Košarka
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 13 glasov Ocenite to novico!
Sergej Belov.
Sergej Belov je na največjih tekmovanjih (OI, SP, EP) osvojil 15 kolajn.

Dodaj v

Umrl Sergej Belov, MVP svetovnega prvenstva v Ljubljani

Prvi Evropejec, ki ga je Fiba sprejela v hišo slavnih
3. oktober 2013 ob 14:05
Perm - MMC RTV SLO

V 69. letu starosti je v Permu umrl nekdanji košarkar Sergej Belov, z nekdanjo Sovjetsko zvezo olimpijski prvak na igrah leta 1972 v Münchnu.

Belov je nastopil tudi na svetovnem prvenstvu v Ljubljani 1970, kjer se je veselil brona, ob tem pa je bil izbran za najkoristnejšega igralca.

Belov je s Sovjetsko zvezo osvojil še tri bronaste medalje na olimpijskih igrah, dvakrat zlato na svetovnem prvenstvu in štirikrat naslov evropskega prvaka. Kar 13 let je igral za moskovski CSKA, pozneje pa je bil devet let v tem klubu tudi trener.

Belov je bil prvi evropski košarkar, ki ga je Fiba sprejela v hišo slavnih.

R. K.
Prijavi napako
Komentarji
rdečinavijač
# 03.10.2013 ob 14:09
Legendarni košarkar z občutkom in tudi inteligenco v igri. Ta današnjim "zvednikov" v večini manjka.
ak81
# 03.10.2013 ob 17:18
Kar žalostno je videti, da za tako zveneče ime košarkaške zgodovine, ni možno napisati malo daljšega članka.
Bormio
# 04.10.2013 ob 09:12
@No72
Jugoslavija je bila zelo blizu temu, da bi tedanjo "zbornajo" premagovala že pred obdobjem, ki se je začelo, kot omenjate, leta 1973, vendar je bil vsakič ravno Sergej Belov tisti jeziček na tehtnici, ki je potegnil na sovjetsko stran (zelo neugoden je bil tudi Litovec v njihovih vrstah Modestas Paulauskas). Spomnim se EP leta 1969 v Neaplju, ko smo sovjete v predtekmovanju vendarle uspeli premagati, v finalnem boju za zlato pa nato izgubili z 81:72. Poleg izjemnega Sergeja Belova nam je v Italiji veliko težav povzročal tudi sovjetski center in z 215 cm za tiste čase ekstremno visoki Andrejev. (V poznejših letih smo imeli še večje težave s še višjim, kar 220 cm visokim Vladimirjem Tkačenkom, ko smo tekme proti SZ dobivali po tudi zaslugi dobro skovane taktike za boj s tem velikanom).

Danes je ob vsem preteklem razvoju košarke res nehvaležno dajati ocene, kdo je najboljši vseh časov. Sergej Belov je na moji lestvici prav na vrhu, dasiravno ne povsem sam. Bil je um in motor ekipe, pa še neverjetno precizen pri metih na koš. Takšnih več ne delajo.
troha
# 03.10.2013 ob 23:48
Počivaj v miru.
no72
# 03.10.2013 ob 19:42
velik košarkar, samo mnogo "premajhen" za Kičanovića, Dalipagića, Slavnića, Jerkova, Čosića, Delibašića, Jelovca....v njegovih časih je imela Zbornaya Komanda strašen kompleks pred Jugoslovani in so se jim noge zašibile , ko so imeli tekmo z Jugoslavijo!

Jugoslovani so jih v letih 1973-1980 običajno premagovali za cca. 20 pik/ povprečno!

Da o eri Dražena Petrovića 1984-1991 pa ponovno, ampak takrat sta jih Sabonis in Valters -izjemna igralca- vlekla ven, tako da so prišli do SP srebra 1986 po tisti neverjetni polfinalni tekmi z Jugo in 1988 OI zlata v Seulu. Ampak 1989 in 1990 pa sta bili leti, ko je evropska (beri: jugoslovanska ) košarka pokazala največ v vsej svoji zgodovini!

Rađa, Petrović, Divac, Paspalj, Zdovc, Kukoć, Danilović, Obradović, .....to je največ, kar je v svoji zgodovini nasploh premogla evropska košarka! POEZIJA! IN TO KOT ABSURD- TIK PRED RAZPADOM JUGE!
scenic
# 03.10.2013 ob 14:54
po sliki sodeč je bil res največji...un mu ga lahka stoje.
Bormio
# 06.10.2013 ob 01:25
Res je, jugoslovanska košarka takrat ni poznala šablon in tudi trenerjev s tablicami v rokah ne. Dogajalo se je celo, da je trener Ranko Žeravica v finišu pomembne tekme dal fantom navodila, kako naj odigrajo, Kičanović in Slavnić pa sta skovala drugačno taktiko in jo brez Rankove vednosti tudi uspešno udejanila. Večkrat se mi kolca za takratno košarko navdiha, ki pa jo je bila sposobni igrati le takšna klapa velemojstrov, kot so bili Kičanović, Slavnić, Delibašić, Dalipagić, Čosić in tudi Radovanović. Peter Vilfan, ki mu je kljub nekaterim njegovim, za mnoge spornih potezam in obnašanju, treba priznati odličnost, je imel res smolo, da je svoj vrhunec doživel ravno v njihovi dobi. Od tod tudi njegova skromnejša minutaža.
no72
# 05.10.2013 ob 23:13
PA ŠE NEKAJ:

Ni slučajno, da so številni izvrstni ameriški poznavalci evropske košarke v letih 1970-1990, tedanjo Jugoslavijo postavljali ob bok njihovim NBA zvezdnikom in govorili, da je Jugoslavija "prototip ZDA košarke izven njenih meja"!

Niso cenili "ruske šablone" , cenili so jugoslovansko kreativnost !
Jugoslavija je bila edina košarkarska država na svetu, ki so ji celo naduti Američani pripisovali in izražali neverjetno spoštovanje!

Morda je bilo tudi to odločilno, da so ob nesporni srbski kvaliteti, na svojih tleh 2002 izgubili SP proti Srbiji!
no72
# 05.10.2013 ob 22:54
Bormio@

Še enkrat čestitke tvojemu poznavanju košarke!
Z vsako besedo se strinjam! Kičanović je bil tudi za moje pojme najboljši evropski košarkar V letih 1973-1980! O tem, začuda, ni posebnega govora, celo Srbi o temu "biseru" svoje lastne košarke premalo pišejo in govorijo!

darko@
Drži, se spomnim tekme z Italijani na Eurobasketu 1983, ko je Kičanović sprovociral Meneghina, potem pa pred njim bežal in plezal na zapisnikarsko mizo! To je bilo res hecno!
Tisto leto je bil tudi konec "druge zlate YU generacije"!
slovenc pa pol
# 04.10.2013 ob 09:05
Legenda...
d_a_r_k_o
# 03.10.2013 ob 17:03
No minusaši, saj veste, da je bil leta 1991 razglašen za najboljšega košarkarja FIBE vseh časov. Od takrat naprej FIBA ni razglasila nobenega novega najboljšega.
d_a_r_k_o
# 05.10.2013 ob 15:12
Da, Kičanović je zelo borben. Voljan se je bil tudi stepsti z Italijanskimi reprezentanti.
Bormio
# 05.10.2013 ob 09:08
No72@
Se strinjam s tvojo sestavo peskovnika, iz katerega bi umaknil edinole Italijo, ki je bila kljub temu, da smo jo praviloma redno premagovali, vendarle vsakič zelo trd nasprotnik z veliko odličnimi košarkarji (Menegin, Recalcati, Marzorati, Masini, Flaborea...). Španci so se dvignili dosti pozneje (San Epifanio, Corbalan...), tako kot njihovi rokometaši, ki jih je Jugoslavija v 70-tih letih premagovala z zares visoko razliko v golih, a poglejmo, kje so danes.

Ko ocenjujem vse te uradne in poluradne lestvice najboljših Evropskih košarkarjev vseh časov opažam, da so zajeti res odlični košarkarji, le Kičanović po mojem prenizko kotira. V generaciji iz 70-tih na 80-ta leta je bil vendarle on nosilec in gibalo naše igre + izjemen strelec. Res, da je veliko tudi soliral, oz. kot bi lahko rekli, v vsaki situaciji prevzemal odgovornost nase (kot izjemni Mirza Delibašić pri Bosni, Dražen Dalipagič na SP v Manili ali mladi Dražen Petrović pri Šibenki) vendar je bil tudi pri tem izjemno učinkovit. Spomnim se ga, ko se je še kot najstnik v dresu čačanskega Borca v 1. ligi poigraval z mnogo bolj izkušenimi in uveljavljenimi vodilnimi igralci ostalih klubov.

Edini, ki mu ga je v njegovih najboljših časih uspelo zaustaviti in celo nadigrati je bil v polfinalu svetovnega prvenstva leta 1982 v Kolumbiji Američan Lucas. Njegovo igro sem tedaj spremljal z odprtimi usti, saj do tedaj nisem verjel, da lahko nekdo tako nadigra Kičanovića. Žal je bilo to v polfinalu, tako da so naši tam osvojili "samo" bron.

Ja, Kičanovića (in ne samo njega) vsekakor dajem ob bok Sergeju Belovu
d_a_r_k_o
# 05.10.2013 ob 04:00
Saj res, le kdo so bili ta FIBA. Najbrž so uspehe ali statistike seštevali kar tako na oko.Da, ob uspehih jugokošarkarjev smo bili večinoma čisto "paf ". Naj bo Sergeju ali pa kuštravcu Draženu lahka zemlja.
no72
# 04.10.2013 ob 18:23
darko@

Sergej je legenda, ni dvoma!

Hočem le povedati, da je v Jugoslaviji v letih 1970-1990 obstajalo vsaj 10 njemu enakih ali (celo) boljših igralcev!
To me ne bo nihče prepričal, da ni tako! Videl in spremljal zelo pozorno "na lastne oči"!

Sedaj pa mi govorite o "objektivnosti" FIBE!
no72
# 04.10.2013 ob 18:05
Pa še to- upam, da ne utrujam, saj bom nehal:

Okoli 1990 so imeli Italijani navado pripraviti nekakšen "superpokal" med Prvakom Evrope in enem od boljših moštev NBA!

Spomnim se splitske Jugoplastike, ki je bila tik na tem, da sesuje Denver Nuggetse, no na koncu so po dramatični končnici izgubili za 3 (!!!!) pike , pod Maljkovićem.

Kje so ti košarkarski časi???
no72
# 04.10.2013 ob 17:55
Tedaj- so bile današnje velesile Španci, Grki, Italijani, Francozi.... za Jugo "peskovnik za dober trening"- kako so se, na žalost spremenili časi.....

Nikoli pa ne bom pozabil let 1989-1991, ko nobena ekipa v Evropi, ni bila sposobna izgubiti proti Jugi za manj kot 25-30 pik!

To je bil evropski "dream team", tedaj so imeli samo NBA zvezdniki možnost premagati Jugo, ampak bi šlo na knap!...Škoda, ker do tega dvoboja v teh letih ni nikoli prišlo!

Še Hrvaška, ki je bila na OI v Barceloni 1992 , recimo od najboljšega "dream teama" Juge 1989 za
cca. 40% slabša, je edinemu- resničnemu "NBA- ZDA dream teamu v zgodovini" povzročila kar precej preglavic!

Za vedno mi bo žal, da ni prišlo nikoli do dvoboja Jugosov in Amerov recimo 1989!!!
TROIKA
# 07.10.2013 ob 08:20
no72, v Barceloni Hrvati niso imeli za burek proti dream-teamu. Na jutubu je cela tekma. Na sredi tekme je bilo že enih 30 razlike ...
no72
# 04.10.2013 ob 17:37
Bormio@

Nimam česa dodati, dobro poznavanje košarke!

Res sem že malo pozabil- Pulauskas, Andrejev, Tkačenko, brata Belov, so bili braniki "YU KOMPLEKSA" do Sovjetov, ki je trajal do prihoda prve zlate (1970- ampak so še vedno izgubili s Sovjeti) predvsem pa "druge" zlate generacije po letu 1973, ki pa je definitivno razbila "sovjetski" kompleks!
Mislim, da na velikih tekmovanjih Jugoslavija proti Sovjetom ni izgubila tekme od 1973 do 1979- ko so zmagali na Eurobasketu v Italijii, potem pa velika revanša Juge proti Rusom na OI v Moskvi 1980, ko so Jugosi zadali na njihovih tleh "zbornaji" najbolj boleč poraz v zgodovini, do sedaj!
V finalu so z levo roko opravili z Apeninci! ZDA pa do SP 1986 v Španiji zgolj za boj za bron- ne proti SZ ne proti Jugi niso imeli šans- res , da, brez njihovih NBA zvezdnikov......
Bormio
# 04.10.2013 ob 14:10
Aleksander ni bil Sergejev brat.
mihas
# 04.10.2013 ob 11:10
Ker se že toliko govori o bratskih navezah je potrebno omeniti tudi njegovega brata Aleksandra Belova, ki pa je na žalost umrl 1978 za rakom. Tudi on je bil sprejet v hram slavnih.
d_a_r_k_o
# 04.10.2013 ob 18:16
Kot, da je bilo FIBI leta 1991 malo mar za navdahnjene Jugoslovane...
Ma ne, gotovo so imeli neke kriterije pri razglasitvi. Super kakovostni Sergej pač.
sistemc.
# 04.10.2013 ob 00:55
Hja lahko je zlato olimpijsko medaljo dobiti, če delegat zadnjo sekundo tekme raztegne na tri sekunde in potem sodnik te zadnje tri sekunde ponavlja trikrat, dokler CCCP ne zmaga, mar ne Zbornaja?

Tako bi še mi proti Francozom zmagali.
Zbornaya Komanda
# 03.10.2013 ob 14:17
Največji košarkar vseh časov.
Kazalo