Ferrari, ki v letošnji sezoni dobil dve dirki - obakrat je zmagal Sebastian Vettel (na fotografiji) - bo v letu 2017 od formule ena prejel slabih 169 milijonov evrov, kar je sicer za 9 odstotkov manj kot lani. Foto: Reuters
Ferrari, ki v letošnji sezoni dobil dve dirki - obakrat je zmagal Sebastian Vettel (na fotografiji) - bo v letu 2017 od formule ena prejel slabih 169 milijonov evrov, kar je sicer za 9 odstotkov manj kot lani. Foto: Reuters
Mercedes
Čeprav je bil Mercedes v zadnjih treh sezonah praktično nepremagljiv in je v tem času tudi osvojil po tri dirkaške in konstruktorske naslove svetovnega prvaka v formuli ena, to ni dovolj, da bi od formule ena med moštvi prejel največ denarja. Foto: Reuters
Renault
Renault (na fotografiji Nico Hülkenberg) ima največji izpad prihodkov v primerjavi z letom 2016. Foto: Reuters

In to čeprav je moštvo iz Maranella prejšnjo sezono v konstruktorskem seštevku končalo šele na tretjem mestu, za Mercedesom in Red Bullom. Prejemki so sestavljeni iz različnih pristojbin, medijskih pravic in drugih možnosti prihodka, med drugim tudi pokroviteljskih sredstev.

Formula ena bo razdelila 68 odstotkov iz prometa med vsa moštva v kraljici motošporta. Gre za znesek 940 milijonov ameriških dolarjev ali približno 860,5 milijona evrov, ki ga bo vodstvo formule ena med deset ekip razdelilo z devetimi mesečnimi nakazili.

Ferrari spet na vrhu lestvice
Vsota, ki jo bodo prejele ekipe, je odvisna od predstav dirkačev v prejšnji sezoni, uvrstitve moštva v konstruktorskem seštevku v zadnjih treh letih, prav tako tudi od posebnih dogovorov, ki jih imajo kolektivi, sklenjeni s formulo ena (Ferrari, Mercedes, Red Bull in McLaren). Največ denarja bo prejel Ferrari, in sicer 180 milijonov ameriških dolarjev (164,8 milijona evrov), drugi je Mercedes (171 milijonov dolarjev ali 156,6 milijona evrov), ki si je podredil kraljico motošporta v zadnjih letih. Red Bullu pripada 161 milijonov dolarjev (147,5 milijona evrov), McLarnu 97 milijonov ameriških zelencev (88,8 milijona evrov).

Sledijo Williams (79 milijonov dolarjev ali 72,3 milijona evrov), Force India (72 milijonov dolarjev ali 65,9 milijona evrov), Toro Rosso (59 milijonov dolarjev ali 54 milijonov evrov), Renault (52 milijonov dolarjev ali 47,6 milijona evrov), Sauber (49 milijonov dolarjev ali 44,9 milijona evrov) in Haas (19 milijonov dolarjev ali 17,4 milijona evrov).

Če bi denar razdelili enakomerno
Najvišji izpad dohodka v primerjavi z izplačili iz lanske sezone ima Renault (19 odstotkov), najvišjo rast ima McLaren (18 odstotkov). Če bi finančni kolač v formuli ena razdelili enakomerno, bi vsaka ekipa prejela po 94 milijonov dolarjev (86,1 milijona evrov). V tem primeru bi imel najvišji izpad dohodka Ferrari (86 milijonov dolarjev ali 78,8 milijona evrov), najvišjo rast pa Sauber, ki bi v žep pospravil 45 milijonov dolarjev ali 41,2 milijona evrov več. Moštvo Haas ni všteto, ker ni upravičeno do izplačila glede na uvrstitve v zadnjih treh sezonah, saj se je elitnemu razredu motošporta pridružilo šele lani.