti ni nič takega. Ker tam ljudje živijo tako, je manj nesreč, dokler taisti ne pridejo na zahod, kjer ima AC funkcijo hitrega pretoka.
Se spomnite, ko je pred leti Romun, potem, ko je ugotovil, da je zašel, preprosto obrnil avto s prikolico pri predoru Golovec? Od takrat so pasovi dvosmernega prometa na enem pasu fizično loceni.
Marsikaj bi se dalo predvideti in preprečiti, če ne bi bili vozniki med vožnjo obremenjeni še s telefonom (prekletstvo mobilca je ta, da se moras moraš takoj javiti ali odgovoriti na sms)
frozen pingvin 2
# 17.07.2015 ob 10:25
...in potem romunski veleposlanik pošilja domov sporočila, da so naše ceste nevarne in da naj njeni državljani vozijo previdno... najprej pomisliš da se heca...
Binder Dandet
# 17.07.2015 ob 09:21
@donkey:
Gotovo je pripomogla. Kot je pripomoglo več AC. Pa tudi izboljšanje kulture. Pred 10 leti, ko še ni bilo istrskega Y, sem bil del ene take stereotipne reakcije. Vozimo v koloni, pridedo do ravnine, 4 od 15 avtov hitro prehitevat (jaz tudi) in vsi smo bili Slovenci. Danes tega ne boš videl. To je poanta. Ko še ni bilo trojanskih tunelov in smo se drajsali vsak teden gor in dol (v Lj študirat). Tam se je kolone prehitevalo množično (v vsakem trenutku je kdo prehiteval) itd.. Tega danes ne boš več srečal. Kultura se je izboljšala in se nikakor ne morem strinjat, da se slabša. Pred 25 leti, ko sem bil majhen otrok, me niti pripasali niso spredaj. Danes se pripašem tudi zadaj. Takšnih izboljšav je malo morje.
ZETAC
# 17.07.2015 ob 08:58
Ni problem samo na vtocestah, ravno tako niso problem samo Romun in Bolgari. Na avtocestah se premalo upošteva varnostna razdalja, tudi tovornjakov. Sem pred kratkim vozil skozi tunel s predpisano hitrostjo in se mi je zadaj dobesedno prilepil en tovornjak, vmes pa je še trobil in utripal z lučmi. Opažam pa vse več nestrpnosti in izsiljevanja prednosti tudi na regionalnih in lokalnih cestah. Pač odraz splošne kulture, ki je na cesti lepo opazen.
dunbar
# 17.07.2015 ob 08:07
Cheetah@ Mogoče so nekateri komentarji res že na meji, ampak brez vzroka se ne govori o udeležencih prometa na naši AC, ki so romunske narodnosti.

Zraven teh, ki imajo romunske tablice, opazujte še te ,ki imajo vozijo enoprostorce, kombije, furgone starejšega datuma z italijanskimi tablicami...
vzdev
# 17.07.2015 ob 08:04
@doba, to ni nobeno opravičilo. Če bi voznik imeli vsaj malo varnostne razdalje, bi avto videl. Če pa je prilepljen 1 m za tovornjakom spredaj, pa mu je ta res zakrival pogled.
ErikD
# 17.07.2015 ob 09:52
če bi za 50% povečali priostnost policije na AC (npr. KP-LJ in LJ-Jesenice) bi v nekaj mesecih spravili državni proračun v pozitivno stanje
hizli tren
# 17.07.2015 ob 09:37
Mene moti, da se policija velikokrat (ampak ne vedno) s svojim radarjem postavi tja kjer je najlazje kasirati. Npr.: Poljanska cesta v Ljubljani(kodeljevo). Postavijo se spodaj pod hrib. Cesta je široka, vmes je polna črta, pešci imajo pločnik, kolesarji stezo, semaforji so postavljeni. Ampak tam je lažje napisati kazen, kakor pa da bi po avtocesti opazovali promet in iskali,sledili oz. ulovili nore voznike.
Unssen
# 17.07.2015 ob 09:23
@BojanD

Tako je. Ne le, da so vozniki iz LJ najboljši, najbolj strpni in najbolj previdni vozniki. Poleg tega tudi prvi pomagajo ob nesrečah, ne prekoračujejo hitrosti, celo njihovi BMW vozniki so uvidevni in neagresivni. Pravzaprav LJ vozniki po podatkih Policije sploh še niso bili obravnavani.

Ok, šalo na stran. Tole vzhodnoevropsko ležernost na AC je potrebno prevzgojiti. Vsakemu, ki kupi vinjeto, pred prodajo vinjete pokazati pano, ki mora viseti ob vsakem prodajnem mestu vinjet, da si prebere 3 ključne točke obnašanja na AC:
- ni ustavljanja izven počivališč / benz postaj,
- vozi se po najbolj desnem pasu, ki je prost,
- tatvine in prodajanje izdelkov se na počivališčih / benz postajah kaznujejo z zaporom.

Preden Vzhodnoevropejec ne zna na pamet teh treh točk, nema vinjete.

Potem pa naj na vsakem od 4 avtocestnih krakov kontinuirano vozi policijska patrulja in spremlja te prekrške, naj se uvede brezplačna cifra 117, kamor kličemo vozniki in problem bomo počasi rešili. Saj nismo v Rusiji, porkamadona, da bomo imeli cirkus po cesti.
nonparel
# 17.07.2015 ob 08:33
No, tudi Slovenci nismo neki vzor, kar se vožnje po cestah tiče.
doba
# 17.07.2015 ob 07:47
Jih ni videl zaradi tovornjakov?
Po neuradnih informacijah naj bi pogrešanemu vozniku tovornjaka pogled na avtocesto pred trkom zakrivala dva tovornjaka, ki sta vozila pred njim.
Kazalo