Azija z Oceanijo
Vladimir Putin in Narendra Modi z najnovejšimi dogovori demonstrirata neodvisnost od Washingtona in Pekinga. Modi ob tem tvega uvedbo ameriških sankcij, Putin pa zamero Kitajske. Foto: Reuters

Dodaj v

Rusija bo Indiji prodala za okoli pet milijard dolarjev orožja

Vse večje sodelovanje Moskve in New Delhija
5. oktober 2018 ob 08:24
New Delhi - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Ruski predsednik Vladimir Putin in indijski premier Narendra Modi bosta v New Delhiju podpisala sporazum o dobavi najsodobnejših ruskih protiletalskih sistemov S-400.

Sporazumu odločno nasprotujejo v Washingtonu, poleg ZDA pa je obisku ruskega predsednika v indijski prestolnici namenjene veliko pozornosti tudi na Kitajskem. V Washingtonu namreč poskušajo na vsak način pritegniti Indijo v svojo protikitajsko koalicijo, v Pekingu pa s precejšnjo nejevoljo gledajo na to, da bo Rusija oborožila njeno največjo strateško tekmico v Aziji z najsodobnejšim orožjem.

Kljub izrecnemu nasprotovanju ZDA, ki so Indiji zagrozile s sankcijami, bodo v New Delhiju podpisali sporazum o nabavi petih protiletalskih sistemov S-400. Posel bo vreden okoli pet milijard dolarjev. Večina orožja, s katerim razpolaga indijska vojska, je sicer sovjetskega oziroma ruskega izvora. V zadnjih letih je Indija začela nabavljati orožje tudi v ZDA, na Japonskem in v Evropi, vendar je odločena obdržati strateško nevtralnost oziroma neuvrščenost.

Vse večje sodelovanje Moskve in New Delhija
Sodelovanje med Indijo in Rusijo se kljub ameriškemu nasprotovanju hitro razvija. Blagovna izmenjava med državama se je na primer samo letos povečala za tretjino, Indija pa je postala tudi pomemben odjemalec ruske nafte in plina. Putin je indijskemu premierju hkrati ponudil, da bi enega indijskega astronavta poslali v ruski del mednarodne vesoljske postaje, saj New Delhi načrtuje, da bi v prihodnjem desetletju poslala svojega astronavta na luno.

Putin obenem, da ne bi pokvaril vse tesnejših odnosov s Pekingom, na primer noče privoliti v preimenovanje azijsko-pacifiške regije v indo-pacifiško območje, s čimer so v Washingtonu polaskali Indiji, zato da bi jo lažje zvabili v svojo protikitajsko azijsko koalicijo.

Uroš Lipušček, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Krtomir
# 05.10.2018 ob 08:29
Na prvi pogled izgleda, da ta ruska ne-javna diplomacija deluje bolje, kot pa izsiljevanje, sankcije iz užaljenosti in blatenje prek twitterja, ki si jih poslužujejo ZDA. Bravo pa tudi Indiji, ki precej uzpešno krmili v teh razburkanih mednarodnih vodah. Lahko bi se zgledovali po njeni diplomaciji, namesto da žugamo iz NATO tabora, ki nas še pri našem edinem aktualnem mejnem vprašanju zataji, kaj šele pri kakšnem resnejšem konfliktu.
ROSPO
# 05.10.2018 ob 08:35
Kaj se to dogaja zadnje case. Namesto sporazumov o sodelovanju dnevno beremo le o sankcijah, carinah in trgovinskih blokadah. To vodi svet v obsezno gospodarko krizo. Zahod bo samega sebe osamil, izlocil in si nakopal precej sovraznikov. Mislim da ZDA v tem obdobju izguljajo svoje najtesnejse zaveznike... nikoli vec ne bo tako kot je bilo
NOPCBS
# 05.10.2018 ob 08:30
haha, a bodo ZDA se prijateljski najvecji demokraciji na svetu - Indiji nalozile sankcije?
mb128
# 05.10.2018 ob 08:25
Torej sankcije al kako?!
Kekec99
# 05.10.2018 ob 10:04
S-400 je ruski samovozni protiletalski sistem z dolgim dosegom. S-400 se lahko uporablja tudi proti manevrirnim in balističnim raketam. To orožje je obrambne narave in lahko moti le morebitnega agresorja in seveda ZDA, ki so svetovni agresor številka ena.
Nikolaj
# 05.10.2018 ob 08:43
Še malo pa bodo ZDA povsem izločene in bodo kot S. koreja
Grof_von_Baron
# 05.10.2018 ob 09:44
Vidim, da gre plan izolcaije in bankrotiranja Rusije po načrtih LOL.
Kekec99
# 05.10.2018 ob 09:21
Rusija bo Indiji prodala za okoli pet milijard dolarjev obrambnega orožja, ZDA zaradi tega Indiji grozijo z sankcijami, ob enem pa S.A. zalagajo z letali, raketam in bombam ki po B.V. morijo???
audiac
# 05.10.2018 ob 09:12
Kupiti ameriški Patriot itak ni preveč pametno.Prvo kar je,je dražji in verjetno slabši.V Jemnu se je proti starim SCUD-om obnesel podpovprečno.Operaterji so lahko samo Američani in ne vojska,ki jih je kupila.In še nekaj.Če te slučajno kdaj pozneje napadejo Amyji (pri njih nikoli ne veš),sistem sploh ne bo deloval proti njihovim letalom.Za Patriota plačaš kupnino,v bistvu pa ga dobiš samo v najem.Ena velika država kot je Indija,si seveda ne bo dovolila kupiti mačka v žaklju.Tudi Turkom je vse to jasno,zato se ga otepajo.Kljub konkretnim pritiskom in grožnjam.
za_vse_sem_sam
# 05.10.2018 ob 08:33
Presneto, spet bodo užaljeni. Saj veste kdo.
Petar Karamazov
# 05.10.2018 ob 10:30
In zakaj sankcije Indiji, če kupuje orožje od Rusije? Država, ki bi naj zagovarjala demokratično izbiro kupca na prostem trgu uvaja sankcije proti vsakemu, ki ameriške proizvajalce črta iz svojega seznama.
Wasabi
# 05.10.2018 ob 10:02
To je pa več kot svinjarija. Potrebno bi bilo ustanoviti posebno komislijo na ravni ZN, ki bi skrbela za to, da vse države kupujejo orožje izključno od ZDA, v nasprotnem primeru pa popolna osamitev in embargi na vse produkte.
borut-blas
# 05.10.2018 ob 09:14
če putinu uspe narediti azijsko zavezništvo med indijo kitajsko in rusijo ter še nekako vključiti pakistan, itan in turčijo bo zapisan kot največji politik vseh časov ...
glede na to da so perzija, indija, kitajska i tispčletne države so mprda nabrale dovolj izkušenj , da vedo da jim spori prenašajo samo škodo
upakmo da bo trgovska logika., ki jo prinaša alibaba omogočila svobodno in špošteno trgovanje za vse , ne le korporacije in to vsem državam razen zda ustreza
zavezništvo azijskih držav in filozofija jacka maa in ali babe - to je upanje in prihodnost
zda lajajo a karavana gre dalje
Vrt
# 05.10.2018 ob 09:27
Če ste starejši.Sandokan.Proti komu se je boril ljudski TV junak(po naše upornik Partizan) Sandokan z svojimi junaki?
Proti Angleškemu imperializmu.
Zagor?Veliki Blek?Komandant Mark?Vsi Francozi.Proti Veliki Britaniji.(strip).
Torej?
Ni Rusija tista,ki ogroža svet.
To je Velika Britanija z svojimi podrejenimi.
Kekec99
# 05.10.2018 ob 10:17
@STANE
Nič ne kupujejo, američani imajo pravico da si brezplačno vzamejo če si kaj želijo. Podoben dogovor kot so ga imeli z indijanci, to je za njih pravičen posel, vse drugo je natega in imajo pravico da svoje interese branijo tudi z uporabo sile. :)
STANE
# 05.10.2018 ob 10:09
To je pa več kot svinjarija. Potrebno bi bilo ustanoviti posebno komislijo na ravni ZN, ki bi skrbela za to, da vse države kupujejo orožje izključno od ZDA, v nasprotnem primeru pa popolna osamitev in embargi na vse produkte.

....in da vse države prodajajo nafto izključno ZDA v dolarjih,ona pa potem naprej in to samo svojim zaveznicam...
STANE
# 05.10.2018 ob 09:17
Putin,car....
Vrt
# 05.10.2018 ob 09:02
Nikolaj

S.Koreja živi in deluje čisto v redu.Medtem pa bo v ZDA državljanska vojna.Po 160 letih odkar je bila.Ja.ZDA bodo na svetu medtem naredile še veliko hudega,vse do bridkega konca USA dolarja.
ejga40
# 05.10.2018 ob 12:43
@ti-ne
Proti komu bo Indija uporabila to orožje ( realno ali kot grožnjo )?
Proti Pakistanu, Kitajski, Bangladešu ali lastnemu ljudstvu?
----------------------------------------------------------------------------------------------
ja naprimer S-400 realno zaustavlja napadalčeva letala in rakete in je grožnja vsakemu potencialnemu napadalcu.
Lastnemu ljudstvu? A še rastejo nore gobe, sem mislil da je konec sezone.
Binder Dandet
# 05.10.2018 ob 12:08
Ne spoznam se na orožje. Po zapisih tu gor je S400 smrt za ameriška letala. Če je res, potem ni čudno, da ZDA tako nasprotujejo vsaki prodaji.
m72
# 05.10.2018 ob 11:07
To pa je hud šok za kavboje :-)
oziris.va
# 05.10.2018 ob 10:55
Ojoj, Azijska Unija je v nastajanju ... Zahod to ne bo dolgo trpel ...
Trubadur
# 05.10.2018 ob 11:39
Tile sistemi S400 pa gredo v promet kot vroče žemljice... je izgleda res trenutno najboljši obrambni sistem.
NoFuture
# 05.10.2018 ob 08:44
Gringosi apetite po Indiji nimajo ali se motim?
mb128
# 05.10.2018 ob 12:37
tupamaros
Veš obstaja verzija za izvoz in verzija, ki se uporablja zgolj doma. Pa ja kje ne misliš da so rusi tako nori, da bi prodajali nekaj kar bi se dalo izkoristiti proti njim?!
jarovit
# 05.10.2018 ob 12:28
@pobrisan
# 05.10.2018 ob 12:19
Da tudi Rusi prodajajo orožje? Ne samo lumpi Američani.....
---------------------------------------
Seveda ga prodajajo. Razlika je v tem, da ga Rusi, za razliko od USA in Zahoda, ne prodajajo teroristom.
jarovit
# 05.10.2018 ob 14:04
@ti-ne
# 05.10.2018 ob 12:33
Seveda ga prodajajo. Razlika je v tem, da ga Rusi, za razliko od USA in Zahoda, ne prodajajo teroristom.

####
Od kod ti ta ideja?

Rusija in Savdska Arabija sklenili večmilijardne posle

https://www.rtvslo.si/svet/rusija-in-savdska-arabija-sklenili-vecmilijardne-posle/434330
--------------------------------------
Lepo, da se strinjava, da SA z orožjem in vojaško tehniko zalaga teroriste.
Drugače pa, kaj se ti delaš al si od rojstva tak?

Povezava, ki mi jo ponujaš o več miljardnem poslu obsega natanko 0 (nič) $ poslov v orožju. Resnično pa je s strani SA izražen interes za nakup S400. Kaj ti misliš, da bo v slučaju realiziranega posla glede S400 to dano teroristom? Koliko kosov sofisticiranega orožja, ki ga je SA nabavila pa je pristalo v rokah teroristov?

Dejstvo pa je, da sta v glavnem vse predvsem lahko orožje bivšega varšavskega pakta in Hrvaške iz držav bivše Juge, USA in zahod preko SA dostavili teroristom
tupamaross
# 05.10.2018 ob 10:13
Nisem sicer prepričan, vendar mislim, da je to raketni sistem,
ki v svoji memoriji ima možnost izključitve uporabe proti
Kitajski,seveda pa tuja letala nad Indijo in manervirne rakete
pa bi sestrelilo ne glede na pripadnost.

Torej, izpade tako, da, tisti, ki so proti prodaji tega raketnega
sistema Indiji, imajo namen napasti Indijo.

Mislim tudi, da Rusija nad temi najsodobnejšimi raketnimi
sistemi v svetu tudi po prodaji zadrži določeno kontrolo, da
pa se kupec po vsej verjetnosti tega niti ne zaveda. Turčija
je možni sovražnik Rusije, vendar ji Rusi vseeno bodo
prodali sistem S-400. Turčija naj bi celo dobila možnost, da
bi te rakete izdelovala v Turčiji. Zelo dvomim, da bi si Rusi
to upali prepustiti Turčiji, če ne bi imeli popolne kontrole nad
možnostjo uporabe teh raket.
ejga40
# 05.10.2018 ob 13:11
Zakaj
Kekec99
# 05.10.2018 ob 12:54
ZDA prodajo največ orožja, tretjino vsega na svetu, od tega skoraj polovico na Bližnji vzhod, navaja SIPRI. V letih 2012–2016 so prodale 21 odstotkov več orožja kot v prejšnjem petletnem obdobju. Rusija je druga, 70 odstotkov njenega orožja pa pokupijo štiri države: Indija, Vietnam, Kitajska in Alžirija. Sledi vprašanje, kje divjajo vojne? Na B.V. kjer orožje prodajajo ZDA ali na področju Indije, Vietnama, ..., kjer orožje prodaja Rusija?
jarovit
# 05.10.2018 ob 12:31
Zanima me ali posel med Rusijo in Indijo poteka v dolarjih, rupijih, oz. rubljih, kod ve?
Kekec99
# 05.10.2018 ob 11:37
@tupamaross
Raketni sistemi ki se prodajajo nimajo vgrajenega sistema za zaznavo domačih letal, saj bi s tem lahko tretja stran prišla do "ključa" za vstop v zračni prostor proizvajalca raketnih sistemov. Bolj kot raket se bojim biološkega orožja, saj američani vedo da z raketnim napadom ne bodo uspeli. V Gruziji imajo američani biološki laboratorij, kupovali so slovanski DNK (najraje ruski), sedaj pa je tam umrlo 73 ljudi. Se bojim da se pripravlja biološko orožje za uničenje rusov, se pravi vseh slovanov, saj biološko orožje ne pozna mej.
m72
# 05.10.2018 ob 11:17
Patrioti pač ostanejo doma :-)
Sicer "sledijo modnim trendom", a še vedno zelo zaostajajo.
Kekec99
# 05.10.2018 ob 10:11
@Grof_von_Baron
Sploh pa sedaj ko so kitajci zaradi dviga carin prekinili z dobavljanjem ameriške nafte. Le kdo bo prevzel to obvezo da bo kitajcem dostavljal potrebno gorivo? :)
Kekec99
# 05.10.2018 ob 13:11
@ti-ne
Zaradi tega bo tam kmalu zavladal mir.
Kekec99
# 05.10.2018 ob 13:09
@tupamaros
..., nimajo
pa te možnosti, da bi se rakete avtomatsko izstreljevale na
mesto izstreljevanja nasprotnih raket in bi tako uničevali mesta
izstrelitve (ladje, podzemna izstrelišča...).
--------------------------------------------
S sistemi niti niso narejeni za to vrsto nalog, za to obstajajo druge rešitve. Gre se za to da s tem sistemom pokrivajo cel Izrael, zaradi tega zadnje čase ne beremo o zračnih napadih Izraela na cilje v Siriji ali o tem da se je tam pojavila neka nova skupina teroristov. Podobno bo z Indijo ko dobijo S-400, lahko bodo le lajali. Očitno ima tudi Pakistan dovolj tujih zračnih plovil v svojem zračnem prostoru, oni si želijo S-300. Če državi grozi vojna lahko ta zapre meje in če ima S sisteme tudi zračni prostor, s tem onemogoči transport orožja in teroristov na svoje ozemlje. Asad, če bi prej imel ta sistem, bi rešil veliko življenj v Siriji in tudi kakšnega v EU.
zeus-zengg
# 05.10.2018 ob 10:55
Zahod bo samega sebe osamil, izlocil in si nakopal precej sovraznikov..
----------------
to se zgodi ko je denar sveta vladar in ko se posledično čemer zdrava pamet prične razprodajati ,,po boljšjakih ,, . Je pa res , da sta zahodu služila oba sistema , torej carinski in brezcarinski režim kot orožje bogatenja in izkoriščanja gaspodasko manj razvitih držav ...
Joker
# 05.10.2018 ob 10:23
Sedaj manjka samo še srečanje trojke: Putin, Modi, Ši in zopet lahko bolj optimistično zremo v prihodnost.
Sula
# 05.10.2018 ob 16:03
@jarovit

Zanima me ali posel med Rusijo in Indijo poteka v dolarjih, rupijih, oz. rubljih, kod ve?

V Rubljih preko ruskega finančnega transakcijskega sistema. Varno pred ZDA, zato tudi taka histerija na zahodu.
Snorky
# 05.10.2018 ob 14:32
Sporazumu odločno nasprotujejo v Washingtonu, ......

Zakaj se Whasington oglaša? Če se ne motim, so prav amerčani pred nekaj tedni naredili orožarski posel z Tajvanom. In v tistem primeru ni moskva nič nasprotovala, razen Pekinga seveda.Kar je čisto razumljivo.
audiac
# 05.10.2018 ob 13:14
Raketni sistem S-300, S-400 in S-500 je v povezavi s sateliti
praktično nezmotljiv,

No,nezmotljivih raketnih sistemov pa še dolgo ne bo.Če si seveda mislil na 100% zadetek.
amigo
# 05.10.2018 ob 12:58
&tupamaross
Raketni sistem S-300, S-400 in S-500 je v povezavi s sateliti
praktično nezmotljiv, te povezave s svojimi sateliti pa Rusi ne
bodo nikomur dali.

Kolikor vem s300 in s400 vodita rakete proti cilju s pomočjo radarja in ne satelitov.
tupamaross
# 05.10.2018 ob 12:54
Dragi Mb128,
dragi Kekec99,
res je,kar pravi Mb128.Raketni sistemi S-400 in S-500 v rokah
Ruskih strokovnjakov so čisto nekaj drugega, od tega, kar se
proda. Rusi tega sploh ne skrivajo in je celo sam gospod Putin
o tem spregovoril. Prepričan sem, da je nekaj podobnega tudi
z raketnim sistemom S-300.

Raketni sistem S-300, S-400 in S-500 je v povezavi s sateliti
praktično nezmotljiv, te povezave s svojimi sateliti pa Rusi ne
bodo nikomur dali. Sirci z raketo S-300 nedvoumno lahko
zadenejo Izraelsko letalo in ga tudi bodo, ko bo to letalo letelo
nekje okrog 50 do 100 km blizu teh raketnih sistemov, nimajo
pa te možnosti, da bi se rakete avtomatsko izstreljevale na
mesto izstreljevanja nasprotnih raket in bi tako uničevali mesta
izstrelitve (ladje, podzemna izstrelišča...).

Obema lep pozdrav!
KLIPAN
# 05.10.2018 ob 11:59
Je Trump že nabil sankcije Indiji..... he, he....
Še pravi, cel svet lahko kupuje samo ameriško in izraelsko orožje, če ne sledijo sankcije, blokade, carine....
Tako torej zgleda svobodna trgovina in demokracija po desno?
Mene sicer to bolj spominja na enoumje in diktaturo, ampak sigurno se spet motim.....
Lobo
# 05.10.2018 ob 11:01
Prvi obrisi multipolarnega sveta se že kažejo. Samo še kakšna resna gospodarska kriza je potreba in že dobimo čisto drugačno razporeditev sil.
Celine
# 05.10.2018 ob 10:14
Tole je pa zdaj 12. September za Amere.
velenjcan
# 05.10.2018 ob 09:52
Če se spomnim, kako smo pljuvali po Mamuli, ki je prodajal yu-orožje v Etiopijo, pa je šlo v primerjavi s tem za drobiž....
Bivši uporabnik
# 05.10.2018 ob 12:11
Torej sankcije al kako?!

sankcije itak da bodo, samo ne vem če se kaj preveč sekirajo, imajo dovolj biznisa.. problem je samo, ker bodo jasno naši ljubi zavezniki hoteli izsiliti sankcije tudi ve u regiji (na recimo uvoz iz indije ipd), kor so to izsilili za kitajsko že lep čas pred tem, kot je bilo zdej kvazi predstavljeno (zanimivo, kako so vsi pozabili na to).
v glavnem, eu bo spet moral posalušat: ali boste delali po naše, ali pa nikakor. in vedno znova in znova nas lepo namčijo.
eu, lepo svoj združeno vojno naredit, osamosvojit evro in začet prosto trgovanje z vsemi. zkaj moramo biti večni suženj nekoga, ki nas samo tlači iz ikzorišča?
STRIKE
# 05.10.2018 ob 11:54
Samo še orožje vsi prodajajo!
tupamaross
# 05.10.2018 ob 11:00
Kekec99,
res je, kar pišeš zgornjem komentarju. Kolikor sem lahko
vse skupaj spremljal,sem pa skoraj vse,Putin je dobesedno
posnel početje Američanov po svetu in jim to jasno povedal,
da se bo tako tudi v prihodnosti nadaljevalo.

Še pred tem je pa predlagalo naslednje zakone, ki so bili tudi
sprejeti v Dumi, po tem pa jih je še sam podpisal_

Možna uporabe jedrskega in drugega orožja za množično
uničevanje je v naslednjih primerih:

1. V primeru direktnega jedrskega napada na Rusijo ali na
njene zaveznike.

2. V primeru poskusa zasedbe Antarktike, ki si jo je Rusija
določila za svoj teritorij, meri pa okrog 2,5 milijona km2.

3. Uporaba jedrskega taktičnega orožja in drugega orožja
za množično uničevanje je možna tudi takrat, ko Rusija z
uporabo konvencionalnega orožja izgublja vojno zaradi
nesorazmernega števila nasprotnikov.

Ta tretja točka me je presenetila, če ravno je logična. Prav
ta tretja točka kaže, da se Rusija ne šali, saj je določila,da
lahko prva uporabi jedrsko orožje.

Pred mesecem ali dvema mesecema je mirno odgovoril na
novinarsko vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi prišlo do
jedrske vojne, da bi to bil konec civilizacije.

Torej je samo na Zahodi, ali želi konec civilizacije.
Kazalo