Miran Stanovnik se je najprej pozdravil s sopotnico Piko in sinom Martinom. Foto: Maindru
Miran Stanovnik se je najprej pozdravil s sopotnico Piko in sinom Martinom. Foto: Maindru
Miran Stanovnik
Miran Stanovnik je bil ob prihodu v domovino dobre volje. Foto: Maindru
Miran Stanovnik
Opravil je tudi številne klice s prijatelji. Foto: Maindru

Danes so dirkači opravili 12. etapo, 504 kilometrov dolgo preizkušnjo od Arequipe do Nazce v Peruju (hitrostna preizkušnja 197 kilometrov). Med motociklisti je bil najboljši Španec Marc Coma, ki je za dve minuti in 45 sekund ugnal rojaka Joana Barredo Borta. Coma je tudi prevzel skupno vodstvo. Coma ima pred sobotno 375 kilometrov dolgo predzadnjo etapo od Nazce do Pisca minuto in 35 sekund naskoka pred doslej vodilnim Francozom Cyrilom Despresom, ki je bil danes četrti.
Pri avtomobilistih sta edina resna kandidata za skupno zmago Stephane Peterhansel in Nani Roma. Danes sicer nista bila prav pri vrhu, Francoz je bil šele sedmi, Španec pa peti, toda skupno ima Peterhansel zdaj še 20 minut zaloge. Na današnji etapi je bil prvi v cilju Američan Robby Gordon, Rus Leonid Novicki je zaostal 15 minut, Južnoafričan Giniel de Villiers pa 22.


Kako bi ocenili letošnji Dakar, je bil drugačen od lanskega in prejšnjih?
Teh deset etap, kolikor sem jih pač videl, si lahko v 85 odstotkih prevozil brez navigacije. Bolj kot pravi reli smo vozili motokros, enduro, baja in nekaj tudi triala, odvisno od terena. Navigacijsko zahtevnih sipinskih etap skoraj ni bilo. Moja ocena je, da to ni najbolje za razvoj tega športa, saj se dirka prehitro odvija in postaja preveč nevarna. Veliko tekmovalcev pri tej hitrosti ne spremlja več nevarnosti, označenih v potnih knjigah. Take etape so voda na mlin tekmovalcem, ki navigacije ne obvladajo, so pa izredno hitri vozniki. Tako organizator privabi večji krog zelo hitrih dirkačev.

Kako so poskrbeli za vas po nesreči?
Izredno dobro. Ne vem, ali morda zato, ker že toliko časa vozim in se zelo dobro poznamo, ampak šef zdravniške službe je obljubil, da bodo zame poskrbeli po svojih najboljših močeh, in tudi so. Verjamem, da za vsakogar dobro poskrbijo. Petnajst minut zatem, ko sem vklopil klic v sili, je že priletel helikopter in odpeljali so me najprej v tabor v Arico, nato na letališče v Čile, od tam pa sem v luksuznem razredu letel v Pariz in nato na Brnik.

Kaj pa dirkalni motocikel?
Poškodovane ali pokvarjene motocikle pobere tako imenovana 'metla' – to je tovornjak, ki se prav v ta namen vozi za dirkači. Moj KTM ni tako hudo poškodovan, da bi bil neuporaben. Doma ga bomo razdrli v prafaktorje in pregledali, kaj je treba zamenjati. Poškodovano je krmilo, nekaj plastike, komora zračnega filtra in navigacijske naprave. Okvir, motor in izpušni sistem so ostali celi, mislim da tudi kolesa in vzmetenje niso poškodovani.

Dva dogodka sta precej razburila javnost. Despres v blatni pasti ni vrnil usluge Goncalvesu, Peterhansel pa je v reki zbil motorista. Se dirkači preveč ženejo za rezultatom?
Dakar je zagotovo začel izgubljati tisti duh, ki ga je imel v Afriki. V Južni Ameriki se vsi počutijo močne, ker smo neprestano blizu civilizacije. V Afriki smo bili sredi ogromnih puščav enaki med enakimi in se med seboj vedli veliko bolj kolegialno. Peterhansel in Despres ne bi smela tako reagirati. Če bi bila za dirko neka druga organizacija, bi bila mogoče kaznovana celo z izključitvijo, a ker je organizator iz Francije in sta oba omenjena dirkača Francoza, se verjetno ne bo zgodilo nič. Posebno poteza Peterhansla je bila res nešportna. Počakati bi moral na bregu, da bo prehod prost. Ampak ker je on devetkratni zmagovalec Dakarja in je v igri precej velik denar, kazni ne bo.

Kakšno je stanje noge?
Najprej grem do zdravnika in potem bomo videli. Jih že skrbi, da ne bodo ostali brez dela (smeh). Kot ste videli, hodim lahko, voziti pa ne bi mogel. Tudi če bi usposobil motor, bi bilo vztrajanje na dirki nesmiselno.

Je še prekmalu za vprašanje o Dakarju 2013?
Najprej moramo končati tega, tako materialno kot tudi drugače, ampak s svoje strani dirke ne vidim pod vprašajem. Eno leto bom sicer starejši, ampak tudi eno leto bolj moder. Letos se je pokazalo, da sem treniral zelo dobro, saj fizično res nisem bil izmučen. Upam le, da se mi bo še kdo pridružil in pobral vsaj nekaj izkušenj iz mojih šestnajstih dakarskih let. Potem bi lahko počasi nehal dirkati.

12. etapa, Arequipa-Nasca, 197 km:
                  
Motociklisti:        
 1. M. COMA        ŠPA/KTM     2:24:38
 2. J. BARREDA B.  ŠPA/husqva.   +2:43
 3. J. VILADOMS    ŠPA/KTM        3:10
 4. C. DESPRES     FRA/KTM        3:57
 5. P. GONCALVES   POR/husqva.    5:25
                                      
                                      
Skupni vrstni red: 
 1. M. COMA        ŠPA/KTM    39:38:16
 2. C. DESPRES     FRA/KTM       +1:35
 3. H. RODRIGUES   POR/yamaha  1:13:49
 4. J. VILADOMS    ŠPA/KTM     1:40:34
 5. Š. SVITKO      SLK/KTM     1:41:45

Avtomobilisti:                        
 1. R. GORDON      ZDA/hummer  2:14:32
 2. L. NOVICKI     RUS/mini     +15:18
 3. G. DE VILLIERS JAR/toyota    22:06
 4. B. TEN BRINKE  NIZ/mitsub.   23:15
 5. N. ROMA        ŠPA/mini      23:38
                                      
Skupni vrstni red:                    
 1. S. PETERHANSEL FRA/mini   35:19:04
 2. N. ROMA        ŠPA/mini     +20:00
 3. G. DE VILLIERS JAR/toyota  1:06:40
 4. R. GORDON      ZDA/hummer  1:44:04
 5. L. NOVICKI     RUS/mini    2:00:01