McLaren bo eden glavnih izzivalcev Red Bulla. Foto: Reuters
McLaren bo eden glavnih izzivalcev Red Bulla. Foto: Reuters
Sebastian Vettel
Kdo ali kaj lahko prepreči nov zmagoviti pohod Sebastiana Vettla oziroma Red Bulla? Foto: Reuters
Fernando Alonso
Fernando Alonso bo skušal osvojiti prvi naslov s ferrarijem. Foto: Reuters

Kdo lahko zaustavi pohod rdečih bikov proti tretjemu zaporednemu naslovu svetovnega prvaka? Red Bull ima najhitrejši dirkalnik v formuli 1 že od druge polovice leta 2009, vsako leto pa so bili na stezi bolj prepričljivi. Če se je v sezoni 2010 Sebastian Vettel vse do finala sezone v Abu Dabiju boril za svoj prvi naslov, pa je lani s tekmeci dobesedno pometel in šampionsko zvezdico ubranil že štiri dirke pred koncem.

Ker so se tehnična pravila FIA letos spremenila zgolj za odtenek, mnogi pričakujejo nov pohod zdaj 24-letnega Heppenheimčana proti naslovu prvaka, a vsaj sodeč po predsezonskih testiranjih Red Bull nima več izrazite prednosti, ki jo je bilo pred začetkom sezone zaznati lani. Še več; tekmeci eden za drugim trdijo, da je letos konkurenca tesno skupaj, in da nihče nima dominatnega dirkalnika. Si nemara lahko obetamo razburljivo dirkaško leto, kot ga še ni bilo? Na portalu MMC smo preleteli dvanajst letošnjih dirkaških zasedb, povzeli testiranja in za vas bralce predstavili njihove možnosti v sezoni 2012! Vse to v spodnji "zgodbi" avtorja Luke Svetine.

RED BULL
Poreklo: Avstrija
Šef ekipe: Christian Horner
Dirkača: Sebastian Vettel (#1) in Mark Webber (#2)
Dirkalnik: red bull renault RB8
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 1. mesto

Moštvo Red Bull, ki v svetovnem prvenstvu formule 1 sodeluje šele od leta 2005, je zadnja leta nerešljiva uganka za tekmece. Rdeči biki so prvi zmagovalni dirkalnik ustvarili leta 2009, ko sta Sebastian Vettel in Mark Webber v svoje roke dobila avtomobil RB5. Z njim je Nemec zmagal na štirih dirkah (Avstralec le na dveh) in se do konca leta celo vmešal v boj za naslov prvaka. Forma ekipe Brawn in dirkača Jensona Buttna je namreč takrat do konca sezone zbledela, saj so tekmeci uspešno kopirali njihov dvojni difuzor, že leto dni kasneje pa je avstrijsko moštvo osvojilo oba naslova.

Zdi se, da so v Milton Keynesu z mislimi vselej korak pred konkurenco. Lani so na predsezonskih testiranjih predstavili izpušni difuzor, sistem pihanja plina na difuzor tudi v primeru, ko dirkač ne pritiska na pedalko za plin, zaradi česar se je pod dirkalnikom večal podtlak in je bil tako RB7 neverjetno aerodinamično učinkovit. Vettel je do poletja zmagal kar sedemkrat in v Silverstonu so želeli pri FIA uravnotežiti monotono sezono s prepovedjo pihanja. Pri Red Bullu so se krovni organizaciji odločno postavili po robu, saj se jim ni zdelo pravično, da se tehnična pravila menjajo sredi sezone, ker bi bil red bull renault RB6 nenadoma nekonkurenčen in neuporaben. Celoten koncept dirkalnika je bil namreč zgrajen prav okrog izpušnega difuzorja in biki so na koncu dosegli svoje.

Letos so tako imenovani pihani difuzorji prepovedani, ljubitelje formule 1 pa je zelo zanimalo, kaj bo dizajnerski genij Adrian Newey iztuhtal tokrat. Na prvi pogled novi dirkalnika RB8 ni veliko drugačen od glavnih konkurentov, saj ima prav tako viden stopničasti nos, izjemno hitrih krogov pa na testiranjih letos ni bilo od nikoder.
V Barceloni se je sicer dirkalnik RB8 predstavil s prvim posodobitvenim paketom, najvidnejša sprememba, ki jo je vključeval v primerjavi z originalnimi rešitvami, pa je bila spremenjena lega izpušnega sistema na zadku avtomobila. Ferrarijeve inženirje so razburile slike, na katerih se jasno vidi, da ima dirkalnik na zadnjem delu na dnu reže, s pomočjo katerih bi bilo mogoče izpušne pline, ki po novem prihajajo iz nenavadno naprej ležega izpuha, preusmerjati na difuzor, zato so od FIA želeli, da preveri legalnost Neweyjevih rešitev. Charlie Whiting je prižgal zeleno luč za uporabo paketa na VN Avstralije, a ga tam Red Bullo bržčas vseeno ne bo uporabil, saj posodobitve ne delujejo, inženirje pa je v slabo voljo spravilo tudi prehitro obrabljanje Pirellijevih gum.

S paketom ali brez, Red Bull bo tudi brez lanskega koncepta izpušnega difuzorja letos kandidat za naslov prvaka. V moderni formuli 1, kjer je skorajda devetdeset odstotkov poudarka pri rešitvah na aerodinamiki, kar ni všeč predvsem ekipi Ferrarija, si je težko predstavljati, da naslednik lanskega RB7, kateri je skupaj zmagal na trinajstih dirkah, letos ne bi bil konkurenčen za sam vrh.

Biki imajo orožje tudi v izjemno talentiranem Sebastianu Vettelu, ki je lani na kvalifikacijah podrl 19 let star rekord Nigela Mansella po osvojenih najboljših štartnih položajih v eni sami sezoni, tekmece pa je s svojim talentom prepričal že leta 2008, ko je v dežju zmagal v Monzi s toro rossom. Če bo ponovno konkurenčen tudi Mark Webber, ki je bil lani neprepoznaven, saj je edinikrat zmagal šele na finalu sezone v Interlagosu, bo Red Bull spet težko ustaviti. Morda pa se prav v vnovičnem dvigu forme Avstralca skriva orožje tekmecev? Spomin na leto 2010, ko sta s Vettlom drug drugemu "odžirala" točke in v Turčiji celo trčila med seboj, je še kako živ...

McLAREN
Poreklo: Velika Britanija
Šef ekipe: Martin Whitmarsh
Dirkača: Jenson Button (#3) in Lewis Hamilton (#4)
Dirkalnik: mclaren mercedes MP4-27
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 2. mesto

Drugo najuspešnejše moštvo v formuli 1 vseh časov tudi letos načrtuje napad na naslov prvaka. V Wokingu ga čakajo od leta 2008, ko jim ga je v dramatičnem zaključku velike nagrade Brazilje pripeljal takrat vsega 23-letni Lewis Hamilton. Zanimivo, britanski projekt je edini med velikimi, ki letos aerodinamične rešitve svojega avtomobila ni poiskal s pomočjo stopničke na nosu, ki nekoliko kazi estetski izgled preostalih dirkalnikov velikih moštev. Mnogi poznavalci so dvignili obrvi, ko so prvič videli slike novega MP4-27, katerega je McLaren predstavil kot prvi med kandidati za naslov prvaka. Bo slednjih brez stopničke na visokohitrostnih ovinkih dovolj učinkovit? Martin Whitmarsh je hitro pomiril McLarnove navijače in obrazložil, da njihov dirkalnik stopničke ne potrebuje, saj so v Wokingu v zadnjih letih izdelovali avtomobile z ekstremno nizko lego šasije, zato se nos na MP4-27 postopno dviga proti kokpitu, avto pa velja za najlepšega med letošnjimi izzivalci.

McLaren mercedes MP4-27 je sicer po besedah tehničnega direktorja ekipe Paddyja Lowa evolucija predhodnika, s katerim sta lani Jenson Button in Lewis Hamilton zmagala vsak na treh dirkah. McLaren je bil že lani najbližji zasledovalec šampionskega Red Bulla in če letos ne bo dominacije Sebastiana Vettla, kot smo jo videli v sezoni 2011, bo britansko moštvo najresnejši kandidat za naslov prvaka ob vedno nevarnih rdečih bikih.

Vprašanje pa se poraja, na katerega dirkača se v Wokingu bolj splača staviti; na Jensona Buttna ali Lewisa Hamiltona? Starejši voznik je doslej enkrat že osvojil naslov prvaka, leta 2009 z Brawnom, lani pa postal sploh prvi moštveni tekmec, ki je uspel po točkah v skupnem seštevku premagati Lewisa Hamiltona. To ni uspelo niti Fernandu Alonsu, ko je leta 2007 kot dvakratni svetovni prvak vozil za McLaren, niti Fincu Heikkiju Kovalainenu. Button je s svojimi lanskimi predstavami presenetil marsikoga, saj je najdlje med vsemi ogrožal nespornega favorita Sebastiana Vettla, medtem, ko se je Hamilton povsem izgubil.

Njegovo lansko sezono je zaznamoval razhod z očetom-menedžerjem Anthonyjem, spor z zdaj še bivšim dekletom, ameriško pop zvezdnico Nicole Scherzinger, in velike napake na stezi, zaradi katerih se je prevečkrat po dirkah zagovarjal pri komisarjih FIA (kar šestkrat je trčil z Masso). Vseeno imajo Hamiltonovi navijači razlog, da so letos optimistični; dirkač je do konca leta vendarle prebrodil rezultatsko krizo in v Abu Dabiju novembra spet uspel zmagati. Dejstvo je, da imajo pri McLarnu morda najbolj homogeno dirkaško zasedbo, saj se rojaka med seboj zelo spoštujeta, zato se lahko še enkrat več nadejajo dobrega rezultata, morda celo naslova prvaka.

FERRARI:
Poreklo: Italija
Šef ekipe: Stefano Domenicali
Dirkača: Fernando Alonso (#5) in Felipe Massa (#6)
Dirkalnik: ferrari F2012
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 3. mesto

Največji napredek poznavalci formule 1 letos pričakujejo od Ferrarija, saj je italijansko moštvo novega izzivalca v tovarni v Maranellu začelo razvijati že zelo zgodaj, sredi poletja. S ferrarijem 150 italia je lani Fernando Alonso zmagal enkrat samkrat, pa še to na dirki za veliko nagrado Velike Britanije, ko je FIA za dirkaški konec tedna v Silverstonu prepovedala pihanje izpušnih plinov na difuzor v primeru, kadar dirkač ne pritiska na pedalko za plin, kar je še najbolj prizadelo ekipi Red Bull in Renault, Sebastian Vettel pa je takrat dirko prvič končal pod odrom za zmagovalce. V Maranellu so večkrat zatrdili, da bo letošnji avtomobil popoln odklon od lanskoletnega modela, saj naj bi bile rešitve radikalne, agresivne - dobili smo ferrari F2012.

Morda najgrši ferrari v zadnjih letih, saj ima med vsemi dirkalniki stopničasti nos najbolj izrazito dizajniran, pa inženirjem italijanske ekipe na testiranjih ni prinesel nasmeha na obraze, saj pravih nastavitev avtomobila niso in niso mogli določiti. Hitrost v kvalifikacijskem krogu so sicer uspeli izboljšati, problem pa ostaja razdalja dirke. Ferrari je med štirimi velikimi ekipami zaradi težav z zanesljivostjo opravil z najmanj testnimi kilometri. Glavno težavo predstavlja lega izpušnega sistema, saj so ga po prvih dveh predsezonskih testiranjih morali spremeniti, da bi izpušne cevi prestavili nekoliko naprej. Originalni dizajn na stezi ni prinašal rezultatov, zaradi položaja cevi pa so se Pirellijeve gume prehitro segrevale in hitrost dirkalnika posledično ni bila konstantna.

V Barceloni so pri Ferrariju svojima dirkačema celo prepovedali stopiti pred sedmo silo, po zadnjem dnevu pa je za novinarje spregovoril tehnični direktor Pat Fry in odpisal boj za stopničke na dirki za veliko nagrado Avstralije. V Maranellu se sicer nadaljujejo dela na originalnem dizajnu, predvidoma pa ga bodo na dirkalnik vnovič vgradili po četrti dirki v Bahrajnu, ko bodo delovanje sistema lahko testirali na medsezonskem testiranju v Mugellu. Pri Ferrariju upajo, da bodo takrat ubili dve muhi na en mah; avtomobil naredili konstantno hiter in dokončno odpravili težave z ogrevanjem trdih Pirellijevih gum, ki so ekipo pestile v lanski sezoni.

Sodeč po prikazanem na predsezonskih testiranjih Ferrari najbrž na prvih štirih dirkah ne bo kandidat za zmage, vseeno pa imajo v svojem dirkalniku tudi dvakratnega svetovnega prvaka, ki je v preteklosti že večkrat znal zmagovati tudi z nekoliko slabšim avtomobilom. Če bo Fernando Alonso pravočasno, še pred začetkom evropskega dela sezone v roke dobil konkurenčen dirkalnik, bo Asturijec predstavljal resno grožnjo Red Bullu in McLarnu ter morda tudi kateri drugi ekipi. Vprašanje pa ostaja Felipe Massa; letos bo imel zadnjo priložnost, da se izkaže za volanom rdečega avtomobila, saj v zadnjih sezonah ni konkurenčen. Brazilec je neprepoznaven že od svoje nesreče na Hungaroringu 2009, za nameček pa nad njimi visi tudi "duh" Roberta Kubice, katerega mnogi že vidijo pri Ferrariju v sezoni 2013, če bo slednji res uspel popolnoma okrevati po hudi nesreči na italijanskem reliju februarja 2011.

MERCEDES
Poreklo: Nemčija
Šef ekipe: Ross Brawn
Dirkača: Michael Schumacher (#7) in Nico Rosberg (#8)
Dirkalnik: mercedes W03
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 4. mesto

Glavni cilj moštva MercedesGP v tretji sezoni po povratku v formulo 1, je zmaga na dirki za veliko nagrado. Kdaj jo bodo "srebrne puščice" sposobne doseči, je težko napovedovati pred dirko za VN Avstralije, saj se bo šele v Albert Parku pokazalo pravo razmerje moči med najboljšimi moštvi. Testiranja so vselej nehvaležna napoved, saj dirkači v avtomobilih po stezi vozijo z različnimi nastavitvami in z različno količino goriva v posodi. Lani so bili pri Mercedesu pred začetkom sezone celo prepričani, da je hitrejši zgolj Red Bull, a so se močno ušteli, saj so imeli prvih nekaj dirk samo peti najhitrejši dirkalnik.

Letos so Nemci veliko bolj previdni pri napovedih, a samozavestni, da so storili velik korak naprej v primerjavi z lansko sezono. Šef ekipe Ross Brawn upa, da se bosta dirkača sposobna uvrščati na stopničke za zmagovalce, v določenem obdobju sezone pa si želi tudi zmage. Jasno je, da se Mercedes za naslov prvaka letos skorajda zagotovo ne bo boril, saj je čez noč težko narediti najhitrejši dirkalnik, potem, ko si v prejšnji sezoni osvojil samo četrto mesto v konstruktorskem seštevku, na kar je jasno opozoril tudi sedemkratni svetovni prvak Michael Schumacher. Slednji zmag še ne pričakuje, a če bo avtomobil letos vendarle konkurenčen, bo za Mercedes to že velika osebna zmaga. Tudi zato, ker se bo veteran iz Kerpna težko uprl priložnosti boriti se še za rekordni osmi naslov prvaka (tudi pri Ferrariju je Schumi potreboval štiri leta, da je v sezoni 2000 končno postal svetovni prvak), in bi utegnil v tem primeru pogodbo z nemško ekipo podaljšati vsaj že za leto dni, do konca sezone 2013.
Toda preden bo Schumacher lahko razmišljal o zmagah, bo moral opraviti še z moštvenim tekmecom Nicom Rosbergom. V formuli 1 se mu še ni pripetilo, da bi ga po točkah v skupnem seštevku dve leti zapored moštveni tekmec premagal. Rosberg, ki je v formuli 1 še brez zmage, se je za hitrejšega dirkača izkazal tudi na kvalifikacijah, zato bo tudi sam zelo nevaren za vrh, če bo končno sedel za volan konkurenčnega avtomobila.

Pred Mercedesom je torej sezona resnice; če bo dirkalnik W03 res hitrejši od lanskega modela in se bosta dirkača sposobna uvrščati vsaj na stopničke, bodo morda v prihodnjih letih "srebrne puščice" le dobile prvega svetovnega prvaka po Juanu Manuelu Fangiu. Če pa bo to še ena sezona, polna razočaranj, se utegne po namigovanju nemških medijev Daimler celo odločiti za istop iz kraljevskega razreda motošporta, kar je leta 2009 že storil BMW.

LOTUS
Poreklo: Velika Britanija
Šef ekipe: Eric Boullier
Dirkača: Kimi Raikkonen (#9) in Romain Grosjean (#10)
Dirkalnik: lotus renault E20
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 5. mesto (kot Renault)

Zmede okrog imena Lotus je v formuli 1 s sezono 2012 naposled konec. Lani sta se na dirki za veliko nagrado Avstralije konec marca pojavili dve moštvi, ki sta si lastili pravico do imena zgodovinskega moštva, četrtega najuspešnejšega v športu, katero se je iz tekmovanja prvotno umaknilo leta 1994. Lotus Renault GP je bil naslednik Renaulta, Team Lotus pa Lotus Racinga, sredi sezone pa je na sodišču Tony Fernandes umaknil svojo tožbo in ime svojega projekta spremenil v Caterham.

Lotus Renault GP je tako letos postal samo Lotus, saj se je Renault kot samostojni konstruktor umaknil iz formule 1 in ostaja le še dobavitelj motorjev, in čeprav ekipa ostaja v tovarni v Enstonu, novo poglavje v svoji zgodovini začenja z novim imenom dirkalnika in povsem novo dirkaško zasedbo. V lotus renault E20 bosta tako sedla povratnik Kimi Raikkonen in Francoz Romain Grosjean, kateri je leta 2009 namesto odpuščenega Nelsinha Piqueta po izbruhu afere Singapur 08' že sedel v rumeni dirkalnik za nekaj dirk.

E20 je dirkalnik, ki ni zadržal veliko rešitev svojega predhodnika R31. Lani je tehnični šef James Allison s skupino inženirjev dizajniral zelo agresiven dirkalnik, ki je predstavil tudi inovativni izpuh na prednji strani avtomobila, s katerim sta se dirkača Vitalij Petrov in Nick Heidfeld na uvodnih dveh dirkah sezona uspela uvrstiti celo na stopničke, a je nato nepričakovano sledil velik rezultatski padec. Izkazalo se je, da je bilo dirkalnik okrog prednjega izpuha izjemno težko nadgrajevati, zato se posodobitveni paketi niso izkazali za učinkovite in Renault je v tehničnem razvoju zaostal za konkurenti.

Razočarali so tudi dirkači, saj Nick Heidfeld ni upravičil svojega slovesa izkušenega voznika in ekipe ni znal usmeriti na pravo pot. Prav slednje pa v Enstonu letos pričakujejo od Kimija Raikkonena, ki se po avanturi v reliju in seriji NASCAR vrača na kraj zločina, v formulo 1, kjer je leta 2007 že postal svetovni prvak.

Raikkonen je dobil priložnost že konec januarja dva dni testirati dirkalnik renault R29 iz leta 2008, s katerim se je ponovo privadil na avtomobil formule 1, nato pa je Finec všečne predstave prikazal tudi na predsezonskih testiranjih. Dvaintridesetletnik je zase večkrat dejal, da mu bo podobno kot Schumiju še največ preglavic povzročalo razumevanje novih Pirellijevih gum, a je v Barceloni pred dobrim tednom dni javnosti zatrdil, da jih zdaj že povsem obvlada.

Vprašanje pa ostaja, kako hiter je dirkalnik E20. Raikkonen in Grosjean sta nekajkrat testni dan končala na vrhu časovne razpredelnice, a sta v celoti spustila drugo predsezonsko testiranje, saj je moral Lotus zaradi napake na šasiji svoje sodelovanje odpovedati. Tudi zadnji teden testiranj v Raikkonenovem primeru ni šlo brez težav, saj mu je en dan "ukradla" še napaka na krmilu avtomobila.

Strokovnjaki vseeno napovedujejo, da je Lotus blizu vodilni četverici in bi lahko z dobrimi predstavami celo poskrbel za oblikovanje izenačene "velike peterice". Lotus se morda lahko vmeša celo v boj za stopničke, naslov prvaka pa je v prvi sezoni skupnega sodelovanja s povratnikom Raikkonenom vendarle še pretežka naloga. Imajo pa zato v Enstonu velike načrte za prihodnost; v treh letih si vendarle želijo šampionsko zvezdico.

FORCE INDIA
Poreklo: Indija
Šef ekipe: Vidžaj Malja
Dirkača: Paul di Resta (#11) in Nico Hülkenberg (#12)
Dirkalnik: force india mercedes VJM05
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 6. mesto

Za ekipo Force Indije velja, da je vsako leto boljša. Svojih pet minut slave je moštvo doživelo že na veliki nagradi Belgije leta 2009, ko je Giancarlo Fisichella najprej osvojil "pole position", dan pozneje osvojil drugo mesto za Kimijem Raikkonenom, nato pa priskočil na pomoč Ferrariju, ko se je tragično poškodoval Felipe Massa. Force India je leta 2009 med konstruktorji zasedla 9. mesto, sezono kasneje že 7. pozicijo, lani pa je po ogorčenem boju s Sauberjem in Toro Rossom končala celo na 6. mestu in osvojila rekordnih 69 točk.

Razumljivo je, da ambiciozni šef in lastnik ekipe Vidžaj Malja, sicer bogati trgovec z alkoholnimi pijačami, letos želi narediti še korak naprej in se boriti celo za 5. mesto, kar pa bo letos morda vendarle še pretežek zalogaj. Ima pa ekipa novega dirkača; Nico Hülkenberg, nekdanji prvak serije GP2, je zamenjal "razbijača" Adriana Sutila, ki lani šefov ni prepričal s svojimi predstavami, zato je letos za moštvenega tekmeca Paulu di Resti postavil Hulka, ki je pred Vettlovima zaporednima naslovoma prvaka ponekod po Nemčiji celo veljal za Schumijevega naslednika. Hülkenberg je konkurenco nase opozoril že na VN Brazilije 2010, ko je Williamsu pripeljal prvi najboljši štartni položaj po petih letih, lani pa na račun bogatih sponzorjev, ki podpirajo Venezuelca Pastorja Maldonada, ostal brez sedeža. Letos se vrača v akcijo in bo skupaj s Škotom Di Resto tvoril enega najbolj zanimivih in nadarjenih mladih dirkaških dvojcev v formuli 1.

SAUBER
Poreklo: Švica
Šef ekipe: Peter Sauber
Dirkača: Kamui Kobajaši (#14) in Sergio Perez (#15)
Dirkalnik: sauber ferrari C31
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 7. mesto

Sauber se praktično vsako sezono pred začetkom bori za lastno preživetje. Po odhodu nemškega proizvajalca BMW, s katerim je švicarsko moštvo sodelovalo med leti 2006 in 2009, na uvodnih dirkah sezone bele dirkalnike Petra Sauberja le redko krasi veliko število sponzorjev. Vseeno so tudi letos v Hinwilu uspeli zbrati dovolj sredstev, da ostajajo del karavane formule 1, kjer so postali eno najbolj tradicionalnih moštev, saj neprestano nastopajo od premierne dirke za veliko nagrado Južne Afrike 1993.

Stroga disciplina švicarskega lastnika, močni Ferarijevi motorji in mlada, nadarjena dirkaška zasedba, so glavni razlogi, da je Sauber lani v konstruktorskem seštevku osvojil celo sedmo mesto. Da Sauber zna izdelovati dobre dirkalnike, je pravilo že več let, zalet pa ponavadi švicarska ekipa izgubi šele sredi leta, ko izmanjka denarja za razvoj nadaljnih posodobitvenih aerodinamičnih paketov. Tudi letos bosta poizkušala velikim življenje greniti Sergio Perez, sicer član Ferrarijeve mladinske dirkače akademije in Kamui Kobajaši, neustrašni ljubitelj drznih prehitevanj in nekdanji Toyotin mladinec.

TORO ROSSO
Poreklo: Italija
Šef ekipe: Franz Tost
Dirkača: Daniel Ricciardo (#16) in Jean Eric Vergne (#17)
Dirkalnik: toro rosso ferrari STR07
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 8. mesto

Pravo čistko si je pozimi v Faenzi privoščila ekipa Toro Rossa, ki sicer ostaja drugo moštvo Red Bulla, a so tudi letos v Italiji sami pripravili dirkalnik, toro rosso ferrari STR07. Svetovalec rdečih bikov Dr. Helmut Marko se je odločil, da zamenja oba dirkača, Sebastiena Buemija in Jaimeja Alguersuarija sta tako nadomestila Daniel Ricciardo oziroma Jean Eric Vergne, Marko pa je odločitev komentiral z besedami, da sta bila lanska dirkača že prestara.
Toro Rosso pač ostaja projekt, v katerem se kalijo neizkušeni in mladi dirkači, ki se poizkušajo dokazati, da so dovolj dobri tudi za kaj več, kot samo povprečen toro rosso ferrari. Skozi poglavje pri Toro Rossu je navsezadnje moral tudi Sebastian Vettel, ki je ekipi v Italiji 2008 privozil celo edino zmago doslej v formuli 1, moštvu pa letos vnovič napovedujejo uvrstitve v zlato sredino karavane.

WILLIAMS
Poreklo: Velika Britanija
Šef ekipe: Sir Frank Williams
Dirkača: Pastor Maldonado (#18) in Bruno Senna (#19)
Dirkalnik: williams renault FW34
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 9. mesto

Tretje najuspešneje moštvo vseh časov, ki je poleg Ferrarija in McLarna edino v formuli 1 zmagalo že na več kot stotih dirkah, ima za seboj najslabšo sezono v zgodovini. Moštvo je lani osvojilo samo deveto mesto v konstruktorskem seštevku prvenstva, dirkača Rubens Barrichello in Pastor Maldonado pa sta skupaj osvojila samo pet točk.

Ne čudi, da je lanski polom letos botroval številnim spremembam; Pastor Maldonado v kokpitu novega FW34 ostaja bolj zaradi bogatega finančnega zaledja, kot pa dirkaške kvalitete, veterana Barrichella pa je zamenjal Bruno Senna, nečak pokojnega trikratnega svetovnega prvaka Ayrtona Senne, ki se je 1. maja leta 1994 na ovinku Tamburello v Imoli ubil prav v Williamsovem dirkalniku.

Nostalgično se lahko Williamsovi navijači znova počutijo tudi zato, ker je Cosworthove motorje naposled ponovno zamenjal Renault, s katerim je ekipa v devetdesetih letih minulega stoletja osvojila kar štiri naslove svetovnega prvaka med dirkači, zadnjega leta 1997 z Jacquesom Villeneuvom. Williams svoje delnice ponuja tudi na frankfurtski borzi in čaka na morebitne bogate kupce, s katerimi bo mogoče v ekipo v prihodnjih letih investirati več denarja in si tako tlakovati pot nazaj proti vrhu formule 1.

V prvi sezoni po vnovični združitvi z Renaultom in priimkom Senno bo napredek že več osvojenih točk in boljša uvrstitev v konstruktorskem seštevku, kaj več pa letos še ni moč pričakovati.

CATERHAM
Poreklo: Malezija
Šef ekipe: Tony Fernandes
Dirkača: Heikki Kovalainen (#20) in Vitalij Petrov (#21)
Dirkalnik: caterham renault CT01
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 10. mesto (kot Team Lotus)

Malezijski projekt Tonyja Fernandesa z novim imenom Caterham, ki je tudi glavni sponzor moštva, začenja novo poglavje, saj se želi po prvih dveh sezonah v formuli 1 letos boriti celo za točke. Ekipa je lani nastopala pod imenom Team Lotus, a se je Fernandes na sodišču naposled odrekel pravicam do imena Lotus, ki ga zdaj nosi bivši Renault, njegove dirkalnike pa bodo letos po novem prav tako poganjali motorji francoskega proizvajalca. Lani je bilo malezijsko moštvo že zelo blizu Williamsu, zato bi utegnila izkušeni dirkač Heikki Kovalainen in mlajši Rus Vitalij Petrov celo poskrbeti za naslednje pomembno poglavje v zgodovini mlade in ambiciozne ekipe.

HISPANIA RACING
Poreklo: Španija
Šef ekipe: Luis Perez Sala
Dirkača: Narain Kartikejan (#22) in Pedro de la Rosa (#23)
Dirkalnik: HRT cosworth F112
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 11. mesto

Hispania Racing je ena izmed dveh ekip, ki se predsezonskih testiranj zaradi neopravljenih testov trkov šasije nista udeležili. Nova moštvena tekmeca, Narain Kartikejan in Pedro de la Rosa, sta tako vsak po 50 kilometrov odvozila zgolj v okviru dovoljenega filmskega dneva, zato se priprave na novo sezono začenjajo šele na dirki v Avstraliji, kjer bodo preostale ekipe že tekmovale za točke. HRT je izraziti avtsajder, glavni cilj pa se je izogniti zadnjemu mestu v konstruktorskem seštevku.

MARUSSIA
Poreklo: Rusija
Šef ekipe: John Booth
Dirkača: Timo Glock (#24) in Charles Pic (#25)
Dirkalnik: marussia cosworth MR01
Lanskoletna uvrstitev med konstruktorji: 12. mesto

Tako kot HRT, je tudi Marussia še vedno brez pravih testnih kilometrov, saj ekipa ni uspela pravočasno prestati vseh FIA testov trka šasije. MR01 se bo na stezi prvič javnosti predstavil na prvem prostem treningu pred veliko nagrado Avstralije, gre pa za evolucijo avtomobila, ki se je še lani imenoval virgin cosworth MVR02. Ruski avtomobilski proizvajalec Marussia je namreč dirkaško licenco odkupil od Virgina, ekipa pa bo po novem dirkala pod rusko zastavo. Kaj več, kot zadnje mesto je težko pričakovati od Marussie, za katero se zdi, da že od leta 2010 bolj sodeluje, kot pa tekmuje. Izkušenejši dirkač je Timo Glock, priložnost dirkati pa bo dobil še francoski debitant Charles Pic. Edini tekmec, s katerim se bo ekipa lahko borila za pozicije na stezi, je Hispania Racing.