Maurizio Arrivabene je na položaju vodje moštva Ferrari po koncu lanske sezone zamenjal Marca Mattiaccija. Foto: EPA
Maurizio Arrivabene je na položaju vodje moštva Ferrari po koncu lanske sezone zamenjal Marca Mattiaccija. Foto: EPA

Vseeno menim, da tu evolucija ne bo dovolj, potrebna bo revolucija s pomembnimi in korenitimi spremembami. S tem mislim na večjo moč, višjo hitrost, ne nujno tudi večjo porabo goriva. Vsekakor pa znižanje stroškov na tistih področjih, ki širše javnosti ne zanimajo.

Maurizio Arrivabene
Ferrarijevi navijači
Število ljubiteljev formule ena je v zadnjih letih upadlo, ugotavljajo številni poznavalci tega športa. Kljub vsemu so med najzvestejšimi še vedno Ferrarijevi navijači, ki sicer na dirkaški naslov svetovnega prvaka čakajo že vse od leta 2007. Konstruktorski naslov je moštvo iz Maranella sicer osvojilo leto pozneje. Foto: EPA

Nova sezona, stare težave. Tako bi lahko opisali tegobe, s katerimi se že nekaj časa ukvarja formula ena. Zanimanje širše javnosti je zaradi varčevanja, zelenih tehnologij in predvsem spreminjanja predpisov in pravil za ta šport precej upadlo, zato želijo številni čim prej sprejeti ukrepe, s katerimi bi temu športu upravičili naziv - kraljica motošporta.

Med njimi je tudi vodja moštva Ferrari Maurizio Arrivabene, ki podpira najnovejše predloge o močnejših motorjih. Na zadnjem srečanju v Katarju je namreč skupina za strategijo v formuli ena iskala načine, kako šport napraviti zahtevnejši za dirkače, s tem pa tudi ustvariti spektakel za navijače. Eden izmed predlogov so prav močnejši motorji, ki bi dosegli do 1.000 konjskih moči (745 kW). Seveda pa Italijan želi spremembe še na drugih področjih.
Formula ena mora biti bolj spektakularna
"Prebral sem, kaj je imel naš prijatelj Niki povedati. On je glavni v razredu, jaz pa sedim kakšne štiri klopi zadaj. Vsekakor se z njim strinjam, da mora biti formula ena bolj spektakularna. Bojim se, da so se njegove napovedi uresničile in da je ta šport že začel izgubljati privržence," je o komentarjih Mercedesovega neizvršnega direktorja Nikija Laude, ki je za Autosport poudaril, da formula ena ne sme odstopiti od predlaganih rešitev, dejal Arrivabene.
Dirkalniki morajo navdušiti
V novem obdobju turbomotorjev se ljubitelji formule ena pritožujejo predvsem nad pretihimi pogonskimi sklopi, moti jih tudi videz dirkalnikov, še posebej sprednji del. "Do leta 2017 želim videti dirkalnike, ki bodo navduševali navijače. Dirkalnike, ki jim bodo blizu in tudi estetsko privlačnejši. Tako glasni, da bodo šle pokonci kocine - kot ob glasbi težkih metalcev. Tako je bilo, ko sem odraščal in ko je dirkal Niki. Vseeno menim, da tu evolucija ne bo dovolj, potrebna bo revolucija s pomembnimi in korenitimi spremembami. S tem mislim na večjo moč, višjo hitrost, ne nujno tudi večjo porabo goriva. Vsekakor pa znižanje stroškov na tistih področjih, ki širše javnosti ne zanimajo," je poudaril Arrivabene.
Dirkače želi približati navijačem
57-letnik iz Brescie, ki je na položaju vodje moštva zamenjal Marca Mattiaccija, prav tako želi dirkače približati navijačem oziroma širši javnosti, zato predlaga, da se četrtkove novinarske konference organizirajo zunaj dirkališč. "Tako bi lahko mesta, ki gostijo dirko, organizirala dogodek, na katerem bi predstavili dirkače in dirkalnike. Zagotoviti moramo nekaj boljšega, ustvariti moramo nov format formule ena," je še dejal in dodal, da morajo vodilni v Mednarodni avtomobilistični zvezi upoštevati smernice in želje ljubiteljev elitnega razreda motošporta - tudi s pomočjo spletnih anket in televizijskih družb.

Vseeno menim, da tu evolucija ne bo dovolj, potrebna bo revolucija s pomembnimi in korenitimi spremembami. S tem mislim na večjo moč, višjo hitrost, ne nujno tudi večjo porabo goriva. Vsekakor pa znižanje stroškov na tistih področjih, ki širše javnosti ne zanimajo.

Maurizio Arrivabene