Kolesarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 15 glasov Ocenite to novico!
Tom Dumoulin je maja blestel na Dirki po Italiji in prvič v karieri zmagal na kateri od tritedenskih dirk. Foto: EPA
Na predstavitvi v Milanu so se zbrali favoriti Gira. Foto: EPA

Dodaj v

Giro 2018 prek Zoncolana do Rima tudi s Froomom

Štart bo 4. maja v Jeruzalemu
29. november 2017 ob 19:17
Milano - MMC RTV SLO

Prireditelji Dirke po Italiji so razkrili traso 101. izvedbe, ki bo potekala od 4. do 27. maja. Prve tri etape Gira bodo v Izraelu.

Najbližje Sloveniji bo dirka 19. maja, ko bo vzpon na Zoncolan pri Vidmu. Proti slovitemu vzponu bodo tekmovalci prikolesarili iz smeri Ovara, nato pa bo sledil zahteven in zavit vzpon, dolg nekaj več kot deset kilometrov s povprečnim naklonom 11,9 odstotka, najbolj strmi stopničasti deli pa dosežejo naklon 22 odstotkov.

Kolesarji so v zgodovini Gira petkrat kolesarili na Zoncolan, nazadnje leta 2014. Leta 2003 je prvi zmagovalec na Zoncolanu postal Gilberto Simoni, uspeh je ponovil leta 2007. Leta 2010 je Ivan Basso s samostojno vožnjo prišel do vrha, Igor Anton pa je slavil leto kasneje.

Froome bo lovil zgodovinski dvojček
Chris Froome je potrdil, da bo nastopil na eni od treh največjih dirk, potem ko se je v zadnjih letih posvečal predvsem Touru. Na Giru je bil zadnjič leta 2010.

"Dolgo smo z ekipo razmišljali o nastopu na Giru in Touru. Zavedam se, da je zelo težko zmagati na obeh največjih dirkah sveta v isti sezoni. Tak dosežek je prava redkost v modernem kolesarstvu. K odločitvi je pripomoglo dejstvo, da je naslednje leto teden dni več odmora med koncem Gira in začetkom Toura. Mislim, da sem lahko odlično pripravljen za obe dirki. Letos sem bil zelo dobro pripravljen na Tour in Vuelto," je poudaril Froome, ki bo od 7. julija naprej lovil peto zmago na Dirki po Franciji. Marco Pantani je zadnji kolesar, ki mu je uspela zmaga na Giru in Touru v istem letu. Leta 1998 je bil v življenjski formi.

Cilj bo tokrat v Rimu
Prireditelji bodo tekmovalcem privoščili tri dni počitka, 7., 14. in 21. maja. Štart bo 4. maja v Jeruzalemu, ko bo na sporedu 9,7 kilometra dolg kronometer, potem pa sledita še etapi od Haife do Tel Aviva in od Be'er Sheve do Eilata. Cilj bo tokrat v Rimu. 21. maja bo zadnja etapa, dolga 118 km. Kolesarji bodo prevozili deset krogov mimo rimskih znamenitosti, cilj dirke pa bo pri Koloseju.

Na Giru 2018 bo 21 etap, 44 km posamične vožnje na čas in osem ciljev na vzponu. Skupno bo trasa 2018 dolga 2546 km.

Dirka po Italiji je bila za slovenske kolesarje v zadnjih letih zelo uspešna. Od leta 2014 so vedno dobili etapo, najprej Luka Mezgec, leta 2015 je prvič navdušil Jan Polanc, leta 2016 Primož Roglič, letos pa še enkrat Polanc.

A. G.
Prijavi napako
Komentarji
Heisenberg
# 29.11.2017 ob 22:50
Da je začetek v Jeruzalemu, bom težko sprejel. Vsi se prodajajo bljižnem vzhodu. Sicer je bilo to znano že nekaj časa. Traso bom pa bolj podrobno pregledal jutri.
Luigi811
# 29.11.2017 ob 20:57
LA PORTA DELL INFERNO. Koncno.Najbolj epski klanec Gira. Dolgoletna zelja, da ga nekoc zvozim sam.
rokers
# 30.11.2017 ob 00:30
Trasa ni ne razočaranje (lani sem bil kar), niti nisem preveč navdušen. Spet manjka kaka zares ultra težka etapa, kot se nekoč krasile giro. Na splošno je trasa všečna, ne preveč lahka, ne pretežka, ne izključuje tistih, ki ljubiljo gore, ne tistih ki so dobri v kronotu. Sem pa mnenja, da je Vegni (ta ki "nariše" traso gira), naredil vse, da bi privabil Frooma. Malo drznih in nevarnih spustov, malo "tricky" etap, kjer bi lahko naredili grde pasti Froomu, dovolj kronota, dovolj klancev, a ne prehard etap.. Sem skoraj prepričan, da je danes najbolj razočaran Nibali, ki je upal na kaj več (težje etape z več hudimi prelazi) in bo po mojem šel na TdF in vuelto ( no za Vuelto se je že zdavnaj odločil). Tudi Duomolin je zgledal kar v dvomih, resda je na giru več kronota, a po mojem bo tudi on ciljal na Tour, kjer bo Froome zmatran(no Tom si je želel pa kak km kronota več, kot lani npr - verjetno je kot vsi mislil, da se bo giro končal s kronotom v Rimu - Vatikanu, kot se je najprej govorilo).
Sem kar navdušen nad začetnim delom gira: etape po Siciliji, pa prve etape na celini so veliko boljše kot lani in že na Gran Sasso lahko pričakujemo kar nekaj razlik. Manjka potem kaj težja etapa po Toskani, za etapo na Zoncolan sem tudi upal, da bo kaj težja, govorilo se je o kar nekaj težjih vzponih pred Kaiserjem. Najbolj pa razočara drugi dan Dolomitska etapa, ki se bo izognila najlepšim in najtežjim prelazom v osrčju..Ni ne Giaua, ne Fedaie, ne Pordoia, pa niti Mortirola, Stelvia in Gavie. Škoda za etapo na Col delle Finestre da je predaleč od cilja (zame najlepši vzpon na GTjih za gledat)...
Na Zancolan se itak gre, je res Spektakel z veliko začetnico, a za ga speljat je bolje kadar ni dirke. Bil 2x gor, a do cilja nisem mogel, od tunelov gor se skoraj ne da peljat zaradi gužve. Drugo leto naj bi celo omejili št gledalcev zaradi incidenta, a upam da se to ne bo zgodilo, no oz bomo morali bit bolj zgodnji...

Obeta se nam lep giro, upam da se tudi Nibali odloči, drugače bo lahko edino Aru ogrozil Frooma, ali Landa..
sonce12
# 29.11.2017 ob 21:33
Tale trasa pa letos malo preseneča, sicer Giro vedno zelo nepredvidljiv, manka pa kakšna etapa v Dolomitih. No da bo šel cez našo državo bomo pa čakali vsaj še leto dni
rokers
# 01.12.2017 ob 14:59
Jani ne razumeš kaj hočem rečt: nikjer ne pravim, da je Froome kje slabši, pravim le da na "normalnih" trasah in razmerah je skorajda nepremagljiv, zato pač morajo vsi nekje bolj tvegat, da ga kje presenetijo: kak beg od daleč, kak drzen spust, kaka divja vožnja po kockah. V normalnih dneh je Froome s svojo super ekipo pač superioren in glavni čar kolesarstva (vsaj meni), da vedno ne zmaga najboljši (po kondiciji, moči), ampak kdor je izbral boljšo taktiko, kdor je bolj tvegal... Glede kock: prvič Fromme sploh ni prišel do kock, je pa kdaj pa kdaj imel težave na mokrih cestah, na spustih (tudi letos na Vuelti). In ja tudi drugi niso imuni, Nibali sploh ni več tak odkar je padel na OI, letos na Vuelti je tudi on pogrnil na odločilni etapi.
Moje mnenje je, da so organizatorji gira naredili karseda uravnoteženo dirko, z ne preveč kronota, par težkih gorskih etap, a ne pretežkih, kot so jih v preteklosti (npr giro 2011), ter precej razgibanih. Medtem pa so organizatorji naredili traso, ki bi čimbolj omogočila Bardetu napad na Frooma (upravičeno). Ko še ni bilo Bardeta (in Pinota) so bile trase TdFja precej drugačne: več kronota, manj kratkih, eksplozivnih etap, manj ciljev na spustih, pač vse to da malo onemogočijo SKY in dajo šanse njihovim matadorjem. A pač iz te moke ne bo kruha, sem prepričan, da lahko Frooma lahko za sedaj premagajo ob precej srečnih okoliščinah le Nibali, ter Quintana in mogoče Aru.
janipapillon
# 01.12.2017 ob 13:25
Misliš da niso tisti trije manjši klanci pred Zoncolanom čist dovolj da SKY tok pohodjo pedala, da Fromey vozi @RER 0,85-0,9, medtem ko so vsi ostali favoriti bližje 1 kot 0,9? ... Pa da froomey odpelje Zoncolam skupaj in(ali) hitreje kot sicer boljši od njega na tak klanec(?)
Bolj kot supervlak meni potegne katastrofalna napaka ekipe SKY, ki je imela za posledico zlomljeno zapestje, pa potem naslednji dan odstop na TDF. Tko se ne dela.
Še pomniš kako je Frommey naslednje leto, pa so nekateri tako modrovali, da pa ne zna po kockah vozit, raztegoval Nibalija. Na kockah ja.
rokers
# 01.12.2017 ob 12:58
jani: roza majico je nosil cel giro G Bugno se mi zdi 1990.
Froome je zagotovo najboljši kolesar za GT, o tem ni dvomov, a prav zato, da ga premagajo ostali rabijo kak tak teren, kjer ga lahko presenetijo: npr da malo otežijo delovanje njegovega supervlaka. Če so še 2 leti nazaj na TdF delali traso primerno Froomu, poglej letošnjo traso, kjer skušajo na vsak način naredit kako presenečenje - še vedno bo Froome favorit, a se lahko kje zgodi kako presenečenje (kocke, makadam na eni etapi pred resnimi gorami, kratke etape, kjer se je že zgodilo na Vuelti, da je Froome zaostal). Sem pa upal, da bodo naredili letos organizatorji gira kako res ultra težko etapo, npr kot je 19, a še z enim klancem več, ali na Zoncolan še prej z enim daljšim vzponom..
Anfield1892
# 30.11.2017 ob 12:29
Ker je bil moj komentar povsem brez razloga zbrisan, ga bom ponovil: Giro v Izraelu? Bedarija brez primere.
Bubi
# 29.11.2017 ob 23:44
na Zoncolan pa bo treba it, saj ni daleč :) Jaz zaj ravno študiram da bi ga odvozil potem pa si še ogledal etapo.
janipapillon
# 05.12.2017 ob 10:27
Ja, ampak vseen.Vsakomur privoščim naj, naj.
Si pa ne želim, se pa pač dogaja, da Conti polomi nogo in izpade iz igre za rumeno, da Astanovec preteguje rit v grupo compato in zvrne nekoga seboj ... in zato Froomey, ker ekipa slabo pazi nanj (kakšna šola!!!!) izpade iz borbe za rumeno radi zlomljenega zapestja, da se Kruijswijk razlepi po snegu in izpade iz borbe za roza ... ampak to je sestavni del športa. Pasti, nevarnosti za ubit se, je tam zunaj vedno več kot dovolj in jih ni treba še iskat.
Glede kock ...
dan pred kockami si je polomil levo roko
poglej posnetke leto zatem, kako bi odpikal Nibalija na kockah če bi ta ostal brez pomoči ...
Noben, čisto noben od contenderjev za GT se po kockah ne pelje, kaj bolje, niti približno tako kot on. No, Tom Dumoulin (?) ....
janipapillon
# 01.12.2017 ob 12:20
Se je že zgodilo kdaj da je kdo nosil roza majico od prvega do zadnjega dne?

rokers
Malo drznih in nevarnih spustov, malo "tricky" etap, kjer bi lahko naredili grde pasti Froomu, dovolj kronota, dovolj klancev, a ne prehard etap..
A se je tako teško sprijaznit s pokazanim na terenu, da je keke Froomey postal eden boljših spustašev, izvajalcev taktičnih zamisli ...
da ko "delaš pasti za kolesarje" je to voda na mlin tistim, ki so pozorni na vse ali več stavri, malenkosti...

Izčrpavanje Froomey na Giru lahko predvsem popestri, zaostri TDF.
Lani sem bil vesel, ker niso šli na polno dominirat na Giro, ker lani je bila trasa odlična za Froomeya. No tudi Thomas bi verjetno pripeljal v rožnatem dresu .... nesreča, pač.
In ko gre najbolj na izčrpavanje skozi nekaj dni smo na terenu kjer Froomey najbolj dominira.
rokers
# 30.11.2017 ob 17:06
anfield: meni se pa to ne zdi bedarija, seveda je veliko ljubiteljev kolesarjev, ki se zgražajo, a Giro mora z nekako držat rep od Toura. TdF je v zadnjih dveh desetletjih postal res globalno zanimiv (velika zasluga Armstronga) dogodek, pač zaradi najdaljše tradicije in najboljšega termina. Giro nekako skuša bit vsaj nekako blizu Touru in prav "grande partenze" - začetne etape povečujejo njegovo globalno priljubljenost: zadnja leta ko so štartali na Irksem, Nizozemskem in Danskem je bil to velik uspeh. Seveda ima največji pomen pri izbira gostitelja prvih etap denar, a organizatorji gira znajo to potem spakirat v neko simboliko (spomin na Gina Bartalija, povezava Jeruzalem - Rim)..
Še par besed glede trase, bolj kot gledam, manj me prepriča, na žalost organizatorji gira preveč pokleknejo pred asi, ki grejo drugače na TdF, da jih privabijo in naredijo giro, ki dopušča še udeležbo na TdFju. Do 9 etape bo kar nekaj hribovskih etap, a nobena taka, da ne bi omogičila Skyu, da pripelje Frooma varno do cilja z najboljšimi. Zoncolan v 14 etapi, kjer bi lahko naredili dirko res težko, pa so klanci pred Kaizerjem prelahki, tako da bodo verjetno preveč čakali. 15 etapa je itak razočaranje na polni črti, kaj bi lahko ponudili v Dolomitih. Od zadnjih treh etap se mi zdi le 19 res huda, a se bojim, da je Col delle Finestre prezgodaj, no če si bi kdo tam upal napast se pa lahko zgodi vse mogoči, zadnji vzpon na Jufferau - Bardonecchio zgleda je tudi hard. Zadnja gorska etapa pa je dobra, a če bo SKY dovolj močen lahko uniči vse napade.. No kot pravijo, dirko naredijo kolesarji in če bodo ostali napadali resno SKY zna bit zelo zanimiva dirka, če ne.. Pač ni več Contadorja in tudi Nibali imam občutek da bo šel raje na TdF (zmatran Froome, kocke)
d_a_r_k_o
# 30.11.2017 ob 01:17
So bile prej ceste imenitnega pa opevanega Zoncolana razdrapane od hudournikov, da tam zgodovina Gira ne seže prav daleč nazaj.? Gimondi, Merckx in drugi bi bržkone tudi zmogli prikazati dobro predstavo.
Kazalo