Kulinarika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 49 glasov Ocenite to novico!
Laško special je posebna, prilagojena, maloserijska linija craft piva, s katerim so pri štajerskem pivovarskem velikanu želeli dokazati, da "tudi oni znajo vse tisto, kar znajo mikropivovarji". Foto: MMC RTV SLO
Vsaka podrobnost "specialcev" je do zadnje podrobnosti dodelana - od etiket, ki povzemajo tiste z začetka prejšnjega stoletja, do stekla, ki ne prepušča svetlobe, do velikosti vratne etikete. Foto: MMC RTV SLO
H goski z gosjimi jetri se prileže temni striptis z visoko, 8-odstotno vsebnostjo alkohola. Foto: MMC RTV SLO
Citra lager s sadnimi notami ob marinirani postrvi. Foto: MMC RTV SLO
Mojstri, ki stojijo za novo linijo - Regina Godec, Andrej Škorja in Nataša Kočar. Foto: Rok Deželak
Pri Laškem so za serijo special predvideli posebne kozarce, ki bolj spominjajo na tiste za konjak kot pa na pivske vrčke. Foto: MMC RTV SLO
Gostiteljica Katja Pavčnik iz Pavusa. Foto: Rok Deželak

Dodaj v

"Laško ima (spet) novo flaško" ali slovenska revolucija butičnih piv

Laško Special se predstavi
6. december 2014 ob 06:23,
zadnji poseg: 6. december 2014 ob 07:59
Laško - MMC RTV SLO

Naj oba slovenska pivovarska velikana priznavata ali ne, dejstvo je, da so v zadnjih letih tudi v Sloveniji končno vzniknili butični mikropivovarji in kar naenkrat izbira pri nas ni več omejena na dolgoletno klasiko "Laško ali Union". A butična piva niso več samo domena mikropivovarn.

Po prihodu Human Fisha, Bevoga in Pelicona, če omenimo samo tri bolj izpostavljene, se je slovenski nabor piv naglo povečal, pivoljubi so prišli na malce bolj prefinjen okus, povpraševanje po t. i. craft (butičnih) pivih je skokovito naraslo - celo tako skokovito, da omenjeni mikropivovarji niti ne morejo zadostiti vsem naročilom -, pivska revolucija pa je v polnem zagonu.

Unionu in Laškemu se za zdaj še ni treba bati, da bi izgubila primat, nedvomno pa so mali pivovarji vsaj malce spodbudili tako ljubljanskega kot štajerskega velikana, da sta razširila in okrepila ponudbo.

O Unionovi pivnici smo že pisali. Ta je slab mesec dni po odprtju z vsakodnevno gnečo dokazala, da je prava pivnica Ljubljančanom nedvomno manjkala. Kljub nekaterim začetnim pomanjkljivostim, ki pa se lahko odpravijo (strežba, varnostniki na vhodu), je pivnica korak v pravo smer.

V njej Union poleg svoje klasike navdušuje tudi z nefiltriranim pivom in pivom po pivovarjevem izboru ter impresivnim menijem tematskih prigrizkov, od unionskega golaža in testenih krapcev do starih ljubljanskih jedi (žal samo do 22. ure). In da, tudi z vsemi linijami pobratenega Laškega - pa čeprav tamkajšnje strežno osebje očitno še ni razsvetljeno, kaj dejansko ponuja pod imeni, kot so "striptis" in "amber".

Dokazati, da so tudi veliki lahko "craftarji"
Da Laško ob svoji 190-letnici ne bi zaostajalo za svojim večnim "žabarskim" tekmecem, so v teh dneh predstavili svojo linijo t. i. craft piv, imenovanih Laško Special. Craft piva (nekateri prevajajo kot butična piva, drugi kot obrtniška) izhajajo iz ZDA, kjer se je v 80. letih začel preporod pivovarn, ki so se bolj posvetile kakovosti in obujanju že pozabljenih vrst piva. "Pri craft pivovarnah spoh ne gre nujno za velikost - v tujini imajo craft pivovarne, dvakrat večje od Laškega. Gre bolj za to, ali si upaš," menijo samozavestno pri Laškem, ki sami sebe označujejo kot "najbolj tradicionalno pivovarno v radiju 500 kilometrov".

Kot je za MMC povedal Urban Kramberger, vodja projekta pri Laškem, so tako craft piva povsem združljiva tudi z velikimi pivovarnami, kakršna je njihova. "Imamo vse - naravne danosti, najbolj kakovostno vodo, znanje, tehnologijo in, najpomembnejše, človeški faktor. Tega se ne da kupiti," pravi Kramberger, ki je še povedal, da jih je k oblikovanju linije "Special" spodbudilo povpraševanje potrošnikov, zavrača pa, da bi jih k temu "prisilila" konkurenca. "Gre bolj za izziv - dokazati, da smo tudi mi lahko craftarji. Vse, kar znajo oni, znamo tudi mi."

"Pivo je postalo ritual, ni samo pijača, ampak se je razvil v kulinariko, in to ni samo slovenski trend, ampak svetovni. Pivo v zadnjih letih nedvomno pridobiva vlogo," razlaga Kramberger, ki za Laško postavlja nebo kot omejitev. Za zdaj so na prodajnih policah trije maloserijski "posebneži" - citra lager, golding in striptis, načrtujejo pa jih še kar nekaj.

Retro videz
Svojo revolucijo so Štajerci nedvomno zastavili velikopotezno in z do podrobnosti izdelano marketinško kampanjo, ki bo nedvomno pridobila na svojo stran vse - od tradicionalistov do hipsterjev. Najprej so tu stekleničke - majhne, 33-centilitrske, zaobljene, z retro etiketo, natiskano na stroje iz začetka prejšnjega stoletja, serijsko številko in podpisom enega od treh "specialistov", "master brewerjev", veteranov pri Laškem, ki stojijo za novimi okusi - Regina Godec, Andrej Škorja in Nataša Kočar, v kampanji ovekovečeni s fotografskim objektivom Boruta Peterlina, ki je v ta namen uporabil staro fotografsko tehniko mokrega kolodija. Premišljeno do zadnje podrobnosti.

Kje so pri svojem izdelku iskali navdih - v preteklosti ali v novih trendih - se vidi že pri vratni etiketi - rdeča se ozira v preteklost in v že pozabljeno tradicijo (taka sta lager golding, zvarjen iz treh sort avtohtonih slovenskih hmeljev, in temni striptis bock z visoko stopnjo alkohola in esktrakta), bela pa v "novo tradicijo". Taka sta citra lager s sadnimi notami agrumov (stil IPA) in aromatični sour cherry & chestnut, mešanica posebnega temnega piva in pijače z aromo višnje in kostanja (ta slednji še ni na policah). Prvi odzivi so po besedah Krambergerja odlični. Celo tako odlični, da so jih že poklicali iz italijanske Padove, da bi radi uvažali Laško special.

Spajanje piva in kulinarike
"Specialci" so se sedmi sili predstavili na gradu Laško, kjer je tezo o pivu kot kulinariki s svojimi kreacijami podkrepil kuharski mojster Marko Pavčnik. Vodja kuhinje v Pavusu, ki že dalj časa prisega na lokalno, zdaj pa čedalje bolj odkriva, kako lahko pivo pri kuhi povsem spodobno zamenja "konvencionalnejše" vino. To je demonstriral s svojim videnjem pivskega "finger fooda", ki ga je povzdignil za nekaj ravni nad golažem in klobasami, ki jih običajno asociiramo s pojmom "pivska hrana".

Savinjski polži so se tako kopali v raguju z goldingom, postrv je mariniral v citra lagerju ter jo postregel z ingverjem in hrenovo kremo, gosko čez noč konfitiral, nato pa ji pridel nastrgana gosja jetra, pinjole in žele striptisa. Sulca je poširal v citra lagerju z vaniljo, nato pa ga postregel na zabaioneju iz citra lagerja in beluga leče, telečji priželjc s peteršiljevim pirejem je pospremila polna mesna omaka iz striptisa, rižota s poširanim rumenjakom in dimljenim jesetrom je bila iz goldinga, ličnica divjega prašiča s črnim orehom in pirejem pastinaka pa postrežena na omaki iz special sour cherry & chestnut.

Sladica "3X pivo in čokolada" (beli čokoladni mousse s club pivom, sladoled special sour cherry & chestnut, čokoladna dark pena) pa je že tako ali tako ena od Pavusovih klasik vse, odkar je Pavčnik lani z njo navdušil na svojem prvem večeru spajanja piva s kulinariko. Vse jedi je pospremilo pivo, uporabljeno v jedi, pri čemer je logika spajanja podobna kot pri vinu - striptis gre s svojo strukturo in telesom fino z mesom, citra pa z ribjimi jedmi.

Skratka, pivo je pri nas svoj pohod v resnici šele začelo in velja spremljati, do kam zmoremo.

Kaja Sajovic
Prijavi napako
Komentarji
pajo88
# 06.12.2014 ob 07:23
hvala bogu, da se slovenski trg s pivi oživlja. Včasih sta bila po oštarijah samo laško in union, zdaj pa so sploh Čehi prodrli praktično v vsak bar. Ne vidim smisla naročiti Laško ali Union, če pa se razni kozli, budweiserji, černa hora prodajajo po isti ceni. Tudi piva slovenskih mikro pivovarjev so odlična in prava popestritev trga. Zadnji čas je, da se pri naših komercialnih pivovarjih zganejo in spet začnejo variti pravo pivo.
goli
# 06.12.2014 ob 09:15
@AM - rajši pijem dražje Laško kot brozgo iz Lidla ali Hoferja.
Yeru
# 06.12.2014 ob 10:17
Leta in leta so nam servirali svinjak v obliki piva iz praška in jim je bilo malo mar za nas potrošnike, sedaj ko noben normalen ne pije več te brozge bi pa oni začeli malo butično izdelavo pa flaške.. Ne bo šlo... Bevog, Human Fish so vas prehiteli po levi in po desni, čehi kot so omenili že kolegi zgoraj so v vsakem baru... in glavobola začuda ni kot po dveh laških ko imam drug dan občutek da sem jih popil 10.
Hijena
# 06.12.2014 ob 10:22
@ FBR
# 06.12.2014 ob 10:14

V Avstriji imajo realno ceno Laškega in sicer med 60-70 centov za 0,5 l
K_ris
# 06.12.2014 ob 12:53
Ocene slovenskih piv na ratebeer.com (lestvica do 100):

Bevog Ond Smoked Porter 98
Bevog Kramah Indian Pale Ale 97
Bevog Baja Oatmeal Stout 96
Bevog Tak Pale Ale 89
Human Fish Pale Ale 85
Human Fish SIPA 53
Kratochwill Porter 57
Kratochwill Svetlo 46
Mahnič Svetlo 38
Laško Dark 37
Union temo (črni baron) 37
Mahnič Temno 15
Laško Zlatorog 10
Union Pivo 9
Laško Club 7
Union Pils 5
Laško Export Pils 2
Mercator Svetlo 2
alcatraz
# 06.12.2014 ob 10:38
Gostil sem že goste iz Češke, Belgije in drugih pivovarsko močnih držav in so bili prav zadovoljni z npr.unionom.

najbrž so bili zgolj vljudni.
FBR
# 06.12.2014 ob 10:14
Nista ravno na ravni hofer/spin/lidl piva, malo bolje je vseeno, ampak da so pa na cenovni ravni drugih tujih piv, pa tudi ni logično. Na žalost 1+€ za domače pivo je preveč. Morala bi biti okoli ,75€ in bi človek z veseljem kupoval, tako pa za ta denar zadnje čase raje pogledam za kakšnim drugim pivom.

Pa če sem prav zasledil noben od novih okusov ni Ale... se pravi zame še vedno nič novega... sami lagri.
tron
# 06.12.2014 ob 18:58
Ne mi laško in union metat v enak koš kot heineken,ker nista tako slaba,heineken je sama voda.
Sujo
# 06.12.2014 ob 11:45
hehehe :)
Kot dokaj izkušen pivopivec lahko povem par dejstev.
1:poglejte kdo dela berg koeniga, zelenega pittingerja iz Špara, tuševo pivo ipd.. Ljubitelji domače brozge sploh :)
2. Primerjajte "tradicionalno recepturo" laškega lani in letos, in videli boste kako "tradicionalna je". Razlog za glavobole je bilo namreč "neslajeno žito" oziroma koruza, ki so jo zaradi nižje cene uporabljal namest ječmena in zato je stvar ratala nepitna. Z vdorom drugih piv na trg in posledičnim zavedanjem naroda o kvaliteti pa so začetek 2014 dal najprej na unionu slogan "iz najboljših sestavin" potem pa stvar dali še pri zelencih.
3. Žal zagrebačka pivovara in Srbi maličijo okus klasičnih piv kot so Becks, lovenbrau, Holsten, Staropramen in Tuborg. Ampak poslidce prekomernega pitja so še vedno blažje kot pri domačem "kozlu".
4. zakaj ni aleov? Laško je klasična nemško/češka pivovarna, zato ne vari aleov in porterjev, saj to ni v njihovi tradiciji in prav je tako. Pojdi v VB in prašaj Fullersa, Younga ali Robinsona za Lager ali bock :) Kdor je kdaj probal varit pivo bo vedel povedat, da je lager v teoriji najlažje pivo za varjenje, v praksi pa najtežje. Pri aleu lahko vsako drobno napako ta,ko in drugače zakamufliraš, pri lagerju prostora za napake ni. Poleg tega igra voda in njena kvaliteta mnogo večji faktor pri okusu lagerja kot alea. So se pa aleom precej približali s citro, ki je zares vrhunska.
Tjunin
# 06.12.2014 ob 09:10
Laško pa Union se itak prodajata samo v Slo. In glede na to, da so razna češka piva prodrla na naš trg in jima pobrala precejšnji kos pogačje, je bil zadnji čas, da so nekaj ukrenili. Ne pa, da ima vsaka plocevinka laškega svoj okus...
Čisti primer, kaj pomeni zdrava konkurenca.
Je pa res, da je to izraz kateri je, bolj kot ne, nam Slovencem tuji...
tihomir
# 06.12.2014 ob 14:05
Ratebeer je treba jemati z rezervo. V največji meri k oceni prispeva hipster & facebook efekt (ocenjuje manjši krog ljudi iz neposrednega socialnega kroga varilca). Vsaka testna brozga malega varilca bo ovrednotena nekajkrat višje kot top-notch izdelek velikega varilca.
muki-1
# 06.12.2014 ob 10:41
Union in laško sta nekvalitetna piva. Nekateri se zgražate nad pivom iz hoferja ali lidla....pa je pravzaprav iz bolj kvalitetnih sestavin. Zgodba je takšna, da ko sta union in laško nazadnje zamenjala flašo, so tudi bolj razredčili pivo, iz 5,2% na 4,9%. Uporabljati so začeli tudi manj kvalitetne sestavine, kot je npr. primešavanje koruze. koruza je cenejša, kot ječmen, zato sedaj na etiketi piva piše "neslajena žita" in ne več ječmenov slad. Je pa alkohol iz koruze tudi strupen, zato po unionu ali posebej laškem rada boli glava.
Zadnjič sem na nekem pikniku videl, da so vsi pili union in laško, po žaru pa polivali hoferjevo pivo...češ, to je dobro samo za po žaru polivati :)
siggi
# 06.12.2014 ob 19:53
Hm zakaj tolko pozornosti zgolj unionu in laskemu v zadnjem casu na portalu? Tiste tri najbolj znane znamke so uspele na racun pivoljubov, dolgo preden ste jih tu pa tam kje omenili. Torej..cakamo tako izcrpne reportaze iz njihovih pivnic. Definitivno si to bolj zasluzijo kot stara, nepitna in zlajnana konja, ki sta nas razocarala s to svojo tradicijo v zadnjih letih
dzanki
# 06.12.2014 ob 10:50
pisite kar hocete. okusi so razlicni. rad probam vsakrsno pivo. sam meni je union najbolj pitno pivo in mi ni nic slabse od raznih uvozenih. od vecine mi je boljsi, sploh od diskontnikov. pa nisem ljubljancan :) ce pa hocem kaj posebnega, si pa najraje privoscim ale... vsakomur svoje, brez potreb po prepucavanju...
xes
# 06.12.2014 ob 15:24
bevog proizvajajo v avstriji ... zahvaljujoc slovenskim birokratom ...
cairns
# 06.12.2014 ob 11:55
Očitno bo tudi cena special. Če bo možno ga bom kupil v tujini kjer imajo manjše trošarine in DDV.
Musklfiber
# 06.12.2014 ob 11:44
Z domačim pivom sem zaključil že pred leti. Uniona sicer nisem nikoli pil (okus mi pač ne odgovarja), z laškim, tako kot je že en pred mano omenil, pa sem zaključil, ko so se začeli pojavlati glavoboli po eni steklenici/pločevinki...

Prisegam na češka piva - Budvar (Budwiser) in na Pilsner Urquell, kupljena na Češkem (razlika med "originalom" in tem kar lahko kupimo mi v Sloveniji (polnjeno v ZG) je očitna). Super so mi tudi poljska piva - Žywiec, Okocim, Tyskie - je pa pri teh problem, da jih na evropskem tržišču praktično ni.

Pri domačih pivovarjih pogrešam tudi pivnice s "pivsko hrano" (vsa čast Unionu za odprtje pivnice!!), recimo na češkem imaš skoraj v vsakem "selu" Budvarjevo oz. Pilsnerjevo pivnico, kjer lahko poleg piva dobiš tudi super hrano (klobasice, krača itd.).

Bi rekel, da so vse te inovacije, novosti prej posledica spanja na lovorikah in upadec prodaje domačih piv in porast prodaje tujih - ampak vsaj zame - prepozno.
poomah1900
# 06.12.2014 ob 10:30
Spet lagerji... a ale in porter piva pa še vedno ne znajo narediti?
ffffff
# 06.12.2014 ob 09:53
Odkar so v imenu "nacionalnega interesa" partijci nadmudrili Interbrew bojkotiram proizvode tega monopolističnega dinozavra. Oziroma z besedami MIća Mrkaića: "Vsakemu, ki je omogočil ta posel bi osebno pljunil v glavo".
ezat_anim
# 06.12.2014 ob 10:02
Pivoljub zakon ! Raj za ljubitelje dobrega piva. Union in laško pa sta, kot je že nekdo napisal na ravni hoferjevega beer koniga in eurospinovega bergenhoff-a al kako so že...
86
# 06.12.2014 ob 19:15
Se pogovarjamo o dobrih kvalitetnih pivih ali o pivih, ki "niso tako slaba"? Za nacejanje ob čevapih na pikniku tudi Mercator pivo ni tako slabo.
86
# 06.12.2014 ob 17:48
Laško, Union, Heineken in podobni spadajo v skupino, ki ji poznavalci pravijo euro piss lager.
Pravo pivo vsebuje vodo, ječmenov slad, hmelj in kvas. Nobene koruze in ekstraktov.
Od lagerjev in pilsnerjev priporočam urquell in budweiser budvar, pa tudi kakšen azijski je dober recimo Singha.
Pri ejlih, porterjih in stoutih prednačijo Guiness, Kozel, Leffe blond in podobni.
Za 300€ vložka pa si lahko do konca življenje varite pivo kar doma. Za začetek naredite kakšen blonde ali pale ale, lahko tudi kakšen english bitter. Hmelj dobite pri dveh ponudnikih za domače pivovarje v Sloveniji ali ga naročite iz tujine. Različne vrste ječmenovega sladu pa pri Hmezadu v Žalcu. V poštev pride BIAB metoda. (Brew in a bag)
Pa še linki za tiste, ki jih zanima kaj več:
http://www.alter.si/tabla/showflat.php/C
at/0/Number/1826337/page/0/fpart/1/vc/1
http://www.biabrewer.info/

Veselo varjenje! :)
SkodaOctavia
# 06.12.2014 ob 23:09
ni ga čez češki pir!!!
cdmikelis
# 06.12.2014 ob 14:55
Ne morem verjet, kako nekakovostne fotografije so tokrat priložili članku, ki je tudi sicer nesmiselno razpotegnjen. Bravo sicer za novo ponudbo na pivovarskem trgu.
K_ris
# 06.12.2014 ob 14:16
@tihomir

Se strinjam, da je oceno treba jemati z rezervo. Ale, stout, porter ali weissbier lažje dobijo višjo oceno kot lager. In mislim, da je to bolj pomemben vpliv kot pa velikost pivovarne. Tudi porterji in stouti velikih pivovarn imajo visoke ocene, lagerji (vključno s temnimi lagerji in pilsi) običajno ne.
ffffff
# 06.12.2014 ob 12:56
Dinozaver Laško bi bil lahko solidna srednjevropska velika pivovarna, če bi bil glavni posel pivovarstvo in ne partijski monopolizem.
Nikec3
# 06.12.2014 ob 16:02
ALE > lager

Odvisno. Če želiš spit kaj več kot dva, je lager že bolj primeren.
gregorino
# 06.12.2014 ob 13:00
ALE > lager
kozorog81
# 06.12.2014 ob 11:23
Ne vznemirjajte se brezveze...bo pa zame ostalo več Laškega. Odlično pivo je!
kozorog1973
# 06.12.2014 ob 13:43
men so pa tnove flaške všečne, po vzgledu legendarnih belgijskih piv trapistov:)
Schime
# 06.12.2014 ob 10:48
Tale nova piva so drugače prav dobra. Edino kar je narobe, in to so že nekateri napisali, je to da so predraga. Recimo Golding bi brez problema nadomestil trenutno Laško klasično 0,5l pivo in bi bilo odlično.
Kar se pa tujih piv tiče je pa tako, da kar je v piksni je vse en klinc vredno. Če hočeš piti dobro pivo mora najprej biti v flaši. Razni Kozli in Staropramni v fiksni so približno isto sranje kot naši po okusu. Sploh od kar je Staropramen made in EU, kar pomeni točeno v Zagrebu. Tako nekako, kot ko greš na Hrvaško na morje in imajo vsa piva enak okus, ko vse točijo v Zagrebu.
SamoRes
# 06.12.2014 ob 10:43
@alcatraz

Mislim, da ne, kljub temu da so privlekli sabo kup svojih piv, so izpraznili našo zalogo.
86
# 08.12.2014 ob 17:19
Na srečo se kultura pitja piva počasi dviguje. Še vedno pa marsikdo ni nikoli poskusil kaj drugega kot lager in pilsner. Kolegu sem dal double IPA pa ni hotel spit. Je rekel, da te temne grenke brozge pa že ne bo pil. :)
Zato pa sem omenil Kozla. Temni lager. Mehek prehod. :)
Pri tastu je delovalo. Stara šola, Laško in Pils export. Kozel je dober nadomestek. Malo voden kot pils, samo 3,8 ABV, okus in nivo karbonizacije pa je bolj podoben pivom kvasovk zgornjega vrenja. Zdaj za žejo samo še kozla pije. :)
Za užitek pa ostalo. Laškega in pilsa se ni dotaknil že 3 leta.
raven_
# 07.12.2014 ob 18:50
rajši spijem engra trapista kot deset lagerjev.
muki-1
# 06.12.2014 ob 11:33
kozorog81
# 06.12.2014 ob 11:23
Ne vznemirjajte se brezveze...bo pa zame ostalo več Laškega. Odlično pivo je!


Ja, izjemna kombinacija cenenih sestavin, ki v ustih in grlu ustvari grenko-kisel občutek. Neprecenljivo !
frozen pingvin 2
# 06.12.2014 ob 11:08
rad mam dobra piva.

sam poleti po šihtu še zmeraj najbolj sede točeno laško, pa rečte kakr hočete :)
kwayzdey
# 06.12.2014 ob 09:12
Najboljši je Special 01, tudi Mourinho ga pije...
helsinki
# 05.02.2015 ob 18:50
končno več ponudb temnih piv
helsinki
# 10.01.2015 ob 21:54
ni ga hujšga k prideš nekam na obisk pa ti ponudi pivo from hofer lidl, tu je že laško in union luksuz
frank james
# 09.12.2014 ob 09:14
Irski Kilkenny je zakon!!
frank james
# 09.12.2014 ob 09:09
Laško-Zlatorog v črnih piksnah je bil bogovsko pivo, ki si ga lahko žlampal kot nor pa je še vedno imelo super okus!! Pa tud vampi in glava niso boleli. Čez čas so še tega cluba spremenili v navadno brozgačo, katere maš že po eni piksni dovolj. Padel pa je na nivo nekega jelena, nikšičkega, karlovačkega, ki so res totalno zanič, sploh tiste njihove literske in 2literske plastične flaše, ki že zgledajo totalno bljak in cheap ass.
frank james
# 09.12.2014 ob 09:02
jelen je pa res super pivo. Kot bi pil nafto zmešano z žagovino.
aaa
# 09.12.2014 ob 08:01
zato sedaj na etiketi piva piše "neslajena žita" in ne več ječmenov slad.
Včeraj sem preveril in ni res. Na Laškem in Unionu še vedno piše "ječmenov slad". Res pa se mi zdi, da je predvsem kvaliteta Laškega strmo padla.
Killer wog
# 08.12.2014 ob 22:50
AM, sem slišu, da nej bi Union bil v Belgiji na voljo za pit. Sam vseeno precej zaostaja za npr Bevogom, ki ga ima Mikkler v svojih pubih
dvx
# 08.12.2014 ob 17:35
Bom probala vsa ta piva. Všeč pa mi je rdeča na štajerski flaški ha ha! Po moje na totem konci dobivajo ošpice. : )))
pjandura
# 08.12.2014 ob 16:49
Če misliš spiti 5, 10, 15 piv, pač piješ lagerja. Najpogosteje je to Laško ali kakšen iz Češke. Čez vikend, pa na kakšni požrtiji poleti itd...

Drugače paše tudi kaj drugega, pir ali dva.
K_ris
# 08.12.2014 ob 14:55
@dunbar

Od laškega mi je edino export pils dober

Ti to resno? Export pils?
Sujo
# 08.12.2014 ob 13:23
export pils ni pivo, temveč diuretik :)
dunbar
# 08.12.2014 ob 12:17
Že pred mnogimi leti so ocenjevali slovenska piva, z ozirom na veliko število majhni proizvajalcev sta laško in union pristala v drugi deseterici. Od laškega mi je edino export pils dober tak za po fuzbalu in ne buba glava, ostalega se pa izogibam.
freeyourmind
# 08.12.2014 ob 10:19
mercator, spar, tuš pivo,različne 'brande' v hoferju, lidlu, eurospinu, vari in toči tudi Unionska pivovarna. večji problem ki se približuje je da bosta obe pivovarni v kratkem šli v prodajo zaradi šrotovih podvigov. po koluarjih se sliši da je v igri več hedge skladov in pa ene dve pivovarske znamke. dve slovenski podjetji, ki sta zdržali več kot 150 let, bosta v kratkem izginili....hvala boško hvala jj. rtv pa nič, sam bla bla bla. javnost pa nič sam bla bla. kupujte Union kmalu bo arhivska vrednost...
Kazalo