Max Verstappen velja za enega najbolj nadarjenih dirkačev v karavani formule ena, a po mnenju številnih je tudi najnevarnejši. Foto: Reuters
Max Verstappen velja za enega najbolj nadarjenih dirkačev v karavani formule ena, a po mnenju številnih je tudi najnevarnejši. Foto: Reuters

Ko sem v ravnini vklopil sistem DRS, sem bil 15-20 km/h hitrejši od Maxa. Ko sem ga začel prehitevati, je čakal in čakal, nato pa kar naenkrat zavil pred mano. Razlika v hitrosti je bila tedaj ogromna in moral sem hitro pritisniti na zavoro, če sem se želel izogniti hudi nesreči.

Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen je že med dirko po radijski zvezi izustil kopico kletvic na račun Verstappna. Foto: Reuters

Zanimivo bo videti, koga bodo krivili, ko bo enkrat prišlo zaradi tega do hude nesreče. Morda mora do te priti, da bodo pravila bolj jasna. Seveda tega ne želim, nihče ne želi videti hudih nesreč. A nekaj velja: dirkati na robu in biti neizprosen je eno, to, kar je počel Max na dirki, pa je nekaj povsem drugega.

Kimi Räikkönen
false
Prvi zavoj na letošnji dirki za VN Belgije v Spa-Francorchampsu. Foto: Reuters
VN Belgije: Rosberg slavil šestič letos
Spa spet postregel z razburljivo dirko

Po poletnem premoru se je formula ena vrnila na dirkališče v Spa-Francorchampsu, kjer so se dirkači pomerili za VN Belgije. Zmagal je Nico Rosberg, ki je vodil od štarta do cilja, precej bolj zanimivo pa je bilo v ozadju.

Še posebej na začetku dirke, ko je prišlo do trka v prvem zavoju. Trčili so Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen in Max Verstappen. V nadaljevanju dirke sta Kimi In Max imela še srdite dvoboje v ravnini Kemmel, eden izmed dvobojev bi se lahko končal tudi s hudo nesrečo.

Verstappnu prvi zavoj uničil dirko
Po dirki nihče od omenjene trojice ni bil pretirano zadovoljen. Verstappen, ki je po štartu iz prve vrste - na sobotnih kvalifikacijah je dosegel drugi najhitrejši čas - končal brez točk (11. mesto), je bentil nad trkom v prvem zavoju, po katerem je moral opraviti prisilni postanek. "Dirke nisem začel najbolje, vseeno sem v prvi zavoj zavil po notranji strani. Zavoj bi brez težav izpeljal. Toda ferrarija sta me vse bolj stiskala ob ogrado, kar naenkrat pa je Sebastian (Vettel) prekrižal pot. Bil je na zunanji strani in kar naenkrat je zapeljal vame in v Kimija. Zaradi trka sem ostal brez sprednjega krilca, uničeno sem imel tudi podvozje. Vse skupaj mi je uničilo dirko," je po dirki bentil Verstappen.

Položaja ni želel kar tako prepustiti
Ta je v nadaljevanju branil svoj položaj pred Räikkönenom. Finec ga je večkrat želel prehiteti, a je Nizozemec vsakič njegov poskus (tudi na nedovoljen način?) odbil. Najprej ga je v zavoju Les Combes izrinil s proge, krog zatem je ob veliki hitrosti še drugič zamenjal stran in zapeljal pred Räikkönena, tako da je moral ta urno zavreti, sicer bi najverjetneje prišlo do hude nesreče. "Branil sem svoj položaj. Če komu ni kaj všeč, mu pač ni. Po tem, kar sta mi storila v prvem zavoju, svojega položaja nisem želel kar tako prepustiti," je povedal Verstappen.

Räikkönen: Max bo udeležen v hudi nesreči
Drugačnega mnenja je Räikkönen, ki je že med dirko po nevarnih Verstappnovih manevrih po radijski zvezi izustil kar zajeten kupček kletvic. "Ko sem v ravnini vklopil sistem DRS, sem bil 15-20 km/h hitrejši od Maxa. Ko sem ga začel prehitevati, je čakal in čakal, nato pa kar naenkrat zavil pred mano. Razlika v hitrosti je bila tedaj ogromna in moral sem hitro pritisniti na zavoro, če sem se želel izogniti hudi nesreči. Pri takšnih hitrostih se to ne bi smelo dogajati, a iz neznanih razlogov komisarji tega niso kaznovali. Če ne bi hitro zavrl, bi prišlo do katastrofe. Če se Max ne bo umiril in spremenil, bo slej kot prej udeležen v hudi nesreči," je po dirki dejal Räikkönen.

Sklenil je: "Očitno je vse v redu, če za takšen manever nisi kaznovan. Zanimivo bo videti, koga bodo krivili, ko bo enkrat prišlo zaradi tega do hude nesreče. Morda mora do te priti, da bodo pravila bolj jasna. Seveda tega ne želim, nihče ne želi videti hudih nesreč. A nekaj velja: dirkati na robu in biti neizprosen je eno, to, kar je počel Max na dirki, pa je nekaj povsem drugega."

Vettel: Max dela napake pri zaviranju
Svoje je povedal tudi Vettel, ki ga številni krivijo za trk v prvem zavoju, hkrati pa tudi poudarjajo, da bi moral biti Verstappen kaznovan, ker je z vsemi štirimi kolesi zapeljal na robnik in tako tudi zapustil stezo. "Nisem privržencev kaznovanja, ker tako ljudi ničesar ne naučiš. Enostavno moramo imeti odprt dialog, moramo se pogovarjati in spoštovati. Pravilno je, da se kritizira, ni pa prav, da se potem iz tega ustvarja prevelika zgodba. Z Maxom se dobro razumem, a določeni deli njegovega dirkanja mi niso všeč - predvsem ob zaviranju. Tam dela napake. To mora razumeti," je dejal Heppenheimčan, ki je spregovoril tudi o trku v prvem zavoju: "Ko zdaj ocenjujem vse skupaj, bi bilo povsem drugače, če bi v zavoj zapeljal pozneje ali pa malo bolj na široko. Tako bi trčila le Kimi in Max, jaz pa bi odpeljal mimo. Problem je, ker proga preozka za tri dirkalnike. Tisti, ki je na notranji strani lahko povzroči veliko nevšečnosti tistim, ki so zraven oziroma na zunanji strani. To sva spoznala s Kimijem."

Wolff potegnil vzporednice s Senno
O Verstappnu, ki je že lani pri Toro Rossu opozoril nase, od prestopa k Red Bullu pa se je zavihtel v sam vrh, je spregovoril še Mercedesov alfa in omega Toto Wolff, ki mladega Nizozemca primerja z legendarnim Ayrtonom Senno. "On je prava osvežitev. Všeč mi je. Na dirko pride brez strahu, brez spoštovanja, bojuje se z vsemi sredstvi. Spominja me na največje dirkače, kot sta Hamilton in Senna. Počasi že lahko vidiš, da dirkači dvakrat premislijo, kako se bodo spustili z njim v boj. Do zdaj je na dobri poti," je dejal Wolff in dodal: "FIA ga ni kaznovala, zdaj se mora soočiti s kritikami dirkačev, ki bodo naslednjič še hujše. Bojim se le, da bo nekoč imel hudo nesrečo in bo končal v zaščitni ogradi. Gre za osvežitev v našem športu, a hkrati tudi za nevarnost."

Ko sem v ravnini vklopil sistem DRS, sem bil 15-20 km/h hitrejši od Maxa. Ko sem ga začel prehitevati, je čakal in čakal, nato pa kar naenkrat zavil pred mano. Razlika v hitrosti je bila tedaj ogromna in moral sem hitro pritisniti na zavoro, če sem se želel izogniti hudi nesreči.

Kimi Räikkönen

Zanimivo bo videti, koga bodo krivili, ko bo enkrat prišlo zaradi tega do hude nesreče. Morda mora do te priti, da bodo pravila bolj jasna. Seveda tega ne želim, nihče ne želi videti hudih nesreč. A nekaj velja: dirkati na robu in biti neizprosen je eno, to, kar je počel Max na dirki, pa je nekaj povsem drugega.

Kimi Räikkönen
VN Belgije: Rosberg slavil šestič letos
Spa spet postregel z razburljivo dirko