Formula 1
Sladka zmaga Lewisa Hamiltona na Ferrarijevem "dvorišču" v Monzi. Foto: Reuters
       Rad bi pohvalil Ferrari, danes nam je bil velik izziv. Rad bi se zahvalil vsem tukaj in vsem, ki me podpirate doma. Brez zaupanja vseh teh ljudi danes takšen uspeh ne bi bil mogoč.       
 Lewis Hamilton
Kimi Räikkönen in Sebastian Vettel sta na štartu lepo zaprla Lewisa Hamiltona, nato pa se je Nemcu dirka sfižila že v naslednji šikani, ko si je po izgubljenem boju z Britancem poškodoval dirkalnik in moral odpeljati na prisilni postanek. Foto: Reuters
Ferrari je izgubil taktični boj z Mercedesom, Räikkönena so prehitro poklicali v bokse, zato v končnici dirke s precej bolj obrabljenimi gumami Hamiltona ni mogel zadržati za seboj. Finec na zmago v kraljici motošporta čaka že 109 dirk, nazadnje je slavil na uvodni dirki sezone 2013 v Melbournu. Foto: Reuters Foto: Reuters
Sebastian Vettel je že v uvodnem krogu dirke izgubil vse možnosti za zmago, potem ko je padel na zadnje mesto in moral za nameček opraviti še prisilni postanek. Foto: Reuters
Italijanski ljubitelji kraljice motošporta, ki v večini stiskajo pesti za Ferrari, so znova pripravili izjemno vzdušje. Foto: Reuters
VIDEO
Hamiltona žvižgi le še po...
VIDEO
Hamilton ohladil rdeče na...

Dodaj v

Hamiltonu taktična bitka na "Ferrarijevem dvorišču"

Britanec povišal prednost pred Vettlom na 30 točk
2. september 2018 ob 15:10,
zadnji poseg: 2. september 2018 ob 16:30
Monza - MMC RTV SLO

Lewis Hamilton je veliki zmagovalec dirke F1 za VN Italije v Monzi. Drugo mesto je zasedel Kimi Räikkönen, tretji je bil Valtteri Bottas.

Pri Ferrariju so si po sijajnih sobotnih kvalifikacijah obetali dvojno zmago, a so sanje izpuhtele že v drugi šikani dirke, ko je Sebastian Vettel izgubil dvoboj s Hamiltonom, obenem pa še poškodoval svoj dirkalnik, zaradi česar je padel na zadnje mesto. Heppenheimčan je dirko sklenil na četrtem mestu.

Räikkönen je vodil večji del dirke, a Mercedes je še enkrat letos dobil taktični boj s Ferrarijem. V zaključku italijanske preizkušnje je imel Hamilton zavoljo poznejšega postanka bolj svež komplet gum, zaradi katerega je lahko izvedel napad na Finca, zavzel prvo mesto in se odpeljal do 68. zmage v karieri.

Hamilton je tako povečal prednost v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena pred najbližjim zasledovalcem Vettlom. Ta zdaj znaša velikih 30 točk, Räikkönen jih ima na tretjem mestu 92 manj.

Vettel zdrknil na zadnje mesto
Dirko sta ferrarija začela odlično, zaprla sta oba mercedesa. Kljub temu da je Räikkönenu zablokiralo sprednje gume, je iz prve šikane odpeljal v vodstvu. Vseeno pa je že v uvodnem krogu na stezo zapeljal varnostni avtomobil, potem ko je v štartno-ciljni ravnini s poškodovanim torom rossom obstal Brandon Hartley, v drugi šikani sta trčila tudi Hamilton in Vettel, krajšo je potegnil Nemec, ki je z obrabljenimi gumami in poškodovanim sprednjim krilcem padel na rep kolone. Dogodek so pod drobnogled vzeli komisarji Mednarodne avtomobilistične zveze, a so presodili, da je šlo za dirkaško nesrečo.

Räikkönen mojstrsko mimo Hamiltona
Ob koncu 3. kroga se je varnostni avtomobil umaknil s steze, leteči štart je Hamiltonu uspel odlično, ob koncu štartno-ciljne ravnine je švignil mimo Räikkönena, a je ta že hip zatem na veliko navdušenje tifosov vrnil milo za drago in po zares poznem zaviranju znova zapeljal v vodstvo. V naslednjih krogih si je Finec pridirkal dovolj prednosti, da Hamilton za njim ni mogel uporabiti sistema DRS v ravninah, a odlepiti se od aktualnega svetovnega prvaka nikakor ni mogel – prednost je vselej znašala drobec čez sekundo.

Finec tudi po postankih pred Britancem
Räikkönen je ob koncu 20. kroga zapeljal v bokse, na stezo se je z novim kompletom gum vrnil na četrto mesto. Hamilton je ostal na stezi, začel se je odvijati taktični dvoboj. Britanec je dirkal izjemno hitro, skušal si je pridirkati dovolj prednosti, da bi se po vrnitvi iz boksa vrnil na čelo kolone, a mu to ni uspelo. Tudi Räikkönen je dirkal izjemno, v 23. krogu je dosegel najhitrejši čas, pet krogov pozneje je Britanec vendarle opravil postanek, na stezo se je vrnil krepko za Fincem. Vseeno pa je Räikkönen dirkal za Hamiltonovim moštvenim kolegom Bottasom, ki je Ferrarijevega dirkača zadrževal za seboj do konca 35. kroga, ko je zavil v bokse.

Medtem je Vettel lepo napredoval, v šikani Ascari v 38. krogu je prehitel Sergia Pereza in na petem mestu začel lov na Bottasa, medtem ko je ta za tretje mesto napadal Verstappna.

Vztrajnost se izplača – Lewis do zmage
Räikkönenu se je v zaključku dirke obetalo veliko dela. Imel je precej starejše in bolj obrabljene gume od najbližjega zasledovalca Hamiltona, ki je čakal na prvo najmanjšo priložnost za napad. Ponudila se mu je ob koncu štartno-ciljne ravnine 45. kroga, 33-letnik jo je zgrabil z obema rokama in povedel. O zmagovalcu tako rekoč ni bilo več dvoma, Räikkönen ni bil več v položaju za morebitni napad na zmago, Hamilton je dirko relativno mirno odpeljal do konca. V zadnjih krogih je bilo zanimivo še v boju za tretje mesto, Verstappen je v hudem boju odbijal Bottasove napade in si drugič zapored zagotovil najnižjo stopničko na odru za zmagovalce, ki pa mu je bila po pribitku petih sekund odvzeta. Še več, pred njega se je uvrstil tudi Vettel.

Dirka za VN Italije, Monza

Končni vrstni red (53/53):         
 1. L. HAMILTON     Mer 1:16:54,484
 2. K. RÄIKKÖNEN    Ferrari  +8,705
 3. M. VERSTAPPEN * Red Bull 13,569
 4. V. BOTTAS       Mercedes 14,501
 5. S. VETTEL       Ferrari  16,669
 6. R. GROSJEAN     Haas     57,952
 7. E. OCON         R. Point 58,831
 8. S. PEREZ        R. Point 59,781
 9. C. SAINZ        Ren.   1:19,026
10. L. STROLL       Williams 1 krog
11. S. SIROTKIN     Williams 1 krog
12. C. LECLERC      Sauber   1 krog
13. S. VANDOORNE    McLaren  1 krog
14. N. HÜLKENBERG   Renault  1 krog
15. P. GASLY        T. Rosso 1 krog
16. M. ERICSSON     Sauber   1 krog
                                   
    * - Pribitek petih sekund      
                                   
 Odstop: Hartley, Alonso, Ricciardo
                                   
Skupni vrstni red, dirkači:        
 1. L. HAMILTON     Mercedes    256
 2. S. VETTEL       Ferrari     226
 3. K. RÄIKKÖNEN    Ferrari     164
 4. V. BOTTAS       Mercedes    159
 6. M. VERSTAPPEN   Red Bull    130
 5. D. RICCIARDO    Red Bull    118
 7. N. HÜLKENBERG   Renault      52
 8. K. MAGNUSSEN    Haas         49
 9. S. PEREZ        Racing Point 44
10. F. ALONSO       McLaren      44
                                   
Moštva:                            
 1. MERCEDES 415    5. RENAULT   84
 2. FERRARI  390    6. McLAREN   52
 3. RED BULL 248    7. T. ROSSO  30
 4. HAAS      84    8. R. POINT  28
                                   
Mitja Lisjak
Prijavi napako
Komentarji
xyz72
# 02.09.2018 ob 16:35
Trije komentatorji pa niso opazili da je Vettel prišel 2 sec do bottasa in Maksu pripisali 4 mesto,sami strokovnjaki
Mike1825
# 02.09.2018 ob 16:39
Ferrai končno pripravi odličen dirkalnik potem pa dirko za dirko ali napaka v strategiji ali Vettel naredi oslarijo ali pa morda po sreči kar oboje. Težko je razumet to nesposobnost od take inštitucije, ki ima na razpolago tako veliko denarja.
Mihsss
# 02.09.2018 ob 15:16
Vettel dokazuje, da je povsem nezrel dirkač.
Nikec3
# 02.09.2018 ob 15:15
Vettel klasična bedarija! Hamilton je letos veliko bolj pameten dirkač.
F1CC
# 02.09.2018 ob 17:30
Stop&go dirkališče. Danes res zelo zanimiva in napeta dirka, ki traja 1hin20min sm mel občutek k pr mgp 40min. Res da so pri Mer. šolal Ferrari. Pa saj ni važn kolkrat se postavijo mehaniki na menjavo koles, če jim konkurenca slepo sledi. Mel so vodilnega na dirki sm mal bi počakal pa tud če bi šli krog pozneje v box ne blo nič narobe. krog je kratk, prehitevat se da, dežja pa tud ni blo. Po mojem so v moštvu Ferrari zajebal zmago Kimiju.
Vettel ti pa sm tako naprej, pa ne navijam za L.H. Sm pa upal da bo zmagal Kimi k je mel danes zelo veliko navijačev v Monzi.
ThePretender
# 02.09.2018 ob 16:30
Ja Ferrari ga je spet polomil s prezgodnjim postankom, zaradi česar je Kimi načel gume v lovu za Hamiltonim. Najbolj pa se Hamilton lahko zahvali Botasu, ki je iz svojih gum izstisnil maksimum in zadržal Kimija. Škoda, Kimi bi si tole res zaslužil zmagati.
Obalano
# 02.09.2018 ob 16:22
Prezgodnji prvi postanek je Kimija stal zmage.
3-4-2-1
# 02.09.2018 ob 16:39
Sloblood Penina je za polnoletne.
Roger Legend
# 02.09.2018 ob 15:17
Bravo Hamilton! Tako se zapelje (in prehiti)v ovinek. Je pa res da je tudi Vettel reagiral kot prvošolček.
hevimental
# 02.09.2018 ob 15:16
Ravno uradno, fetl nima za burek :-)
Tuljava
# 02.09.2018 ob 18:18
Skoda za Kimija. Sam si je sicer kriv, da je gume unicil na robnikih, po drugi strani so pa takticno Ferrari cist zafrknil in ga prekmalu poklicali v bokse. Padl so na isto foro, k so jo sami 10-15 let nazaj dostikrat izvajali z navideznim postavljanjem mehankarjev na pozicijo.
Roger Legend
# 02.09.2018 ob 15:58
@juventina10
Ni Lewis ktiv če Vettel ne zna vozit. To nima veze s provociranjem.
hevimental
# 02.09.2018 ob 15:26
Juvantina: je bil Lewis kriv? Dej no, super si res... Pac, tvoji so luzerija, navad se ;-)
Nikec3
# 02.09.2018 ob 16:24
To danes bo ena izmed boljših dirk Hamiltona v njegovi karieri. Enostavno ne dela napak, za razliko od Vettla, ki je letos ogromno točk vrgel stran.
thesteve
# 02.09.2018 ob 16:21
Raikkonen pa totalno uničene gume, sreča, da ima veliko prednost pred tretjeuvrščenim
thesteve
# 02.09.2018 ob 16:56
Pohvale Mercedesu, ko smo vsi mislili, da so Hamiltonu uničili dirko, so mu jo v bistvu rešili. Je pa nadležen ko muha, se ob igranju himne ne neha mahat z rokami, pa pozdravljat tistih svojih pet navijačev
frozen pingvin 4
# 02.09.2018 ob 16:42
Malo mi je žal za kimija... Vesel pa sem za fingerja, da je naredil tisto napako.... Je ratal zaletav kot mad max.
xyz72
# 02.09.2018 ob 16:40
Xyz: kdo se pa ukvarja s temi? Prvi trije so vazni, koga boli kdo je cetrti, hehe :-) It's Hammer, you know :-)

tisti ki ne gledamo formule 2 leti ampak 20 in tistim katerim je vazna vsaka tocka, da lahko do konca imamo vsaj malo izenaceno sezono in ne zmagovalca 5 tekem pred koncem sezone

cestitke komentatorjema, 10 min sta rabila da vidita razlike med vozniki
Mike1825
# 02.09.2018 ob 16:02
Če bi Alonso vozil ta Ferrari bi se Hamilton lahko samo pod nosom obrisal za letošnji naslov. Tako mu pa Vettel vsake toliko časa kakšno darilo da.
Thomas Müller
# 02.09.2018 ob 15:20
kolikokrat sem samo letos ze napisal, da je vettel najsibkejsi clen ferrarija...lahko se res zahvali superiornem red bullu za njegove naslove, ker pri ferrariju to lahko samo sanja....
Rutiner
# 02.09.2018 ob 15:16
Ravno uradno, od naslednjega leta v ferrariju Charles Leclerc!
thesteve
# 02.09.2018 ob 15:15
Zdej pa po zmago Kimi
robi111
# 02.09.2018 ob 21:29
Hevimental ti spremljaš formulo od leta 83??? Potem se malo zamisli nad svojim otroškim obnašanjem
hrenovka
# 02.09.2018 ob 17:44
Arrivabene bi moral po današnjem polomu odstopit iz svojega položaja.
Smooth Criminal
# 02.09.2018 ob 16:47
Kljub temu da sem navijac Hamiltona mi je kar malo skoda da ne Kiki zmagal... drugace pa nora dirka
Mike1825
# 02.09.2018 ob 16:28
SLOBloodPatriot

Na koncu bo verjetno na 4. mestu...
AtomX
# 02.09.2018 ob 16:24
nevem kot kaže raikonen ni sposoben zmagati... fetel pa prebutast in raje trči kot pa da bi jokico spustil spredse in ga po ravnini prehitel... In prov te butaste napake ga bodi stale naslova... oh well
Kroserc
# 02.09.2018 ob 21:52
Pa sej konc koncev, je pa F1 spet kr mau zanimiva ratala anede?
Janko Jazbec
# 02.09.2018 ob 20:13
Danes sta Hamilton in Raikonen trikrat pokazala, da se da v šikani prehitevati brez incidenta.
Max postaja iz dirke v dirko bolj antipatičen. Spomnil me je na Šumija, kako je Masso (ali je bil Barichelo?) zrinil v Budimpešti v zid. O Vetlu pa ne gre izgubljati besed, taktično povsem nezrelo, kot da razmišlja samo do konca ovinka.
josio13
# 02.09.2018 ob 18:22
Za vse ki razumete nemski jezik..edina izbira je ORF 1.....pred RTL-om----ni reklam..strokovni komentatorji...veliko novega iza koslisja.......In vsi ..vsaj tapravi objektivni navijaci vemo kako je dobil vecino svoji zmag Cevljar.....lahko recemo skoraj na istni nacin kot danes Sunka..je pa res da je danes Konj sam sebe pokopal..pravtako Prstek...Kot je ze nekdo napisal kako je bilo pri Benetonu...in pol se pri Konju(rdeci knopf) ali pa Cevljarjeve rozice......Nja omenim samo dve..Monako...Žak vs Cevljar.....In brez Todeka in Browneka tudi Šumeka nebi bilo kjer je bil....resnica boli....
Mike1825
# 02.09.2018 ob 17:05
Pa kje se najdete taki pacienti, včasih k je Vettel z RB zmagoval se je vedno en pacient našu k je smetil pod vsakim člankom o tem kak je Vettel oh in sploh, verjetno si ga je še kdaj vrgu na njega , zdaj k Hamilton zmaguje se najde spet par pacientov, ki mastrubira na Hamiltona... Ne raumem tega sploh pri športu kot je F1, kjer je najpomembnejši faktor kakšen dirkalnik ti pripravi EKIPA, dirkač doda tistih svojih 10%, ostalo je pa delo ekipe.
mkv
# 02.09.2018 ob 16:43
Ja, lahko ti ni všeč Ham zaradi neumnih izjav, zaradi ega, (no, redki zmagovalci v športu so skromni) ali pa česa drugega; je pa boljši voznik kot (trenutni) konkurenti. Pa ko je šel k mercu ni je bil le ta dokaj slab, tako da si tudi upa tvegati.
kojot9
# 02.09.2018 ob 16:15
To bo Kimi težko zdržal. Ima nekaj krogov starejše gume in tudi avto (obese) se nekaj čudno obnašajo čez šikane, vsaj tako se mi zdi pri super-slow-motion-u
Rossonero75
# 02.09.2018 ob 16:01
Zdej že prenose F1 zatemnjujejo vsepovsod..orf,rtl...Rai 1 nima:)
xyz72
# 02.09.2018 ob 16:00
Haha Bottas, odličen začetek sezone,prilika za zmago v Nemčiji, moštveni ukaz za prepoved napada na Hamiltona,zdej si pa samo še za blokiranje voznikov v korist hamiltona
thesteve
# 02.09.2018 ob 15:51
Danes je pa napeto
as_kgarnett
# 02.09.2018 ob 15:32
mogoče pa bo še kaj dež na dirki, bi bilo zelo dobro
DeepBlue
# 02.09.2018 ob 21:32
Kako so se pri Ferrariju pustili nategniti ... Kot prvošolčki.
microhub100
# 02.09.2018 ob 20:31
Hamilton pričakovano, Vettel kot po navadi.
frozen pingvin 4
# 02.09.2018 ob 19:08
mikedean

dejansko je letos zelo napeto, sploh če primerjaš z zadnjimi sezonami, ko sta med sabo dirkala za prvo mesto le mercedeza, ostali pa so bili daleč zadaj....ali nekaj let prej red bull... ferrari ima boljši bolid v tej sezoni in bi z lahkoto vodili prvenstvo.. tako ga pa stalno nekaj serjejo - od ekipe do dirkačev. da ne omenjam veliko smole za kimija. pred nami je še nekaj dirk in če se ferrariju končno poklopi vse, pa da vetel ne naredi spet kake neumnosti, bo še zelo napeto.
Roger Legend
# 02.09.2018 ob 16:31
Hammertime!
hevimental
# 02.09.2018 ob 16:19
No, tak je to :-)
Tuljava
# 02.09.2018 ob 18:22
Komentarorji pa itak cist brez veze. Ob njihovih izjavah ne mores ne zaspati zraven kot ob Mihelicu, ne se zabavljat kot ob Alisicu. Pac res neprivlacno za poslusat je to, ko mas kot gledalec vec vpogleda na stanje na dirki kot dva oz. na momente se tretji komentator.
Mike1825
# 02.09.2018 ob 18:02
leond

Kvaliteta prenosov je tudi padla, včasih smo še oddaje imeli pred dirkami, intervjuje z dirkači itd. Sedaj dobimo pa tri loleke... Verjamem, da bi kakšne oddaje pomagale ljudem sploh mlajšim razumeti koliko napora gre v to da dirkalnik sploh pride na start, od vseh CFD simulacij, testov v vetrovniku, testiranj na stezi, do logistike, kako dejansko spraviti vse te dele do naslednje lokacije itd. Pred 20imi leti je praktično vsak vsaj malo spremljal F1, sedaj pa težko najdem koga ki bi ta šport resno spremljal. Večina nas je tudi imela neko spoštovanje do dirkačev, F1 takrat ni delovala sterilna in gledalci smo še vedno imeli občutek, da če pride do kakšne res hude nesreče so lahko posledice izjemno hude. Izletne cone so bile večinoma peščene, kar je kaznovalo dirkače za napake, scena kjer je dirkalnik obstal v pesku, ko so se zadnje gume vrtele v prazno je bila skoraj vsako dirko...
leond
# 02.09.2018 ob 17:33
@Mike1825; zato, ker je nivo na katerem je šport premo sorazmeren z njegovimi fani in navijači. Torej tam nekje na dnu. Pred 20-imi leti je f1 spremljala inteligenca, glede na nekatere komentarje tu. So ti časi že zdavnaj mimo. Drugače pa še kar zanimiva dirka. Pričakoval sem več monotonosti. Napaka Vettla je rdeče stala ogromno. Potem pa še napaka s postankom. Mercedes je letos končno imel tudi nekaj taktične sreče. Drugega razloga kot sreče ne najdem glede na to,da so letos naredili kar nekaj napak.
xyz72
# 02.09.2018 ob 17:09
fant poisci si strokovno pomoc, s tem da nekoga zalis in si zelis njegovega odstopa samo delas v korist tistih,ki so govorijo da je formula ena zanic

formulo taksno o kateri ti pises(enosmerno) si ne zeli gledat nihce razen tebe, spremljam formulo od leta 1998(dvomi da si se takrat se rodil) tukaj sem da si preberem kaj zanimivega in novga, verjami da nam večini tukaj ni do tega da beremo tvoje bedarije
gospod iskreni
# 02.09.2018 ob 16:37
Vettel spet dokazal da je navadna jokica.
hevimental
# 02.09.2018 ob 16:29
Hamilton jih je unicu, dobesedno. Bogi fefafisti, fetl pa sploh luzr maximalen...
Nikec3
# 02.09.2018 ob 16:20
Raikkonen lahko zmaga samo če oba Mercedesa in Vettel odstopijo.
kojot9
# 02.09.2018 ob 15:32
Škoda Alonso, sicer pa na začetku zanimiva dirka
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Abu Dabija

Izidi (55 krogov):           
 1. L. HAMILTON   Mercedes  1:39:40,382
 2. S. VETTEL     Ferrari        +2,581
 3. M. VERSTAPPEN Red Bull       12,706
 4. D. RICCIARDO  Red Bull       15,379
 5. V. BOTTAS     Mercedes       47,957
 6. C. SAINZ      Renault      1:12,548
 7. C. LECLERC    Sauber       1:30,789
 8. S. PEREZ      Racing Point 1:31,275
 9. R. GROSJEAN   Haas           1 krog
10. K. MAGNUSSEN  Haas           1 krog
11. F. ALONSO     McLaren        1 krog

Svetovno prvenstvo (21/21), dirkači: 
 1. L. HAMILTON    Mercedes         408
 2. S. VETTEL      Ferrari          322
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          251
 4. M. VERSTAPPEN  Red Bull         249
 5. V. BOTTAS      Mercedes         247
 6. D. RICCIARDO   Red Bull         170
 7. N. HÜLKENBERG  Renault           69
 8. S. PEREZ       Racing Point      62
 9. K. MAGNUSSEN   Haas              56
10. C. SAINZ       Renault           53

Moštva:           
 1. MERCEDES    655
 2. FERRARI     571
 3. RED BULL    419
 4. RENAULT     122
 5. HAAS FERRARI 93
 6. McLAREN      62
 7. RACING POINT 52
 8. SAUBER       48