Predstavniki zaposlenih Luke Koper zbirajo podpise podpore za gradnjo drugega tira. Foto: BoBo
Predstavniki zaposlenih Luke Koper zbirajo podpise podpore za gradnjo drugega tira. Foto: BoBo

Če nam omogočijo rast, zagotavljamo, da bomo podvojili dobiček v zelo kratkem času, že danes bi ga lahko, če bi imeli tir. Smo eno redkih pristanišč in eno redkih slovenskih podjetij, v katerih stranke čakajo v vrsti.

Mladen Jovičič
false
Projekt gradnje drugega tira je ocenjen na 1,3 milijarde evrov. Foto: BoBo
Tisoč podpisov za drugi tir v Ljubljani

Do zdaj so v več mestih zbrali skupaj že več kot 21 tisoč podpisov, zdaj pa so akcijo izvedli tudi v slovenski prestolnici. S podpisi nameravajo vlado pozvati k takojšnjemu začetku gradnje drugega tira in preprečiti razprodajo edinega slovenskega tovornega pristanišča.

Na obeh omenjenih prizoriščih so podpise zbirali med 8. in 14. uro, ob 11. uri pa je stojnico na Prešernovem trgu obiskal tudi ljubljanski župan Zoran Janković in s tem izrazil svojo podporo gradnji drugega tira, so sporočili z ljubljanske občine.

Ljubljanski župan je po oddaji podpisa poudaril, da gradnjo drugega tira že ves čas podpira. Prepričan je, da se bo drugi tir tudi zgradil, in hkrati spomnil, da je zemljišče zanj že na voljo. Treba je gledati v prihodnost, saj je Luka Koper za Slovenijo nujna povezava s svetom, hkrati pa je njena lega boljša kot lega severnonemških pristanišč, je sklenil.

"Politiki pod vplivom lobijev z Zahoda"
Zbiranje podpisov širijo tudi v druge kraje, ker menijo, da mora vsak prebivalec Slovenije vedeti, za kaj gre, je dejal Mladen Jovičič iz sindikata žerjavistov, sicer tudi predstavnik zaposlenih Luke v nadzornem svetu. Država po njegovih besedah zavaja državljane, saj tirov ne gradi in je stanje v pristanišču nespremenjeno že vsaj pol leta, čeprav so že na voljo dovoljenja za povečanje zmogljivosti.

Gre za namerno "spravljanje Luke Koper na kolena, saj jo je treba odtujiti, nato pa se bo drugi tir zelo hitro gradil", je izrazil prepričanje Jovičič in dodal, da so očitno slovenski politiki pod vplivom nekaterih zelo močnih lobijev z Zahoda.

Luka Koper in drugi tir bi po Jovičičevih besedah prinesla veliko dobrega vsej državi, saj gredo tako rekoč ves dobiček in koncesije prav v proračun. "Če nam omogočijo rast, zagotavljamo, da bomo podvojili dobiček v zelo kratkem času, že danes bi ga lahko, če bi imeli tir. Smo eno redkih pristanišč in eno redkih slovenskih podjetij, v katerih stranke čakajo v vrsti," je sklenil.

"Vlada ovira razvoj pristanišča"
Cilj akcije je po navedbah pobudnikov ozavestiti slovensko javnost o pomenu koprskega pristanišča za slovensko gospodarstvo in nujnosti gradnje dodatnega železniškega tira med Koprom in Divačo, saj gre za najranljivejši člen slovenskega železniškega omrežja, od katerega je odvisno pristanišče. Eksperimentiranje z modelom upravljanja pristanišča je nevarno, opozarjajo.

Vlada namerno zavlačuje z gradnjo drugega tira, s tem pa kljub ekonomski, socialni in okoljski smiselnosti projekta ovira razvoj Luke Koper in posledično ogroža delovna mesta, socialno stabilnost in sam razvoj regije, so prepričani v Luki Koper.

Kritični so tudi do predvidene ustanovitve posebnega projektnega podjetja za drugi tir. Za posebno projektno podjetje, v katerem bi država na koncu ohranila manjšinski delež, se je vlada namreč odločila na začetku leta, ideja pa je še v fazi usklajevanja. V igri je sicer še vedno tudi možnost izvedbe projekta prek mandatne pogodbe z Darsom.

Projekt ocenjen na 1,3 milijarde
Na začetku aprila bo na sestanku ožje tehnične skupine projekta, ki bo potekal pod okriljem predsednika vlade Mira Cerarja, potekalo dogovarjanje o možnostih izvedbe drugega tira. Stroka bo takrat razgrnila različne poglede in koncepte glede same izvedbe.

Dejavnosti v povezavi z drugim tirom trenutno potekajo v smeri izbire izvajalca analize optimizacije in racionalizacije projekta, zdaj ocenjenega na 1,3 milijarde evrov. Za izvedbo analize je prispelo pet ponudb, po zagotovilih ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pa bodo z izbiro izvajalca maksimalno pohiteli.

Če nam omogočijo rast, zagotavljamo, da bomo podvojili dobiček v zelo kratkem času, že danes bi ga lahko, če bi imeli tir. Smo eno redkih pristanišč in eno redkih slovenskih podjetij, v katerih stranke čakajo v vrsti.

Mladen Jovičič
Tisoč podpisov za drugi tir v Ljubljani