Nico Rosberg je po Avstraliji slavil še v Bahrajnu. Foto: Reuters
Nico Rosberg je po Avstraliji slavil še v Bahrajnu. Foto: Reuters

Če je bila v zadnjem desetletju formula 1 velikokrat na udaru zaradi dolgočasnih dirk, tega za novo sezono gotovo ne moremo reči.

Vsaj glede dogajanja v nedeljo, ko gre zares. Popolnoma druga zgodba pa so kvalifikacije. Novi kvalifikacijski format na izpadanje, ki je oba dirkaška konca tedna v novi sezoni povsem zatajil, bi bil lahko po vsesplošnem soglasju moštev in dirkačev v boksih spremenjen, že preden se je karavana formule 1 ustavila v Bahrajnu, a zapletlo se je prav pri implementaciji omenjenega konsenza.

Pomanjkanje boja za mesta v zadnjih sekundah in vihranje karirastih zastav ob koncu, ko je steza čisto prazna, povesta več kot dovolj. Za spremembo sistema sredi sezone je potreben torej dogovor vseh moštev. Šef Red Bulla Christian Horner, ki je dejal, da gre v formuli 1 običajno za precej disfunkcionalno skupino ljudi, kar zadeva soglasje, pa je bil eden izmed tistih, ki so pripomogli h komičnemu razpletu oziroma dodatnemu zapletu. Direktor dirk Charlie Whiting je v Melbournu predlagal kompromis, po katerem bi zadnjega izmed treh delov kvalifikacij spremenili, da bi bil tak kot v zadnjih letih, a glasova McLarna in Red Bulla, da bi morale celotne kvalifikacije biti takšne kot v preteklih sezonah, sta pomenila, da ni bilo konsenza glede predlaganega kompromisa.

V Bahrajnu se je v soboto tako ponovila avstralska zgodba, predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze Jean Todt pa je sklical nov sestanek za spremembo sistema, a rešitve ni prinesel. Vodilni možje formule 1 po besedah Christiana Hornerja namreč ne želijo vnovič vzpostaviti sistema kvalifikacij, ki je še v pretekli sezoni deloval vsaj solidno, na mizi pa so zdaj menda trije predlogi. Naslednji sestanek bo v četrtek, a vodja ekipe Williams, Claire Williams, je izrazila dvom, da bo nov sistem, kakršen koli že bo, sploh implementiran do naslednje dirke, ki jo čez dva tedna gosti Kitajska.

Nov predlog s sestanka, ki ga Jean Todt ni želel razkriti, naj bi prav tako kot doslej predvideval tri dele, le da bi v vsakem namesto sprotnega izpadanja najpočasnejših izpadli tisti, ki bi po koncu vsakega dela imeli najslabši seštevek najhitrejših dveh krogov. V vsakem primeru je težko verjeti, da bi moštva v to privolila.

Združenje voznikov formule 1 je pred nekaj več kot tednom dni objavilo odprto pismo, v katerem so kritizirali način upravljanja formule 1, na to pa se je jasno odzval tudi Bernie Ecclestone, ki je dirkače obtožil, da pogosto govorijo le to, kar jim naročijo ekipe. Kimi Räikkönen, eden najbolj priljubljenih dirkačev, pa je v svojem slogu dejal, da se mora formula 1 avtsajderjem zdeti neumna, ko politika včasih dosega visoke ravni norosti.

Nekaj sprememb je gotovo potrebnih, kot na primer tiste glede kvalifikacij, uvodni dirki pa kljub vsemu napovedujeta odlično sezono.