Nesreča jemenskega letala je še druga usodna nesreča airbusa v zadnjem mesecu. Foto: EPA
Nesreča jemenskega letala je še druga usodna nesreča airbusa v zadnjem mesecu. Foto: EPA
Yemenia
Francoski minister za promet trdi, da je bilo letalo tehnično brezhibno. Foto: EPA
Nesreča jemenskega letala

Francoski minister za promet Dominique Bussereau je pred parlamentom dejal, da je bilo z Yemenio vezanih veliko nepravilnosti in varnostnih pomislekov, zaradi česar so družbi pred dvema letoma tudi izdali začasno prepoved.

Medtem reševalci še vedno preiskujejo razbitine letala s 153 ljudmi na krovu, potem ko so našli živega enega otroka. Najprej so tuje tiskovne agencije poročale, da je rešen petletni deček, pozneje pa so komorske oblasti sporočile, da so rešili 14-letno deklico, a uradne potrditve še ni. Do zdaj je to edini preživeli jemenske letalske družbe, ki se je ponesrečilo danes zjutraj ob Komorskih otokih v Indijskem oceanu. Francoska vojaška letala so v morju že kmalu po nesreči našla razbitine in trupla. Po podatkih oblasti naj bi letalo skušalo zasilno pristati na zelo razburkanem morju, a pri tem ni bilo uspešno. Letalo in morebitne preživele pomagajo iskati dve francoski vojaški letali in francoska vojaška ladja.

Nesrečni airbus 310 je iz jemenske prestolnice Sanaa v komorsko prestolnico Moroni peljalo 142 potnikov in 11 članov posadke. Na letalu naj bi bili večinoma francoski in komorski državljani.

Jemenski prometni minister Kaled Ibrahim Al Vazir je sicer zatrdil, da je bilo letalo na podrobnem tehničnem pregledu maja letos in da je ustrezalo vsem potrebnim standardom.

POZIVI K ČRNI LISTI LETALSKIH DRUŽB

V odzivu na nesrečo jemenskega letala je evropski komisar za promet Antonio Tajani predlagal oblikovanje globalne črne liste nevarnih letalskih družb po vzoru seznama, ki ga za EU oblikujejo v Evropski komisiji. Na črni listi EU-ja so vsi prevozniki iz Angole, Benina, Ekvatorialne Gvineje, Indonezije, Kirgizistana, Liberije, Sierre Leone, Svazija, DR Kongo in Gabona. Opravljanje letov je komisija prepovedala še 6 prevoznikom iz Kazahstana, prevozniku iz Tajske in ukrajinskemu prevozniku. Yemenie na seznamu (še) ni.

Družba že bila pod drobnogledom
A francoski prometni minister Bussereau je povedal, da ko je bilo letalo leta 2007 pregledano, so na njem odkrili nekaj napak. "A 310, o katerem govorimo, je leta 2007 pregledala francoska služba za promet, ki je ugotovila več napak. Od takrat se letalo ni vrnilo v Francijo," je povedal minister. Pojasnil je še, da so bila letala Yemenie v kasnejših dveh letih deležna podrobnejših pregledov.

Iz Yemenie so vse očitke že zavrnili in zatrdili, da je bilo letalo ob vzletu iz Sane brezhibno in da je nesrečo bolj verjetneje zakrivilo slabo vreme.

Razburkano morje otežuje reševanje
Predstavnik komorske policije je povedal, da so bile vremenske razmere nad otočjem, ki leži v ožini med Mozambikom in Madagaskarjem ob vzhodni obali Afrike, zadnje dni zelo slabe. Precej razburkano morje bi lahko oviralo tudi reševanje.

Na tem območju se je že leta 1996 zgodila nesreča ugrabljenega etiopskega letala, pri čemer je umrla večina od 175 ljudi na krovu. Sicer pa je to že drugič, da je airbusovo letalo padlo v morje v enem mesecu. 1. junija je namreč na poti iz Ria de Janeira v Pariz padlo letalo airbus 330 družbe Air France, na katerem je bilo 228 potnikov in članov posadke. Vzrok za to nesrečo prav tako še ni znan.

Nesreča jemenskega letala