Bernie Ecclestone se pritožuje nad vidiki sodobne formule ena. Foto: EPA
Bernie Ecclestone se pritožuje nad vidiki sodobne formule ena. Foto: EPA

Motor formule ena mora imeti več kot 1.000 konjskih moči (745 kW) - in biti mora glasen. Tako glasen, da takoj veš, da je to formula ena.

Bernie Ecclestone
Niki Lauda in Bernie Ecclestone
Niki Lauda in Bernie Ecclestone 24. januarja v Kitzbühelu med dobrodelno tekmo Kitz Charity Trophy 2015. Foto: EPA

Formula ena izgublja navijače, zato bo vodstvo tekmovanja ustrezno ukrepalo. Cilj v sezoni 2015 je doseči večji spektakel, privabiti gledalce, obenem pa poskrbeti še za manjše stroške za sodelujoče ekipe, meni vodja formule ene Ecclestone.

Vettel tudi drugi dan najhitrejši
Tudi drugi dan testiranj v Jerezu je pripadel Sebastianu Vettlu, ki je še enkrat odpeljal najhitrejši (Ferrari) ši krog (1:20,984). Drugi je bil Felipe Nasr s sauberjem (+0,883), tretji Valtteri Bottas z williamsom (+1,335). Svetovni prvak Lewis Hamilton je bil z mercedesom četrti (+1,506), Max Verstappen s toro rossom peti (+3,183), Pastor Maldonado z lotusom pa šesti (+4,818). Tudi tokrat je bil McLaren krepko zadaj, Jenson Button je za najhitrejšim časom zaostal za dobrih 33 sekund.

Pred začetkom nove sezone, ki se uradno začenja s testiranji v Jerezu, so se spet pojavile stare polemike iz prejšnjega leta: ali so dirkalniki po spremembi pravil postali preveč ekološki, preveč varčni in preveč tihi.

Ecclestone za močnejše in glasnejše motorje
Tudi Ecclestone, ki pri 84 letih še vedno brez težav obvladuje cirkus kraljice motošporta, se strinja, da so morda v želji po sodobnejšem in okoljsko sprejemljivejšem tekmovanju pozabili na prvinskost motošporta. Rešitev je po njegovem mnenju v dirkalnikih, ki bodo videti agresivnejši, z motorji, ki bodo glasnejši, ter z manj pravili, ki bi begala tako gledalce kot tekmovalce. "Motor formule ena mora imeti več kot 1.000 konjskih moči (745 kW) - in biti mora glasen. Tako glasen, da takoj veš, da je to formula ena," je za nemški časnik Auto motor und sport dejal Ecclestone.

Lauda ponudil preprosto rešitev
Pri tem ima zagovornika tudi v Nikiju Laudi; nekdanji svetovni prvak in v zadnjih desetletjih tudi nepogrešljivi spremljevalec formule ena v najrazličnejših vlogah svetuje preprosto rešitev, ki bi temu športu vrnila nekdanjo privlačnost: "Preprosto: 1.200 konjev, širše pnevmatike, aerodinamika, ki omogoča prehitevalne manevre - pa bomo športu vrnili nekdanjo veljavo."

Dirkači podobni astronavtom?
Čeprav obvladuje finančni del formule ena, pa Ecclestone ni pristojen za spremembe pravil. Zato bo svoje zamisli čez nekaj dni predstavil moštvom, zadnjo besedo bo imela krovna mednarodna zveza FIA. Ecclestone meni, da bi lahko spremembe na področju motorjev sicer uveljavili šele v sezoni 2017, če bi jih seveda sprejeli. V sodobni formuli ena pa je Britanca zmotilo še nekaj. Dirkači niso več podobni nekdanjim voznikom, ki so mojstrsko obvladovali volan in nepredvidljive dirkalnike, temveč bolj astronavtom, ki pritiskajo na številne gumbe okrog sebe: "Dirkači naj bodo spet videti kot dirkači. Zdaj je videti, kot da dirkalnike na daljavo vozijo kar iz boksov."

Motor formule ena mora imeti več kot 1.000 konjskih moči (745 kW) - in biti mora glasen. Tako glasen, da takoj veš, da je to formula ena.

Bernie Ecclestone