Alpski smučarji se bodo morali po naslednji sezoni prilagoditi na novo geometrijo veleslalomskih smuči. Foto: EPA
Alpski smučarji se bodo morali po naslednji sezoni prilagoditi na novo geometrijo veleslalomskih smuči. Foto: EPA

Karving je v smučanju povzročil pravo revolucijo (tudi pri rekreativnih smučarjih, ki se lahko hitro naučijo smučanja po robniku), a je prinesel tudi negativne učinke, prevsem večje število poškodb. Mednarodna smučarska zveza je zato zviševala radij oziroma stranski lok smuči, leta 2012 na 35 metrov. Klemen Bergant, odgovorni trener za tehnične discipline pri slovenski moški smučarski reprezentanci, dvomi o tem, da je Fis zaradi večjega radija poskrbel za manj poškodb.

"Ko so šli na radij 35 metrov, so trdili, da bo manj poškodb, vendar od tega ni bilo nič. Smučanje je postalo še zahtevnejše, saj najboljši težijo k temu, da bi jim tudi s smučmi radija 35 metrov uspeli zavoji brez oddrsavanja, kar pa zahteva precej več moči."

Klemen Bergant meni, da bo veleslalomski vrh z novimi pravili igre širši: "V veleslalomu je bila zadnja leta očitna večja specializacija, tako da skoraj ni bilo tekmovalca, ki bi se lahko kosal s specialisti za veleslalom. Pri nižjem stranskem loku si predstavljam, da bo vrh malce širši in bodo lahko vrhunske rezultate dosegali tudi tekmovalci v hitrih disciplinah. Pri Slovencih bi to lahko bil predvsem Martin Čater, ki ima gotovo potencial, pa tudi Klemen Kosi. Za Žana Kranjca pa se ne bojim, konkurenčen bo tudi na radiju 30. Bo pa treba počakati, kako se bodo na novo geometrijo prilagodili proizvajalci in kdo bo naredil najboljše smuči."

Nekateri v zvezi s spremembo, ki bo začela veljati v olimpijski sezoni 2017/18, svarijo, da mora Fis obenem zagotoviti, da postavljavci prog zaradi manjšega loka ne bodo skrajšali razdalje med vratci.

Ob tem dodajmo, da v svetovni pokal prihaja nov proizvajalec, to je avstrijsko-finski Croc, ki mu je iz Nordice uspelo zvabiti glavnega konstruktorja smuči. Prva "večja riba", ki jo je ujel Croc, je ameriški smučar Tim Jitloff, smuči znamke Croc pa bo v novi sezoni vozil tudi slovenski slalomist Miha Kürner, ki ni član reprezentance, ampak trenira samostojno.