Za 34-letnega Valentina Rossija je to morda zadnja sezona v karieri. Foto: EPA
Za 34-letnega Valentina Rossija je to morda zadnja sezona v karieri. Foto: EPA
Jorge Lorenzo in Valentino Rossi
Naslov brani Jorge Lorenzo. Foto: EPA
Marc Marquez
Novinec Marc Marquez že v uvodni sezoni pričakuje veliko. Foto: EPA

Sedemkratni svetovni prvak v najmočnejšem razredu, ki je bil nazadnje najboljši leta 2009, ima po neuspešni dveletni avanturi z Ducatijem spet velike apetite. Prvega tekmeca Jorgeja Lorenza ima kar v svoji garaži, na hondini strani pa sta aduta Dani Pedrosa in komaj 20-letni Marc Marquez, ki ga je strokovnjak Niko Mihelič ocenjuje za talenta, ki ga ni videl že vrsto let. Z Miheličem se je pred novo sezono na Valu 202 pogovarjal Dare Rupar.

Kaj lahko pričakujemo v novi sezoni?
Rossi je s prestopom k yamahi pokazal, da je še življenje v starem volku in da lahko z nestrpnostjo pričakujemo, kako se bo v Dohi vse skupaj začelo. Drugi, ki je izjemno pomemben, je mladi Marc Marquez. Španec v najmočnejši razred prihaja kot novinec, ampak, kot kaže, bo zelo, zelo konkurenčen. Letošnjo sezono zaznamuje to, da ni več Caseyja Stonerja in da bomo verjetno gledali obračun med dvema yamahama in dvema hondama, se pravi Valentinom Rossijem in Jorgejem Lorenzom ter Danijem Pedroso in Marcom Marquezom.

Jorge Lorenzo in Valentino Rossi, oba tekmovalca z velikim egom, v isti garaži. Res pa je Rossi zdaj precej bolj umirjen ...
Zagotovo. Morebiti je plus pri Rossiju, da nima še družine, da ni otroškega vozička in dojenčka, ki bi hodil kot njegova senca po boksih. Zaradi tega je verjetno še koncentriran, tudi zaradi tega, ker se zaveda, da je letošnja sezona morda zaključek njegove športne poti. Po polomu z ducatijem, ko je želel postati po Agostiniju italijanski svetovni prvak na italijanskem motorju, se zdaj vrača, da bi dokazal, da je bil Rossi boljši kot ducati v primerjavi s hondami in yamahami. Treba pa je poudariti, da to ni formula ena, čeprav sta motorja obarvana v istih barvah in servisirana v isti garaži. Stvar je podobna, kot če bi ferrari imel dve moštvi v istih barvah, pa hudo nasprotje med dvema dirkačema. To bo zanimivo videti, ampak stvar je po mojem mnenju izenačena, ker mislim, da Marquez ne bo senca Pedrose in ne bo hodil po vodo, da bo starejši Španec lahko postal svetovni prvak.

Španska dirkaška šola je v tem trenutku očitno najmočnejša.
Trije Španci v boju za naslov je sad dolgoletnega dela španske zveze in dejstva, da tam sezona praktično poteka skozi vse leto. Tudi tujci prihajajo tekmovat tja. Predvsem Red Bull za pionirje, bi lahko dejali, je tista šola, iz katere potem prihajajo ti dirkači. Mislim, da z Marquezom dobivamo dirkača, ki ga ni bilo desetletja. Če omenim le dve njegovi dirki. Tisto v razredu do 125 ccm na Portugalskem, ko je namesto na štart po krogu za ogrevanje odšel v bokse, da je dobil oklep in potem zmagal, in lanski zaključek, slovo od moto 2, ko mu ni bilo treba dokazati ničesar. V petek je bil kaznovan, da bo štartal kot zadnji. Na dirki se je boril in zmagal, ob tem pa povzročil veliko hude krvi oziroma pobral veliko živcev svojemu moštvu na zidu. Dokazal je, da gre za naravni talent, ki ga zelo, zelo dolgo ni bilo. To bo moja 44. sezona, ki jo spremljam in po Miku Hailwoodu, ki je bil tak, in delno Agostiniju, ki pa je imel idealne pogoje, ni bilo dirkača, ki bi tako zablestel in bil tako talentiran. Tudi Rossi ne.

Sta v boju za vrh le yamaha in honda?
Da. Težava najprestižnejšega razreda je taka kot v formuli - če nisi zmagovalec, si poraženec in potem se drugi ne podajajo v ta šport. Neposredni televizijski prenosi so kot pri drugih športih še bolj utrdili zmagovalce, preostalih praktično ne vidimo, sponzorji pa seveda zasledujejo najboljše. Močnega zaledja tu ni.

Kaj pa šibkejša razreda? Govorilo se je celo o ukinitvi, a se Mednarodna motociklistična zveza zaveda, da tam rastejo bodoči šampioni. Dirke so izjemno izenačene, z ogromno, mogoče celo preveč tekmovalci na progi.
To je res. Zanimive pa so zato, ker imajo tehnične pogoje skorajda enake. Proizvajalcev šasij je razmeroma malo, motorji pa so vsi narejeni pri hondi. Drugačen je le lahko izpušni sistem in upajmo, da bodo Akrapovičevi znova v vrhu, tako kot na koncu lanske sezone. Če bi bile na sporedu le dirke v motoGP, bi bila težava, saj se končajo že po 45 minutah. Tega ne bi prišel gledat nihče. Včasih je bil izbor še bistveno večji, zdaj pa so le trije razredi, ki jih morajo obdržati.

Spored sezone:
7. 4.: Katar/Doha
21. 4.: Austin
4. 5.: Španija/Jerez
19. 5.: Francija/Le Mans
2. 6.: Italija/Mugello
16. 6.: Katalonija/Barcelona
29. 6.: Nizozemska/Assen
14. 7.: Nemčija/Sachsenring
21. 7.: ZDA/Laguna Seca (samo MotoGP)
18. 8.: Indianapolis
25. 8.: Češka/Brno
1. 9.: Velika Britanija/Silverstone
15. 9.: San Marino/Misano
29. 9.: Aragonija/Alcaniz
13. 10.: Malezija/Sepnag
20. 10.: Avstralija/Phillip Island
27. 10.: Japonska/Motegi
10. 11.: Valencia

Povzeto z Vala 202